Zwanger...Wat nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:25

met ong 30 weken. ( ik ben trouwens 1,60)
Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:27

Ach, mijn moeder topt het wel hoor...

Ze is maar 1.54... :P Ze is prima bevallen van 6 kinderen, en we zijn allemaal groter dan dat zij is (gelukkig). Ze was wel heeeeeel groot. Vooral van mij zusjes die nog eens 2-ling is ook..

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:34

Allereerst gefeliciteerd, ik zet even een stipje, sorry :+

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 11:34

@xxStitchxx nou dan zie ik er vast ook zo uit ongeveer? ;) je bent even lang als ik haha

en AmyII dankjewel ! :D Wat bedoel je met stipje? :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:42

Hoi Ts!
Als eerste van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik hoop dat alles in goede gezondheid gaat verlopen en ik ben blij te lezen dat je van je ouders/familie veel steun gaat krijgen. Dat is sowieso een eerste vereiste voor een nieuw mensje, liefde ;)
Jullie komen er denk ik wel uit met zn allen :j

Wat ik je nog wel even als tip wilde geven -zo tussen alle huurhuizenpraat door- vergeet ook NIET te informeren naar de kinderdagopvang. In sommige delen van het land zijn er héle lang wachtlijsten en als je straks wel (deels) wil blijven werken en de opa's/oma's kunnen of willen niet (alle dagen) oppassen, dan heb je wel opvangplek nodig :)

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap toe! :)

Cin_penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:47

Mioux schreef:
@furo08 Ik ben er ook wel trots op hoor! en kan niet wachten tot hun terug zijn van vakantie, ik ben nu zo'n 3-4 weken onderweg en het voelt al goed! zo van pff ! het wordt druk, zwaar etc, maar we kunnen het aan. Me vriend en ik staan er ook achter, en we gaan het doen hoe moeilijk het ook wordt, het kind gaat niks tekort komen !
Bedankt!

@vivalavida hahaha ja ! ach het is maar een wee kdat ze weggaan zoveel (hoop ik !) kom ik niet aan al hahaa

Als er 3+ staat ben je al 5 weken. Je moet er dan nog 2 weken bij optellen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 11:48

! mamamiesje dankjewel ! Ik hoop ook dat alles heel erg goed gaat ik wordt er steeds blijer van toch stiekem al ! ook al kan het misgaan nog! Ik denk ook wel dat alles goedkomt, misschien zorgen om niks haha
Het eerste jaar wil ik zowiezo thuis blijven en voor mijn kind zorgen, de eerste woordjes stapjes etc wil ik zelf meemaken en niet via een ander horen.. Me vriend heeft een goede baan dat scheeld ook een hoop ! Als alles na 12 weken nog goed gaat, zal ik zeker over van alles informeren voor de toekomst.. eerst wil ik die 12 weken afwachten zodat ik (bijna) zeker ben dat alles goed gaat :D

@cin_penotti dat zou wel de symptomen verklaren! en het klopt wel met de laatste mentruatie haha

Simone_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:48

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Wij hebben het onze ouders gewoon verteld toen ik zwanger was.
Mijn ouders waren verrast maar wel blij.
Mijn man zijn ouders die waren iets afwachtender maar vonden het ook heel leuk.

Ons dochtertje is nu al iets ouders als 3 maand en iedereen is super gek op haar!
Nou is ze natuurlijk ook een enorme schat!

Mioux

Re: Zwanger...Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 11:51

@simonze_Z bedankt!
ik ga het ook zeker vertellen , zodra hun terug zijn van vakantie, zo kunnen wij ook even wennen!
Ik denk dat mijn ouders idem zullen reageren, schrikken maar na paar minuutjes van pff worden opa en oma, voor mijn ouders wordt het hun eerste kleinkind haha
Ik kan stiekem ook niet wachten tot alles op ze plek is !

Cin_penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:52

Ik ben benieuwd! Misschien ben je al wel verder. Heb je al gebeld voor een echo? Dan heb je wel het snelste duidelijkheid over de termijn. (ik zou zo nieuwsgierig zijn dat ik METEEN zou bellen) Snap het ook wel als er nu heel veel op je afkomt. Maar het kan goed zijn dat je nog wel een keer ongesteld bent geweest maar wel zwanger.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:52

Gefeliciteerd!!!

Toen ik zwanger was (gepland) hebben we ook eerst 3 maanden gewacht alvorens het iedereen te vertellen. Overigens ben ik zelf wel kindje van ouders die ongepland maar wel gewenst zwanger zijn geraakt. Over de kosten zou ik me niet zoveel zorgen maken, je kan het net zo duur maken als je zelf wilt. Levensmiddelen kan je altijd wel in de aanbieding halen dat scheelt een hoop geld, doe ik zelf ook altijd.
Heb je je verder wel al ingelezen in de zwangerschap? Ben je al met extra vitamines en foliumzuur begonnen te gebruiken?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 11:58

@cin_penotti ik ook ! haha als het 5 weken is zag ik dat je eind van de week of begin 6e week het hartje kan horen? lijkt me super! ik moet dinsdag naar onze huisarts die ook verloskundige is en dan wil ik een echo aanvragen ! ik ben zo'n 4 weken geleden (heel iets!) ongesteld geweest, ook niet erg veel en heel kort.
@noviceh dankjewel !
aanbiedingen zijn altijd handig haha ! het lezen ben ik veel mee bezig, er staat dat je rond 3 maanden vitamine moet gebruiken en foliumzuur maar dat hoor ik hopelijk allemaal dinsdag bij de dokter !

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:01

Je moet tót 3 maanden foliumzuur gebruiken en het beste is ook daarvóór nog, maar ja...als je onverwacht zwanger raakt is dat niet meer mogelijk :D

Trouwens niet schrikken als je het hartje nog niet hoort; het kan moeilijk te vinden zijn als het vruchtje minder dan 10 weken oud is :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 12:02

nee haha ik wacht rustig dinsdag af, en dan gaan we kijken hoe of wat, ik wil dat me vriend er ook bij is om alles op zich te nemen :D we doen het tenslotte zowiezo saampjes

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:03

Ik zou in ieder geval als de wiedeweerga met foliumzuur beginnen ;) En inderdaad TOT 3 maanden!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 12:04

Ik wacht zowiezo tot dinsdag, want ik wil alles precies doen zoals de dokter/verloskundige (dat is ze beide) gaat vertellen ik vind alle info super! maar dingen innemen ben ik héél voorzichtig, en wacht ik tot wat zij zegt ook omdat ik vroeger een maagprobleem heb gehad door simpele pijnstillers

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:07

Wat leuk gefeliciteerd. Laat alles maar rustig gaan de materiele zaken komen allemaal in orde. Ik was 19 toen ik geplanned zwanger raakte en het is allemaal goed gekomen. We hadden niet veel maar mijn kinderen hebben niks aan aandacht en liefde te kort gekomen. We hebben ontzettend veel spullen gekregen wat andere mensen niet meer gebruikte. Mijn studie is met veel doorzetten afgemaakt.
Weten je ouders het al? Wat vinden ze ervan? 23 is een mooie leeftijd om moeder te worden. Heel veel succes met je zwangerschap.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:09

Ik begrijp dat je hun advies wilt afwachten, maar die zullen je ook gaan aanraden om direct met foliumzuur te gaan beginnen. Lees anders eerst even deze site, dan snap je misschien waarom ik daar zo op hamer :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 12:10

@jennasilver dankjewel !Ik ben ook blij dat ik al me studies heb afgerond, dus ik heb dat gelukkig gehad! En spullen, je kan zoveel zag ik tweedehands halen, dat het wel moet lukken! en liefde en aandacht gaat het kindje ZEKER niet te kort komen! Mijn ouders komen het te weten met mijn schoonouders gezamelijk zodra mijn ouders terug komen van vakantie ! dat is over 2 weken :D

@noviceh als mijn dokter het aan gaat raden ga ik het zeker doen, er zijn zelfs mensen die langer zwanger zijn en nog niks door hebben en dus ook later pas foliumzuur nemen, dus die paar nachtjes kan ik ook wel wachten de dokter weer dat ik zwanger ben en een afspraak heb, als het dringend is dat ik het inneem dan zal de dokter me vast zsm bellen :D

Simone_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:13

Mioux schreef:
@simonze_Z bedankt!
ik ga het ook zeker vertellen , zodra hun terug zijn van vakantie, zo kunnen wij ook even wennen!
Ik denk dat mijn ouders idem zullen reageren, schrikken maar na paar minuutjes van pff worden opa en oma, voor mijn ouders wordt het hun eerste kleinkind haha
Ik kan stiekem ook niet wachten tot alles op ze plek is !

Geloof mij, het is heel moeilijk de stap te zetten.
Maar als het er eenmaal uit is voelt het super! Zeker als je ziet hoe ze straks allemaal omgaan met je kleintje.
En zelf zal je ook enorm genieten van de baby.
Wij hadden zondag overdag feest, en mijn ouders zouden oppassen.
Nu hadden wij zoiets dan brengen wij haar de avond van te voren weg, kunnen wij zaterdag nog wat leuks doen en dan lekker een nacht goed slapen.
Nou we hebben geen van beide een oog dicht gedaan, wat is het huis dan stil zeg!! Haha.

Zelf heb ik nooit foliumzuur ingenomen. Wel altijd heel goed uitgekeken met eten enzo, bij twijfel liet ik het staan.
Nou en onze dochter is hartstikke gezond, 4 weken en 3 dagen te vroeg maar kerngezond.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:14

TS, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

Je kunt het best even met je HA en verloskundige overleggen als je maagklachten hebt of hebt gehad. Zelf heb ik nooit van tevoren foliumzuur geslikt en ook weinig daarna. Het is wel goed om te doen hoor maar overleg even.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 12:16

@simone_z Het zal moeilijk zijn, maar er zijn zoveel mensen, ook om me heen, die me kunnen en willen helpen, dus daar ben ik niet bang voor. En zonder zo kleine, zal het ZEKER stil zijn haha ik moet er nu nog een beetje van genieten (A)
Ik eet zelf ook gezond, en drink zowiezo al nooit van me leven alcohol dus dat zou ook goed moeten zijn. Ook eet ik veel fruit en vitamine. Er zijn heel veel mensen die nooit foliumzuur gebruiken en nog gaat het goed. Dus het biedt nog geen garantie en ga niks zonder het advies doen van mijn dokter/verloskundige kwa innemen. Zeker omdat ik nog onervaren ben.

@mambobeach Dankjewel ! Ik ga zeker in overleg alles doen :D

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 12:33

krijg net berichtje van me vriend: "vind het stiekem toch wel spannend!" haha zo lief :3

Sachaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:43

Aaah, wat lief van je vriend! En wat leuk voor jullie ook TS :D Gefeliciteerd!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 12:44

@sachaaaa dankjewel ! Me vriend is ook een echte schat haha