jippie! zonne-allergie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miranda40

Re: jippie! zonne-allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:19

Ik heb het ook jaren gehad. Toen ben ik Urtizon (korrels) gaan gebruiken tijdens de zomerperiode (http://www.urtizon.nl/). Dit heb ik 2 zomers gedaan en sindsdien heb ik nergens last meer van

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:22

Ik heb ook zonneallergie. Heb er pilletjes voor (Urtizon _/-\o_ ) en smeer, als ik jeuk heb of geïrriteerde huid heb met Mentho10. Anders gewoon met Aloë Vera van Vaseline. Maar ik zweer bij die Mentho10!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 19:20

Hier nog iemand met zonneallergie. Ik doe er niet echt veel aan, gebruik reactine pilletjes en smeer me in met factor 50. Voor de jeuk gebruik is meestal Mentholgel.
Ik heb er alleen in het voorjaar erg last van, in de zomer gelukkig niet :')

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 19:25

Ik meld me ook. Had er in NL nooit last van. Sinds deze zomer ineens wel. Ik hou helemaal niet van dat gesmeer met zonnebrandspul (zou ik toch maar wel beter kunnen doen) Het vervelende is ook dat ik het niet aan voel komen. Ik heb of niks of ik zit onder. Zoals iemand eerder zei: mentho10. Ziet er een beetje raar uit maar het werkt bij mij wel echt super! dikke laag er op en daarna niet meer aankomen. Wat je ook zou kunnen doen is blazen. klinkt stom maar is wel heerlijk verkoelend. Verder zit ik in het buitenland de eerste week de halve dag met kleren aan onder de parasol (incl sokken). Het komt dus niet eens echt door de zon maar gewoon door ineens heel veel UV licht.