Abortus

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:15

Dat ik nu dit topic zie :+
Mijn zusje (22weken zwanger) heeft een klein poppetje in haar zak die laat zien hoe groot een kindje is bij 10 weken. Ook vertelde ze er even bij dat het hoofdje word gekraakt met een notenkraker... Mijn hart brak bij het zien van dat poppetje (5cm lang) met alles erop en eraan, en dan denkend aan die notenkraker BAH!

Nee hoor gebruik een morning after pil of bied je kind aan ter adoptie. Ik ben officieel anti abortus geworden.

xSaarSaar

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:21

Ik ben ook absoluut anti-abortus.

Ookal is het nog maar een klein foetusje, ik vind het gewoon idioot om een levend wezen te vermoorden, zeker een mens.

Heb ook ooit een filmpje gezien, waarop te zien is dat de foetus 'vlucht' voor die soort tang, vreselijk...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:33

Het komt er bij een abortus op neer dat ze gewoon de lichaamsdelen slopen en zo stukje voor stukje de foetus afbreken..
armpjes, beentjes, tot alles eruit is...
Er zijn genoeg filmpjes op youtube te vinden.... afschuwelijk....
Voor de mensen die het niet begrijpen : http://www.youtube.com/watch?v=LlxP3VbM ... re=related
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 17-03-11 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:34

Nell_ schreef:
Ik ben echt tegen abortus. Ben van mening dat de meeste zwangerschappen te voorkomen zijn! Vind dat meiden veel te makkelijk voor abortus kiezen :=
Zelf zou ik het nooit doen, en nooit gedaan hebben. (in de tijd dat ik nog op school zat)

Als iemand verkracht is snap ik het wel.

Mee eens.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:36

Jolliegirl schreef:
Het komt er bij een abortus op neer dat ze gewoon de lichaamsdelen slopen en zo stukje voor stukje de foetus afbreken..

;( bah wat vreselijk,hoe kan je dat nou op youtube zetten.........dat moeten ze verbieden

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:36

Ik zou er ook niet 1,2,3 voor kiezen. Maar goed, je hebt het niet altijd voor het zeggen. Dus het blijft lastig in te vullen wat je zou doen..

Weet wel, helemaal nu we al een kindje hebben, dat ik er echt niet snel voor zou kiezen! Een kindje heeft niet veel luxe nodig, maar vooral veel liefde van zijn/haar papa en/of mama. En waar een wil is, is een weg.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:37

Snoevie schreef:
Jolliegirl schreef:

;( bah wat vreselijk,hoe kan je dat nou op youtube zetten.........dat moeten ze verbieden

Zijn vooral filmpjes met uitleg...
Veel van tegenstanders.. dus vaak erg gruwelijk gemaakt met veel eigen meningen erbij...

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:40

hahahaha fantastisch die horor verhalen.. Tegenwoordig is er gewoon een abortuspil hoor ;) Die gebruiken ze meestal. Die verhalen worden echt wel heel erg horror gemaakt. we leven niet meer in de jaren 60 hoor ;)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:41

Maar kijk dan die foto's die er tussen staan. Armpjes eraf, hoofdje eraf.
Hoe klein ook, je ziet een kind!! Wat vreselijk ;(

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:42

En wat denk je dat er dan met een abortuspil gebeurd? ;)

Nell_

De abortuspil is maar tot week 8 hoor.

Jolliegirl

Marietje_007 schreef:
hahahaha fantastisch die horor verhalen.. Tegenwoordig is er gewoon een abortuspil hoor ;) Die gebruiken ze meestal. Die verhalen worden echt wel heel erg horror gemaakt. we leven niet meer in de jaren 60 hoor ;)

Dat snap ik zelf ook wel.
Maar ook met zo'n pil, vergaat zo'n lijfje... je haalt iets weg wat leeft... iets wat armpjes en beetjes heeft...

Ik ben absoluut niet tegen abortus, maar ben er ook niet voor.
Ik vind het gewoon hartstikke dubbel.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:46

ik ben het met je eens,jolliegirl. erg dubbel.

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:46

tsja ik vind het ook heel dubbel.. als het al leeft dan vind ik gewoon dat je iemand vermoord.. maar als je op je 16e zwanger raakt.. tsja wat moet je? een kind houden is dan eigelijk onmogelijk..

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:51

ja oke maar het embryotje wordt niet met een tang uit elkaar getrokken :P
ik wist dat het beperkt was, maar tot 8 weken niet.

Ik ga nu even alles op een paard betrekken.. gezien ik daar meer van weet.
Maar bij een paard is het zo dat de eerste 8 weken het klompje cellen zich nog niet goed genesteld heeft, en daarom gevoelig is en het helaas vaak tot een mislukte dracht komt (=spontane abortus).

Ik geloof dat je als mens de eerste 13 weken ofzo risico loopt. Daarom mag je het ook niet eerder vertellen (mag wel maar is een risico).
Maar dan heeft het embryo toch nog helemaal geen armen en benen!!! (iig de eerste 8 weken niet).

Dus je haalt nog helemaal niets weg met armen en benen.. (lijkt mij..)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:55

Nou in het 2de trimester van een zwangerschap wordt het hoofdje dus wel geplet....
Walgelijk....
Echt serieus...

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:55

ik was altijd heel stellig, voor mij geen kind.
mocht ik ooit per ongeluk zwanger raken, dan zou ik het weg laten halen.
ik dacht dat ik de emotie's en dergelijke goed uit kon schakelen.
tevens kon ik een kind geen goede toekomst bieden, vond ik zelf.

totdat ik zwanger raakte, totaal ongepland en ongewenst.
ja, ik had veilig sex gehad, en nee, dat geeft geen 100% garantie.
en de emotie's en gevoelens die de zwangerschap met zich mee brengt, daar kan niemand zich van te voren op voorbereiden.
ik heb zelfs een eerste afspraak gehad in een abortuskliniek, waar ik super werd behandeld!
een week bedenktijd, een week langer de hormonen door je lijf, een week langer de gedachtes, de gevoelens, de emotie's....
ik heb de zwangerschap niet af laten breken, en ben nu al ruim 1,5 jaar de trotse moeder van een prachtige dochter.
helaas ben ik alleenstaande moeder, maar dat maakt mijn trots en mijn liefde voor die kleine meid er zeker niet minder om!
het is echt niet makkelijk, en ik raad zeker niemand aan om het op eenzelfde manier te doen.
ik ben nog altijd extreem voor een stabiele relatie, een stabiele thuissituatie en een stabiele financiële situatie met daarnaast een grote liefde voor kinderen.

ik heb absoluut geen spijt, maar mocht ik nu ooit weer zwanger raken, dan laat ik het wel weghalen.
uiteraard doe ik er zoveel als mogelijk aan om niet zwanger te raken, maar goed, een ongelukje zit in een heel klein hoekje.
zowieso wil ik geen kinderen meer, en van mij mag er best een wet komen om vroegtijdig te sterilliseren, dan ben ik de eerste die dat laat doen.

wat ik hiermee wil zeggen is dus dat niemand van te voren in kan schatten hoe ze reageerd als er een zwangerschap is ontstaan.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:56

Vanaf 10 weken is een kind helemaal compleet. Heeft het alles al. Dan hoeft het alleen nog maar te groeien.

Bij week 9 was het bij mij al zo goed dat een miskraam heel klein was! Nu pas een paar weken verder, en misgaan kan het de hele zwangerschap.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:57

Afbeelding

Kijk hier maar eens goed in hoeveel weken het armpjes en beetjes heeft....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:59

Jolliegirl schreef:
Voor de mensen die het niet begrijpen : http://www.youtube.com/watch?v=LlxP3VbM ... re=related

Ah welnee, is een filmpje gemaakt door fanatieke gelovigen. Zonder te kijken gok ik dat het Scream for life is, of zoiets...

Ik ben pro-abortus, al vind ik het jammer dat er soms lichtzinnig mee om wordt gegaan. Ik zou het zelf nooit aan laten komen op een abortus, ik ga dan voor een overtijdbehandeling. Hoe minder 'compleet' hoe beter.

Maar ik geloof heilig in Baas In Eigen Buik.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:59

Het is niet alleen te laat met anticonceptie, soms spelen er andere gebeurtenissen mee.
Dus oordeel niet te snel.

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:01

* Ik heb nu even het filmpje gekeken *

1. Abortie is in mijn ogen ook niet een vorm van anticonceptie. Mocht het misgaan vind ik het een eigen keuze, maar niet gewoon erop wagen en kijken wat er gebeurd!
2. Ze aborteren daar kinderen tot 9 maanden.. vind ik persoonlijk te ver gaan (mits het kind gezond is).
3. Vrouwen kunnen dood gaan aan abortus, ja aan de geboorte ook dus dat is geen geldig argument.
4. Het kind kiest er niet voor, nee het kind kiest er ook niet voor om geboren te worden en ook niet de ouders. Dus ook een raar en slecht argument.
5. Dit filmpje is natuurlijk ook stemmingmakkerij.
6. Is een kindje van 8 weken echt al zo ontwikkeld.. Gruwlijk.. daar schrik ik van.

Mijn mening blijft, het is iemands eigen keuze en dat moeten wij respecteren!

Jolliegirl

MarcoBorsato schreef:
Ah welnee, is een filmpje gemaakt door fanatieke gelovigen.

Zoals k zei : overdreven gemaakt.

Maar het komt er wel op neer. En de foto's spreken toch echt boekdelen...
Maargoed, zo heb je ook gruwelijke filmpjes over allerlei andere dingen.

Maar het komt nu op 1 ding neer.... Je maakt een kind dood met abortus..
En dát vind ik zo dubbel.....

Urbanus

Marietje_007 schreef:
* Ik heb nu even het filmpje gekeken *

1. Abortie is in mijn ogen ook niet een vorm van anticonceptie. Mocht het misgaan vind ik het een eigen keuze, maar niet gewoon erop wagen en kijken wat er gebeurd!
2. Ze aborteren daar kinderen tot 9 maanden.. vind ik persoonlijk te ver gaan (mits het kind gezond is).
3. Vrouwen kunnen dood gaan aan abortus, ja aan de geboorte ook dus dat is geen geldig argument.
4. Het kind kiest er niet voor, nee het kind kiest er ook niet voor om geboren te worden en ook niet de ouders. Dus ook een raar en slecht argument.
5. Dit filmpje is natuurlijk ook stemmingmakkerij.
6. Is een kindje van 8 weken echt al zo ontwikkeld.. Gruwlijk.. daar schrik ik van.

Mijn mening blijft, het is iemands eigen keuze en dat moeten wij respecteren!

Hoe aborteer je een kind tot 9 maanden?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:02

dat vraag ik mij ook af lieveli....

9 maanden... is heeeel volgroeid...