meer mensen die weer last hebben van hooikoorts?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:19

wouterpaard@ nee ik word echt moe van de hooikoorts zelf.. Heb geloof alle medicijnen uit de boeken uit de categorie anti-histamine gehad... en was tijdens de zomer extra vermoeid (naast mijn 'normale vermoeidheid' van m'n reuma ;) ).
Ik kan het echt aanbevelen om zo'n spuit te halen als de medicamenten niet meer helpen!!

Huisartsen zijn altijd erg terug houdend in het geven van cortisone, dat is ook logisch! (het is echt troep) maar de lente,zomer is zo veel beter door die spuit!!

xRamonax@ Cortisone word vaak in ontstoken gewrichten gespoten.
Cortisone legt het immuunsysteem zo goed als plat, hierdoor heb je geen last meer van de irritatie's
Hoop dat je het een beetje begrijpt?
Het is wel zo dat het echt troep is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:21

Er worden aardig heftige medicijnen gebruikt hier.
Niemand die homeopathische produkten tegen hooikoorts gebruikt? Bv Pollinosan van Vogel of Luffanil van VSM?
Optilan oogdruppels van VSM verzachten ook fijn bij mij.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:22

Mijn broertje heeft dit, verschrikkelijk lijkt dit me :o

Hij heeft er druppels voor gekregen.
Laatst bijgewerkt door Laura_x_ op 06-03-11 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:22

Klinkt inderdaad wel alleen als een uiterst redmiddel zeg maar.

Dat je moe wordt van de hooikoorts zelf is logisch. Zo'n allergie kost het lichaam gewoon heel veel energie. Ik heb tijdens het seizoen ook echt veel slaap nodig.

@Sonja, homeopatische middelen ben ik wel mee begonnen. Maar dat hielp al heel snel niet meer helaas.

nathalie_v

Re: meer mensen die weer last hebben van hooikoorts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:25

Sonja@ ja ook ik heb homeopatische middelen gebruik,, dit had ook geen enkel effect (wat heb ik er toen beroerd bij gelopen!!)
heb ook acupunctuur gehad, dit maakte ook geen enkel verschil uit..!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:27

Hmmmzzzz... bij mij wordt het eigenlijk steeds iets minder heb ik de indruk, dus ik wilde het dit jaar eens homeopatisch aan gaan pakken. Die rommel via de huisarts is immers niet mis, als ik dat kan missen, is dat mooi meegenomen.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:28

Super natuurlijk als het zonder die troep kan :j Het schijnt ook dat je rond je 40e weer over hooikoorts heen kan groeien.... Dus ik heb ook nog de hoop dat ik er ooit weer vanaf kom of dat het minder wordt.

Hebben jullie ook de kruisreacties met voedsel? Door een kruisreactie met de pollenallergie ben ik voor veel fruit en aardappelproducten allergisch.

xRamonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:28

xRamonax schreef:
xRamonax@ Cortisone word vaak in ontstoken gewrichten gespoten.
Cortisone legt het immuunsysteem zo goed als plat, hierdoor heb je geen last meer van de irritatie's
Hoop dat je het een beetje begrijpt?
Het is wel zo dat het echt troep is...

Ik snap het.

ik heb al zoveel pillentjes en dingen geprobeerd, maar niks help
ben hard opzoek naar iets wat wel helpt :Y)

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:32

Richtje schreef:
Super natuurlijk als het zonder die troep kan :j Het schijnt ook dat je rond je 40e weer over hooikoorts heen kan groeien.... Dus ik heb ook nog de hoop dat ik er ooit weer vanaf kom of dat het minder wordt.

Hebben jullie ook de kruisreacties met voedsel? Door een kruisreactie met de pollenallergie ben ik voor veel fruit en aardappelproducten allergisch.

Ja ik heb inderdaad ook een kruisreactie, heb het sterk met annanas (en oeeee die zijn juist zo vreselijk lekker!), maar ook met tomaten (die alleen in de zomer als ze echt lekker zijn!! :+ )

edit: xRamonax@ niet geschoten is altijd mis hé!!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:39

Tomaten heb ik in lichte mate ook. Ananas gelukkig niet.
Maar appel, peer, pruim, kers, perzik, nectarine, enz wel. Aardappels kan ik niet schillen, als ze gekookt zijn wel eten gelukkig. Maar verwerkt in chips kan ik er dan weer niet tegen :+ Maar dat laatste is alleen maar gezond :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:40

ahh vandaar, ik dacht al dat de dieren misschien te erg aan het verharen waren, niet aan gedacht dat het alweer pollentijd zou zijn , niesen, tranende ogen, sniffen enzovoort. astma hoestje er ook alweer bij.
ik heb ook van die fijne zware medicijnen. Wellicht maar eens homeopathisch proberen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:42

Hebben jullie ook, dat als je met je neus in het stof zit (van hooi bijv.) dat je het dan gewoon gelijk door voelt 'stromen' naar je keel zegmaar, alsof het stof dan echt in je keel zit, en dan vreselijke kriebel? Dat vind ik echt zo'n naar gevoel :=

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:44

Richtje schreef:
Tomaten heb ik in lichte mate ook. Ananas gelukkig niet.
Maar appel, peer, pruim, kers, perzik, nectarine, enz wel. Aardappels kan ik niet schillen, als ze gekookt zijn wel eten gelukkig. Maar verwerkt in chips kan ik er dan weer niet tegen :+ Maar dat laatste is alleen maar gezond :D

Dan neem ik mijn annanas 'ruzie' maar voor lief :Y) Geen chipjes.. geen persik,, geen kers,, geen pruimen,, geen peren ,, en geen nectarine.. ik leef met je mee!!
(ben verzot op fruit :+ )

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:48

De gemiddelde fruitsalade hoef je mij niet te voeren nee. Maar gelukkig blijft er ook nog een hoop over dat ik wel kan eten :) Die aanpassing went ook wel vrij snel!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:58

In de winter eet ik al die dingen wel gewoon :j Hoewel ik sowieso geen kiwi kan eten en geen rauwe aardappels aan kan raken, nooit. Maar vorig jaar voorjaar/zomer heb ik dus wel héél veel voeding gemeden, omdat dat de enige manier was om niet constant moe te zijn van de hooikoorts. Bij mij lijkt het dus op te stapelen, 's winters geen probleem, maar als de hooikoorts er is komen de andere allergische reacties er wel bij ofzo, beetje apart maarja.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:42

Mijn god ik nies net weer het hele computerscherm onder, en nu ik thuis ben strijdt mijn hooikoorts samen met mijn kattenallergie om mijn aandacht. Mijn neus zat vanmorgen helemaal dicht dus ik dacht ff slim te zijn en er Vics neusspray in te spuiten. Helaas was ik even vergeten dat ik, doodat ik sinds augustus aan een stuk door verkouden ben, ik inmiddels een sneetje op mijn slijmvlies heb. en daar spoot ik vol die neusspray op. Auw. Niet doen dus.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 07:46

@sonja je kan de accupunctuur eens proberen. Ik heb er veel baat bij. Al is het alleen al omdat ik dan 45 min over alle pijntjes en kwaaltjes kan zeuren ;) wel een zoeken die je kan verstaan dan }:0

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 08:02

Nou mijn neus zit zó dicht al de hele ochtend, die neusspray werkt ook niet echt heb ik het idee. :n

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 09:03

Alwiene schreef:
In de winter eet ik al die dingen wel gewoon :j Hoewel ik sowieso geen kiwi kan eten en geen rauwe aardappels aan kan raken, nooit. Maar vorig jaar voorjaar/zomer heb ik dus wel héél veel voeding gemeden, omdat dat de enige manier was om niet constant moe te zijn van de hooikoorts. Bij mij lijkt het dus op te stapelen, 's winters geen probleem, maar als de hooikoorts er is komen de andere allergische reacties er wel bij ofzo, beetje apart maarja.

Herkenbaar :j Het versterkt elkaar allemaal!

DameBlanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 09:12

Hier ook een goede hooikorts klant! Ook qua eten is het bij mij vreselijk het hele jaar! Kan alleen vruchten eten met dikke schil dus dat is ananas, meloen, banaan en dat was het geloof ik. Ook last van noten en rouwe groenten. Ben nu ook nog zwanger en mag dus geen medicijnen gebruiken, gelukkig nog geen echte aanvallen gehad, maar mijn neus zit pot dicht en ben heel benauwd. Gelukkig alleen in het voorjaar last en zomers af en toe een flinke aanval. Wat dan alleen nog maar helpt is douchen en binnen blijven.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 09:20

Heb ook al weer een kriebelneus zoals elk jaar om deze tijd,maar ook wat nieuws: jeukbulten (net muggenbult),die daarna veranderen in rode plekken.Ik dacht dat ik gestoken werd maar dit blijkt niet het geval te zijn .Vast allergische reactie van het een of ander. Er is ook altijd wat!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 12:43

Volgensmij ben ik over m'n allergie heengegroeid :D Afgelopen weken geen medicatie genomen ertegen. Ik kreeg pas last in zeeland, toen ik met de katten van m'n vriend in aanraking kwam. Als ik daar dan naar buiten ging, ging het ineens een stuk beter :D Heb ook alleen nog daar m'n Aeriusje genomen (werkt super bij mij).

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:20

Ik meld me ook weer!

Mijn klachten: jeukende ogen en niezen als een dollende stier, met als gevolg bloedneuzen, gaaaap! Maar de zon maakt alles goed dus mij hoor je niet klagen :)!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 15:08

:j ik ook!

Zo erg dat ik altijd bloedneuzen kreeg en spaansbenauwd.
Heb vorig jaar een kuur gehad (die je 3 jaar lang moest gebruiken) van oralgen, dan zou je zo van je hooikoorts af zijn

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 16:14

Rebel_Jits schreef:
Volgensmij ben ik over m'n allergie heengegroeid :D Afgelopen weken geen medicatie genomen ertegen. Ik kreeg pas last in zeeland, toen ik met de katten van m'n vriend in aanraking kwam. Als ik daar dan naar buiten ging, ging het ineens een stuk beter :D Heb ook alleen nog daar m'n Aeriusje genomen (werkt super bij mij).

mmm misschien moet ik dan toch verhuizen :+ haha