Elke dag je haar wassen: welke shampoo/ conditioner?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:30

Rinske schreef:
Ik was mijn haar ook elke dag ivm psoriasis, ik gebruik Pure Coconut shampoo en conditioner van Inecto:
http://www.inecto.com/Pages/cocopage1.html
Super fijn, ruikt heerlijk en mijn haar wordt er niet pluizig van :) .

maar heb jij dan ook last van vet haar als je het eens een dag niet doet? want daar ben ik wel benieuwd naar want als ik dus eens probeer mijn haar 1 dag niet te wassen word het echt heel snel vet (ook psoriasis dus).

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:36

MonaBelle schreef:
Focussed schreef:
Syoss, grootste gore troep die er is :r

Mag ik vragen waarom je dat vind/dat zo is? :)

Ik weet zelf bijvoorbeeld dat uit onderzoek is gebleken dat head and sholders heel slecht is. Daar kan je de lak van je auto mee af poetsen. Een aantal jaar geleden was dat zo.

Staat stijf van siliconen, en vooral van de meest aggresieve siliconen: de watervaste...
Dus vandaar dat ik het er niet zo op heb :)

Head & Shoulders is idd vrij agressief. Beetje vergelijkbaar met Dreft in je haar doen :+

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:42

Focussed schreef:
Staat stijf van siliconen, en vooral van de meest aggresieve siliconen: de watervaste...
Dus vandaar dat ik het er niet zo op heb :)

Head & Shoulders is idd vrij agressief. Beetje vergelijkbaar met Dreft in je haar doen :+

Waaaat??? := Is dat echt zo? Oei dan gebruik ik het niet meer! ;o Welk merk adviseer jij dan?

Odysseus

Re: Elke dag je haar wassen: welke shampoo/ conditioner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:44

Ik adviseer iets zonder siliconen en sulfaten omdat dat je haar beschadigd. Yes to carrots/cucumbers van de Tuinen is goed of de L'Oreal Nature lijn (alleen bij de kapper verkrijgbaar).

Bij de drogist/supermarkt ben ik nog maar 1 shampoo tegengekomen zonder siliconen en dat was de Zilvershampoo van eigen huismerk haha :+

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:46

Hoe vaker je je haar wast hoe sneller het vet wordt, je haar raakt er een soort aan gewend,
en moet er dus ook weer van "afkicken" als je het dus weer minder wilt gaan wassen zul je dus
een dag of 2 met een vette kop moeten rond lopen maar naar mate je dit vaker doet zal je zien
dat het steeds minder vet word.
Als je je haar wast stimuleer je de talgklieren op je hoofd en zullen ze dus vet afscheiden.
vandaar dat het zo snel vet is :)

En probeer ook zo min mogelijk op de dag met je hand door je haar te gaan hoe moeilijk dat soms ook is!

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:27

Focussed schreef:
Ik adviseer iets zonder siliconen en sulfaten omdat dat je haar beschadigd. Yes to carrots/cucumbers van de Tuinen is goed of de L'Oreal Nature lijn (alleen bij de kapper verkrijgbaar).

Bij de drogist/supermarkt ben ik nog maar 1 shampoo tegengekomen zonder siliconen en dat was de Zilvershampoo van eigen huismerk haha :+

Haha zilvershampoo heb ik niet nodig, aangezien ik geen blond haar heb :Y).
Ik ga straks maar even langs de tuinen, en dan maar die yes to carrots/cucumbers kopen! Hopelijk knapt m'n haar daar meer van op dan de syoss. (heb nog vaak stug haar en gespleten haarpunten + dat het lijkt alsof ik in een stopcontact heb gezeten. En soms is het ook vettiger dan dat het normaal altijd is. Syoss gebruik ik dus niet meer!!!) Tnx voor de tip trouwens! *D

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:29

__danielle__ schreef:
Rinske schreef:
Ik was mijn haar ook elke dag ivm psoriasis, ik gebruik Pure Coconut shampoo en conditioner van Inecto:
http://www.inecto.com/Pages/cocopage1.html
Super fijn, ruikt heerlijk en mijn haar wordt er niet pluizig van :) .

maar heb jij dan ook last van vet haar als je het eens een dag niet doet? want daar ben ik wel benieuwd naar want als ik dus eens probeer mijn haar 1 dag niet te wassen word het echt heel snel vet (ook psoriasis dus).

Jaaaa vreselijk vet, en vies en plakkerig. Juk :o .
Ik heb heel fijn haar, dat wel wat pluizig is, maar ook heel snel vet wordt. Erg veel moeite gehad met het vinden van een goede shampoo en conditioner, maar bij Inecto zweer ik bij :D .

[edit] Mijn vriend heeft ook snel vet haar, die wast het om de dag, maar dan nog blijft het snel vet worden. Heb ook nog geen goede shampoo voor hem kunnen vinden helaas.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:33

ilsexxx schreef:
Focussed schreef:

Haha zilvershampoo heb ik niet nodig, aangezien ik geen blond haar heb :Y).
Ik ga straks maar even langs de tuinen, en dan maar die yes to carrots/cucumbers kopen! Hopelijk knapt m'n haar daar meer van op dan de syoss. (heb nog vaak stug haar en gespleten haarpunten + dat het lijkt alsof ik in een stopcontact heb gezeten. En soms is het ook vettiger dan dat het normaal altijd is. Syoss gebruik ik dus niet meer!!!) Tnx voor de tip trouwens! *D

Stug en gespleten punten zul je er echt uit moeten knippen, geen een shampoo kan dat helaas fixen... Grote kans dat als je nu met een silicoon vrije shampoo gaat wassen de punten nog slechter lijken te worden, omdat je de siliconen eraf wast (en die siliconen laten het gezond lijken). Dus misschien is wat laten bijpunten ook geen slecht idee!
Dat vette kan heel goed k men van de Syoss door de siliconen :)

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:24

Focussed schreef:
Stug en gespleten punten zul je er echt uit moeten knippen, geen een shampoo kan dat helaas fixen... Grote kans dat als je nu met een silicoon vrije shampoo gaat wassen de punten nog slechter lijken te worden, omdat je de siliconen eraf wast (en die siliconen laten het gezond lijken). Dus misschien is wat laten bijpunten ook geen slecht idee!
Dat vette kan heel goed k men van de Syoss door de siliconen :)

Probleem is, dat het laatst al is geknipt. Heb gewoon vaak droog haar en het is ook best lang (dus als ik op bank/stoel e.d. zit, dan schurt het daar ook weer tegen aan, en dat zorgt ook weer voor dode punten en droog/pluizig haar). Ik ga in ieder geval eerst die yes to carrots/cucumber proberen. DAar zal het vast wel een stuk van opknappen! *D

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:15

ik ben het meest tevreden met Herbal Essences, de doorzichtige variant.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:54

Thats_Me schreef:
Hoe vaak was je, je haar op dit moment? Ook elke dag? Het is namelijk zo dat als je, je haar vaak vast het snel vet wordt. Het beste is 2x per week je haar te wassen als je echt dik haar hebt. Anders is zelfs 1x per week voldoende. Uiteraard kun je, je haar wel elke dag uitspoelen maar dan zonder iets van zeep of conditioner er in.

Als ik één keer per week mijn haar was kan ik er denk ik friet in bakken, zo vet is het dan. :')

Waste eerst elke dag mijn haar, omdat ik echt een hekel heb aan vet haar, en mijn haar wordt ook snel vet. Zeker als mijn pony net iets te lang gegroeid is, want dan zit ik er natuurlijk veel aan.
Probeer mijn haar nu aan te leren :') dat ik het om de dag was. De dag dat ik het niet was loop ik me er dan wel heel de dag aan te ergeren, omdat het slap, volumeloos en vies aanvoelt, maar het ziet er dan iig nog niet vet uit. Soms ziet mijn pony er wel wat vettig uit, en dan was ik alleen die onder de kraan. :')

Als ik het onder de kraan uitspoel ziet het er bij mij ook niet minder vet uit daarna eigenlijk. Eerder vetter. :+

Ik gebruik meestal shampoo van Andrélon. Eigenlijk altijd een andere. Merk nooit veel verschil tussen alle shampoo's en conditioners eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 16:58

Heb die Herbal vanochtend geprobeerd. Hij ruikt zooo lekker. Naar appel ofzo :+: Nu morgenavond weer wassen, kijken of ik dat uithoud! Nu maar een staartje en knipjes in m'n haar gedaan zodat ik er niet steeds doorheen ga :Y)

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 17:01

Ik gebruik zelf bijna de hele lijn van Lee Stafford (in van die felroze flesjes :+: ) en ben hier echt ontzettend tevreden over. Ik stijl m'n haar ook heeeeel vaak en de heatprotector van LS is de enige waarbij m'n punten niet al 2 weken nadat ik van de kapper kom weer gaan splijten.
Krijg ook snel vet en futloos haar, maar met deze shampoo / conditioner / haarspray's etc. valt het heeel erg mee :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 17:03

Ja wat kan je eigenlijk in je haar doen om het niet lelijk te laten worden door föhnen/ stijlen? Mijn kapper doet er nl ook altijd wat in voor en na ze het föhnt..

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 17:07

Heatprotector :) ! Misschien is het verstandig om aan je kapper zelf te vragen welke hij / zij gebruikt? Zonder hp föhnen en helemaaal stijlen is echt killing voor je punten :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 17:08

Hmm okee! Waar haal je dat? :)

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 17:09

Je zou eens kunnen kijken naar een tea tree shampoo.

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 17:19

Bij de Etos sowieso wel. Hema heeft ook eigen merk heatprotector. Maar ik weet niet zeker welke merken wel / niet goed zijn hoor, dus durf je niks aan te raden..

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 17:54

Is er hier verder niemand die ervaring heeft met de brandnetelshampoo van yves rocher? Ik ben er blij mee, maar vraag me af of die shampoo van de tuinen anderen beter bevalt? Die heb ik nog nooit geprobeerd.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 14:14

Ik weet niet of ik deze al langs heb zien komen, maar conditioner niet op de hoofdhuid aanbrengen.
Ik doe altijd alleen het gedeelte wat ik in 'n staart zou hebben.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 17:31

en is het je gelukt Juul? tot aan nu je haar niet te wassen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 18:42

Ja gelukt :) Alleen heb het niet de hele tijd los gehad, dus dat scheelt ook wel..

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 19:23

Ik heb zelf ook zo flesjes silicone van L'oreal. Zo'n doorzichtig gelachtig goedje waarvan je slechts een klein kwakje op je puntjes moet uitsmeren. Daarvan lijken (ik zeg 'lijken') je puntjes iets gezonder.
Ik was overigens ook mijn haar niet elke dag. Bij mij helpt het gebruik van haarlak tegen het vet worden van mijn haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 19:25

Ik heb net ook trouwens heat protector van die pure coconut lijn gehaald :) Vond ik wel lekker ruiken, hoop dat 'ie ook helpt!

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 12:42

Ik ga denk ik ook maar eens heat protector aanschaffen. Fohn mijn haar namelijk wel altijd nadat ik het heb gewassen.