Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Nee ik ren niet constant rondjes meer nee, dat deed ik als kind. Maar ik praat ontzettend veel, kan niet stilzitten, luister slecht, vind het moeilijk om met meerdere mensen tegelijk te communiceren, loop snel, fiets snel, ben altijd opzoek naar uitdagingen..
Eigenlijk is het best komisch 

) of ik ben degene die belangrijk waren alweer kwijt 
Maar ik raak die briefjes ook idd vaak kwijt, en ik krijg er nachtmerries van
Dat ik dus echt op vakantie sta zonder spullen, die nachtmerrie heb ik al zó vaak gehad 
en sommige boeken schrijf ik helemaal over in m'n eigen woorden om er iets van te onthouden.. 
(Overigens geen aanrader
)
Als iets me boeit kan ik het meestal opeens wel redelijk (hyperfocussen heet dat volgens mij, bekend verschijnsel bij adhd), maar als iets me niet boeit lukt het totaaal niet.. alleen met streepjes en overschrijven dus
Maar het vergt wel heel veel energie. Ik kan maar een uurtje of 2 intensief leren en dan ben ik écht heel erg moe.. 
Die hyperfocus is idd best fijn
Maar ik kan wel eten uitstellen etc als ik te erg ergens mee bezig ben. Dan heb ik pas honger als ik klaar ben
Lieveranders schreef:Vaak hebben mensen een combinatie van meerdere dingen.. bijvoorbeeld adhd in combinatie met wat kenmerken van pdd of van wat anders..
Maar dat je 5 minuten iets moet laten bezinken wil natuurlijk niet zeggen dat je pdd hebt o.i.d. Ik moet dingen vaak een dag laten bezinken zelfs, maar ik heb echt geen pdd ofzo.
Wat voor diagnose heb je wat ik vragen mag? (misschien heb ik er overheen gelezen hoor)