X-benen maken me onzeker!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 00:20

Heb je foto's gezien en ik heb ongeveer dezelfde benen als jou. Ik zou ze graag helemaal recht willen hebben, maar X-benen zijn het echt niet hoor! Het is misschien voor jezelf storend, maar ik weet zeker dat het andere mensen niet eens opvalt. Ik heb ook nog nooit iemand erover gehoord, hoor juist altijd dat ik mooie lange benen heb. :) Je ziet kwaaltjes van jezelf altijd 5 keer zo erg als dat anderen het zien (als ze het al zien..)

Zwitsal

Re: X-benen maken me onzeker!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 13:34

misschien een geruststelling dat vrouwen in het algemeen al een grotere Q-hoek hebben (vrij vertaald kun je dat opvatten als "x benen" ) dan mannen.

Ik heb het ook wat sterker dan normaal. bij mn rechter been een stuk erger maar ook links is mn q-hoek groter dan 'normaal' ..

maar meid.. echt.. 99% van de mensen zal het echt niet aan je zien hoor!

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 18:53

Oké, bedankt!! :):)

Ilova

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:05

amyve schreef:
Op mijn school ben ik de enige voor zover ik gezien heb :=
Meisje op mijn werk heeft ook x-benen, had het direct opgemerkt..

'Voor zover ik gezien heb' zeg je. Doordat je denk ik een beetje een 'complex' hebt over je benen ga je vergelijken met iedereen.
Je gaat er dus specifiek op letten.
Dit wil niet zeggen dat andere mensen er ook zo op letten.
En ik vind je benen op de foto best meevallen, je bent een erg mooi meisje! :)
Iedereen heeft wel iets aan z'n lichaam waar hij minder tevreden mee is. ;)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:09

Ik zie jouw benen als normaal hoor :j

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:30

hahaaha jij x benen?...nee meid, je ziet er prachtig uit...en waarschijnlijk groei je ook nog ...

ligt aan je leeftijd hoor, pubers denken dat niets goed aan hun lichaam zit of hangt...

ik heb ze wel...had er het laatst over met mn man...zegt ie: JIJ X-BENEN....nee hoor hoe kom je daar bij...ahahaa...

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 23:06

Ik heb pas X benen :j
Jij hebt echt geen x benen hoor..
Je mag blij zijn!

Mijn knie was eens ontwicht ( Ok gebeurd wel vaker, nu 7x geweest) en die dokter
kwam nog maar net de deur binnen, zei ie al meteen; ik zie het, X benen vandaar..
Naja toen voelde ik me zwaar beledigd.
En nu nog steeds schaam ik me enorm.
Ik wil geen operatie, dat is vééél te lang revalideren.
Maar weet iemand of je ook naar de kiné kan om beter te leren lopen? en ze toch wat rechter zullen groeien??

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:50

Ja je kan zooltjes nemen :) bij de podotherapeut, zo heet het dacht ik.
Mijn enkels zakken iets naar binnen als ik loop, vandaar dat mijn knieën dan ook iets naar binnen staan. Ik heb nu sinds een jaartje zooltjes die op mijn voeten aan zijn gepast. Ze hebben een 'bobbel' aan de binnenkant en zorgen ervoor dat m'n enkels dus niet meer zo ver naar binnen kan zakken. Hierdoor komen m'n benen ook rechter te staan. Als je de zolen een tijdje draait (dus echt in al je schoenen) groeien je voeten als het goed is in de goede vorm.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 17:11

Maar als je toch al volwassen bent zullen je benen nooit meer in de juiste stand groeien of zie ik dat verkeerd?

Is x-benen ook gerelateerd aan paardrijden?

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:05

Kaspar schreef:
Maar als je toch al volwassen bent zullen je benen nooit meer in de juiste stand groeien of zie ik dat verkeerd?

Is x-benen ook gerelateerd aan paardrijden?

of het door paardrijden kan komen? Nee, volgens mij niet, dan zou je eerder O-benen moeten krijgen.

Heb toen wel eens iets in Bit zien staan over X-benen, dat ruiters die dat hebben zichzelf sneller omhoog drukken in het zadel. maar weet ook niet of dat waar is :P

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:09

Ach en zo heeft iedereen wat... Ik ben bij tijd en wijle zo scheel als een kivit. Leuk is anders, maar ik zit er gelukkig niet meer heel erg mee :n Maak er zelf ook grapjes over en merk dat mensen het dan sneller normaal vinden. Het is voor hun dan vaak ook niet leuk meer om er grapjes over te maken. Beetje zelfspot is goed :D

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:59

Pasterza schreef:
Ik heb ook x-benen en bij het lopen knallen mijn knieën steeds tegen elkaar wat zeer pijnlijk is. Daardoor loop ik steeds meer met het gewicht op de buitenkant van mijn voeten zodat mijn knieën niet zo tegen elkaar komen maar nu krijg ik last van mijn voeten en enkels. Schiet ook niet op zo :+
Daarbij ben ik best wel dun waardoor het best goed te zien is wanneer ik loop, vooral in paardrijbroek.

same here :) krijg best last aan mijn voeten etc.. Moet dringend eens steunzolen op maat laten maken ofzo
Maar om het esthetische maak ik me niet zo druk.. Alleen op fotos als ik dan nog eens met mijn voeten helemaal naar binnengedraaid sta denk ik 'oh mijn god' :') 'Maar kan er dus eerder mee lachen :o
Positief is dat paardrijden wel wat helpt :D
Daarbij heb ik liever x-benen dan o-benen hoor

joosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:10

Ik heb ook X benen. Loop behoorlijk op de binnenkant van mijn voet en daar dus een hele mooie laag eelt :')
Ik voetbal dus het rennen ziet er vast ook erg charmant uit, maar mij maken mijn benen me niks uit stoor me er niet aan. Laatste maand heb ik wel enorm last van me knieën, maar weet niet zeker of het daardoor komt binnenkort even langs de huisarts.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:21

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 08:34

Ik zie niks vreemds aan jouw benen Milly_? :')

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:15

Grappig hoe iedereen zich zo druk kan maken en de rest het niet eens kan zien als ze het weten :')

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 16:17

Milly_, je buigt bij alle 3 de foto's uit jezelf je been al naar binnen, waardoor het erger lijkt dan 't is, als je niet je been naar binnen zou draaien, zou er niks aan de hand zijn :)

Die van mij staan ook licht naar binnen, maarja, dat heb je wel 'ns hea? :P

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 16:21

jah ok,ik heb gewoon in het algemeen wat scheve poten omdat ik naar binnen draai; maar wat ik wil zeggen.. wat maakt het allemaal uit? deze fotos staan gewoon op mijn fb, niets om over te schamen(op mijn varkenskop na dan :') )

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 16:43

Je kan wel eens opteren om naar een podotherapeut (is in België een podoloog) te gaan. Een lichte vorm x benen kan veroorzaakt worden door de stand van je voeten, een podotherapeut maakt daar dan zolen voor. Daardoor kan het zijn dat je minder x benen gaat hebben en vooral geen pijn in je voeten of knieën gaat krijgen.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 16:53

Dat is grappig, mijn benen zijn ook een beetje 'koehakkig'. :D Heb me er alleen nooit druk om kunnen maken, verbaast me dat het je onzeker maakt!
Zo had ik er eigenlijk nooit bij nagedacht.

Wel vervelend als je er zelf mee zit, het is iets dat niet veel voorstelt, maar waar je voor jezelf wel een groot probleem van kan maken.
Maar als je gezond bent, je hebt plezier in wat je doet, wat maken die paar benen dan uit!!
Oh en over het hardlopen/rennen...Schaam je niet. Met een ijzerwerk in mijn enkel dat de boel bij elkaar houdt, en die scheve benen zal ik er nog veel belachelijker bij rennen!

Oja, en moet ook bekennen dat ik in dorp nou nog nooit van iemand heb gedacht ' goh die heeft een rare beenstand'.
Als je het zelf ziet denk je vaak direct dat anderen het ook opvalt, terwijl dat vaak niet zo zal zijn.

Lekker belangrijk ook, alsof iemand anders zo geweldig is.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 10:06

Ik kan me heel goed voorstellen dat (lichte) x-benen onzeker maken. Ik zelf heb ook niet de rechtste pootjes en voel me daar niet helemaal fijn bij. Mij zal je ook nooit met een kort rokje, skinny, of korte broek boven de knie zien. Ik kies altijd voor wat wijdere broeken en broeken tot net over de knie. Daar voel ik me net iets fijner bij.

@ Dilan 1993, het schijnt idd zo te zijn dat mensen met x benen zich sneller omhoogdrukken uit het zadel.

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 14:20

x- benen is normaal met paarden mensen eigenlijk ;)
dat is namelijk ook de reden waarom je beter als je paardrijd of danst beter 1 van de 2 maar kan doen.
( mijn moeder zat vroeger op ballet en paardrijden en balletdansers hebben vaak o-benen door de draai stand van hun voeten in de uitgangpositie ;) en paardrijder heeft vaak x benen doordat wij onze knieen meer tegen het zadel een leggen en dus andere spieren gebruiken ;)
jij hebt dezelfde soort benen die ik ook heb gewoon rokje aan korte broek en alles wand maakt helemaal niets uit om het nog erger te maken 1 van mijn enkels staat schots en scheef door een breuk xD dus valt allemaal best mee :P