Artsen staan voor raadsel...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 19:15

JoycexLynn12 schreef:
Jeetje... wat een verhaal zeg! En dat van het niet plassen is ook heel raar, zo gek dat ze je daarmee gewoon naar huis sturen!
Ik plaste 2x per half uur en als het tegen zat meerdere keren..

En hoe doe je het nu? Geen afspraken meer bij het ziekenhuis? Je voelt je dan niet meer serieus genomen maar je bent zelf degene die voelt dat er echt iets mis is.

Ach had het idee dat ik in de weg lag, heb pas aan het einde van de middag een arts gezien, en verpleegkundige? Die kwamen alleen pillen brengen, maakte met de rest van de kamer een praatje, maar met mij dus amper.

Ik ben nu bij een mdl arts, en ga eind deze maand naar een gynaecoloog voor onderzoek naar endometriose.
Heb op het moment weer enorme pijn, maar wil de deur niet meer plat lopen, terwijl mensen zeggen dat ik gewoon moet gaan. Als ik steeds maar blijf komen, wordt ik vanzelf wel serieus genomen.

Bloem24

Re: Artsen staan voor raadsel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 19:44

Nou dan zeg ik hetzelfde tegen je, gaan inderdaad!

Ik had ook het idee inderdaad dat ik in de weg lag en dat ze me niet serieus namen.. had wel een hele lieve verpleegster en ik had ook een pedadogisch medewerker die met me mee liep.
Ik snap niet hoe je iemand naar huis kunt sturen terwijl er nog zat andere onderzoeken mogelijk zijn..

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 19:49

Alle symptomen wijzen erop dat er iets met je nieren is. Wat precies, geen idee, maar ik zou het zeker grondig laten onderzoeken.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 19:51

Grappig dat iedereen toch bij de nieren uitkomt.

Toevallig sprak mijn moeder vanmorgen iemand die precies dezelfde klachten als mee heeft, ook een echo gehad maar daarop konden ze niks zien.
Na een foto of MRI scan kwam er een niersteen van 2cm uit en zij is daaraan geopeerd.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 19:52

Ik heb zelf een zoontje met een aangeboren nierafwijking,die in sommige gevallen pas op latere leeftijd bekend wordt.
Als ik jouw symptomen lees,denk ik meteen aan een nierbekkenontsteking,die vele malen pijnlijker is als een blaasontsteking.
Je hebt een echo gehad,eentje?? Geen rontgenonderzoeken,mictiecystogram??
Wens je ontzettend veel succes meis,hopelijk voel je je heel gauw stukken beter,

groetjes Linda

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 19:56

Ik ben voorheen al door de medische molen gegaan, en ze hebben toen ook nog een ct gedaan.
Ze kunnen gewoon niets vinden, en das frustrerend.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 19:59

tyleysmiley schreef:
Ik heb zelf een zoontje met een aangeboren nierafwijking,die in sommige gevallen pas op latere leeftijd bekend wordt.
Als ik jouw symptomen lees,denk ik meteen aan een nierbekkenontsteking,die vele malen pijnlijker is als een blaasontsteking.
Je hebt een echo gehad,eentje?? Geen rontgenonderzoeken,mictiecystogram??
Wens je ontzettend veel succes meis,hopelijk voel je je heel gauw stukken beter,

groetjes Linda

1 echo ja en dat vond ik meer dan genoeg := , mijn god wat deed dat pijn zeg! Hij duwde op de zijkant (bij mijn dijen) en ik ging echt door de grond heen, evenals op mijn onderbuik.

Dankje, dat hoop ik zelf ook!

Ivy_power89 ; kan ik me goed voorstellen, ik vind dit al frustrerend. Maar gewoon heengaan, met pijn doorgaan is nog moeilijker!

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:27

Laat je nakijken voor een liesbreuk en endometriose.
Van mijn 18e tot mijn 20e heb ik rondgelopen met een liesbreuk. Artsen scheepten me keer op keer af met: blindedarmontsteking, zwangerschap (onbevlekte ontvangenis zou het dan moeten zijn geweest), spastische darmen en ga zo maar door. Tot een vriendin van mijn moeder bij ons kwam met dezelfde klachten als ik en zij was al geopereerd -> liesbreuk.
Op haar aanraden ben ik bij haar arts geweest en binnen 2 weken lag ik onder het mes en was ik geholpen. Helaas moest ik na 6wk nog een keer, want het matje was losgelaten.
Tijdens de operatie kwamen ze erachter dat ik ook flinke cystes had van endometriose, dus die cystes hebben ze direct verwijderd.

Het kan dus zomaar iets heel 'simpels' zijn.
Mijn pijnen waren verschrikkelijk. Ik kon 's avonds niet eens meer rechtop staan. Stond krom af te wassen boven het aanrecht.

Heel veel sterkte en beterschap!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 20:10

Liesbreuk, heb ik daar de kenmerken van?
Ben in oktober 2010 wel gevallen en heb daarbij me schouder gebroken gehad.

Voel me zo onwijs beroerd, het leek beter te gaan maar helaas... de koorts is er bijna niet meer.
Ben het zo zat :(

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:12

Pijn, pijn, pijn?
Mijn pijn was echt geen standaard-liesbreuk-pijn. Bij mij ging het soms een halve dag goed, maar vaker nog dagen achtereen heel slecht. Kon niet meer rechtop lopen van de pijn. Hevige steken waarbij het leek of er een mes door mijn buik werd gestoken, vreselijk. En doktoren die er niets van snapten...
Vrouwen hebben vaak geen boebel bij een liesbreuk, mannen wel. Vandaar dat ze mij ook zo lang hebben door laten lopen.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:16

Niersteen ?

Klote zeg, hoop dat ze snel iets vinden !

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:02

Hey,

Het valt mij vaak op dat jongerenniet altijd serieus worden genomen? Zo van stel je niet aan, komt wel goed??? Misschien dat dat komt doordat er veel jongeren gebruik maken van drugs, alcohol, etc. En de problemen steeds vaker aan dat soort oorzaken liggen? En dat ze dan in het ziekenhuis/ehbo belanden.

Of is het 'vage kalchten' in het algemeen. Worden mensen met pijn niet steeds minder serieus genomen. zo van we kunnen niks vinden, het is niks ernstigs? En je gaat niet bijna dood, voor jou 10 andere. We hebben het al zo druk en we gaan nog meeer bezorgen op ziektekosten? Of ligt het gewoon aan de mentaliteit van de mens in het algemeen. Mensen vinden dat artsen alles op moeten lossen. En artsen vinden dat mensen zich niet zo moeten laten aanstellen????

Die indruk heb ik de laatste tijd. Wat vinden jullie

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 22:04

Precies, ik ga helemaal mee met je woorden!

Ik gebruik geen drugs, ik rook niet en drink heel af en toe alcohol, echt alleen met een avond stappen.
Het kunnen gewoon geen klachten zijn die daarvan komen, daarvoor ben ik veel te netjes :+

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:08

Lijkt erg op een nierbekkenontsteking de pijn die jij beschrijft, maar volgens mij moet dat te zien zijn in de bloedtesten.
Sterkte! :(:)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 09:19

Ik ben het er absoluut mee eens!
Alleen al als ik naar mijzelf kijk, je wordt steeds naar huis gestuurd met de woorden neem pilletje tegen de pijn en wacht je afspraak maar af.

Afgelopen zaterdag avond/nacht ben ik naar de spoedpost geweest, en direct doorgestuurd naar de eerste hulp.
Ze verdachten voor de zoveelste keer mijn blinde darm. Infuus, paar buisjes bloed en wachten.
Uiteindelijk kwamen ze weer bloed halen, want de uitslag liet zien dat er wat met mijn nieren was.
Na het 2e onderzoek waren de waardes het zelfde. In 7 maanden van goede nierfunctie, naar hele slechte nierfunctie. En dat zou best eens kunnen komen door alle pijnstillers die ze me hebben voorgeschreven.
Omdat de artsen geen haast hebben, proppen ze me vol met pillen en nu zit ik met de gevolgen.....

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 12:11

Wacht goed dat je toch bent gegaan! En wat klote zeg, ben je nu ook weer opegnomen?
Sterkte ermee!!

Ik ben vanmorgen bij de huisarts geweest, ze ging weer kloppen op me buik en daarna even aan me nieren voelen, zat er serieus met tranen.
Het kan gewoon niet anders dan me nieren zijn, die rugpijn en pijn aan de zijkant is niet uit te houden!
Ze gaat nu bellen met de internist wat ze moet doen, ze weet het zelf ook niet en anders ga ik voor second opinion naar ander ziekenhuis en ik blijf net zolang in de wachtkamer zitten tot ze wat doen.
Ze was het daar wel direct mee eens en zei de hele tijd van vind het erg voor je dat je zoveel pijn hebt, lief mens!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 12:24

*stille meelezer meldt zich*
Heel erg veel sterkte en beterschap.
Ik hoop dat ze er snel achterkomen wat je hebt.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 12:30

Wat ellendig voor je... Ik hoop echt dat ze snel de oorzaak van je pijnklachten vinden want dit is toch niet uit te houden.. Wel prettig dat je huisarts achter je staat en ook vindt dat het zo niet langer kan..

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 12:51

Dankjullie! <3

Ik mis zo onwijs veel van school, het probleem is dat ik echt gewoon niks kan.. lig nu al een halfuurtje op bed en ben nog steeds steenkoud, hmm..

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 12:53

Heb je al laten testen op ziekte van Lyme? Kan heel veel onverklaarbare symptomen verzoorzaken.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 12:54

Heb niet alle posts doorgelezen dus weet niet of iemand het al geopperd heeft maar ben je al eens getest op lyme? Die geeft soms ook van die vage klachten als vermoeidheid enzo. En misschien was dat dat zo'n beetje tegelijk begon met je blaasontsteking wel gewoon stom toeval en zoeken jullie in de verkeerde hoek?

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 12:55

Esther28 schreef:
Heb je al laten testen op ziekte van Lyme? Kan heel veel onverklaarbare symptomen verzoorzaken.

:+ das toevallig!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 12:57

Wat toevallig haha!

En heel toevallig en heb ik dat vanmorgen ook voorgelegd aan mijn huisarts, maar dan zou je dus de pech moeten hebben dat je een teek ná 24 uur eruit heb gehaald én hij moet besmet zijn en 40% van de teken zijn besmet.
Echter heb ik nog nooit een teek gehad en geen rare kringen op mijn lichaam.

De dokter zei wel van pijn kun je ook onwijs moe worden en dat is wel zo, de rugpijn neemt eigenlijk de overhand. Ik slik me dood aan die asprientjes maar het dendert er gewoon doorheen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 12:59

Bij mij kwam ook endometriose als een mogelijke oorzaak op.

Misschien moet men eens een laparoscopie uitvoeren en zo de buitenkant van je blaas en de omgeving onderzoeken.

Patsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:08

Sterkte,
die vreselijke buikpijn zou ook nog een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kunnen zijn, maar op basis van je klachten en ook je rugpijn lijken mij je nieren ook waarschijnlijker. (bovendien zou je toch wel een vermoeden moeten hebben dat je zwanger zou zijn?)