Bloedprikken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:58

Rens_ke schreef:
Hebbesje schreef:
(maar laten we het maar niet over infuus prikken hebben :'))

Breek me dek niet open, nee! Maar ook hiervoor hebben ze gelukkig verdovingspleisters! Die gebruiken ze bij kinderen om de huid gevoelloos te maken zodat het zetten van een infuusnaaldje weinig tot geen pijn doet.
Echter ben ik 21, en dus geen kind meer.. hihi. :) (nouja, voor de wet dan :P)

Nou ja, ook een infuusnaald prikken valt toch best nog wel mee! Het is een een prik die je wel voelt maar als hij eenmaal zit heb je er ook geen last meer van. Tenzij je hand daarna tegen van alles gaan gaat stoten :+ maar daar hebben ze ook weer speciale balkjes voor enzo.

Tot nu toe heb ik eigenlijk nog weinig vervelende prikken gehad. De enigste waar ik een beetje bang voor was, was de ruggeprik. Alleen die voel je dus echt totaal niet.

YMJArabians

Re: Bloedprikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:45

Ik voel niks van bloedprikken, vind het wel grappig _O-

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 18:46

@Bonjoy: hopen dat ik het ook zo ervaar. hahaha

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:50

Gewoon ontspannen, het stelt niks voor ;0

Sin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:53

Bloedprikken doet geen pijn! Je voelt een klein prikje, maar meer ook niet.

Moe zijn kan door zoveel dingen komen. Ik was vorig jaar ook altijd moe en bleek kanker te hebben, tja daarvan kun je ook heel moe worden. Gelukkig zijn er veel meer dingen waar je moe van kunt zijn, maar het is wel verstandig om even langs de dokter te gaan en bloed te laten prikken.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:57

Ik had ook nog nooit bloed laten prikken (ben 24)... en ben in Suriname flink ziek geworden en moest daar bloed laten prikken. Nou, in Nederland stelt het echt niks voor hoor :P. In Suriname was het niet zo fijn (daar halen ze gewoon bloed uit je arm door middel van een spuit) en toen had ik er ook veel last van. Maar in Nederland gaat het allemaal keurig netjes hoor. Ik vond de inentingen meer 'pijn' doen, al kan je het allebei geen pijn noemen hoor. Het valt echt mee hoor en het is zo gebeurd :)

Sin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:00

Thats_Me schreef:
Rens_ke schreef:
Tot nu toe heb ik eigenlijk nog weinig vervelende prikken gehad. De enigste waar ik een beetje bang voor was, was de ruggeprik. Alleen die voel je dus echt totaal niet.

Ruggeprik valt inderdaad reuze mee. De enige vervelende prikken die ik gehad heb waren de prikken voor plaatselijke verdoving in mijn nek en net boven mn borst voor het plaatsen van een port-a-cath. Dat waren wel gemene prikken.

Bloed prikken stelt gewoon niks voor :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:00

Zo te lezen hebben ze bij mij dan wel echt iets flink fout gedaan.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:04

Ik heb vanuit Suriname een hele blauwe arm gehad :j (maar het ging daar zo ouderwets haha) en de laatste keer was het hier ook niet helemaal feilloos gegaan. Maar meer dan een blauwe plek een arm met spierpijn heb ik er niet aan overgehad. Van het prikken zelf had ik geen last overigens, maar daarna. Ach, het is soms wat vervelend, maar niet pijnlijk ofzo :n

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:06

Bloedprikken is niet fijn.
Ik ben nu 4 maand zwanger en moest begin van de maan feb bloed laten prikken.
Ik moest 7 buisjes bloed laten prikken :(
De prik deed wel pijn maar verder niet.
Ik werd alleen erg naar en licht in het hooft.

jana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:08

Ik heb vanmorgen bloed laten prikken.
Normaal doen ze dat bij ons bij de huisarts op bepaalde tijden smorgens.
Maar ik ben naar het ziekenhuis geweest.

Je krijgt een band om je arm die ze strak aan trekken dan moet je een vuist maken,
dan prikken ze de naald erin.
Dat is een heel klein prikje wat je voelt dan stoppen ze er buisjes in ligt eraan hoeveel je er moet ik moest er 6 na een buisje of 3 voelde ik en lichte tinteling in die arm.
Maar het is me echt 100%meegevallen.

Op de vraag wat je kunt hebben:
Misschien feiffer of een tekort ergens aan of misschien helemaal niks.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:15

Ik heb een infuusprik gehad, ik ben in m'n vingers geprikt en ik heb ook vaak moeten bloed prikken. Ik vind het allemaal niet echt erg, zolang het maar goed gaat en dat kun je van te voren niet weten. Ik heb één keer bloed geprikt, omdat ik bloed wilde doneren, maar toen duwde ze dus de naald er te ver in waardoor er geen bloed meer naar het buisje liep. Dat deed wel behoorlijk pijn en daar heb ik ook een behoorlijk blauwe plek van gehad. :\

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 23:56

Thats_Me schreef:
Nou ja, ook een infuusnaald prikken valt toch best nog wel mee! Het is een een prik die je wel voelt maar als hij eenmaal zit heb je er ook geen last meer van. Tenzij je hand daarna tegen van alles gaan gaat stoten :+ maar daar hebben ze ook weer speciale balkjes voor enzo.

Ik heb door ernstig ondergewicht heeuuule kleine aderen, en ze gaan nog aan de wandel ook! Infuusprikken is bij mij dus écht een drama!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 13:50

Bij ons thuis prikken ze bloed in eigen praktijk (huisarts), dus mensen hoeven er niet voor naar het ziekenhuis. Als je het heel spannend vindt kun je vragen om iemand met veel prikervaring, die prikken meestal wel goed. Hier gaat het ook aan de lopende band! Maar soms prikken er ook leerlingen en als je dat liever niet hebt kun je dat aangeven en dan kun je meestal wel een ervaren prikkert krijgen.

Geen zorgen, het is het eind van de wereld niet :) Zorg dat je wat zoets bij je hebt, een Mars ofzo. Sommige mensen worden duizelig na het prikken en dan kan het eten van iets zoets je weer snel op de been helpen. Succes :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:00

Je moet inderdaad eerst even langs de HA om je door te laten verwijzen. Het kan ook zijn dat de huisartsenpraktijk het zelf doet maar over het algemeen moet je even naar het lab op het ziekenhuis.

Ben inderdaad bang dat bij jou flink wat verkeerd is gegaan Bente. Bij mij is dat ook een keer gebeurd tijdens het bloed doneren. Toen was ook m'n hele arm blauw := Bleek de naald door de ader heen te zijn gegaan. Wasniefijn. Maar de andere keren merkte ik er niets van. En dan tappen ze dus een halve liter bloed af :P

TS, maak je niet zo druk joh :) Daar schiet je nou niks mee op en je fokt jezelf alleen maar onnodig op. Komt wel goed :j

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:11

Toevallig vandaag bij de ha geweest en moet ook bloed laten prikken in ziekenhuis.
Je kunt jezelf wel helemaal druk gaan lopen maken maar de kunst is juist te ontspannen. :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:11

Nou Berdien, goed om te weten voor als ik nog een keer moet, kan het me wss alleen maar meevallen. _O-

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:29

Jup. Geef het alleen wel aan dat je de vorige keer zo'n last heb gehad. Heb ik ook gedaan, sindsdien word ik door de 'opperprikker' geprikt. Niks geen last meer gehad daarna. Goed, ben wel bijna flauwgevallen maar dat had weer een andere oorzaak :')

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:30

Ik vind het altijd wel interessant, kijk er ook gewoon naar als die naald erin gaat. :Y)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:36

Het is hoe gek je jezelf maak met prikken.
Ik moet iedere 6 weken prikken ivm schildklier en ach ik voel er niets van.
gewoon je arm geven en de andere kant uitkijken.

Zou idd ook wel laten prikken op schildklier en B12 omdat je zo moe bent kan dit ook meespelen.

En laat je niet gek maken.. gewoon afwachten wat de uitslag zegt.

Ik haal altijd een prikbriefje bij de HA en laat bij ons in het dienstencentrum prikken.
Die stuur het op naar een Lab en die sturen de uitslag weer naar je huisarts.

Ben wel benieuwd wat er uit komt.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:38

Je voelt het maar pijn is het niet.

Mariindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:43

Ik laat normaal gesproken altijd rechts bloedprikken. Maar laatst hebben ze een keer links geprikt, en daar heb ik ook echt een week lang pijn aan gehad, en een giga bloeduitstorting waar je u tegen zei. Heel typisch want het prikken zelf ging gewoon goed en had er geen last van? Je moet echt niet bangzijn voor het prikken, je kijkt gewoon de andere kant op, praat over bloemetjes en bijtjes, en het is klaar voordat je er erg in hebt!

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 15:48

Sorry dat ik zo`n tijd niks meer van mezelf heb laten horen! Ik was weer vanaf woensdag weer naar school en had een hoop in te halen kwa huiswerk. Mijn ma was super boos op me dus ook mijn laptop werd in afgepakt :( Mijn ma die wacht nog een week even kijken hoe het nu gaat maar wsl gaat ze dinsdag bellen ;) bedankt voor de reacties ik ga ze nu even snel door lezen!!

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 19:02

Ik heb morgen een afspraak bij de ha;)
liefs

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 19:27

Goedzo...