gabjj8 schreef:Ik heb niet alles gelezen, maar doordat ik vele meiden ken die zichzelf automutileren, weet ik dat als je het opvallend doet op je onderarmen, dat vele meiden dit doen als een 'Cry for Help' en als ze dan ook nog vaak hun mouwen opstropen, dan weet je zeker dat dit een 'Cry for help' is.
Als mensen zichzelf echt pijn willen doen, zonder dat andere mensen het door hebben, dan heb je genoeg andere plekken op je lichaam (die wel pijn doen als je je snijd, want je onderarm doet geen pijn) zodat mensen het niet zien...
Ik zal naar je mentor toestappen en het gewoon is uitleggen.. misschien weten ze het al van dit meisje

Ik vind dit echt een rotopmerking. Als je in je onderarmen snijdt, betekent dat niet automatisch dat het een 'cry for help' is. Het is idd gewoon een makkelijke plaats.
Olster4ever schreef:wat wil je liever, dat het meisje in kwestie TS niet meer mag, of dat het zo erg word dat ze zelfmoord pleegt? dan weet ik wel wat ik zou kiezen.
ik weet alleen niet of je het door de klas blèrde of haar even apart nam?
Ook al zo'n onzinopmerking. Je merkt wel dat mensen echt niets over dit onderwerp weten zeg. Iemand die in zichzelf snijdt is niet per definitie suicidaal. Dat heeft daar niets direct mee te maken. Als iemand ook een depressie heeft, zou die evt ook suicidaal kunnen zijn, maar ook dan hoeft dat niet per se.
@ TS, ik zou inderdaad contact zoeken met het meisje zelf. Eerst je excuses aanbieden is een hele goede, en probeer haar vooral op haar gemak te stellen. Ga ook niet proberen haar verhaal eruit te trekken, maar bied gewoon een luisterend oor. Wie weet vertelt ze wat er met haar aan de hand is, maar de kans is ook heel groot van niet. Aan de mentor vertellen zou ik niet doen. Meestal kruipen mensen dan juist in hun schelp terug.