Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
maaikedd schreef:hier een opticien, het is per persoon verschillend wanneer diegene een bril nodig heeft. Ik heb klanten die met -0,25 al heel erg blij worden en deze de hele dag dragen en die het weigeren om hun bril te dragen terwijl ze dan eigenlijk veel meer gaan zien. Moet er wel bij melden dat ik inmiddels ervaren ben in hetd ragen van een bril, ben ooit begonnen met -0.50 en -0.75 zit nu op min 2 met cilinder en een prisma. Lenzen is helaas ook niet altijd de oplossing, ik draag eigenlijk alleen tijdens het sporten lenzen en tijdens vakantie. In mijn winkel is de lucht te droog waardoor ik last van mijn lenzen krijg. Dus als je echt last hebt moet je gewoon een goedkope bril nemen de eerste keer, kun je gaan kijken of je het prettige vind.
Ik ga deze week kijken voor een goedkope bril die ik voor school kan gebruiken. 
tante_trien schreef:Ik heb - (of + geen idee wat wat is) 0.5 en hetzelfde 0.75. Ik draag af en toe een bril. Mijn spiertjes zijn te kort, en gaan enorm trekken als ik veel lees, en daar krijg ik ontzettende hoofdpijn van.
ben daar bij meerdere filialen geweest voor mijn oogmeting, en het kwam allemaal netjes overeen
Jans schreef:Maaikedd, wat voor brillenwinkel raad jij aan om je ogen op te meten? Ik weet in ieder geval dat Hans Anders voor mij echt afvalt, die hebben er al eens een zootje van gemaakt, Pearle vind ik wel heel prettigben daar bij meerdere filialen geweest voor mijn oogmeting, en het kwam allemaal netjes overeen
Rhine_ schreef:amillia schreef:5 jaar terug ben ik begonnen met 2.25 en 2.5, nu heb ik aan beide kanten 2.75. Ben toen ook direct aan een bril gegaan en kan eigenlijk ook niet zonder.
Dit klopt niet, je hebt ook + voor ver, hang er van af of je verzient of bijzient bent.
BrankaZ schreef:Rhine_ schreef:Dit klopt niet, je hebt ook + voor ver, hang er van af of je verzient of bijzient bent.
Als je bijziend bent zie je dichtbij dus wel goed. Verziend dan zie je de afstanden goed. Ofwel: bijziend krijg je - en verziend +. Bij verziend heb je dus meer problemen met dichtbij zien en dat is meestal lezen.
Kijk voor de lol maar eens bij die goedkope leesbrilletjes in winkels. Dat zijn altijd + glazen.
Rhine_ schreef:Als je bijziend bent zie je dichtbij dus wel goed. Verziend dan zie je de afstanden goed. Ofwel: bijziend krijg je - en verziend +. Bij verziend heb je dus meer problemen met dichtbij zien en dat is meestal lezen.
Kijk voor de lol maar eens bij die goedkope leesbrilletjes in winkels. Dat zijn altijd + glazen.
Focussed schreef:Warbling schreef:Ik kreeg m'n bril in groep 5, toen ik overal randjes omheen zag verschijnen. Ik had toen -0.75 aan beide ogen geloof ik. Gaf wel flink rust hoor, minder hoofdpijn en niet meer zo zitten knijpen met m'n ogen. Inmiddels ben ik 18 en heb ik -6.75 en -7 met cilinderHoop dat het stopt nu ik aardig uitgegroeid ben.
Ben dus ook echt een dwaas zonder bril of lenzen. Want ik zie gewoon geen steek.
Ik ben bijna 19 en ga helaas nog ieder jaar achteruit... Teller staat inmiddels op -7.75 en -8![]()
Gelukkig niet meer zo snel, eerst ging ik wel eens een punt per half jaar achteruit, nu zijn het nog kwartjes per jaar...
Ooit zal het wel stoppen.. Toch?
) Nu gelukkig ook kwartjes per jaar.
Met die bril zie ik zó goed, het is magisch
Denk dat ik over een tijdje misschien wel overstap naar lenzen, maar ik wil nu eerst kijken hoe vaak ik mijn bril echt nodig heb. In de auto en tijdens colleges heb ik hem wel nodig, maar daar buiten eigenlijk niet.