Knarsetanden in slaap

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 15:27

Rijerijerije schreef:
Voel je die metalen dingetjes niet zitten? Lijkt me erg vervelend...

Ik ben me er in ieder geval niet bewust van. Als t goed is vallen ze tussen je kiezen in, om het plaatje op zijn plek te houden. Wat ik wel merk: je kunt je kiezen niet op elkaar zetten, en niet praten zonder slissen :Y) . Maar goed, dat neem ik graag voor lief. :)

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 15:29

Oh dit is herkenbaar :j Mijn vriend knarst ook enorm in zijn slaap, en klaagt ook al een tijdje over gevoelige tanden.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 16:37

Ik heb het hele topic niet doorgelezen maar lieve knarsetanders... Neem een splint! Laat je goed adviseren bij een tandarts of tandtechnisch laboratorium!

De schade aan je tanden is blijven en de schade die na langere tijd ontstaat aan de kaakgewrichten is chronisch. Artrose is een pijnlijke aandoening waar niets aan te doen is. Dus dan maar even wennen aan die splint en laat het nakijken als het niet helemaal lekker zit, laat je niet wegsturen met "wen er maar aan" als het voor je gevoel niet goed zit!

Maar DOE ER AUB IETS AAN!! Want nogmaals de schade is niet meer terug te draaien!!!

Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 17:58

Pfff en ik heb al een fobie voor de tandarts! :(
Merk dat ik de laatste tijd weer erg veel knars, heb veel stress op het moment en dus ook meteen meer last van mn tanden!

Ik wil toch eerst graag dat bitje van sleepz eens uitproberen voordat ik er een laat aanmeten. Alleen ik kan hem nergens vinden! Weet iemand of je hem online kunt bestellen? Ben de kruidvat bij ons binnengelopen maar daar hebben ze hem niet.

Pfff wat een rotgedoe...

EllaBellaah

Re: Knarsetanden in slaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 19:05

Ik lees even mee voor dat bitje, zelf knars ik ook (ik weet trouwens niet of ik het nog steeds doe) en doe het dan inderdaad ook veel door stress. Mijn vader heeft vroeger een aangemeten rubberen bitje gehad van de tandarts en toen is het wel over gegaan. Ik heb geen idee verder of het bij iedereen over gaat dmv zo'n bitje...

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 19:06

Ik heb het ook inderdaad! :(
Mijn tanden zijn echt niet best... Heeel veel gaatjes, kronen en ontzettend gevoelige tanden..
Ik heb geen idee of dit door tandenknarsen komt... Maar bevorderlijk is het niet ;)

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 19:09

Ik heb ook de splint van sleepz die ook op blz 1 staat.. Fijn bitje.. doe hem nooit uit, en slaap erg lekker nu.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 11:46

Ik heb een knarsspalkje van de tandarts, merk je nauwelijks iets van, word helaas maar voor de helft vergoed door je zorgverzekeraar. Zo'n spalkje kost 180 euro dus betaal je 90 euro zelf.
Ik kwam er pas achter toen k een vriend kreeg, die werd steeds wakker van mijn geknars.

Ik lees dat sommige mensen denken dat klemmen (hard je tanden op elkaar zetten) niet slecht is, maar dit is wel degelijk slecht voor je tanden :j soms nog slechter als knarsen omdat er stukken af kunnen breken.

Met een spalk van de tandarts kan je nog wel klemmen maar dat is niet meer schadelijk voor je tanden, knarsen kan ik niet meer omdat me tanden niet meer kunnen schuiven.

@mightyjoe en Rijerije: Mijn spalkje is een dun plastic randje op de snijvlakken van mijn tanden en kiezen dus ik merk het nauwelijks, het klemt om je tanden met metalen uitsteeksels, dat je niet voelt.

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:02

ja hier ook een tanden knarser al jaren :D

2 grote voortanden is helaas stukje van af, wordt binnen kort gemaakt en krijg ook een plaatje voor de nacht

zou mij benieuwen

bedankt voor deze topic en tips <<)

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:25

Rijerijerije schreef:
Ik knars ook. Ik heb ook bij mijn tandarts gevraagd wat zo'n plaatje moest kosten, maar hij kwam met 600 euro :oo Ik heb nu een simpel bitje uit de vechtsportwinkel en die bevalt mij prima! Ik slaap rustiger en word niet meer wakker 's nachts van mijn eigen geknars. Ik klem ook niet ermee trouwens.

Er is nu ook een speciaal bitje hiervoor:
Afbeelding

Andere oplossing is je partner instrueren je een tik te verkopen, dat werkt bij mij wel := Soms wordt mijn vriend er zo gek van dat ie me een duw geeft en daarna schijn ik stil te zijn _O-

En anders toch maar een bitje aanschaffen... :P

He wat goed dat ze dit nu ook in de winkels verkopen.
Maar wat ik me dan afvraag is dat ieder toch een ander gebit heeft, zal zo'n gebitje toch niet altijd passen?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:10

Parouscha: Je legt dit bitje heel kort in kokend water, waardoor het vormt naar je tanden. Past dus altijd perfect (als je het passen goed doet).

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 21:04

Aha! Okeej dan is het zeer zeker het proberen waar !

Ga hier van de week even naar zoeken.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 21:09

Ik heb een aantal jaren geleden ook geknarst en daar had mijn ex best veel last van ;) Toen ook maar een bitje laten maken en na een paar keer iets bijslijpen (zat bij de hoektanden iets te strak), was het helemaal prima. Ik heb er iig niet slechter van geslapen.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 22:20

Mijn vriend heeft inmiddels ook een bitje en zelfs de eerste nacht heeft hij heerlijk geslapen alsof er niets veranderd was.
Bij hem heeft de tandarts hem ook iets bijgeslepen en nu zit hij perfect.