Gebroken kont....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 17:11

Pfoeh.. zo zie je maar, een ongeluk zit in een klein hoekje. En dan heb je ineens 'iets'.

Heel veel beterschap! Braaf zijn :+ En dan komt het vast weer helemaal goed :j

celine14

Re: Gebroken kont....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 17:49

Hee nog ff een vraagje wat doe je voor studie en waar liggen je interesses toen ik 3 week thuis moest liggen heb ik me verdiept in de paardenanatomie (ik studeer fysio) dus ik dacht misschien is er ook wel zowiets wat jij er. Interessant vind
Wat bij mij alleen wel scheelde was dat ik een hersenschudding had dus dat ik me niet echt heb verveeld omdat ik na een kwartiertje iets doen al zo dood op was alleen jij bent zegmaar niet 'ziek' dus daar heb jij denk ik geen last van en maakt het dat je je veel sneller verveeld denk ik

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 20:00

Het is echt heel belangrijk dat je goed je rust pak.
Ik heb helaas de uitspraak; wie niet horen wilt, moet maar voelen ...
Ik begon weer met werken en alles op te pakken en nu heb ik krachtverlies in mijn linkerbeen en constante tintelingen en laat ik me mond al dichthouden over de rugpijn.
Nu ben ik dus weer terug bij af !

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 18:25

celine14 schreef:
Hee nog ff een vraagje wat doe je voor studie en waar liggen je interesses toen ik 3 week thuis moest liggen heb ik me verdiept in de paardenanatomie (ik studeer fysio) dus ik dacht misschien is er ook wel zowiets wat jij er. Interessant vind
Wat bij mij alleen wel scheelde was dat ik een hersenschudding had dus dat ik me niet echt heb verveeld omdat ik na een kwartiertje iets doen al zo dood op was alleen jij bent zegmaar niet 'ziek' dus daar heb jij denk ik geen last van en maakt het dat je je veel sneller verveeld denk ik

heb geen studie meer...
lang verhaal mar komt er op neer dat ik daarvoor ben afgekeurd wegens snel depressief zijn en ADD...
verder heb ik wel afleiding van oppaskindjes van mijn moeder en komen er af en toe vriendinnen langs!!

Fysio is net voor de 2de ker geweest!!

gister was ik erg duizelig dus maar heel even gezeten...
vandaag ging het super!!
haast niet duizelig heerlijk op een tuin stoel gezeten naast bed!!
2 minutjes maar maar het begin is er!!
mag morgen middag ook met mijn moeder oefenen en eind van de middag komt ze weer!!
nu wel erg moe!!
gek eigenlijk denk ik dan maar ja heb wel 2 week alleen maar gelegen!!

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 18:27

Aieshja schreef:
Het is echt heel belangrijk dat je goed je rust pak.
Ik heb helaas de uitspraak; wie niet horen wilt, moet maar voelen ...
Ik begon weer met werken en alles op te pakken en nu heb ik krachtverlies in mijn linkerbeen en constante tintelingen en laat ik me mond al dichthouden over de rugpijn.
Nu ben ik dus weer terug bij af !

meen je niet...
balen zeg!!

gaan ze hier nog wat aan doen dan??

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 18:30

Ja dat zal idd wel tegen vallen maar wel lekker dat t begin er is!!

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 18:58

vandaag was het zitten echt heelijk!!
helemaal rechtop red ik nog niet maar tuinstoel ietsje achterover en dan is het heerlijk!!
kun je eindelijk even met je benen wiebelen hahah!!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 20:49

Fijn dat je even hebt kunnen zitten!
Moet vast heerlijk zijn geweest!

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 11:28

wat super dat je gezeten hebt!

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 12:17

het was echt heerlijk!!
bijna niet duizelig!!
alleen als ik de andere kant op keek kwam het beeld er wat in slow motion achteraan!!
heel apart maar was normaal na 2 weken niks doen zei de fysio!!
mag nu ook 2x per dag met mijn moeder op het rand van het bed zitten en gaat ook aardig goed!!
hoop dat ik snel wat langer mag zitten en in een rol stoel ofzo!!
ookal ik het maar even naar de winkel!!
wil an buiten met dit weer!!

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 13:24

Ik voel met je mee!
Ik ben in oktober van een jong beest gevallen en aardig wat pijn in de rug maar ach, gaat wel over dacht ik.
Tot ik de volgende dag toch maar foto's liet maken, had ik dus mijn rug gebroken!
Ik moest ook gelijk plat op bed liggen en mocht er de komende dagen/weken niet uit. Ik mocht nog niet eens mijn benen optrekken of de rugleuning iets omhoog doen, echt helemaal plat. Je mag blij wezen dat je naar huis mocht, ik mocht dat echt niet! Na 2 weken mocht ik eindelijk staan zitten en weer naar huis! Wat een rot periode was dat zeg :(
Wel fijn dat je niet naar een revalidatiecentrum hoefde. Dat hoefde ik ook niet maar ben wel nog steeds met de fysio bezig!
Ik zit ondertussen wel weer op het paard, maar ik kan je alleen maar zeggen; neem de tijd om het goed te laten genezen! Het kan maar 1 keer goed gebeuren en dat is nu, niet later! Succes en sterkte.

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 13:29

EvitaHitalia schreef:
Ik voel met je mee!
Ik ben in oktober van een jong beest gevallen en aardig wat pijn in de rug maar ach, gaat wel over dacht ik.
Tot ik de volgende dag toch maar foto's liet maken, had ik dus mijn rug gebroken!
Ik moest ook gelijk plat op bed liggen en mocht er de komende dagen/weken niet uit. Ik mocht nog niet eens mijn benen optrekken of de rugleuning iets omhoog doen, echt helemaal plat. Je mag blij wezen dat je naar huis mocht, ik mocht dat echt niet! Na 2 weken mocht ik eindelijk staan zitten en weer naar huis! Wat een rot periode was dat zeg :(
Wel fijn dat je niet naar een revalidatiecentrum hoefde. Dat hoefde ik ook niet maar ben wel nog steeds met de fysio bezig!
Ik zit ondertussen wel weer op het paard, maar ik kan je alleen maar zeggen; neem de tijd om het goed te laten genezen! Het kan maar 1 keer goed gebeuren en dat is nu, niet later! Succes en sterkte.

Hee evita
Jaa dat weten we nog goed hoor! Hoe gaat het nu met rijden enzo? doe je morgen mee met de onderlinge?

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 13:30

trudel schreef:
het was echt heerlijk!!
bijna niet duizelig!!
alleen als ik de andere kant op keek kwam het beeld er wat in slow motion achteraan!!
heel apart maar was normaal na 2 weken niks doen zei de fysio!!
mag nu ook 2x per dag met mijn moeder op het rand van het bed zitten en gaat ook aardig goed!!
hoop dat ik snel wat langer mag zitten en in een rol stoel ofzo!!
ookal ik het maar even naar de winkel!!
wil an buiten met dit weer!!

IK hoop het ook voor je zou lekker zijn als je weer naar buiten kunt enzo

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 13:31

EvitaHitalia schreef:
Ik voel met je mee!

oh je hebt dus gewoon een dag doorgelopen??
ook eng idee!!
ik kwam niet eens meer van de grond af!!
zat op mijn knieeen verder kwam ik niet!!

ik mag 60 gr omhoog gelukkig en benen wel optrekken en op zij liggen als de pijn het toe laat!!
artsen zeiden al dat ik geluk heb gehad!!
rug letsel is gevaarlijker en duurt de herstel langer en bij heupen heb je vaak een operatie nodig!!
ben echt blij dat ik lekker na mijn ouders kon!!
zo dankbaar dat mijn moeder me zoveel helpt!!
het s ochtends wel thuiszorg om me te wassen!!
benen eb rug lukt me gewoon niet zelf en wil mijn moeder er niet mee opzadelen!!
die doet al zo ontzettend veel!!
op de po en overal helpt ze bij!!
tijdens dat soort dingen krijgen we ook vaak de slappe lach samen haha!!
trombose prik doet ze zelfs beter als de zusters want verneem er niks meer van haha!!

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 13:33

heb de leukste broer van de wereld!!

komt hij met een grote plasticzak vol meide/paarden films voor mij eraan!!
overal wat gehaald om te lenen!!
zo leuk!!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 13:49

Wat lief van je broer! Heb je weer iets om de tijd mee te doden. Heel veel beterschap hoor.

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 14:03

Dat is wel fijn he dat je ouders en vriend er dan zijn om te helpen en voor steun en afleiding.
Ja ik ben inderdaad doorgelopen met een gebroken rug, heb ontzettend op mijn kop gehad in het ziekenhuis. Bij mij hebben ze er ook aan gedacht om te opereren, maar gelukkig hoefde dat niet!
Owja toen ik was gevallen bleef dat paard maar wild bokken en springen enzo dus ik wou opstaan om te zorgen dat ie me niet trapte, maar toen ik opstond zakte ik in eerste instantie door me benen. Na een tijdje heeft de broer van mijn vriend mij op een stoel gezet en ben ik samen met hem en zijn vriendin naar binnen gelopen, het gebeurde namelijk bij mijn vriend thuis.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 15:58

@TS, ik kon gelukkig weer snel terecht voor foto's.
Ik zag wel dat mijn staartbot minder scheef was dan eerst, dat was wel iets goeds!
Nu moeten we een MRI scan laten maken om te kijken of mijn zenuwen bekneld zijn of iets dergelijks, ook hebben we het even over de operatie gehad om de staartbot te manipuleren of verwijderen, maar deze operatie is zo risicovol dat deze arts het echt op mijn hart heeft gedrukt het niet te doen! Als maar iets minimaal misgaat kan ik voor eeuwig een darmpatient worden omdat achter dat botje mijn endeldarm zit.
Ondertussen gaat het met mij wel weer wat beter omdat ik rustiger aan heb gedaan en maar twee paardden per dag rij.

Wat voor bed heb jij? Wij bestelde een ziekenhuisbed, want voor mij was het fijnste om in een soort kuiltje te liggen, de rugleuning dus beetje omhoog en me knieeen ook.
Plat, op me zij of op mijn buik was verschrikkelijk !
Ook heb ik weken lang met een rollator gelopen door de bekkeninstabiliteit haha, dat was echt verschrikkelijk

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 17:25

Aieshja schreef:
@TS, ik kon gelukkig weer snel terecht voor foto's.
Ik zag wel dat mijn staartbot minder scheef was dan eerst, dat was wel iets goeds!
Nu moeten we een MRI scan laten maken om te kijken of mijn zenuwen bekneld zijn of iets dergelijks, ook hebben we het even over de operatie gehad om de staartbot te manipuleren of verwijderen, maar deze operatie is zo risicovol dat deze arts het echt op mijn hart heeft gedrukt het niet te doen! Als maar iets minimaal misgaat kan ik voor eeuwig een darmpatient worden omdat achter dat botje mijn endeldarm zit.
Ondertussen gaat het met mij wel weer wat beter omdat ik rustiger aan heb gedaan en maar twee paardden per dag rij.

Wat voor bed heb jij? Wij bestelde een ziekenhuisbed, want voor mij was het fijnste om in een soort kuiltje te liggen, de rugleuning dus beetje omhoog en me knieeen ook.
Plat, op me zij of op mijn buik was verschrikkelijk !
Ook heb ik weken lang met een rollator gelopen door de bekkeninstabiliteit haha, dat was echt verschrikkelijk

oh wat een ellende heb jij dan nog ja er aan over gehouden!!

ik heb een heerlijk ziekenhuis bed en lig idd ook het liefst in een soort kuiltje!!
op mijn rechterzij hou ik ook redelijk lang vol en sinds 3 dagen lukt linkerzij ook maar het terug draaien is nog iets pijnlijk...
net als op er om mijn kont zegmaar een velletje in de knijp komt zo voel het haha!!
mijn moeder zag trouwens vandaag dat het net boven mijn staartbotje iets blauw is ineens...
toch raar dat het nu nog komt!!
verder nergens blauw geweest!!

alleen komen in mijn linker boven been de spieren wat in opstand als ik heb gezeten!!
een soort lichte kramp ofzo erg vervelend gevoel!!

heb trouwens nog niet geprobeert om op mijn buik te liggen!!
ben bang dat ik niet meer terug kan draaien hahah!!

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 17:29

EvitaHitalia schreef:
Dat is wel fijn he dat je ouders en vriend er dan zijn om te helpen en voor steun en afleiding.
Ja ik ben inderdaad doorgelopen met een gebroken rug, heb ontzettend op mijn kop gehad in het ziekenhuis. Bij mij hebben ze er ook aan gedacht om te opereren, maar gelukkig hoefde dat niet!
Owja toen ik was gevallen bleef dat paard maar wild bokken en springen enzo dus ik wou opstaan om te zorgen dat ie me niet trapte, maar toen ik opstond zakte ik in eerste instantie door me benen. Na een tijdje heeft de broer van mijn vriend mij op een stoel gezet en ben ik samen met hem en zijn vriendin naar binnen gelopen, het gebeurde namelijk bij mijn vriend thuis.

jij hebt echt mazzel gehad zo te lezen!!
had met jouw wel heel anders af kunnen lopen!!

mijn paard stond stokstijf stil!!
met zijn been in de teugel zachtjes te hinniken van hallo ik heb hulp nodig haha!!
de schat!!

wou dat ik even na hem toe kon!!

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 08:49

Ja ik heb zeker geluk gehad, ik realiseer me nu ook wel dat als er iemand (of ik zelf) een keer hard valt en t niet allemaal zo soepel gaat dat je dan ook gelijk naar het ziekenhuis moet.. Omdat ik was doorgelopen heeft het ook langer geduurd voor ik weer hersteld was.

Haha nou toen ik viel wou ik dat beest wel naar de slacht brengen, was de pony van mijn schoonzusje die die week op vakantie was met der ouders en jongste broertje. Hij heeft wel vaker zulken streken gehad en ook bij mijn schoonzusje, uiteindelijk hebben ze hem ook verkocht!

Kun je je een beetje vermaken?

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 11:03

@TS, ik kon heel lang niet op mijn zij liggen, behalve als ik een kussen voor tegendruk tegen mijn onderrug legde.
Ja het is flinke ellende, ik rij wel want de breuk is genezen.
Het is vooral het weefsel eromheen dat nog goed moet herstellen etc, hopelijk hoor ik bij de MRI meer.
Ik heb zelfs al 2 wedstrijden gesprongen, toen was ik gelijk 1e en deze week was ik ook tweemaal foutloos en 5e en 7e, ook met het paard waardoor ik dus mijn heiligbeen en staartbot brak.
Stiekem ben ik wel trots op mezelf en ik blijf gewoon rijden komende weken anders word ik denk ik echt depressief.

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 13:47

EvitaHitalia schreef:
Ja ik heb zeker geluk gehad, ik realiseer me nu ook wel dat als er iemand (of ik zelf) een keer hard valt en t niet allemaal zo soepel gaat dat je dan ook gelijk naar het ziekenhuis moet.. Omdat ik was doorgelopen heeft het ook langer geduurd voor ik weer hersteld was.

Haha nou toen ik viel wou ik dat beest wel naar de slacht brengen, was de pony van mijn schoonzusje die die week op vakantie was met der ouders en jongste broertje. Hij heeft wel vaker zulken streken gehad en ook bij mijn schoonzusje, uiteindelijk hebben ze hem ook verkocht!

Kun je je een beetje vermaken?

ja je leert er wel veel van van zo iets!!
vorig jaar ook flinke val gemaakt waarbij ik ook met de ambu werd wegebracht en sinds dien is het ook anders als ik zelf of iemand anders zie vallen!!
toen had ik gelukkig niks behalve veel kneuzingen en meer pijn dan nu!!

geef zelf ook les aan kleine kinderen en al sdie vallen laat ik ze zelf ook altijd opstaan zonder hulp want als dat niet meer lukt bel ik ook gewoon een dokter!!
gelukkig nog niet gebeurd!!

mijn paard heeft dit echt niet met opzet gedaan daar geloof ik niks van!!
sinds ik hem heb is hij al zo ontzettend braaf en nog nooit echt gebokt!
1x eerder en toen ston dhij direct stil van jemig wat deed ik nou???

vorig jaar bukte er net iemand bij de bakrand en toen ik erlangs reed stond hij natuurlijk net op!!
alegro sprong opzij en ik had net mijn beugels kwijt en daar lig je dan!!

zijn naam word eigenlijk meer leo als alegro genoemd!!
Leo = lomp en onhandig hahah!!
echt een schat!!

vermaak me trouwens hier thuis beter!!
nu ondertussen sponsbob aan het kijken!!
die had laatst ook een gebroken kont hahah!!

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 13:49

Aieshja schreef:
@TS, ik kon heel lang niet op mijn zij liggen, behalve als ik een kussen voor tegendruk tegen mijn onderrug legde.
Ja het is flinke ellende, ik rij wel want de breuk is genezen.
Het is vooral het weefsel eromheen dat nog goed moet herstellen etc, hopelijk hoor ik bij de MRI meer.
Ik heb zelfs al 2 wedstrijden gesprongen, toen was ik gelijk 1e en deze week was ik ook tweemaal foutloos en 5e en 7e, ook met het paard waardoor ik dus mijn heiligbeen en staartbot brak.
Stiekem ben ik wel trots op mezelf en ik blijf gewoon rijden komende weken anders word ik denk ik echt depressief.

Trots mag je zeker wezen!!
ik wil nu zo graag even naar mijn paard he!!
mis hem ontzettend!!
ben erg snel depressief en heb daar ook medicijnen voor al best lang en paarden helpen me daar echt goed bij!!
daarom mis ik ze ook zo!!
al was het alleen even een knuffel!
dat kan hij ok zo goed met zijn mega hoofd:D
bonkt zo tegen je aan vlieg je zo omver en hij kijkt je echt aan met zijn schattige oogjes oh sorry ietsje te hard!!

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 13:54

zal ff foto's spammen hoor!
kan het niet laten:)

dit is toen ik bij hem ging kijken voor de verkoop!!
Afbeelding

hier heb ik hem al paar maandjes!! en nog geen jaar onder het zadel!!
Afbeelding

hij heeft nu veel meer spieren en het land in vorig zomer heeft hem ook erg goe dgedaan!!
hij is wat breeder geworden!!