Viel jij af of kwam je erg aan tijdens je zwangerschap?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Re: Viel jij af of kwam je erg aan tijdens je zwangerschap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 11:26

ik ga ook vrijdag bloed laten prikken om oa dezelfde reden als nath. naast het gewicht nog meer klachten die op een verstoorde schildklierfunctie duiden.

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 12:20

Bij de eerste zwangerschap 9 kilo aangekomen na de bevalling binnen 1 maand op de oude gewicht
De tweede zwangerschap 11 kilo aangekomen binnen 2 maanden weer op oud gewicht
en de derde zwangerschap ook 11 kilo aangekomen en 2 a 3 maanden minder dan oude gewicht. Ik heb altijd rond de 47-50 kilo gewogen
Bij mij is niet te zien dat ik 3 kinderen heb gebaard( behalve als ik me uitkleed) heb geen buikje niks.
Gewoon gezond eten tijdens de zwangerschap en niet elke keer toegeven een de vreetbuien.
Van extra fruit en groente kom je geen kilo's aan. En als je zwanger bent hoef je niet voor 2 te eten!!!
Om op je startgewicht te komen zonder te lijnen doet borstvoeding wonderen.

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 12:32

Ik was voor mijn eerste zwangerschap vrij licht, bmi van 20 ongeveer. Tijdens de zwangerschap heb ik geen gewicht bij gehouden, maar het duurde vrij lang voor je wat begon te zien alleen op het laatste was ik wel topzwaar! Na de bevalling was ik vrij vlot weer op mijn oude gewicht, op een klein buikje na. Helaas werd ik toen mijn zoontje een paar maanden was erg ziek, waardoor ik zeker 15 kg aankwam en dat kon me op dat moment echt niets schelen. Nu 2 jaar verder ben ik weer zeker 10 kg afgevallen en zit op een bmi van 23. Nu zwanger van de tweede en hoop dat ik hierna weer terug kan naar mijn gewicht van voor de bevallingen, al word dat nog even hard werken!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 12:36

jennasilver, wat je zegt is niet waar. ik heb geen vreetbuien gehad, bijzonder gezond gegeten (denk gezonder dan voor de zwangerschap), nooit voor 2 gegeten maar eerder minder dan normaal en heb 8 mnd borstvoeding gegeven.
kijk dus uit met wat je zegt. je suggereert nu namelijk dat mensen veel in gewicht aankomen doordat het hun eigen schuld is...

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 12:49

Ik probeer niet toe te geven aan het vele honger hebben. Maar ik wordt misselijk als ik niks eet. Maar tot nu toe pas 1,5 kilo aangekomen. Woog rond de 55/56. Nu dus 57.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 12:50

Jennasilver schreef:
Bij de eerste zwangerschap 9 kilo aangekomen na de bevalling binnen 1 maand op de oude gewicht
De tweede zwangerschap 11 kilo aangekomen binnen 2 maanden weer op oud gewicht
en de derde zwangerschap ook 11 kilo aangekomen en 2 a 3 maanden minder dan oude gewicht. Ik heb altijd rond de 47-50 kilo gewogen
Bij mij is niet te zien dat ik 3 kinderen heb gebaard( behalve als ik me uitkleed) heb geen buikje niks.
Gewoon gezond eten tijdens de zwangerschap en niet elke keer toegeven een de vreetbuien.
Van extra fruit en groente kom je geen kilo's aan. En als je zwanger bent hoef je niet voor 2 te eten!!!
Om op je startgewicht te komen zonder te lijnen doet borstvoeding wonderen.

Spreek voor jezelf, wil je. ;)

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 12:57

Ik ben inmiddels 27 weken zwanger en zo'n 11 kg aangekomen. Ben ook gestopt met roken dus dat is natuurlijk ook vaak een oorzaak van het aankomen.
Verder hou ik erg veel vocht vast.
Wil eigelijk niet meer dan dit aankomen dus doe nu wel extra mijn best het onder controle te houden door gezond en niet te veel te eten.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 12:58

blokje schreef:
Ik ben de eerste 4 maand van mijn zwangerschap 9 kilo afgevallen (niet leuk was enorm ziek, ziekenhuis gelegen etc. Was liever aangekomen). Nu ben ik bijna 38 weken en 8,5 kilo in totaal aangekomen. Mag dus echt niet klagen :D Heb trouwens wel een enorme toeter :P

Zo dat is kortbij! alvast succes met je bevalling! *D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 12:59

Ik eet veel meer als voor de zwangerschap. Ik eet dan vaak een broodje, omdat ik snel aankom. Als ik niet eet kan ik gewoon niet slapen wordt ik misselijk. Ben nu 36 weken en 6,5 kilo aangekomen.
In het begin heb ik heel veel gesnoepd. Dat valt nu wel mee.

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 13:01

Ik spreek ook voor mezelf en ik heb genoeg vrouwen gezien die alles eten wat los en vast zit tijdens een zwangerschap en dan met 20 kilo teveel zitten. Het is niet persoonlijk bedoelt naar jullie toe.
Ik heb ook vreselijke trek gehad tijdens mijn zwangerschappen, maar gaf en niet elke keer aan toe.
Dat betekent niet dat degene die na de zwangerschap teveel weegt ook perse teveel gegeten heeft maar een medische reden kan hebben.
Dat je niet voor twee moet eten staat ook in alle voorlichting zwangerschapsboekjes
Nell_ schreef:
Ik probeer niet toe te geven aan het vele honger hebben. Maar ik wordt misselijk als ik niks eet. Maar tot nu toe pas 1,5 kilo aangekomen. Woog rond de 55/56. Nu dus 57.

Als je honger hebt moet je wel eten vooral als je zwanger bent dat moet je niet onderdrukken.
De "lekkere" trek bedoel ik.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 13:09

Zonnetje81 schreef:
Wow Pashon dat is een verschil bij de een niks en bij de ander 40. Had je bij de 2e die verslaving niet?

jawel, maar bij de 1e zat ik werkloos thuis en kon het me allemaal weinig schelen. Bij de 2e werkte ik 50 uur in de week en lette ik er bewuster op en zaten we midden in een verbouwing/ verhuizing.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 13:18

Ik ben bij de eerste van 58 kg naar 93 kg gegaan ik ben 1.75 cm lang :o Na de bevalling woog ik op 5 dagen weer 58 kg. Bij no 2 ben ik van 63 kg maar 80 kg gegaan en ook dat was er zo af kort na de bevalling woog ik weer 58 kg. moet er wel bij zeggen dat ik suikerziekte heb (al ver voor mijn bevalling) mijn internist vond altijd dat ik veeeeel te weinig woog ben nu aangekomen op een 68 kg en voel me er prima bij. Echter heb ik wel een hele slappe buik er aan overgehouden maar ja met 2 kids van ieder 4 kg mag dat ook wel hoor.( en ben ook geen 20 meer he)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 13:24

ahh de slappe buik ben ik ook erg bekend mee.

Het feit dat ik enorm ben aangekomen helpt natuurlijk niet mee, maar dat ik 2 keizersnedes gehad heb nog minder.

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 13:35

Ik heb geen slappe buik, maar wel een slappe huid overgehouden aan de zwangerschappen.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:08

Ben ruim 20 kilo aangekomen ondanks letten op eten en actief sporten t/m 6 maand zwangerschap.
Toen ik met 6 maanden zwanger stopte met sporten kwamen de kilo's helaas snel omdat mijn lijf wel gewend was 4 keer per week te sporten en elke dag 1,5 uur te fietsen naar het werk.
Beeb is nu 7 maanden en ben nog niet alle kilo's kwijt.
Heb ook maar heel kort borstvoeding gegeven; dat is wel jammer.

Maar goed, met sporten kom ik er wel weer van af.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 07:37

Jennasilver schreef:
Ik heb geen slappe buik, maar wel een slappe huid overgehouden aan de zwangerschappen.

dat heb ik dus ook, het eleastiekje is te ver gerekt lijkt het wel

wat betreft die vreetbuien
Ik ben 23 kg bijgekomen en heb echt niks geks gegeten, of meer dan normaal

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 07:43

Ik ben niet het voorbeeld dat jullie willen horen vrees ik... Ik ben tijdens de zwangerschap maar liefst 25 kg aangekomen, zonder vreetbuien, snoepen of wat dan ook (ik had helemaal geen vreetbuien, at eigenlijk niks anders dan normaal). Ik sportte tot en met week 14, toen moest ik minderen, maar ik heb gewoon normaal bewogen en gewerkt tot het laatst. Nu ben ik dik 2 jaar verder en van die 25 kg is helaas nog steeds maar 12,5 kg weg. Ik haat mijn buik, mijn lijf maar ik kan me helemaal suf sporten en buikspieroefeningen doen totdat ik een ons weg, maar niks gaat weg :(. Ik ben dus ook al 2 jaar niet naar een zwembad geweest omdat ik me suf schaam voor mijn rotbuik, die ook nog eens helemaal is versierd met striae. Ben van maat 40 (normaal bij mijn lengte en lichaamsbouw) naar maat 46 gegaan. Nu sinds een tijdje dan gelukkig weer maat 44, maar het is geen pretje. Zwanger? Nee, voor mij nooit meer :(

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 07:46

Ik ben 33 kg aangekomen in mijn zwangerschap. Nu had ik ook altijd honger, was dik over de 100 kg, ben inmiddels weer 83, maar mag van mij nog wel 10 af. Paste overigens niet eens in maatje 46 ik verzuip nu zowat in 42 dus een 40 zal me wel goed zitten. OVerigens heb ik ook striae mijn hele buik zat er zowat onder, nu ik zo afgevallen ben zie je het bijna niet eens meer.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 17:25

Ik heb overigens ook behoorlijk veel striae, het meeste is ontstaan tijdens de bevalling. :=
Het is overigens niet iets waar ik me ontzettend druk om maak. Ik zie er anders uit dan voor mijn zwangerschap, maar dit lijf heeft een pracht van een dochter op de wereld gezet. Dat je dat kun zien.. who cares? Ik ga gewoon naar het zwembad hoor (in badpak dat wel, maar sportief zwemmen in je bikini is ook niet handig).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 17:37

Ik heb een BMI van 25 en ben tot nu toe 14 kg aangekomen (volgende week 40 weken dus uitgerekend) Voel nu wat vetrollen op mijn rug ontstaan maar ik neem aan dat ik het er deze zomer wel weer afkrijg, eerlijk gezegd ben ik in de winter altijd een paar kilootjes zwaarder. Ik vind die kilo's eigenlijk the least of my problems voor wat betreft de zwangerschap. Hoop gewoon dat het kindje en ik gezond zijn straks.
En die kilo's kan je wat aan doen, aan straie en littekens niet. Ik ga gewoon weer sporten straks.

Mijn zussen hebben ook kinderen en bij hun zie je er bij alle 3 nagenoeg niks meer van. Gewoon slank en ook geen lelijke borsten e.d. En ze hebben er prachtkinderen voor terug gekregen!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 18:53

Ik woog voor mijn zwangerschap 54 kilo, ben tijdens mijn zwangerschap 11 kilo aangekomen, en toe ik bevallen was woog ik nog maar 52..

Nu 6 jaar later weeg ik meer dan aan het einde van mijn zwangerschap. :+
Moet ook zeggen dat ik alles eet waar ik zin in heb.

Ik weeg nu 68.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 18:55

bij mijn eerste +18 kilo,en 8 kilo's zijn er altijd aan blijven zitten,3 jaar later de 2e en toen ''maar'' 10 kilo aangekomen,kon na 1 week al weer in mijn oude kleren.......maar die 8 kilo zitten er nog altijd aan.

vriendin van mij was 7 kilo lichter aan het eind van haar zwangerschap......9 maanden ziek geweest. :r

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 19:19

Ik ben tijdens mijn zwangerschap 14 kilo aangekomen.
Mijn zoontje is nu bijna 5 maanden en ik weeg nu weer (bijna op 2 kilo na) hetzelfde al voor mijn zwangerschap.

Ik heb wel alles gegeten in mijn zwangerschap en heb helaas ook zwangerschapssuiker gehad, wat echt niet fijn was...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 19:17

Lynn_Nikita schreef:
wat betreft die vreetbuien
Ik ben 23 kg bijgekomen en heb echt niks geks gegeten, of meer dan normaal

Bij mijn eerste liepen mijn bovenbenen recht naar beneden richting voeten, geen knie of enkel meer te bespeuren van het vocht. Dat tikt ook behoorlijk aan.
Heb het trouwens sowieso behoorlijk van de hormonen, ben met mijn menstruatie 5 kilo zwaarder dan erbuiten (en ik zie er dan ook dik en pafferig uit).
Ik zag nu in de spiegel dat ik weer begin af te vallen, beeb is 9,5 maand... :=

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 21:38

gemiddeld komt en zwangere ongeveer 12 kg aan.
Baby 3,5 kilogram
Baarmoeder 1,0 kilogram
Placenta 0,5 kilogram
Borsten 0,5 kilogram
Extra vetvoorraad 3,0 kilogram
Extra bloed 1,5 kilogram
Extra vocht/vruchtwater 2,0 kilogram

Ik was met 24 weken ongeveer 11 kg aangekomen. voor de zwangerschap woog ik 62 kg bij 1.70m.
ik weet niet hoeveel ik nu weeg en wat ik na de bevalling over houd. mijn moeder was toendertijd bijna 30 kg aangekomen.