Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
.Quellian schreef:Ik zat nog met het verhaal van IngridB in mijn hoofd, maar inderdaad is nergens te vinden wat de reden is waarom het zoontje van TS niet naar zijn vader wil. In alle situaties zijn er 2 kanten, dus je kunt geen oordeel vellen (in hoeverre dat al kan via internet).
Lijkt me in elk geval wel tijd voor hulp binnen het gezin.
En of kinderen beide ouders nodig hebben is weer een heel andere discussie, ik vind namelijk van niet.
En ook vice versa.
blensink schreef:Poeh een zeer moeilijk en gevoellig onderwerp voor mij.
Dit kan dan ook mijn reactie bepalen.
Een kind tot 16 jaar heeft in mijn ogen niets te willen.
Want als een kind niet naar school wil houden we hem dus ook maar thuis.
Hier komt dus wel de ouderlijke macht naar voren omdat het gewoon moet.
Kinderen horen van beide ouders te houden, te genieten en te leren en mogen hierin niet belemmerd worden.
Vaak is dat helaas wel het geval en dit komt niet ten goede van de kinderen.
Ik denk dat moeders (en heel zelden vaders) zich gewoon teveel zorgen maken om hun kinderen (ze willen beschermen) en ze eigenlijk niet naar hun ex willen laten gaan of soms inderdaad de kinderen gebruiken in een strijd.
Dit voelen kinderen automatisch aan.
Ik heb het gezien en zie het nog dagelijks om me heen, helaas.
De kinderen van mijn vriend willen mijn vriend ook niet zien zeggen ze, maar het is duidelijk dat moeder heel goed meewerkt in dit proces helaas.
Maar tenslotte zijn het de kinderen die er maar mee moeten leven en geloof me dit heeft een hele grote inpact op een kind.
Ik ben zelf kind van gescheiden ouders en ook als speelbal gebruikt.
Met mijn zoon heb ik het contact met zijn vader gestimuleert (ook al waren hier echt redenen om het tegen te gaan).
Maar juist voor mijn zoon en mijn eigen ervaring was het zo belangrijk.
En ben blij dat ik toendertijd deze (moeilijke) beslissing heb gemaakt.
Mijn zoon is uitgegroeid tot een zelfstandige en zekere jongeman.
En ik ben blij dat ik hem al dit leed heb bespaart.
Het leed waarmee ik tot op de dag van vandaag nog steeds mee rondloop.
Ts ik wens je veel sterkte en hoop dat mijn verhaal niet voor jou geldt.
Denk aan je kind, wees je ervan bewust wat het in de toekomst kan doen met hem.
Laat hem rustig groot worden en sta op je strepen.
Vealosz schreef:Brainless:
Daar heb je wel gelijk in.. Maar als een kind het echt zo naar zijn zin heeft bij haar/zijn vader, zou hij/zij niet thuis blijven omdat moeders onbewust laat merken dat ze niet wilt dat hij/zij naar vaders gaat. Der moet gewoon een reden achter zitten, waardoor een kind niet naar haar/zijn vader wilt, en dat ligt niet altijd aan de moeder...
Vealosz schreef:Jeetje.. Wat een meningsverschil hier zeg.. Ik bevind me dan wel niet in zo'n situatie, maar wil toch even reageren op bepaalde dingen..
Ik lees best veel dat mensen vinden, dat een kind niets te willen heeft..
Ik vind dat echt belachelijk! Als mijn kind niet naar haar/zijn vader zou willen, dan vertik ik het om mijn kind naar iemand te brengen waar hij/zij helemaal niet naar toe wilt. Mijn kind hoort zich ergens op haar/zijn gemak te voelen, en als dat niet het geval is....
Een kind voelt echt wel waar hij/zij welkom is of niet...
En een school vind ik iets anders dan naar een ouder gaan...
pinto_1 schreef:Vealosz schreef:Jeetje.. Wat een meningsverschil hier zeg.. Ik bevind me dan wel niet in zo'n situatie, maar wil toch even reageren op bepaalde dingen..
Ik vind dat echt belachelijk! Als mijn kind niet naar haar/zijn vader zou willen, dan vertik ik het om mijn kind naar iemand te brengen waar hij/zij helemaal niet naar toe wilt. Mijn kind hoort zich ergens op haar/zijn gemak te voelen, en als dat niet het geval is....
Ok, maar stel dat jij zou scheiden (uiteraard hypotetisch hoor) en je ex zou voogdij krijgen. Vervolgens roept je kind dat hij/zij niet meer naar jou toe wil. Zou je dan ook zeggen: ok hoor, als je niet wilt hoef je niet. Kom maar als je zin hebt en anders blijf je bij papa en zie ik je niet meer?
je wilt je kind immers zien en meemaken, dat geldt ook voor de vaders...
MamboBeach schreef:Want? Jij mag dat als moeder zijnde wel? Gewoon een vraag hoor, hoe je dat bedoelt?

pinto_1 schreef:Vealosz schreef:Jeetje.. Wat een meningsverschil hier zeg.. Ik bevind me dan wel niet in zo'n situatie, maar wil toch even reageren op bepaalde dingen..
Ok, maar stel dat jij zou scheiden (uiteraard hypotetisch hoor) en je ex zou voogdij krijgen. Vervolgens roept je kind dat hij/zij niet meer naar jou toe wil. Zou je dan ook zeggen: ok hoor, als je niet wilt hoef je niet. Kom maar als je zin hebt en anders blijf je bij papa en zie ik je niet meer?
je wilt je kind immers zien en meemaken, dat geldt ook voor de vaders...
Suzanne F. schreef:MamboBeach schreef:Want? Jij mag dat als moeder zijnde wel? Gewoon een vraag hoor, hoe je dat bedoelt?
Als het kind aangeeft iets echt niet te willen, wie ben jij dan om te dwingen? Dat doet meer kwaad dan goed. Kind heeft recht op contact met beide ouders maar niet ten koste van alles. Contact is een ruim begrip en kan ruim ingevuld worden. Waarom afdwingen? Geef wat ruimte, overleg over contact opbouwen of met beide ouders tegelijk. Ik denk dat afdwingen om mee te geven heel slecht is, voor het kind maar ook voor de band met de ouders. Kind wordt angstig en voelt zich niet gehoord.