Uit angst voor zwangerschap een zwangerschapstest.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 11:12

Ylana schreef:
Ik heb iets meer dan een jaar geleden een test gedaan. 4 dagen voor ik ongesteld hoorde te worden.
Wij vreeën met comdoom (al járen) en ik had geen reden om te denken dat ik zwanger was.
Maar ik sta bij de drogist om iets te halen en voor ik het weet zeg ik `Doe er ook maar een zwangerschapstest bij´...
Bij thuiskomst direct op de toilet de test gedaan. Hubby zat niets vermoedend op de bank.
Nog voor ik hem even weg kan leggen stonden er al 2 hele duidelijke streepjes...

dan had je een goed voor gevoel bij.
wat heb je er mee gedaan als ik vragen mag?

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 11:17

Zij heeft 2 weken geleden haar eerste verjaardag gevierd :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 11:18

Dat was het kindje wat op de wc geboren is, toch? :+ Een kind vol verrassingen!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 11:19

Zonnetje81 schreef:

Nee, dat was het kindje daarvoor :D

Anoniem

Ik maak me soms wel zorgen, omdat je vaak van die verhalen hoort dat vrouwen gewoon ongesteld kunnen worden als ze zwanger zijn. Dan ben ik ongesteld en denk ik 'yes, gelukkig!'. Maar dan denk ik weer aan die verhalen en dan denk ik 'poedersuiker, zal bij mij toch niet he..' :D :D :Y)

Ik heb een keer een paar dagen wel behóórlijk in spanning gezeten. :Y)

Ben ook altijd panisch voor overgeven, omdat de pil dan niet meer werkt. :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-03-11 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Ylana schreef:
Zonnetje81 schreef:

Nee, dat was het kindje daarvoor :D

Is dat alweer zo lang geleden??

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 11:20

Ylana schreef:
Zij heeft 2 weken geleden haar eerste verjaardag gevierd :D

nog gefeliciteerd *\o/*
het is toch wel iets speciaals zo een wonder in je buik.
en als ze goberen zijn ook nog

rOmii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 11:21

Ik heb er wel eens 1 gehaald, toen was het dikke stress om niks.. ik was aan de pil en gebruikte condoom maar was toch 5dagen overtijd... na 5dagen stress heb ik toen z'n test gekocht, uitslag negatief en hoppa paar uur later ongesteld... :p Zal waarschijnlijk wel de stress geweest zijn, dat het langer wegbleef ;) maar verder heb ik dat nog nooit zo gevoeld ofzo gelukkig maar :)
Morningafter pil heb ik ook nog nooit gehaald voor mezelf, wel voor een vriendin die dat zelf niet durfde :)

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 11:25

Ik heb toen ik bijna 18 was een zwangerschapstest gedaan... Had seks gehad met condoom, ben niet zo paniekerig van mezelf, maar toen ik niet ongesteld werd in mijn stopweek en ook niet in de week erna ging ik hem toch wel knijpen.

Ik had afgesproken met m'n nichtje en heb bij hun thuis ook de test gedaan, de hele situatie was een beetje ongelukkig...
Toen we de test gingen halen, belde m'n oom dat ze aan de overkant op een terrasje zaten en of we wat kwamen drinken... Ehhh... Ja tuurlijk is goed...
Van de zenuwen sloeg ik dicht en hoefde ik niet meer te plassen, dus eerst nog even naar het strandje verderop geweest...
Kwamen we terug, stond m'n oma bij het raam, die kwam gezellig mee BBQ-en... Leuk, zo ongeveer de hele familie bij elkaar, behalve m'n ouders en zus!

Test gedaan voor het eten en die was negatief... Iedereen vroeg zich af waarom m'n nichtje en ik voor de BBQ zo stil waren en tijdens zo vrolijk...

Maanden later heb ik het aan de vriendin van m'n oom opgebiecht...
Degene met wie ik seks had gehad was een scharrel, zou nooit m'n vriend worden en was gewoon voor het pleziertje...

Als ik zwanger was geweest had ik het kind niet weg laten halen, absoluut niet... Dan was ik alleenstaande moeder geweest, omdat ik weet dat hij niet achter die keuze zou staan...

Maar goed, puntje bij paaltje, ik was niet zwanger en stiekem ergens diep in m'n hart teleurgesteld. Als ik zwanger was geweest, had ik er niets aan kunnen doen, dan was het ondanks dubbel veilig gebeurd...
Ik 'speel' graag op safe ;) Helemaal als de jongen in kwestie m'n vriend niet is ;)

pony85

Re: Uit angst voor zwangerschap een zwangerschapstest.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 11:41

Ik heb in oktober een test gedaan dat was me eerste en openlijk me laatste.

Het was in de planning ik zou stoppen met de pil begin oktober en ze zeggen t duurt een half jaar tot een jaar als je al meer als 10 jaar de pil slikt.
Dus wij maakte ons niet druk wouden nog naar Thailand op vakantie. Eind oktober was ik jarig had al uitgerekend dat ik helaas jawel precies met me verjaardag ongesteld moest worden
Werd dit niet.. Ik denk nou zal wel zijn omdat ik gestopt ben met de pil. Ik voelde me die week anders. Kan niet beschrijven hoe maar niet echt mezelf.. Me vriend zit bij de defensie dus kwam vrijdags thuis.
Had die maandag ervoor al een test gehaald en ik heb tot vrijdag gewacht ( vraag me niet hoe ).
Ik weet t nog goed. Ik deed de test om half 6. Ja hoor een plusje.! Ik naar beneden aan me vriend test laten zien. Ik zei jaaa en nu das wel heeeeel snel he.! Hij geloofde t niet. Zaterdag ochtend heb ik die van clear blue gehaald en daar stond op 1 a 2 weken zwanger. Naar de dokter gegaan ( ik heb een hoge bloeddruk dus werd gelijk verwezen naar t ziekenhuis ) Daar na 2 weken ( was ondertussen dan 4 weken ) een echo. Zag hij niks. Hij zei dat of ik kreeg een miskraam of ik was te vroeg. Nou je gaat van t ergste uit.
2 weken laten ja hoor je zag een hartje Nu ben ik ondertussen 23 weken zwanger. We krijgen overduidelijk een zoon.. :) En zijn dol gelukkig. Zijn wel al 7 jaar samen. Dus was heel erg gewenst.

Ik snap heel goed dat het voor tienermoeders moeilijk is. Wat ik wel vind is dat je nog niet kan zeggen wat je zal doen als je zwanger bent. Als je zwanger bent van iemand en je komt er achter denk ik dat je wel 10 x na denkt nog of je t weg haalt of niet. Ik zei het ook altijd. Gelukkig ben ik nooit zwanger geworden al weet ik wel dat ik dit nooit zou willen missen.!

Toen ik nog op school zat waren veel mensen die onveilig vrijen en vaak naar de apotheek moesten.
Ik vond t altijd dom omdat ik nog steeds geen sex had. Me eerste en hopelijk me laatste is nog steeds de man waar ik bij ben :)

Sorry voor het lange verhaal denk niet dat je er iets aan heb maar wou t wel ff kwijt op deze topic ;)

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 12:42

Gefeliciteerd _Rissa! :)
Leuk, al die zwangeren hier in het topic haha. *\o/*

Ik was ook altijd panisch voor een zwangerschap, ik had (en heb) altijd erg veel last van diarree en daar kan de werking van de pil door verminderen. Vriendlief en ik deden het dan wel met condoom, maar die vertrouwde ik nooit. :Y) Nooit heb ik een zwangerschapstest gehaald, omdat ik altijd netjes ongesteld werd. Wel een keer een MAP genomen, want toen was ik (ook echt maar 2 uur ofzo :') ) te laat met het slikken van de pil en ik had die nacht lief gedaan met mijn vriend. :D
Uiteindelijk ben ik, mede door de angst voor de onbetrouwbaarheid, overgestapt naar de nuvaring. Dit bevalt me uitstekend en ik ben ook niet meer bang voor een zwangerschap.

Ik heb vriendinnen die er erg laks over zijn. Zo was een vriendin van me op vakantie ooit 4 pillen in een week vergeten, maar ze had gewoon onveilige seks. Zij zou het niet erg gevonden hebben wanneer ze zwanger zou worden, ze is 21 jaar, vaste baan en vaste relatie. Toch moet ik er niet aan denken, ben liever gewenst zwanger dan ongewenst!

Cin_penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:08

Ik had vorig jaar mei net een maand een relatie met mijn vriend. Ik ben altijd he laks geweest met de pil en werd niet ongesteld. Verder niet zo veel aandacht aan besteed maar na een week ging ik een beetje twijfelen. Test gekocht. Negatief! nog een week later... Geen menstruatie. Wel zere borsten enzo. Dat had ik ook wel als ik ongesteld moest worden dus oke... Weer een test... Zwanger... Daar zit je dan net 1.5 maand bij elkaar, we waren het er wel heel snel over eens dat we geen abortus wilde. Dis we besloten er helemaal voor te gaan. Wel heel spannend allemaal in zo'n situatie. Na 11 weken zwangerschap kwamen we erachter dat het hartje met bij 8 weken was gestopt met kloppen. Het was echt een verschrikkelijke teleurstelling. Toen hebben we de miskraam op moeten wekken met een medicijn. (ik zal jullie de details besparen maar ik dacht dat ik dood ging) We woonden inmiddels al wel samen en dat ging gewoon allemaal prima (nog steeds) Toen hebben we besloten om het allemaal op z'n beloop te laten wat betreft anticonceptie. En ben nu bijna 25 weken zwanger en verwachten en zoontje. Het heeft toen wel even geduurd voordat ik weer zwanger was maar ja ach. Mijn lichaam had de tijd nodig om te herstellen. Door deze gebeurtenis zijn we wel echt super dicht naar elkaar toe gegroeid. Hij is echt mijn beste maatje!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:36

Geen van beide ooit gehaald. Is ook niet nodig, ik slik braaf m'n pilletje :o
Natuurlijk ben ik wel eens wat later ongesteld geworden dan normaal, maar ik noem dat stress. Pas na een week oid ga ik me zorgen maken. Gelukkig is het nooit zo ver gekomen :D

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:55

Ben ook al een flinke tijd aan de pil. Maak me ook niet druk...

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:07

Ik heb wel eens een test gehaald en de morning after pil, vind het altijd eng om te horen want somige gaan gewoon door de pil heen. Dus als ik niet ongesteld wordt haal ik een test of als ik weleens een pil ben vergeten!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:07

Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat er zo weinig mensen om de zoveel tijd een test doen. Anticonceptie is nooit 100% safe en door een ongesteldheid heen kun je gewoon zwanger zijn...

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:11

ja klopt maar die kosten zijn ook niet echt grappig als je zo vaak een test moet doen.
ik ben blij met me spiraal.
die stoot het af door de hormoonen

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:12

_Tara_ schreef:
Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat er zo weinig mensen om de zoveel tijd een test doen. Anticonceptie is nooit 100% safe en door een ongesteldheid heen kun je gewoon zwanger zijn...

Maar dan kun je wel elke maand een testje doen natuurlijk?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:13

Ik bestel er altijd 3 voor 8 euro via internet. Doe dan om de 2/3 maanden een test.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:23

_Tara_ schreef:

Tja, maar die dingen zijn ook duur he? Ik ben maar een arm studentje, kan me het niet veroorloven :P. En ja, een zwangerschap/kind is wel veel duurder maar dan zien we tegen die tijd wel verder.

Als ik zwanger zou blijken zou ik het waarschijnlijk niet weg willen laten halen. Ik heb een soort angst dat ik misschien ooit onvruchtbaar word, en dan zou ik er niet mee kunnen leven dat ik een kindje had kunnen hebben..
Hoewel de praktische bezwaren in mijn geval wel iets zwaarder wegen denk ik: ik zit in het eerste jaar van mijn studie, we wonen niet samen (wel al ruim 1,5 jaar bij elkaar), allebei nog bij onze ouders, hij heeft erfelijke jeugdreuma en hij zou dan eerst moeten stoppen met zijn medicijnen voor een half jaar, omdat dit anders vrij funest kan zijn voor de gezondheid van het kind.

Had trouwens een collega die tot twee keer toe zwanger was zonder dat ze het wist. Beide keren gewoon ongesteld gebleven, ze slikte de pil, geen lichamelijke veranderingen/klachen, hele mikmak. De vader is (waarschijnlijk kort na het begin van de tweede zwangerschap) plotseling vertrokken omdat hij niks meer met zijn eerste zoon en de moeder te maken wilde hebben.. Dus nu heeft ze twee kinderen van hem. Daar ben je dan wel lekker mee. :P
Het zijn schatjes van jongens en ze is er dolgelukkig mee, daar niet van ^^.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:29

LZP --> MW

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:29

Toen ik net wat met mijn vriend had de morning after pil gehaald. Aangezien het eigenlijk allemaal vanzelf sprekend ging en ik er niet zeker van was of mijn pil op dat moment veilig was. Dus uit voorzorg een MAP gehaald :) Ondertussen ruim anderhalf jaar samen en verder nooit druk gemaakt. Heb nu ook zoiets, mocht ik nu zwanger raken, dan is het welkom. Ook als het niet geplanned is. Vriend en ik hebben alles vrij goed voor elkaar.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:33

@ Margrathea: 8 euro voor 3 testen, worden ze nog bij je thuisbezorgd ook ;)

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:41

Ook ik ben zwanger geraakt door mijn anti-conceptie heen, ik gebruikte toen een nuvo-ring.
Ik was keurig op tijd ongesteld, had nergens last van(geen misselijkheid, pijnlijk borsten oid)
Tot ik met kerst mijn leuke jurkje aan trok en mijn man de opmerking gaf, schat je hebt wel een heel eng buikje.
Dat heb ik van me af geschoven en ben verder gegaan, later die week heb ik voor mijn man zijn geruststelling(ik vond het niet nodig, ik kon toch niet zwanger zijn, ik had gewoon me te veel te goed gedaan aan allerlei snoepgoed van sint en daardoor was ik wat aangekomen) toch een test gehaald.
Die test was postivief, toen kwam bij mij het gevoel dat dat echt niet kon en dat die test niet goed was, nog een test gehaald van een ander merk en ook deze was postief.

Toen de huisarts opgebeld en ook daar nog een keer een test gedaan, ook die was positief. Verwijskaart voor echo gekregen(want wij hadden echt geen idee wanneer ik dan zwanger was geraakt)
In het ziekenhuis eerst met een klein echo apparaat gekeken(die kan tot 10 weken zien daarna wordt het kindje te groot), gyn zag alleen vingers :o (bleek achteraf)
Grote hoek gepakt en na het een en andere rekenen keerde hij het scherm naar mij en vertelde me met grote trots dat ik ondertussen zeker 20 weken zwanger was....
Ondertussen is mijn dochter alweer bijna 4 en ben ik nog steeds heel blij dat ik haar hem mogen krijgen.

Maar ik merk nu wel dat ik sneller een zwangerschapstest haal als ik het niet vertrouw.
Ik heb een spiraaltje en wordt daar erg onregelmatig ongesteld van, dat is helemaal niet goed voor het zelfvertrouwen ;)

Dus TS, ja ik begrijp heel goed dat er genoeg mensen zijn die regelmatig een zwangerschapstest doen gewoon ter controle.

Over de kosten van zwangerschapstesten, ik haal ze bij kruitvat, zijn ze €4 en een beetje voor 2!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 15:34

_Tara_ schreef:

Als er toch geen aanleiding naar is...waarom wel? Uiteindelijk kom je er vanzelf achter. Ik ben op een leeftijd dat ik die verantwoordelijkheid wel kan dragen. Jezelf elke maand gek maken is ook zoiets voor iets wat nog geen 1% kans geeft...?

@aafje: Bestaat de nuvaring al zolang?