En nú is het klaar! Het moet en zal gebeuren...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:07

Het gaat er toch om dat je wilt afvallen, of het nu om 30 kilo gaat of 5...
Er staan best handige tips in en we motiveren elkaar enorm.
Tis natuurlijk je eigen keuze, maar als je gaat afvallen komt er ook een moment dat je er *nog* maar 5 kwijt moet :-) Ik kijk echt uit naar dat moment *\o/*

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:09

In dat topic zitten gewoon ook een heel aantal mensen die niet te zwaar zijn....ik denk dat liesje dat ook bedoelt. En wat ik vind dat ze rare eetpatronen erop na houden en alleen lijstjes plaatsen.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:12

Ik wil inderdaad ook tussen de 10-15 kilo kwijt en dan zit ik op mijn streef gewicht. En dan zit ik nog best zwaar hoor, maar ik heb dan zo rond de maatje 40 en daar ben ik wel tevreden mee.

En Silvia, die woorden zijn niet helemaal eerlijk. Ik ben bijvoorbeeld ziek geweest in de zin van geestelijk ziek, overspannen en depressief en at mijn gevoels weg. Binnen een aantal maanden, en dan overdrijf ik niet, 45 kilo er aan. Dus ja, bij mij en dus meerdere mensen, is het niet mogelijk om bij die 5 kilo al te denken van goh, zal ik maar gaan afvallen.
Maar daarnaast heb je ook wel weer een punt. Wat voor iemand die bijv altijd 60 heeft gewogen en nu opeens 70 weegt en die persoon kan zichzelf net zo dik voelen als iemand die 120 kilo weegt. Voor die persoon van 120 kilo voelt dat wel anders, die zit vaak te denken van: wat zeur je nou, je hebt met je 70 kilo toch een mooi gewicht. Al hoewel het voor die persoon net zo erg kan voelen om die 10 kilo meer te wegen als normaal... Dit is allemaal psychisch en ik denk niet dat ik als dikkere persoon kan oordelen over hoe iemand zich voelt die 'maar' 5 kilokwijt hoeft.

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:15

Zonnetje81 schreef:
In dat topic zitten gewoon ook een heel aantal mensen die niet te zwaar zijn....ik denk dat liesje dat ook bedoelt. En wat ik vind dat ze rare eetpatronen erop na houden en alleen lijstjes plaatsen.

Dat is natuurlijk persoonlijk en die lijstjes plaatsen (doe ik ook niet) is voor de meeste een controle of ze goed bezig zijn...waar anderen dan weer op reageren
Als jullie van dit topic een kletstopic maken zullen jullie wel verplaatst worden naar HK vrees ik

Zonnetje81

Re: En nú is het klaar! Het moet en zal gebeuren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:23

Ja maar vaak wordt er ook niks mee gedaan met de adviezen :+

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:25

Silvia schreef:
Lies21 schreef:
[MW] Less is more! gezond en verandwoord afvallen; deel 5
Ik vind dit persoonlijk een minder topic, ik weet wat ik wel en beter niet kan eten.
Daarnaast vind ik dat er errug veel mensen rondlopen in dat topic welke maar 5 kilo kwijt willen en dan denk ik met mijn maatje meer... ( wat zeur je nou!! haha, maar goed, niet echt motiverend dus)

Tja, sorry hoor, maar als jij bij 5 kilo teveel al had bedacht dat het beter was om af te vallen dan had je nu niet zo'n groot probleem gehad. Ik vind het onzin dat mensen die "maar" een paar kilo af willen vallen niet zo moeten zeuren.

Silvia.... lees nog eens goed mijn bericht...... dan jouw reactie......
Ik zou voortaan HEEL goed opletten op wat je zegt!!!
Laatst bijgewerkt door Corally_B op 07-03-11 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:27

Zonnetje81 schreef:

Ja dat bedoel ik!
Ik vind een 18 jarig meisje in dat topic dat 5 kilo kwijt wil omdat ze een ieniemienie vetrolletje ziet... ( ik zie m niet) als ze dr bikini aanziet een beetje niet mine kind a cookie zeg maar....

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:28

We kunnen ook een topic starten met een BMI grens :+ :D _O-

korrie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:28

ook ik zal je steunen zover ik kan

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:29

TS, wat herkenbaar!
Ik zou het zelf geschreven kunnen hebben.

Ik ga woensdag weer aan een nieuwe poging beginnen.
Ben zelf ook niet zo'n fan van alle afslanktopics hier op bokt met lijstjes waarvan ik denk, hoe kun je daar op leven ;)

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:29

Zonnetje81 schreef:
Ja maar vaak wordt er ook niks mee gedaan met de adviezen :+

Dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken wat ze met de adviezen doen :)
Sorry, maar het hoeft toch niet zo negatief ?
Ik voel me wel een beetje aangevallen omdat ik dat topic wel interessant en motiverend vind
Ik wil er totaal 20 van af dus in die categorie van een ieniemienie vetrolletje val ik niet

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:31

Pirouetje, nee ik val je echt niet aan hoor! Ik geef alleen aan dat het topic voor mij niet werkt, en geloof me, ik heb me eens aangemeld daar ( kijk maar in de lijst). Plus het publiek moet mij wel aantrekken..... maar dat is persoonlijk....

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:31

Hoezo aangevallen? Het is mijn mening zoals ik het ervaar, ik zeg niet eens iets over jou of wat dan ook. Het gaat over dat topic in het algemeen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:32

En trouwens niet elk topic trekt je en dat ligt vaak aan de gebruikers 'spreek je dezelfde taal'. Ik zie al twee werelden als ik naar 2 babytopics kijk hjier op bokt. Bij het 1 zou ik me niet fijn voelen bij het ander wel. Het is niet moeilijker dan dat.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:33

Tamadine schreef:
Ik wil inderdaad ook tussen de 10-15 kilo kwijt en dan zit ik op mijn streef gewicht. En dan zit ik nog best zwaar hoor, maar ik heb dan zo rond de maatje 40 en daar ben ik wel tevreden mee.

En Silvia, die woorden zijn niet helemaal eerlijk. Ik ben bijvoorbeeld ziek geweest in de zin van geestelijk ziek, overspannen en depressief en at mijn gevoels weg. Binnen een aantal maanden, en dan overdrijf ik niet, 45 kilo er aan. Dus ja, bij mij en dus meerdere mensen, is het niet mogelijk om bij die 5 kilo al te denken van goh, zal ik maar gaan afvallen.
Maar daarnaast heb je ook wel weer een punt. Wat voor iemand die bijv altijd 60 heeft gewogen en nu opeens 70 weegt en die persoon kan zichzelf net zo dik voelen als iemand die 120 kilo weegt. Voor die persoon van 120 kilo voelt dat wel anders, die zit vaak te denken van: wat zeur je nou, je hebt met je 70 kilo toch een mooi gewicht. Al hoewel het voor die persoon net zo erg kan voelen om die 10 kilo meer te wegen als normaal... Dit is allemaal psychisch en ik denk niet dat ik als dikkere persoon kan oordelen over hoe iemand zich voelt die 'maar' 5 kilokwijt hoeft.

Ja, je hebt wel gelijk. Ik heb het er misschien een "beetje" ongenuanceerd neer gezet.
En ik weet ook heus wel dat er mensen zat zijn die aankomen door ziekte oid. Maar helaas zijn er ook genoeg mensen die het uit de hand hebben laten lopen door niet op tijd aan de rem te trekken. je kunt het dan anderen niet kwalijk nemen dat zij wel op tijd maatregelen nemen.
En ik weet niet hoe de kilo's bij Liesje eraan zijn gekomen dus dan kan ik mijn opmerking niet zomaar even Bokt op slingeren.
Zie het als een frustratie dat mensen met een paar kilootjes te veel vaak de horen krijgen dat ze niet moeten zeuren...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:34

Misschien da tmensen die het zelf niet meemaken zich niet in kunnen leven dat ook eten/overgewicht een soort van 'verslaving' is.

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:35

Ik bedoel maar dat iedereen voor zichzelf moet uitmaken wat wel of niet voor hem werkt, als dat topic niets doet voor jullie ok, geen probleem. Ik ben er ondertussen 8 kwijt en voor mij werkt het wel :-)
We hebben allemaal hetzelfde doel he dames *\o/*
Tis idd een verslaving voor mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:35

Wat heb je je OP leuk beschreven. :D

En wat jammer dat je door dat ene gebakje en glas cola weer 'terug viel'. :\

Ik ga je vanaf nu steunen! :):)

Edit; Nieuwsgierig als ik ben, keek ik even in je profiel; geen foto.. :x
Maar deze maakt alles weer goed. :+:
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-03-11 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:36

Daarom zei ik Silvia, lees mijn bericht eens door!! Er staat 1 woord die opvalt.... HAHA dat nuanceert de boel wel flink!!
Laatst bijgewerkt door Corally_B op 07-03-11 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:36

Even off-topic Zonnetje81, knappe bende paarden heb je :)

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 16:39

KBK geen foto, dat klopt.... dat durf ik niet... mietje ben ik he ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:42

Nee hoor! Helemaal niet.. :)
Misschien als je straks een slanke den bent, dat je ons dan met trots een voor en na foto kunt laten zien. :))

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:42

Dit heb ik van een internet site geplukt:
10 kilogram afvallen… De ene website beweert dat het een fluitje van een cent is. Op de andere lees je dat het nagenoeg onmogelijk is. De waarheid is als volgt… Zolang je enkel geïnteresseerd bent in het pijltje op je wegschaal, is 10 kilogram afvallen prima te doen. Je zet jezelf gewoon op een crashdieet, waardoor je spieren en vocht kwijtraakt. Sterker nog: loop gewoon een voedselvergiftiging op, waardoor je twee weken lang doodziek bent en je bereikt hetzelfde resultaat. 10 kilogram vet verbranden is daarentegen een enorm tijdrovende opgave die ongelooflijk veel doorzettingsvermogen en wilskracht vereist.

Komt van: http://www.gezondenzo.net/10-kilo-afval ... logram-af/

Als eten idd een verslaving zul je toch moeten proberen die verslaving binnen de perken te houden.
Misschien samen met een therapeut? Of op Bokt een HK topic openen om elkaar te ondersteunen?
In ieder geval veel succes allemaal!

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:45

Zonnetje81 schreef:
We kunnen ook een topic starten met een BMI grens :+ :D _O-

Haha een HK topic, is je BMI hoger als 30 rond, laten we samen zorgen voor een slanke kont!!! :')

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:46

Wat goed dat je er nu echt voor wil gaan! Het is zó belangrijk dat de knop bij jezelf omgaat en niet maar half want dan verval je veel te makkelijk in je oude gedrag. En inderdaad mensen die het weten kunnen een héle goede stok achter de deur zijn. Ik ben lid van een ander afvaltopic [HK] [HK] Less is more deel 1 en merk dat het wekelijks door moeten geven van het gewicht motiveert om toch door te zetten en niet zomaar er weer mee op te houden ofzo :j