Altijd hoofdpijn.... iemand tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 19:55

Th0mas schreef:
in de zomer kan het komen van felle zonlicht, in de winter van het kou :)

Ja oke, maar wat voor hoofdpijn heb je dan? Ook de hele nacht door? En dat je schouders en nek helemaal vast gaan zitten?

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:58

Ben je wel eens bij een haptonoom geweest? Dit heeft mij erg geholpen.
(als ik het goed schrijf)

cream_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:59

Om nog even een ander spoor aan te geven, kan het aan nog 2 dingen liggen in mijn optiek. Namelijk: voeding en verzorgingsproducten.

Eerst over voeding. Aan onze voeding zijn kunstmatig erg veel dingen toegevoegd. Je kan voor een bepaald bestanddeel allergisch zijn. Daar kom je meestal pas na JAREN en allergietesten achter. Klachten lopen zeer uiteen. Wat kan helpen is een tijdje alleen maar dingen uit een natuurwinkel eten en kijken hoe het gaat.

Andere kan zijn dat je allergisch/overgevoelig bent voor een bestanddeel uit een verzorgingsproduct als je dagcréme of SHAMPOO! Zoek maar eens op wat parabenen zijn. Eigenlijk hetzelfde als voeding, maar dit smeer je OP je lijf in plaats van je interne gestel te smeren ;)

In beide ben ik absoluut geen expert, maar ik ken diverse verhalen waarbij verandering in voeding en verzorgingsproducten hielp.

Meer wegen = meer onderzoek = meer kans dat je iets vind dat help! Veel succes meid! :(:)

landvrouw

Re: Altijd hoofdpijn.... iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:00

ik heb hiervoor botox gekregen.. misschien is dat een idee??

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:00

Ik zelf krijg zeker koppijn van felle zonlicht, bij een koude nacht gebeurd dat ik knallende koppijn uit bed kom. (heb geen verwarming in mijn kamer)
maar ik heb het niet vaak en zou niet weten wat voor koppijn ik heb. :)

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:02

TS: ik denk dat je niet raar moet staan kijken als de hoofdpijn bij jou een combinatie van factoren is.
Zelf had ik regelmatig hoofdpijn en elke keer dat ik dacht dat ik de oorzaak gevonden had dan kwam de hoofdpijn net zo vrolijk weer terug. :(

Bij mij heeft geholpen (de meeste tips zijn al gegeven maar dan heb je alles onder elkaar):
Geen stopweek meer
Geen suiker en koemelkproducten meer
Kaakfysiotherapie
Osteopaat
Chinese massage
Voedingssuplementen die de werking van maag, darmen en lever ondersteunen
Goed letten op voeding, Zo weinig mogelijk voorbewerkt eten
Regelmatig leven, dus ook in het weekend op tijd naar bed en opstaan..
Matig met alcohol
Goede sport bh

Al met al een hele waslijst, maar het heeft wel geholpen! Beetje bij beetje welliswaar. De dagen dat ik hoofdpijn heb per maand zijn met gemak op 1 hand te tellen. En het was 3 van de 4 weken...

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 20:16

cream_1986 schreef:
Om nog even een ander spoor aan te geven, kan het aan nog 2 dingen liggen in mijn optiek. Namelijk: voeding en verzorgingsproducten.

Eerst over voeding. Aan onze voeding zijn kunstmatig erg veel dingen toegevoegd. Je kan voor een bepaald bestanddeel allergisch zijn. Daar kom je meestal pas na JAREN en allergietesten achter. Klachten lopen zeer uiteen. Wat kan helpen is een tijdje alleen maar dingen uit een natuurwinkel eten en kijken hoe het gaat.

Andere kan zijn dat je allergisch/overgevoelig bent voor een bestanddeel uit een verzorgingsproduct als je dagcréme of SHAMPOO! Zoek maar eens op wat parabenen zijn. Eigenlijk hetzelfde als voeding, maar dit smeer je OP je lijf in plaats van je interne gestel te smeren ;)

In beide ben ik absoluut geen expert, maar ik ken diverse verhalen waarbij verandering in voeding en verzorgingsproducten hielp.

Meer wegen = meer onderzoek = meer kans dat je iets vind dat help! Veel succes meid! :(:)

Dat zou ik inderdaad wel eens willen uitproberen, zoveel mogelijk natuurlijke voeding gebruiken. Misschien gewoon eens gaan doen inderdaad.
Verzorgingsproducten let ik ook een beetje op. Shampoo zonder parabenen gebruik ik, dat staat er tenminste op ;)
Voor de rest ben ik niet zo van de smeerseltjes. Misschien m'n make-up enzo, maar daar gebruik ik ook weer geen kilo's van.

landvrouw schreef:
ik heb hiervoor botox gekregen.. misschien is dat een idee??

Dat zei nog iemand in dit topic. Heb er nog nooit van gehoord! Wat moet ik me daarbij voorstellen? Om de zoveel tijd botox in je achterhoofd ofzo?

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 20:24

Silvia schreef:
TS: ik denk dat je niet raar moet staan kijken als de hoofdpijn bij jou een combinatie van factoren is.
Zelf had ik regelmatig hoofdpijn en elke keer dat ik dacht dat ik de oorzaak gevonden had dan kwam de hoofdpijn net zo vrolijk weer terug. :(

Bij mij heeft geholpen (de meeste tips zijn al gegeven maar dan heb je alles onder elkaar):
Geen stopweek meer
Geen suiker en koemelkproducten meer
Kaakfysiotherapie
Osteopaat
Chinese massage
Voedingssuplementen die de werking van maag, darmen en lever ondersteunen
Goed letten op voeding, Zo weinig mogelijk voorbewerkt eten
Regelmatig leven, dus ook in het weekend op tijd naar bed en opstaan..
Matig met alcohol
Goede sport bh

Al met al een hele waslijst, maar het heeft wel geholpen! Beetje bij beetje welliswaar. De dagen dat ik hoofdpijn heb per maand zijn met gemak op 1 hand te tellen. En het was 3 van de 4 weken...

Bedankt voor de tips!
De meeste dingen houd ik al rekening mee. Maar sommige punten kan ik nog proberen.

cream_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:27

Het kan heel goed zijn dat je overgevoelig bent voor een kleurstof, smaakversterker, conserveringsmiddel of dat soort dingen. Als ik soms achterop die pakjes kijk, wordt ik er griezelig van! Wat is er mis met dat erwtensoep bestaat uit erwten, groente en worst? Staan er allemaal van die enge E nummers en huppelde pup dingen op.... gedingest en gemodiviceerd maiszetmeel?! %) En nu in het Nederlands aub? Ah, meneer de fabrikant wil gewoon zo goedkoop mogelijke grondstoffen omdat de echte ingrediënten duurder zijn? -O-

Ikzelf stap steeds meer over op zoveel mogelijk bio/eco en fairtrade producten. Het is erg duur en doe het dus geleidelijk. Maar het is zo'n fijn gevoel dat je iets eet wat meer "zorg & liefde" heeft gehad, en gewoon eerlijk behandeld is! Als ik geen student meer ben ga ik 100% over, maar kan het nu nog niet betalen.

O en bijv. pasta van de natuurwinkel vult VEEL meer dan van de supermarkt! Ik hou van dat soort dingen ;) Kost iets meer, maar je hebt er minder van nodig.

Oh :o heel betoog zowat, sorry! Misschien dat het niet de hele oplossing is voor je hoofdpijn, maar het is iig wel goed voor de rest van je lichaam. :Y)

Edit: Een voorbeeld van wat ik bedoel. Mijn zusje at heel veel chips van het bekendste merk. Zit erg veel rommel in. En ze kwam er achter dat als ze 's avonds chips had gegeten, dat ze de volgende dag hoofdpijn had. Die eet nu dus geen chips meer..... en de hoofdpijn is weg!

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 09:31

Je hebt in Nederland een paar hoofdpijnklinieken. O.a. in Sneek (in revalidatiecentrum Friesland) en in Dokkum zit een hele goede.

Misschien na zoveel jaar hoofdpijn eens daarlangs want je hele leven aan de medicijnen is helemaal niet gezond... Heel veel sterkte!

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 09:53

Uhm... botox..
Bij mij was het zo dat ik een keer in de 2 maanden botox in mijn voorhoofd kreeg gespoten.. en bij mij werkte het echt super ! :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:00

Ik herken je verhaal, heb precies hetzelfde gehad :j Dag in dag uit hoofdpijn, ermee opstaan er ermee naar bed gaan.. :\
HA ben ik niet geweest, omdat ik bang was dat ik allerlei medicijnen zou krijgen, dus ik heb het heft een beetje in eigen hand genomen en ben naar een chiropractor gegaan waar ik goede verhalen over hoorde..

Deze heeft mij helemaal langs gelopen en vroeg of er een keer wat met mijn stuitje was gebeurd en dat klopt :j Ik heb een aantal jaar geleden mijn stuitje gekneusd bij een val van een paard en dat is blijkbaar vanaf toen iets scheef gaan staan..Verder bleek dat er 3 wervels in mijn nek niet helemaal op de goede plaats zaten en door de combi van het stuitje en mijn nek, had ik volgens hem hoofdpijn..
Zowel mijn nek en rug zijn een aantal keer gekraakt (ik denk dat ik zo'n 6 behandelingen heb gehad) en sindsdien ben ik helemaal van mijn hoofdpijn af :j Heerlijk!

Misschien heb je iets aan mijn verhaal :) In ieder geval sterkte!

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 13:22

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 21:56

Ik ben vorige week en deze week naar de chiropractor geweest. Op de scans was duidelijk te zien dat er een wervel in m'n nek niet helemaal goed zit en hij voelde dat het daar ook flink vast zat.
Vandaag voor de eerste keer behandeld en moet zeggen dat t nu al wat losser voelt. Maar er zijn natuurlijk meer behandelingen nodig. Had alleen niet verwacht dat het zo duur zou zijn, ben nu al ruim 220 euro kwijt aan scans en onderzoek en daar komen binnen 4 weken nog 10 behandelingen a 47 euro per keer bovenop. Is helaas niet op te brengen met m'n studiefinanciering dus ik kan het helaas niet afmaken.
Maar vind het wel fijn om te weten dat het probleem vooral in mijn nek zit, kan ik me daar wat meer op focussen.

CZ vergoed jammer genoeg maar 30 euro per behandeling tot een max. van 200 per jaar. :x

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 22:43

Ik lees mee, helaas ben ik ook hoofdpijnpatient. Propranolol (als ik t goed schrijf) hielp bij mij niks. Echt migraine vind ik t ook niet. Nek en schouders heb ik wel veel last van. Verder elke keer andere hoofdpijn. Haptonnom hielp bij mij niks, osteopaat maar eventjes. Uiteindelijk ben je dr wel veel geld aan kwijt. Uit mri kwam niks, neuroloog schrijft alleen erg heftige medicijnen voor waar ik niet aan wil en nu ben ik eigenwijs en onwillig. Fysio en cesartherpaut hielpen niks. Zit nu bij andere fysio en deze is grondiger, wil met zaaltrainign met houding aan de gang...hoop dat dit helpt voor mij.

Hoop dat jij ook snel iets vind waarbij je een goed gevoel hebt en wat helpt, ik lees mee!

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 07:24

Van de chinese massage mevouw heb ik het volgende geleerd: bij hoofdpijn masseer ik dat zachte stukje huid tussen duim en wijsvinger. Daar schijnt een accupunctuur punt te liggen. Zelf vind ik het prettig om alle zachte stukjes tussen de vingers te pakken (tussen de knokkels en dan iets meer richting de vingers)
Hopelijk is het een beetje duidelijk!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 09:17

Ik weet dat dit een oud topic is, maar ik wou hiervoor niet weer helemaal een nieuw topic aanmaken.

De laatste 10 weken ongeveer heb ik geen hoofdpijn meer gehad maar ook geen drukke dagen/drukke dingen. Daarvoor had ik dus wel vaker hoofdpijn op drukke dagen. Nu ben ik gister naar de Vivariumbeurs geweest. Merkte daar al dat 't wat veel was en thuis had ik weer hoofdpijn. Echt steken/een kloppend gevoel in m'n voorhoofd. Nu begin ik komende vrijdag aan een stage die 9 maanden duurt waar ik me nu dus best zorgen over maak... Zit te twijfelen om naar de huisarts te gaan maar ik voel me dan zo'n zeur. Gister wel een paracetamol genomen maar had niet echt 't gevoel dat dat hielp.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 09:18

gewoon naar de huisarts gaan... en eisen voor hulp.. en niet je laten afschepen met neem maar een paracetamolletje!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 09:36

ik heb ook heel vaak hoofdpijn en ben een paar keer naar fysiotherapie geweest het heeft een poosje geholpen maar later kwam het weer terug.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 13:25

Wel eens gedacht aan spierspanningshoofdpijn?

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 13:30

Hmm oke. Ik weet niet wat amytriptiline is, maar omdat ik zelf ook vaak hoofdpijn heb/had, en daarmee ook naar HA ben geweest waaruit kwam dat ik last heb van spierspanningshoofdspijn, dacht ik dat het misschien ook wel het geval kon zijn bij TS. Ik ben daarvoor bij de haptonoom geweest, en dat heeft mij erg geholpen.

Edit: Boven mij stond net een berichtje van een andere bokker die er nu niet meer staat??

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 14:26

Ik ben net terug van de huisarts. Hij dacht aan ontstoken voorhoofdholtes. Nu heb ik verder geen loopneus of iets en de hoofdpijn is er ook maar soms. Maar goed, we moeten ergens beginnen. Heb neusspray gehad en ik moet een afspraak maken in het ziekenhuis voor een foto.

Inney, wat is een haptonoom?

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:26

TS ik heb precies hetzelfde als jou. Verschrikkelijk! Hoe vaak ik wel niet overstuur en panisch was omdat het gewoon NIET wilde ophouden..uit frustatie op bed slapen, op grond slapen, op de bank slapen, bij mn mams liggen, volgende moment moest ze weer dusdanig snel weggaan omdat ik alleen wou zijn. En nu nog steeds helaas, gelukkig wel minder.
Ik ben hier ook meerdere malen voor naar de dokter geweest, fysio geweest (bij pijn in rug ook vaak hoofdpijn) etc. Ook m'n ogen laten testen kwam ook niks uit. Bloed laten prikken.
Het enigste wat ze konden zeggen is dat ik spanningshoofdpijn heb en migraine. Kreeg alleen medicijnen voor migraine mee (weet ff de naam niet) en bij gewone/spannings-hoofdpijn moest ik maar Ibuprofen of Nurofen nemen.
Wat ik je kan meegeven is inderdaad opletten op je voeding..suikers en dat soort ''troep'' (hoe lekker het ook is) matigen. Ik ben een enorme chocoladefanaat en serieus verslaafd eraan..maar toch op aandringen ''geminderd'' ermee en sindsdien al veel minder last van hoofdpijn. (klopt af).
Daarnaast voldoende ritme/rust/slaap houden. Probeer elke dag iig een uurtje voor jezelf te houden, te gaan wandelen of iets anders waar je relaxed van wordt...douche of bad wil ook helpen aangezien je je vaak bij hoofdpijn/migraine je lichaam gaat aanspannen en dat warme water zorgt juist voor ontspanning. Voldoende maar niet TE veel slapen en dat op vaste tijdstippen. Probeer ook op vaste tijdstippen GOED te eten..dus beginnen met een stevig ontbijt, stevige lunch en ook goed avondeten. Ik heb ook welleens dagen achter elkaar hoofdpijn, aan de ene kant raak je er aan gewend maar aan de andere kant is het natuurlijk ook strontvervelend..Vooral als ik loop te stressen/vermoeid ben. Heb ik een stressige tijd of een of andere toets ofzo waar ik zenuwachtig voor ben..kan ik een dag van te voren al vertellen dat ik hoofdpijn krijg. Ook vitamine pilletjes kunnen een hoop helpen. Mij helpt het ook als ik hoofdpijn aan voel komen om goed wat stevigs te eten..ik neem dan vaak een gehaktbal oid :o maar het schijnt dat je bloed dan naar je maag gaat en als je bloed weer naar je maag stroomt je hoofdpijn wat afneemt.
Sinds ik hierop let gaat het stukje voor stukje wat beter. (klopt af hihi)

Maar als ik jou posts zo lees zou ik toch blijven aandringen voor hulp. Vriendinnetje van mij had precies hetzelfde. Huisarts zei dat het ''gewoon'' hoofdpijn was. Ze had wel een bril gekregen voor school/tv etc en daar hield het op. Haar moeder heeft toen een foto van haar meegenomen naar een spiritueel persoon, deze persoon kon vertellen dat zij hoofdpijn HAD maar ook waardoor. Scheen dat ze een of andere afwijking had aan haar lever en nog wat. Dus zeker aanblijven dringen

Sterkte !!!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 14:48

_Tara_ schreef:
Ik ben net terug van de huisarts. Hij dacht aan ontstoken voorhoofdholtes. Nu heb ik verder geen loopneus of iets en de hoofdpijn is er ook maar soms. Maar goed, we moeten ergens beginnen. Heb neusspray gehad en ik moet een afspraak maken in het ziekenhuis voor een foto.

Inney, wat is een haptonoom?

Ik weet niet of ik het goed schrijf/zeg hoor ;)

Tjah, hoe leg je dat uit. Ik had/heb dus spierspanningshoofdpijn. Dus ik span (onbewust) mijn spieren aan, of loop in een verkeerde houding oid, waardoor de spieren dus gespannen zijn. Hij maakt mij daarvan bewust, en geeft ook oefeningen, zodat je de hoofdpijn voor kan zijn. Tenminste, dat deed hij bij mij. Ik google even. :)

edit: de link: http://nl.wikipedia.org/wiki/Haptonomie