Alcoholgebruik onder de bokkers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Re: Alcoholgebruik onder de bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 08:59

Hier ook helemaal niets.

Linsey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 09:01

Lyonesse schreef:
Mijn vriend en ik halen elke vrijdag 1,5 liter wodka en 3 liter energiedrink. Daar doen we mee tot zondagavond :+

Zooo haha, heb je dan nog wel nachtrust :wow: ?

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 09:03

Ik drink zelden, als ik het doe zijn het 5 max 6 kleine glaasjes maar ik ben ook snel aangeschoten :P Ik denk dat ik 5 à 6x in het jaar eens drink. Ik dronk voor het eerst op mijn 19e verjaardag, nooit behoefte aan gehad en nu nog niet :)

Vind dat er best veel gedronken wordt door sommige hier :o

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 09:05

Linsey1 schreef:
Lyonesse schreef:
Mijn vriend en ik halen elke vrijdag 1,5 liter wodka en 3 liter energiedrink. Daar doen we mee tot zondagavond :+

Zooo haha, heb je dan nog wel nachtrust :wow: ?

Ja hoor, slaap nooit zo goed als in het weekend :')

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 09:05

Hhilde schreef:
Helemaal niks :)

Idem. :j

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 09:10

Hm, ik heb een hele tijd niks gedronken. Het ligt eraan hoevaak ik uitga, ik ga vanavond dan toevallig nog, heb 2x in cafe gezeten met vriendin, en dinsdag ook uitgeweest dus kom deze week rond de 12 wijntjes. Volgende week ga ik minderen :')

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 09:12

Ik drink vrijwel niks. Stappen doe ik ook zelden en ook tijdens het stappen kan ik prima zonder.
Als ik wat drink is het zeker geen wijn, want dat vind ik echt smerig ;)
Ik denk dat 1/2 glazen drinken in het kwartaal al veel is voor mij.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 09:13

knabbelgirl schreef:

Naja ligt eraan wat je drinkt natuurlijk..
Want bier/wijn zit weinig alcohol..
Als je 20 glazen sterke drank op een avond drinkt dan is het wat anders :+
~~

Ik drink meestal malibu appelsap O:)
Dat is echt zoo lekker :Y)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 09:14

Hmmm ik kan niet echt een gemiddelde noemen.. Hangt er een beetje vanaf..
Tijdens het uitgaan maximaal 2 glazen maar meestal ga ik aan de cola. Maar tijdens tentfeesten kan ik behoorlijk gieten. Dit is dan wel maximaal 2x in het jaar dat dat gebeurd :)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 09:23

knabbelgirl schreef:
Je zegt het alsof daar wat mis mee is?

Ja hier ook tentfeesten, geweldige avonden zijn dat :D Met koninginnedag/avond staat ie hier altijd. Is 5 minuten van mijn huis en daar wordt ook belachelijk veel gedronken, maar iedereen doet doodleuk altijd mee. Zelfs mijn ouders, en hun vrienden, hun kinderen en onze vriend(inn)en :).
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 31-03-11 09:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 09:23

knabbelgirl schreef:

Ik vind het juist heel erg meevallen! Veel mensen hier drinken helemaal niet :)

Ik moet zeggen, ik hou wel van een drankje :j Met uitgaan drink ik 5-10 drankjes. Ligt er een beetje aan waar ik uitga en wat ik drink. Als ik bier/wijn drink neem ik meer dan als ik sterke drank neem :j En ik weet van mezelf ook wel dat ik op een stapavond in Groningen meer drink dan in Zwolle. Ook door de weeks drink ik 's avonds regelmatig wat! Ik denk dat ik in een gewone week wel al 10 drankjes kom

Ongeveer 1x per maand ben ik de bob en dat vind ik ook helemaal niet erg hoor. Zonder alcohol doe ik net zo gek als met alcohol. Ik drink het puur omdat ik het zo lekker vind :j

FantasyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 09:26

Ik drink wel weer meer dan gemiddeld denk ik. Sowieso altijd als ik klaar ben met werken wel een of twee glazen wijn met mijn collega's = 3 a 4 per week. Dan soms nog als ik thuiskom omdat mijn moeder nog beneden zit om op mij te wachten. Als er vrienden langskomen gaat er nog wel een fles open, met mijn vriend, als we een kroegje pakken.
10 glazen in de week is een mooi gemiddelde voor mij.. Soms wat meer en soms wat minder :)

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 09:28

Ik ben totaal geen drinker.
Ik dronk op feestjes altijd wel wat, maar niet dat ik kachel lam was oid.
Toen ik mijn rijbewijs kreeg, veranderde dat helemaal.
Nu drink ik (denk ik) 1x per 4-5 maanden eens een borrel ofzo.
Ik heb geen drank nodig om het naar me zin te hebben, gelukkig.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:09

Per week? Niets.
Per jaar? Misschien 2 of 3 dingen.

Ik drink zeeeer weinig. Komt een beetje door vriendlief, die drinkt nooit alcohol (is er zelfs wat tegen).
Daarbij zit ik hier in m'n eentje. Dus als ik drink, krijg ik no way alles op en dan bederft de helft. Dat is zonde.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:11

1 a 2 biertjes per week/per 2 weken. Omdat ik er af en toe wel zin in heb, maar veel meer dan dat drink ik eigenlijk nooit. Drink met uitgaan vaak ook een cola'tje of fanta. Thuis is er eigenlijk nooit alcohol in huis behalve wijn en dat lust ik niet. Ik zou prima zonder alcohol kunnen leven, maar ik vind een biertje op zijn tijd gewoon lekker.

Vjestagirl schreef:
Nooit. Ik ben straight edge, dus ik drink niet, ik rook niet, ik eet geen vlees, ik gebruik heel weinig tot geen cafeïne en ik let sinds kort ook heel erg op de E-nummers.

Op die paar biertjes na ben ik dan ook "straight edge". :')

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:21

ik drink niet :) roken ook niet, koffie ook niet....

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:26

Ik ben een gezelligheidsdrinker, zal dus nooit alleen drinken, maar onder het genot van goed gezelschap pimpel ik zo een flesje weg -of meer als het heel goed gezelschap is ;). ik drink ook rustig een week gewoon niet, maar aan de andere kant ook iedere dag wel...

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:27

Zinn schreef:
ik drink niet :) roken ook niet, koffie ook niet....

Roken en koffie vind ik echt 1 van de meest ranzige dingen ever..

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:32

Hier ook niets kwa alcohol. Zie het nut er niet van in dusja.

Edit: Weldegelijk uit principe standpunt. Dus met niets bedoel ik ook niet 1 keer met een oud en nieuw ofzo ;) .
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 31-03-11 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Yffiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:35

Niks :)
Laatste keer was 1 slok champagne met oud en nieuw, meer kreeg ik niet binnen vind het niet te zuipen :')

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:35

Ik drink bijna nooit.
Thuis heel soms een licht mixje. Net wat er in huis is.

En anders alleen als ik een feestje heb, en niet hoef te bobben... en heb heel weinig feestjes ;)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:36

Vjestagirl schreef:
Nooit. Ik ben straight edge, dus ik drink niet, ik rook niet, ik eet geen vlees, ik gebruik heel weinig tot geen cafeïne en ik let sinds kort ook heel erg op de E-nummers.

Precies hetzelfde hier alleen eet ik ook geen vis of andere dierlijke producten.. :D

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:36

Ik drink alleen in het weekend, en dan zullen het gerust 20 glazen zijn. :)

Kristie schreef:
Ik ben een gezelligheidsdrinker, zal dus nooit alleen drinken, maar onder het genot van goed gezelschap pimpel ik zo een flesje weg -of meer als het heel goed gezelschap is ;). ik drink ook rustig een week gewoon niet, maar aan de andere kant ook iedere dag wel...

Zelfde als Kristie. :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:38

Vrij weinig, vroeger met stappen dronk ik vooral water, ik heb ook geen drank nodig om het leuk te hebben. Maar sinds ik voetbal heb ik wel leren drinken en nu vind ik het zo nu en dan echt lekker om eens een paar drankjes te pakken. Ik ben zo iemand die veel te veel nadenkt over alles en met een paar drankjes op (4 bessen dan heb ik hem al hangen zo ongeveer :') ) dan ben ik veel relaxter en toch nog wel wat gezelliger. Laatste keer drinken was afgelopen zondag in de kantine, de keer daarvoor is een maand geleden en dat was met wintersport. En de keer daarvoor is denk ik 2 maanden geweest. Als ik dan een keer drink dan drink ik ongeveer 5 bessen met ijs. Maar hoeveel dat per week is?

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:39

ik zou geen gemiddelde kunnen zeggen..zaterdag was ik al om 20.30 bezig omdat ik niet naar mn date durfde, denk aach drink 2 glaasjes vodka redbull dan heb ik wat meer spraakwater dan dat ik zoals gewoonlijk int begin totaal dicht kan klappen als we voor t eerst 1 op 1 zijn.
Maar das niet doorgegaan en toen zijn we naar de stad gegaan...(2 dagen erna wel gegaan en toen dus gewoon niks gedronken) toen naar andere stad dus volgende morgen rond 8 thuis... tja heb dus toen wel behoorlijk wat gedronken al had ik t laatste anderhalf uur water, had zo genoeg van bier.

Ik drink alleen met uitgaan, en dat doe ik niet zovaak meer... in de zomer dalijk wel weer meer omdat er overal festivals en feestjes zijn..overgins drink ik dan maar zuip ik niet.. weet van mezelf ook wanneer ik genoeg gehad heb en ga dan lekker over op water.

maar goed ene moment is er dus opeens elk weekend wat de doen, ander moment kun je blij zijn me 1x in de 3 maanden te zien in de stad....
Ben ook al op water heel lang uitgegaan omdat ik met een dieet niks mocht drinken, opzich geen problemen mee. Duurt alleen wat langer eer ik los kom en me prettig voel