Het ik ga nu echt afkicken van Cola Light topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:22

InekeH87 schreef:
Ben nu mijn kasten aan het plunderen op zoek naar drinken met minimaal zoetstoffen of suiker. Tot nu toe heb ik dit gevonden:
Chocomel halfvol, 12g suiker per 100 milliliter en geen zoetstoffen. 76 Kcal / 100 ml
Menthol siroop, 74 g suiker per 100 milliliter en geen zoetstoffen. 74 Kcal per glas en als mijn frans goed genoeg is moet dat evenveel zijn als een glas vruchtensap :+
Grenadine siroop, 77 g suiker per 100 milliliter en geen zoetstoffen. 39 Kcal / 100 ml
Cassis siroop, 75 g suiker per 100 milliliter ook geen zoetstoffen. 39 Kcal / 100 ml
Dubbeldrank, 12,8 g suiker per 100 milliliter, geen zoetstoffen. 55 kcal / 100 ml.

Zucht dat wordt water drinken. Chocomel bevat trouwens wel veel meer caloriën dan ik dacht.

Je moet niet op die calorieren gaan letten. Als je daar op gaat letten, heb je helemaal niets meer wat volgens jou nog goed is. Je hebt juist je calorietjes nodig! Je verbrand de hele dag door, zelfs als je zit en niks doet. (zelfs slapen) Dus ik zou zeggen, neem gewoon van dat drinken, kan echt geen kwaad.
Al vind ik jou eetpetroon wel een beetje erg zeg hihi :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:25

Ik meld me. Volgens mijn moeder mag ik het niet meer (beugel...), dus dit is mijn laatste glas. -O-

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:26

Vitamine water is Goddelijk <3

iets voor jou?

En ik drink bijna geen cola, af en toe een Blikje Coca Cola Sherry, maar ik drink veel vaker Vitamine water, soms 3 flesjes :o

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 14:28

@LoveHorses Ja dat was voor mij ook de voornaamste reden om te stoppen, staat eerder in het topic al wel. De aanbevolen maximale veiligheidsdosis voor aspartaam hier in de EU is 40 mg/kg en daar kom je pas aan als je bijna 10 liter op een dag drinkt. Zelfs bij die dosis is het risico op gezondheidsproblemen zeer laag, proefdiersystemen met hogere doseringen laten vooralsnog geen lange termijn schadelijke gevolgen zien. De hartproblemen die je kan krijgen door het drinken van cola light is van de caffeïne en omdat door het vele water wat je binnenkrijgt je natriumbalans verstoord wordt. Omdat cola light ook nog eens hongerstillend werkt krijg je vervolgens ook nog eens te weinig zouten via je voeding terug en daar kunnen hartproblemen van verergeren. Je kan door de verstoorde zoutbalans allerhande zenuwproblemen krijgen, hypotensie en weet ik allemaal wat meer. Dat komt dus niet door de aspartaam.
Wat aspartaam wel doet is het veroorzaken van DNA schade, maar in de doseringen die normale mensen via light frisdranken binnen krijgen is deze schade zo miniem dat het meestal geen kwaad kan. Ja je kan pech hebben dat de schade net op een verkeerde plaats in een verkeerd weefsel ontstaan en dan kan na langere tijd kanker ontstaan. Echter die kans is even groot voor alle andere schadelijke dingen die we met ons leven binnenkrijgen, Aspartaam is daarbij slechts één van de druppels in de emmer en verre van de meest schadelijke component.

edit: ja ik weet mijn eetpatroon is heel slecht :o . Ben de laatste twee jaar al hard bezig om dat te veranderen. Vroeger was het nog echt veel slechter. Dan at ik op een goede dag alleen maar de hele dag kauwgum en 1 of twee stukjes chocolade en natuurlijk liters cola light. Niet voor niets dat heel veel beroemdheden een crash dieet volgen met cola light, het stilt zo ontzettend goed je honger gevoel. Zodra ik honger had dronk ik cola light en dan kon ik weer een paar uur door gaan. Nu eet ik in vergelijking met toen veel beter, met name in het weekend als ik bij mijn vriend ben. Op de boerderij eet ik iig twee maaltijden, de avondboterham sla ik dan alsnog eigenlijk altijd over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:36

Enyaa schreef:
Vitamine water is Goddelijk <3

iets voor jou?

En ik drink bijna geen cola, af en toe een Blikje Coca Cola Sherry, maar ik drink veel vaker Vitamine water, soms 3 flesjes :o

Kan je net zo goed cola drinken, want dat vitamine water zit pas veel in.. ;)

InekeH87

Re: Het ik ga nu echt afkicken van Cola Light topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 14:48

Rebeca veel caloriën of veel Aspartaam?

Marisjuuuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:50

Cristal clear?

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:52

Ik ben de afgelopen jaren al zwaar geminderd. Ivm migraine. Door de hoeveelheid aspertaan kun je behoorlijke migraine aanvallen krijgen, kan je zeggen dat motiveert wel om af te kicken. Nu drinken we alleen nog maar cola light in het weekend. Verder aanmaaklimo van de AH. Maar blijf cola light toch het lekkerst vinden. :9

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 14:52

Crystal Clear zit ook weer barstensvol zoetstoffen. Je kan echt alleen maar thee en water drinken als je zoetstoffen en suiker wil vermijden

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:58

InekeH87 schreef:
Ben nu mijn kasten aan het plunderen op zoek naar drinken met minimaal zoetstoffen of suiker. Tot nu toe heb ik dit gevonden:
Chocomel halfvol, 12g suiker per 100 milliliter en geen zoetstoffen. 76 Kcal / 100 ml
Menthol siroop, 74 g suiker per 100 milliliter en geen zoetstoffen. 74 Kcal per glas en als mijn frans goed genoeg is moet dat evenveel zijn als een glas vruchtensap :+
Grenadine siroop, 77 g suiker per 100 milliliter en geen zoetstoffen. 39 Kcal / 100 ml
Cassis siroop, 75 g suiker per 100 milliliter ook geen zoetstoffen. 39 Kcal / 100 ml
Dubbeldrank, 12,8 g suiker per 100 milliliter, geen zoetstoffen. 55 kcal / 100 ml.

Zucht dat wordt water drinken. Chocomel bevat trouwens wel veel meer caloriën dan ik dacht.

Ik werd even nieuwschierig en ben dat pak ijsthee van de Lidl gaan pakken
Hier staat op:
Per 200 ml: 58 cal (3%) suiker 14,0 gr (16%) vet <0,1 gr (<1%) Zout: 0,05 gr (<1%)
en nog iets onvertaalbaars *Saturates: <0,02 gr (<1%)
*Geen idee wat dat is

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 15:09

Saturates zullen wel verzadigde vetten zijn, althans dat is volgens mij de vertaling. Bij die ijsthee valt het aantal caloriën me nog heel erg mee, toch iets om in mijn achterhoofd te houden.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 15:11

InekeH87 schreef:
Saturates zullen wel verzadigde vetten zijn, althans dat is volgens mij de vertaling. Bij die ijsthee valt het aantal caloriën me nog heel erg mee, toch iets om in mijn achterhoofd te houden.

Denk dat je gelijk hebt idd

als ik het duitse woord ervan neem :))
Lijkt dat idd op verzadigde vetzuren

Ja, valt me eigenlijk ook nog best mee
vooral omdat het ook nog is per 200 ml is opgeschreven
dus alles nog is delen door 2...

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 15:13

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 15:14

InekeH87 schreef:

Ik geloof veel suikers. Is ooit op tv over geweest. Dat dat keurmerk dat er op staat dat het gezond ook helemaal nergens op slaat en zo..

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 15:18

In light-producten worden dikmakende bestanddelen vervangen door kunstmatige stoffen, zoals aspartaam, die voor de zoete smaak moeten zorgen. Coca-cola wil nu echter overstappen op een natuurlijke zoetstof, die in Nederland nog verboden is. Volgens Guido van Alphen, zegsman van Coca-cola, zijn de klanten niet meer tevreden over de smaak van de kunstmatige zoetstof die in Coca-cola light zijn verwerkt. De zoetstof heeft een bittere, metaalachtige nasmaak, die niet erg geliefd is onder de gebruikers. Ook denken de klanten dat de kunstmatige zoetstoffen gevaarlijk zijn voor de gezondheid, volgens van Alphen ten onrechte.

Dat dikgedrukte stukje klopt niet. Aspartaam heeft juist geen nasmaak, het is de Saccharine die een metaalachtige nasmaak heeft. Saccharine zit niet in Coca cola light, maar wel in andere B merk cola light producten.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 15:19

Rebeccaa schreef:
InekeH87 schreef:

Ik geloof veel suikers. Is ooit op tv over geweest. Dat dat keurmerk dat er op staat dat het gezond ook helemaal nergens op slaat en zo..

Ja dat ik kies bewust logo is sowieso helemaal onzin. Daar moet je echt niet op letten als je boodschappen gaat doen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 15:19

Ik dnek al een paar dagen dat ik moet kappen met zoveel frisdrank light...

Coca Cola
Fanta Zero
7-UP light PLUS

Echt......ik drink op mijn werk alleen al met gemak 1,5 liter en savonds thuis ook nog wat glazen (of een fles als ik mijn best doe).

Maar ik denk dat ik het toch nog niet aan durf....ik heb al een paar dagen een halve fles gedronken op het werk, een vooruitgang :')

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 15:20

InekeH87 schreef:
In light-producten worden dikmakende bestanddelen vervangen door kunstmatige stoffen, zoals aspartaam, die voor de zoete smaak moeten zorgen. Coca-cola wil nu echter overstappen op een natuurlijke zoetstof, die in Nederland nog verboden is. Volgens Guido van Alphen, zegsman van Coca-cola, zijn de klanten niet meer tevreden over de smaak van de kunstmatige zoetstof die in Coca-cola light zijn verwerkt. De zoetstof heeft een bittere, metaalachtige nasmaak, die niet erg geliefd is onder de gebruikers. Ook denken de klanten dat de kunstmatige zoetstoffen gevaarlijk zijn voor de gezondheid, volgens van Alphen ten onrechte.

Dat dikgedrukte stukje klopt niet. Aspartaam heeft juist geen nasmaak, het is de Saccharine die een metaalachtige nasmaak heeft. Saccharine zit niet in Coca cola light, maar wel in andere B merk cola light producten.

Daarom zijn die B merken smerig!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 15:20

InekeH87 schreef:

Die link is wel al uit 2007 geloof ik.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 15:21

Die van Alphen moet dan maar eens wat info opzoeken over aspartaam.

Ik heb me blikje op en zeg dus bij deze vaarwel tegen de cola.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 15:21

@Zonnetje daarom lust ik de B merken eigenlijk ook niet :P.
dit is het moment om ook te stoppen, we gaan met zijn allen stoppen en dan kunnen we elkaar motiveren om door te gaan!

Go Aaron!

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 16:00

*Neemt nog een slok van haar coca cola... :o

Ja ik ben ook cola verslaafd en eet verder ook niet gezond op het avondeten na. :\
Heb het wel geprobeerd om te stoppen en ben toen over gegaan naar limonade, maar dat is natuurlijk ook niet gezond, wel gezonder dan cola denk ik.
Verder drink ik Fanta of Chrystal Clear citroen.
Water vind ik eigenlijk naar niks smaken en krijg er een droge mond van. :')
Thee word je op een gegeven moment ook zat, dus als iemand iets te drinken weet wat lekker is en nog wel gezond, vertel het me. :D

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 16:14

InekeH87 schreef:
Ik weet niet of die zoetstoffen in crystal clear minder schadelijk zijn, volgens mij is geen van die zoetstoffen goed voor je. Maar ja Aspartaam is toch wel heel schadelijk, als je daar soms studies over leest, brr, het is eigenlijk gewoon gif. En dat drinken we massaal weg :P

Ik niet, ben er allergisch voor :')

M'n schoonbroer had dit ook, maar is gewoon moeten stoppen van z'n dietiste.

Ik was trouwens absurd verslaafd aan nagelbijten, heb dit afgeleerd omdat ik over 2.5 weken op een trouw mooie verzorgde nagels wil hebben.
Wil ik zeggen: stel jezelf een doel?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 16:16

ik doe mee maar dan met de cola zero :o
ik drink bijna een fles per dag :Y) maar het is zo leker <3 dus ik ga proberen te stoppen en het te verlagen naar 2 glazen perdag en de rest te vervangen voor water

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 16:20

Welkom!

We hebben prachtig weer om vandaag te stoppen :P Lekker zonnig weer waarbij je op het terrasje wil zitten met een groot glas koude cola light/zero/normaal. Zit nu met een flesje water naast me :P