Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DDW1190 schreef:ja maar is dat niet persoon verschillend?
hotchocolat schreef:Mijn zwager had vroeger waarschijnlijk ook ADHD maar dat was in die tijd helemaal nog niet bekent.
Mijn neef en nicht (aan de kant van mijn man) hebben ook ADHD. De pappa van deze twee heeft het ook.
Mijn kinderen hebben beide voedsel allegieen(gehad of nog actief).
Je gaat met je hyperactiefe kind naar de arts daar praat je wat met de beste man. Vervolgens praat hij wat met het kind zonder de ouders erbij.en je kan beginnen met je medicatie op te bouwen.In Duitsland moet je een vragenlijst invullen (ieder half jaar), wordt het kind in de gaten gehouden in zijn/haar gedrag op dat moment. De arts heeft ook veel meer tijd en legt ook meer dingen uit.
Er wordt gecontroleerd op allergieen, ze krijgen een ECG. Dit heeft hij in Nederland allemaal niet gehad.
Hoe is bij jullie de diagnose ADHD vastgesteld?
Alcohol heb ik niet gedronken tijdens de zwangerschap.
hotchocolat schreef:Dat heeft die van ons in Nederland dus niet gehad. Hij was wel pas 4 jaar dat we voor het eerst bij de psychiater waren
Hij heeft wel vorig jaar in Duitsland ook een IQ test gehad.
DDW1190 schreef:nou bij mij heeft het ook heel wat onderzoeken opgeleverd, ben er ongeveer 5 jaar mee bezig geweest en nu eindelijk te horen gekregen dat ik een vorm van ADD heb!
TinekeHorses: Hoelang gebruik jij het al, het duurt even voordat je merkt dat het echt helpt!
Skygirl schreef:Airborn schreef:Ik ben niet minder gaan eten, dus dat is hem in mijn geval echt niet.
Ik heb minder moodswings, kan me in conversaties, dagelijks leven en tijdens studeren beter concentreren. Ik stel betalingen, de was, de afwas etc minder lang uit. Mensen vinden me makkelijker in de omgang, en ik zelf eigenlijk ook welIk ben niet minder gaan eten, at altijd al onregelmatig omdat ik gewoon vergeet te eten
Mijn hele leven gaat makkelijker eigenlijk. En tja, zoals ik al zei, geen bijwerkingen eigenlijk, dus erhmm, ik vind het heerlijk dat spul, lol!
ik slik helemaal geen slaap medicatie trouwens....
Hier eigenlijk precies hetzelfde. Op dat onregelmatig eten na, dat ben ik regelmatiger gaan doen waardoor ik ook iets was afgevallen, maar eetlust heb ik nog wel gewoon. Wel iets minder trek tussendoor, maar dat komt ook door regelmatiger eten natuurlijk.
Had eigenlijk precies het omgekeerde als Menino, door de ritalin kwam ik er juist achter hoeveel 'last' ik eigenlijk had van mijn ADD. Dingen die ik daarvoor eigenlijk gewoon beschouwde als een karaktertrekje.
DDW1190 schreef:Ik verbaas me er wel over dat ik altijd wel 6en en 7ens haalde zonder te leren, ik had nooit zin in leren en deed dat dus ook niet vaak! ik weet niet als het komt van de ADD??
Ik had echt geen idee, omdat ik het zelf nog niet allemaal snapte, ik heb 2 jaar geleden toen ook gezegd dat het ADD was en met onderzoeken was het niet zo (het was allemaal onduidelijk) en nu blijkt het dus wel zo te zijn.. zo zie je maar dat de aanhouder wint..
ik had laatst een gesprek dat ADD misschien een onderdeel van Autisme was?? hebben jullie dat weleens gehoord?
hotchocolat schreef:Alwiene schreef:Wát begonnen met 20mg Ritalin per inname keer?? Dat is absurd!
Het is toch 1 mg medicijn per kilo lichaamsgewicht?
Mijn zoon van nog geen 20 kg krijgt nu per dag 15 mg. Ik heb de vrijheid als het nodig is nog extra te geven.