Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Vanalles geprobeerd, biergistpillen op aanraden van de dokter, scrubben, smeren, uitdrogen. Niet hielp.
Maar verder heb ik er geen last meer van, terwijl ik nu toch geen middeltjes meer gebruik
elinedeau95 schreef:een vriendin van mij doet tandpasta op haar puistjes! geen idee of dat helpt...
ze zegt wel dat het heel heel erg bijt... denk niet dat het zo goed is
matasja schreef:hoi,
ik haal bij de apotheek altijd benzoylperoxide 5% tubetje kun je zo ophalen zonder recept, kost 2 of 3 euro werkt geweldig tegen puistjes, na een dag of 3 zie je zeker weten resultaat. ik gebruik het ook nog steeds en ben er heel tevreden over. andere middeltjes kon ik gebruiken tot ik een ons woog, hoop geld en niks waard. dit is tot nu toe het enige goedkope middel wat 100% helpt. proberen waard voor dat geld!
wel na opbrengen heel voorzichtig met je kleding en beddengoed tot het ingedroogd is! vlekt als een gek.
. Kreeg er een gigantische droge huid van en dat was het haha
. dennisje schreef:je hebt toch van die pillen oid die van binnenuit je huid egaal maken?

Citaat:Ik heb een foto van hoe mijn huid nu is, na een jaar Cliniquen!
Ik heb geen voor foto´s maar wel vergelijkingsmateriaal
Dit had ik op m'n kin, langs m'n neus, langs m'n neusvleugels, onder m'n neus (bij m'n neusgaten dus) en in dat gebied tussen je neus en je bovenlip
Ook zo erg, even rood en op m'n kin van die witte koppen. Langs m'n neus/bovenlip bleven het rode bulten (soms van die stresspuisten) en waterbultjes
Nu, na een jaar Clinique is het afgenomen tot.... helemaal weg:
Je kan nog wel wat littekens/rode vlekjes zien van waar hele erge puisten hebben gezeten, maar die zie je alleen als je echt goed kijkt. In de spiegel zelf zie ik ze niet eens, dan moet ik echt dichtbij komen:
In dat jaar Clinique ging ik dus van steeds een paar maanden van puistloos-puistvol-periodes, en na 6 maanden werd het stabiel en zo is het inmiddels al 6 maanden lang Krijg er eigenlijk ook nooit meer puistjes bij
Rijerijerije schreef:Er zijn duizenden middeltjes die voor de één fantastisch werken en voor de ander totaal niet. Ik heb ook heel lang last gehad van acné en heb er ook van alles aan gedaan. Pas toen ik aan de pil ging (Diane 35, ik was toen 15) werd het bij mij langzaam minder, maar dan ook echt langzaam: Ik ben inmiddels 26 en het is nu pas sinds echt rustig gewordenEn nog steeds steekt het af en toe de kop op zonder dat ik er de vinger op kan leggen waar het door komt. Je bent misschien nog wat jong om al aan de pil te gaan, zelfs voor deze reden, maar als je er écht last van hebt kun je altijd een keer langs je huisarts gaan om het te bespreken. En verder: klinkt rot en je hebt er nu ook helemaal niks aan, maar afwachten tot je die rottige puberteit uit bent en hopen dat het daarna beter gaat...
Mijn ervaring: chocola, vet, zuivel, te weinig water, te weinig groente en fruit, crèmepjes, makeup, ongesteldheid: had er allemaal niks mee te maken bij mij
Naomi_unique schreef:Als je echt heel erg last van acne hebt zou ik even langs de huisarts gaan. Die kan je namelijk een recept geven voor een (sterke) creme en die werkt heel erg goed! Ik ben langs gegaan voor iets anders, maar liet terloops vallen dat ik die pukkels zat was. Het gebruik heeft mij erg goed geholpen! Het was iets van benzeenperoxide en nog iets anders.