75 kilo afvallen en dan lukt het opeens niet meer..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:46

cayenne, 1 woord: respect!!!

misschien moet je succes anders definieren. Niet in cijfers,maar in een gezond, lekker voelend lichaam. Dus gewoon 3 keer per dag eten met tussendoortjes, luisterend naar je hongergevoel en rustig eten tot je genoeg hebt, niet wat de kcal zeggen. 3 keer per week sporten en meer niet. geef je lijf de kans om te stabiliseren. En misschien de gouden tip qua sport: pilates! Heerlijk relaxend om te doen,binnen een paar weken optisch veeel resultaat in cm's en supergeschikt voor blessuregevoelige mensen. Hoe moeilijk ook, denk dat t goed is om die weegschaal langzaam te gaan loslaten en naar hoe je je voelt te kijken.

je hebt mij iig geinspireerd, ben bijna 20 kg kwijt en hoop net zo hard door te kunnen gaan als jij!
Laatst bijgewerkt door kjoetie op 14-02-11 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:49

Jeeeeeeetje wat ontzettend knap van je zeg! Diep respect, 75 kilo! _/-\o_

Ik dacht dat ik al een heel eind was met mijn 'bijna' 20 kilo eraf, maar dit slaat alles, geweldig!

Ik denk eigenlijk dat je zou moeten proberen om het wat luchtiger te gaan zien. Ik merk net als jij dat ik
lichtelijk gefrustreerd raakt door die laatste kilo's die er maar niet (snel genoeg) af willen. Als ik dit dan deel
met mijn omgeving, krijg ik meestal de vraag waar ik me toch in hemelsnaam druk om maak. Ze vinden stuk
voor stuk dat ik al zo'n eind ben gekomen, en dat ik mijn doel maar bij moet stellen.

Op de één of andere manier lukt dat gewoon niet, dat wil niet. Maar toch denk ik dat het een hoop frustratie
scheelt als je toch probeert er wat in te berusten. Als je er minder mee bezig bent, gaat het vaak makkelijker.

Ik ben er afgelopen week totaal niet mee bezig geweest, en na weken van maar minimaal afvallen, was er
vanochtend ineens weer 700 gram vanaf. Dat is al weken niet meer gebeurd!

Ik volg geen dieet verder, het heeft ook totaal geen naam, maar ik heb wel een lijstje gekregen van de cardioloog
van mijn vader met een heel fijn dagritme. Als je daar interesse in hebt mag je me altijd pb'en :).

Maar voor nu: Wees ontzettend trots op jezelf, en probeer dat faal-gevoel te laten varen, het is nu tijd om te
gaan genieten van je nieuwe ik hoor!

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:53

Hee Mootje, ik kan alleen maar zeggen RESPECT, iets om tropts op te zijn, niet om je te schamen .(ik wil er tien kilo af en dat lukt me al niet........)

Neem eerst ff pauze, heb je wel verdiend en pak het over een paarweken/maandjes weer op.

Misschien moet je eens kijken of er een soort fysiofitnes in de buurt zit. Ik heb een tijd voor rug en nek bij een fysio gelopen die dus ook een fysiofitnes ruimte had, hier kwamen de meeste om te revalideren en de super gelijnde sportschool typjes niet (Ik was vaak een van de "slankere"). Scheelt al een hele drempel :j Ik denk dat er voor jou nog wel winst te halen is in het aanspreken van andere spiergroepen dan degene die je met fietsen gebruikt, ik denk aan roeien, steppen, crossen enz. Dus toch een soort cirquittje draaien in combinatie met grondoefeningen (a la pilates of zo).

Ennehhhh over dat slappe gevoel, heb je al een goede multivitamine geprobeerd?
Laatst bijgewerkt door Taffje op 14-02-11 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:55

Ik heb niks anders dan respect voor jou Cayenne! 75 kilo, fantastisch! +:)+

Ikzelf ben nu bezig met het verliezen van 50 kilo, het liefst wil ik er zelfs 60 afvallen, maar we beginnen maar even bij 50.. ;)
Ik ben er nu ongeveer 15 kwijt denk ik en hier staat het nu ook even stil, echt verschrikkelijk frustrerend dus ik kan me je gevoel helemaal voorstellen..

Maar meid, geniet er van wat je al bereikt hebt! Dit is toch een geweldige prestatie? Niks om je voor te schamen dat het even niet meer wil.. Ik zou eens even lekker gaan genieten van wat je bereikt hebt en je even niet meer druk maken over die paar kilo teveel van nu!

Het wit wegtrekken en slap voelen heb ik even geen oplossing voor, maar misschien dat als je er wat minder druk op zet je je vanzelf alweer wat beter gaat voelen! ;)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:55

ik heb het wel eens eerder tegen je gezegd maar ik heb echt dik respect voor je dat je zoveel kwijt bent geraakt.

na aanleiding van wat je toen vertelde over de home trainer heb ik er ook eentje aangeschaft. Helaas wil het bij mij niet allemaal vlotten.

Toch ben ik het afgelopen jaar elke week ( tot 3 keer per week toe) gaan zwemmen. Het zit echt tussen je oren dat mensen je aanstaren. Ik snap heel goed hoe dat voelt , maar als je een keer geweest bent is het misschien makkelijker.

Ik kan alleen maar bedenken dat je wat gewicht betreft toch beter de diëtiste in kan schakelen. En dat slap voelen , is het misschien omdat je bepaalde voedingstoffen te weiinig binnenkrijgt? en dan doel ik niet persee op ijzer of suiker maar mischien eiwitten of dergelijke.

Nogmaals: respect , en veel succes met het op gewicht blijven, dat schijnt nog moeilijker te zijn dan af te vallen.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:56

Wat een super resultaat !! Echt heel knap ! Misschien tussen door iets van een opkikker/cuppa soep ?!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 18:05

Allemaal weer heel erg bedankt voor de steun en de tips <3

Ik moet de cijfers idd leren loslaten maar om de een of ander reden lukt me dat gewoon niet. Wanneer ik in de spiegel kijk zie ik ook nog steeds een dik propje en ik heb eigenlijk continu bevestiging nodig dat het er echt af is, want zelf zie ik het niet. Dat klinkt misschien heel vreemd maar ik denk dat het komt omdat het zo snel is gegaan. Mijn hoofd zit gewoon nog rond de 150 kilo terwijl ik lichamelijk al een stukje verder ben.

Misschien is het voor mij idd goed om eens een andere manier van sporten aan te pakken. Eens kijken hoe ik mezelf over die drempel kan zetten :+ maar ik ga het binnenkort eens proberen.

Multivitamine heb ik nog niet geprobeerd (ik heb altijd het idee dat je van pillen meteen vocht gaat vasthouden) maar ben ik ook erg benieuwd naar. Maar qua voedingsstoffen binnen krijgen gaat het volgens mij toch wel gewoon goed. Ik zou niet weten wat ik nog meer zou moeten eten. Ik heb me alleen nooit op de eiwitten geconcentreerd, ik ga daar eens meer over lezen want ik concentreer me vooral op de kcal en suiker.

Cup a soup gebruik ik ook vaak. Ik heb zo'n 6 verschillende smaken in huis :D :+

En voor de mensen die ook bezig zijn met hun gewicht, echt super! Maar doe het aub niet zoals ik het gedaan heb. Ja, het is ontzettend snel gegaan maar uiteindelijk kom je dus blijkbaar ook muurvast te zitten en van dat gevoel word je ook niet blij en je lichaam al helemaal niet.

Ik heb soms het gevoel dat het slappe gevoel komt omdat ik op een goede dag zonder veel eten rustig zo'n 400 gram kan afvallen, en misschien gaat dat gewoon te hard? Aan de andere kant had ik daar in het begin totaal geen last van :?

aerdenhout1

Re: 75 kilo afvallen en dan lukt het opeens niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 18:09

Lees wel even heel goed al deze positieve berichten door meid!
Je hebt een mega prestatie geleverd, nu nog even die knop in je kop omzetten!

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 18:11

Ik slik trouwens pillen van Axium, multi vrouw extra. Die zorgen er bij mij voor dat ik minder slap ben :j.
Gewoon verkrijgbaar bij het Kruidvat!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 18:14

Cayenne schreef:
Ik heb soms het gevoel dat het slappe gevoel komt omdat ik op een goede dag zonder veel eten rustig zo'n 400 gram kan afvallen, en misschien gaat dat gewoon te hard? Aan de andere kant had ik daar in het begin totaal geen last van :?

Je lichaam stond toen anders in gesteld, en je eetpatroon was voor heen ook anders dan nu gok ik. Je lichaam is veranderd, en je koppie is niet zo snel mee veranderd. (en je leeftijd kan er ook mee te maken hebben he?)

Nogmaals: Je bent al zo ver, al zo goed bezig! Groot(s) respect!!

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 18:18

jeetje Cayenne, en ik zit al te zuchten voor die 19 kilo die ik nog kwijt wil :o

bij de bloedtest zullen waarschijnlijk de meest voorkomende tekorten bekeken zijn, als ijzer, de belangrijkste vitamines en mineralen, ...
mijn moeder was ook futloos, de bloedtest gaf geen tekorten aan, en zij is op aanraden van de HA organisch silicium beginnen nemen.
http://www.dexsil-labs.com/nl/silicium/role.html
ze voelde zich op korte tijd al een stuk actiever en was er zo enthousiast over dat ik zelf ook aan een kuur begonnen ben.
't is niet dat ik me nu opeens superwoman voel (en dan heb ik het niet over de bokster met die naam ;) ), maar ik heb wel veel meer energie en kan mezelf veel beter oppeppen.

en zoals eerder al aangehaald: zorg ervoor dat je voldoende gevarieerde voeding eet, je hebt koolhydraten, eiwitten én vetten nodig.
maar volgens mij wist je dat al ;)

sporten is voor mij niet evident omdat ik slechte knieën heb.
wat ik wél kan en zo vaak mogelijk probeer te doen, is lange wandelingen maken met de hond.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 18:48

Ik moet ook nog zeker 10 kwijt eigenlijk, heb geen idee wat ik weeg, maar nog geen 56 kg wat mijn revalidatiearts me aanraadde, maar wel al minder dan 2 jaar terug. Ik wil geen weegschaal, want ik weet dat ik dan obsessief wordt... Bij mij wil het ook niet, omdat ik dan echt niks meer kan eten wat ik echt lekker vind, nooit meer, want dan zit het er zo weer aan.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 18:51

MOOTJE !!!!! DIEP...DIEP.... DIEP .... RESPECT voor je *\o/* _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik denk dat je inderdaad iig geestelijk even rust moet houden. En minder eten, helpt denk ik niet en is ook niet gezond. Het enige wat misschien nog aan te raden is, is andere lichaamsbeweging zoals zwemmen inderdaad....

Maar WOWIE..... Mootje is in mootjes dus.... Je bent gehalveerd :oo :oo :oo

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 18:53

en wat betreft zwembad trouwens, je kan natuurlijk ook gewoon tot je bij het trapje naar het water bent een handdoek omlaten, zijn genoeg mensen die handdoek aan de rand leggen (met slippers) omdat ze het bv koud krijgen tot aan de douche. dan hoef je alleen het stukje van het trapje "bloot" want als je in het water bent zie je het weer niet. misschien dat dat je over de drempel helpt ;)

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 18:59

ook vanaf deze kant een hele dikke pluim. Wat mag jij trots op je zelf zijn.
Je ziet vaak dat de laatste 10 kilo het moeilijkste gaat. Je heb je eten gezond geminimaliseerd, daardoor je reserves op gemaakt. Het kan zijn, dat je nu te weinig eet. Je lichaam is nu heel zuinig op je reserve en gaat heel zuinig om met je voeding die je per dag eet.
Ik zou je aanraden om eens naar de weight watchers te gaan voor je laatste 10 kilo. Zij berekenen wat je maximaal, maar ook minimaal moet eten. Alleen als je je daar aan houdt, val je af. Je eet volgens je eigen patroon en bepaald zelf je menu, zolang je maar voldoende brandstof binnen krijgt. Ik ben er zelf ook bij geweest en vond het een prima manier van leven.
Veel succes met de laatste kilo's.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 19:02

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 19:31

Cayenne, jeetje, 75 kilo kwijt, wat goed zeg! En helemaal super dat je geen sa hebt aangemaakt.
Je bent nu een voorbeeld voor vele andere bokkers!

Misschien moet je op zoek naar een andere dietiste, het liefst iemand die ook meteen je bewegingspatroon onder de loep neemt. Want als je zoveel beweegt zoals jij dan moet je toch echt spieren kweken en ze niet opeten. En idd de hometrainer niet te zwaar zetten.
Kan het zijn dat je bepaalde voedingsstoffen niet goed verdraagt? Ik word zelf slap van Cup-a-soup. Van light producten word ik beroerd en na het eten van een bakje yoghurt wil ik het liefst op mijn toetsenbord in slaap vallen....
Ook is er bij mij een glucose test gedaan waaruit bleek dat mijn lijf glucose te snel verwerkt en ik me daardoor slap voel. Op zo'n moment heb ik last van hypoglykemie.

Heel veel sterkte en succes met de laatste loodjes en ik hoop dat je snel achter de oorzaak komt waardoor jij je nu niet lekker voelt want dat is toch de sleutel....

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 19:42

wat ook wel wil helpen als je stilstaat is een week even wat 'fouter' of meer eten dan je nu doet. om je lijf ahw uit de sluimermodus te halen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 20:42

Wat een lieve reacties weer :) bedankt!

Kjoetie, dat heb ik geprobeerd maar daarna is het erg moeilijk om weer in het ritme te komen en gedurende die week slaat mijn lichaam ook enorm veel vocht op :=

Silvia, ik geloof niet dat ik moeite heb met het verdragen van sommige voedingsstoffen, maar ik ga er de aankomende tijd eens op letten!

Ik heb inmiddels besloten dat de weegschaal op korte termijn de deur uit moet :) Dan doorbreek ik misschien ook een stukje frustratie en het gevoel van controle moeten hebben. In het begin zal het wel moeilijk zijn, maar ik denk dat daar ook een groot deel van het probleem ligt. Van het voorjaar ga ik eens kijken voor een badpak. Ik wil van de zomer op vakantie ook wel zwemmen, dus ik zal er toch ooit eens aan moeten geloven :=

Anita67

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:03

Schommel je suikerspiegel niet te erg ?
Had ik altijd erge last van eet nu ook veel meer eiwitten en let op met koolhydraten.
Door de schommelingen word je flauwig en krijg je trek :( bv in koolhydraten ( ook gewoon brood)
Dat was bij mij het euvel

Anita67

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:05

Ik sta 1 x in de week op de weegschaal bij de diëtiste dat was ook afkicken hoor ;)))

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:13

Pff ik wou dat ik zo'n doorzettingsvermogen had als jou...
Knap hoor!! _/-\o_

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 07:59

Jeetje, Mootje! :oo
Dit is inderdaad niet iets om je voor te schamen, hier mag je écht echt echt trots op zijn!

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 08:05

Lieve Cayenne,

Dik ;) respect voor jou _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Het is niet alleen afvallen, maar ook accepteren.
Accepteren dat ook met nog 10 kilo te gaan je mooi bent zoals je bent!!
Dikke knuf voor jou.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 08:09

Ik kan alleen maar met de rest meegaan:
Diep respect dat je zoveel bent afgevallen en laat dat afvallen voorlopig maar even varen.
Weg met die weegschaal :D