Bang voor...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 17:19

Sonja schreef:
eenitraM schreef:
Komt het ooit nog goed? ;(

Ja hoor meid, het komt goed, zeker weten :j
Ik had dat ook toen ik 20 was.
En inmiddels ben ik zover dat ik over een paar weken 40 word. En guess what? Het is in alle opzichten alleen maar BETER geworden!
Ik weet nu zó veel beter wie ik ben, wat ik wil en hoe ik dat wil doen. Ik ben zekerder, veel meer mezelf, en daardoor zo veel mooier dan toen ik 20 was. En ja, ook de seks wordt alleen maar beter, omdat je jezelf beter kent, veel meer ervaring hebt, durft te zeggen wat je wel en niet wilt, en veel vrijer bent dan vroeger. Ik heb een goede baan, kan daardoor nagenoeg alles doen en laten wat ik wil (denk aan 3 paarden,leuke auto, flink huis, als ik leuke schoenen of kleren zie dan koop ik het gewoon, en minimaal 2 a 3x per jaar naar het buitenland), lig best aardig in de markt, en ik GENIET!

Dus wees niet bang, het komt goed! :)

Wat een positief bericht!!

Fijn om te horen.

Ik lees hier eigenlijk dat je als je ouder wordt "groeid" in alle opzichten. Zelfkennis en werk enz. Dat is dan wel weer een voordeel van oud worden. Je leert jezelf beter kennen.

Bedankt voor je bericht :j

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:20

Vjestagirl schreef:
moonsparkle schreef:
Ik dacht net nog; wat een mooie pumps! Nou heb ik nooit op hakken kunnen lopen en dacht ik gelijk; naja als ik 15 jaar ouder ben loop ik er zeker nooit meer op en als ik dan bejaard ben waar moet ik dan shoppen om er een beetje leuk uit te blijven zien? Ik ben 22 en denk dat ik qua uiterlijk ook m'n beste tijd gehad heb... ;(

In plaats van dat je dan de schoenen koopt en er de komende 14,5 jaar van geniet? En daarnaast, over 15 jaar ben je 37, niet dood!

_/-\o_

al kan ik met 37 nog steeds niet op hakken lopen :o

Urbanus

Re: Bang voor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:36

Ik het pas op mn 23e geleerd, al doe ik het nu nooit meer, hakken zijn niet mijn ding

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:07

Eigenlijk gek dat je bang wordt voor de enigste dingen waarvan je zekerheid hebt in het leven dat het gebeurd. Iedereen wordt elke dag ouder, iedereen krijgt als ze ouder worden rimpels, ieder mens gaat op een gegeven moment dood. Oftewel iedereen is gewoon hetzelfde.

Geniet van het leven elk moment heeft zijn eigen charmes. Als je straks oud en gerimpelt bent kun je vast heerlijk genieten van je kleinkinderen die op bezoek komen :D

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:10

Oh ik wil opzich met alle genoegen wel wat ouder worden! :D
Ik word in mei 18 jaar, 18! Slik... vroeger keek ik zo volwassen tegen die leeftijd aan. En nu? Ach wat voel ik me nog jong! :D

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:16

Ik ben het helemaal eens met EnitraM!! En ik ben de 40 net gepasseerd...

Je lijkt ergens mijn dochter wel, van (al) 22...En zo jammer, want idd, wil je genieten van je jonge uiterlijk, doe het nu, het wordt niet mooier. Wel zul je, rijper qua uiterlijk en zekerder innerlijk worden. Heeeeeerlijk! Ik wil niet weer terug naar 20, wat al die twijfels aangaat. Maar als wij het nu vertellen, en je wilt het aannemen, kun je dan nu al een beetje gaan genieten?Met dat vooruitzicht? Dan sla je 2 vliegen in 1 klap... :j

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:24

Ow ik heb dat ook zo erg!! Vind het vreselijk!! En inderdaad helaas is er niks aan te doen!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 19:03

Ik heb niet heel het topic gelezen maar hoe harder je jezelf tegen iets verzet, hoe erger het wordt ;)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 19:06

Draai het eens om TS? Oud worden is zeker in deze tijd geen vanzelfsprekendheid. En dan bén je straks 40 en dan? Heb je dan vanaf nu tot je 40ste gepiekerd over het ouder worden? Of heb je genoten van het leven en al je mogelijkheden?

Ik vóel me met mijn 23 jaar wel eens oud, maar dat is meer als ik kreunend en steunend de hypotheekrente voor mijn eigen huis betaal, me door mijn 36-urige werkweek sleep en op zaterdag op de kop in de badkamer sta om de douche te poetsen voor ik me in de waanzin stort die de AH op zaterdag is om de boodschappen binnen te halen. Wás ik nog maar 20 :')

Ga toch gewoon genieten! Ja je word ouder, so what? Durf te leven! :)

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 19:11

en wie zegt dat je over 20 jaar niet meer op stap vakantie mag of geen hakken meer mag dragen, als jij dan in een mini rok wilt lopen, moet je dat zeker doen en je niet gek laten maken door wat anderen normaal vinden, zolang jij maar gelukkig bent en er niemand anders mee belemmert zeg ik vooral : gewoon doen.
En als iemand zichzelf wil laten volspuiten met botox of wat dan ook, dan moet diegene dat vooral doen als ze daar gelukkig van worden.
gewoon sh*t hebben aan wat anderen van je denken, zolang jij jezelf maar zelfverzekerd voelt..

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 08:12

maak je daar niet zo druk over, je bent nog hartstikke jong!
ik heb rimpels alleen als ik moeilijk kijk ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 11:00

zo ontzettend herkenbaar. Wat heb ik daar jaren en jaren meegezeten. En dat is zo zonde, want het is gewoon helemaal niet waar.
Ik ben 38, mooier dan ik ooit was. en natuurlijk loop je nog op hakken en in jurkjes, en de sex is beter dan ooit. En je hebt geld enz enz. Echt het is vele leuker dan ik ooit had gedacht.

Nu kijk ik naar mijn ouders en denk uiteraard stiekem oooh wat erg als je zestig bent...
Maar als ik objectief kijk : nog meer geld :) ,genoeg vrije tijd. Ze zien er nog best goed uit. Hebben heel veel lol samen. doen mega leuke dingen.

En dan mijn oma. Die is 91, die vind het nu wat minder leuk ( maar woont nog steeds op zichzelf en doet ontzettend veel).
Mijn oma zei het volgende: tot mijn 80 ste voelde ik me hetzelfde als op mijn 25e , daarna begon ik het serieus te merken.

dus : geniet van het nu, en weet .. echt waar het wordt ( in principe) alleen maar leuker en beter

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 11:08

Best eng eigenlijk, want ik herken me hier voor een deel in. Ik ben nu 24, en had het er van de week met
mijn vriend nog over. 12 jaar geleden, op de helft van waar ik nu zit, leek het alsof ik er al zo'n ontzettend
lang leven op had zitten. Ik kon me toen herinneren dat ik als kleuter op de camping mee ging met paps
en mams, voor mijn gevoel waren er toen al jaaaaaaren voorbij. Daarna ga je naar de kleuterschool, en
lijkt het eeuwen te duren voor je in groep 8 belandt. Op het moment dat je naar de middelbare school gaat,
heb je voor je gevoel al zo veel meegemaakt!

Nu ben ik dan wéér 12 jaar verder, en die jaren lijken voorbij gevlogen. Vind het toch wel beangstigend op
de één of andere manier, en ik kan er niet een vinger op leggen waarom precies. Als deze jaren al zo snel
voorbij gaan, hoe snel ben ik dan bejaard? Mijn vriend is 32, en zegt het totaal niet te herkennen. Volgens
hem is dit het verschil tussen mannen en vrouwen. Dat zal best, maar ik zou willen dat ik een pilletje kon
nemen zodat ik nooit meer ouder zou worden. Vind het wel goed zo, ik wil helemaal geen kwart eeuw oud
worden :+!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 11:13

Ongeacht of jouw denkwijze klopt of niet, die heb je gewoon en dat is lastig! Misschien kan je manier van denken je ook wat anders brengen door het eens om te draaien!
Volgens jou wordt je door ouder te worden lelijker, minder succesvol op allerlei vlakken en minder aantrekkelijk voor de buitenwereld, klopt?
En als je dat nou eens omdraait? Als in, het kan alleen maar slechter worden, dus het is belangrijk dat ik er NU van geniet? Want dat doe je nu niet, je leeft niet en je geniet niet van wat je NU hebt..Ontzettend zonde van je leven als je het mij vraagt..

Ik pas bovenstaande soms toe op mezelf wat uiterlijk betreft..Ik ben iemand die zich af en toe enorm druk maakt over slank en mooi zijn, maar ben nooit echt tevreden..Door er even bij stil te staan dat ik waarschijnlijk nu in de "mooiste" (qua uiterlijk) periode van mijn leven zit, leer ik weer te genieten :)
En als ík dan foto's kijk van een aantal jaar geleden, ja toen was ik bijvoorbeeld slanker :j Maar ik kan me ook nog herrinneren dat ik me toen zorgen maakte om dezelfde imperfecties als nu..Niks veranderd!

Hopelijk kan je hier iets mee :)

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 11:34

Ik herinner mij nog goed dat ik op mijn 15e verjaardag tegen mijn moeder zei.....nog 15 jaar erbij en dan ben ik alweer 30.Toen leek dat nog heel ver weg, inmiddels zit ik er nog 2 jaar vandaan en vliegt de tijd voorbij.
Het lijkt ook wel.....hoe ouder je word hoe sneller de tijd gaat....mijn dochter bijv. als die vraagt wanneer ze vakantie heeft en ik zeg over 10 nachtjes dan kijkt ze me aan en zegt: pffff zo lang nog.....terwijl ik zoiets heb van....kind de dagen vliegen voorbij.

Al ben ik dan nu alweer 28, ik maak me er niet meer druk om, heb een heerlijk leven en zolang ik elke ochtend gezond op sta vind ik dat hele ouder worden totaal niet iets om me druk over te maken.