Er staan best handige tips in en we motiveren elkaar enorm.
Tis natuurlijk je eigen keuze, maar als je gaat afvallen komt er ook een moment dat je er *nog* maar 5 kwijt moet
Ik kijk echt uit naar dat moment
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zonnetje81 schreef:In dat topic zitten gewoon ook een heel aantal mensen die niet te zwaar zijn....ik denk dat liesje dat ook bedoelt. En wat ik vind dat ze rare eetpatronen erop na houden en alleen lijstjes plaatsen.
Silvia schreef:Lies21 schreef:[MW] Less is more! gezond en verandwoord afvallen; deel 5
Ik vind dit persoonlijk een minder topic, ik weet wat ik wel en beter niet kan eten.
Daarnaast vind ik dat er errug veel mensen rondlopen in dat topic welke maar 5 kilo kwijt willen en dan denk ik met mijn maatje meer... ( wat zeur je nou!! haha, maar goed, niet echt motiverend dus)
Tja, sorry hoor, maar als jij bij 5 kilo teveel al had bedacht dat het beter was om af te vallen dan had je nu niet zo'n groot probleem gehad. Ik vind het onzin dat mensen die "maar" een paar kilo af willen vallen niet zo moeten zeuren.
Zonnetje81 schreef:In dat topic zitten gewoon ook een heel aantal mensen die niet te zwaar zijn....ik denk dat liesje dat ook bedoelt. En wat ik vind dat ze rare eetpatronen erop na houden en alleen lijstjes plaatsen.
Zonnetje81 schreef:Ja maar vaak wordt er ook niks mee gedaan met de adviezen

Tamadine schreef:Ik wil inderdaad ook tussen de 10-15 kilo kwijt en dan zit ik op mijn streef gewicht. En dan zit ik nog best zwaar hoor, maar ik heb dan zo rond de maatje 40 en daar ben ik wel tevreden mee.
En Silvia, die woorden zijn niet helemaal eerlijk. Ik ben bijvoorbeeld ziek geweest in de zin van geestelijk ziek, overspannen en depressief en at mijn gevoels weg. Binnen een aantal maanden, en dan overdrijf ik niet, 45 kilo er aan. Dus ja, bij mij en dus meerdere mensen, is het niet mogelijk om bij die 5 kilo al te denken van goh, zal ik maar gaan afvallen.
Maar daarnaast heb je ook wel weer een punt. Wat voor iemand die bijv altijd 60 heeft gewogen en nu opeens 70 weegt en die persoon kan zichzelf net zo dik voelen als iemand die 120 kilo weegt. Voor die persoon van 120 kilo voelt dat wel anders, die zit vaak te denken van: wat zeur je nou, je hebt met je 70 kilo toch een mooi gewicht. Al hoewel het voor die persoon net zo erg kan voelen om die 10 kilo meer te wegen als normaal... Dit is allemaal psychisch en ik denk niet dat ik als dikkere persoon kan oordelen over hoe iemand zich voelt die 'maar' 5 kilokwijt hoeft.