Ik bijt graag...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 23:00

em_papillon schreef:
zoekend76 schreef:
ik vind dat de meeste hier er maar luchtig over doen.
TS gaat toch echt wel wat verder dan us een keer op je wang bijten.
Mij lijkt dat er toch iets achter zit waarom je dit doet. het is toch een soort van zelfverminking. Als iemand in zijn armen snijd is er toch ook zeker wat mis, was TS doet lijkt er toch wel op.
sorry maar dat is mijn mening

Nah.. het is echt gewoon een tik.. geen zelfverminking.. dat heeft een totaal andere intentie om te doen.. Dit is gewoon onbewust..

RoosIris schreef:
He gelukkig ik ben niet de enige....wou er al eens een topic over maken, maar dacht: bokt verklaard mij voor gek.

Mijn ergste kwaal is dat ik altijd op mijn tong bijt....bij vrijwel alles wat ik doe bijt ik op mijn tong...heeeel irritant en pijnlijk(dan stop ik wel hoor).
Ook mijn wang is de sigaar net als lippen.

Ook kan ik absoluut niet tegen dingen op mijn huid die er niet horen...niet alleen puistjes en korstjes..maar ook sieraden, ik ga net zo lang door tot het eraf is...

Paar week terug moest ik ergens werken en daar kreeg je zo'n plastiek bandje om. Volgens de beste man zou ik hem never nooit niet af krijgen zonder hem stuk te maken......helaas heb ik er geen geld op gezet, maar ik kreeg hem wel degelijk af zonder stuk te maken :D

En het erge is.....ik doe het niet alleen bij mijzelf.....korstjes bij mijn honden/katten/paarden moeten er ook af....het moet, als ik ze eenmaal gevoeld heb dan MOETEN ze eraf. Vriendjes zijn ook niet veilig.

Tevens bijt ik mijn nagels, en knip ik hysterisch vaak mijn teennagels(totdat ze bloeden).

Al het bovenstaande doe ik al zo lang als ik mij herinner.....en ach ik zal het ook wel niet af leren.

Dat van mijn teennagels herken ik ook, dan ben ik zo ijverig aan het vijlen dat ik ook opeens bloed zie... zowiezo mn nagels.. maar daar helpt nagellak een heel stuk bij.. daarbij ben ik best ijdel en vind ik korte afgebeten nagels gewoon lelijk :+ maar kapotte knokkels staan daar natuurlijk niet echt charmant bij.. :P

Vijlen doe ik niet aan....knip ze korter dan kort.

Voormalig vriendin vond dat het tijd werd voor wat vrouwelijk teennagels(was zomer)....dus wij naar zo'n voetenmens.....kreeg een hele preek van hier naar timboektoe en weer terug.

Mocht 4 week lang geen nagels knippen. Het was echt een HEL....maar heb het volgehouden.
Ze heeft ze toen mooi gevijld en alles....ik kwam thuis en het eerste wat ik gedaan heb: de nagelschaar erin :D

Ben er nooit weer geweest!

Renee

Re: Ik bijt graag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 23:02

Het nadeel van je teennagels zo kort houden is dat ze in kunnen gaan groeien en dat gaat makkelijker dan dat je denkt! En dan moet je weer naar 'zo'n voetenmens' :')

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 23:03

hihi :P ik ben nog nooit naar een voeten mens geweest :P Toen ik heeel klein en lenig was knaagde ik trouwens ook aan mijn tenen :P haha

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 23:03

Renee schreef:
RoosIris schreef:
Ach ik krijg dagelijks te horen dat ik niet helemaal goed bij mijn hoofd ben :D kan dus wel wat hebben.

Weet van mijzelf dat ik niet helemaal wijs ben, scheelt weer...

Haha zelfkennis is ook belangrijk :D

Maar wel vervelend maar je kan inderdaad niet van jezelf verwachten dat je het nog gaat afleren, tsja sommige hebben het en andere niet :')

Zekers zekers...

Ik heb gewoon heel wat irritante tics.....en ik probeer mij echt wel te beheersen. En zeker als ik bij andere ben.
Maar als ik iets niet verander waar ik mij aan irriteer(bv. half openstaande deuren) dan worden mijn andere tics alleen maar erger.

Gelukkig weten de meesten dat ik niet helemaal spoor, en houden er ook wel rekening mee....

Verder ben ik best normaal hoor :+

Vorig jaar heb ik 4 maand niet nagel gebeten....vond ik best stoer van mijzelf.

Ik zeg altijd maar zo: elke gek zijn gebrek.
Laatst bijgewerkt door RoosIris op 12-02-11 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 23:03

Renee schreef:
Het nadeel van je teennagels zo kort houden is dat ze in kunnen gaan groeien en dat gaat makkelijker dan dat je denkt! En dan moet je weer naar 'zo'n voetenmens' :')

Nee hoor....kan ik heus wel zelf, mesje erbij......

em_papillon schreef:
hihi :P ik ben nog nooit naar een voeten mens geweest :P Toen ik heeel klein en lenig was knaagde ik trouwens ook aan mijn tenen :P haha

Dat heb ik nooit gedaan....terwijl ik vroegah(ergens voor de ijstijd) heel lenig was.
Laatst bijgewerkt door RoosIris op 12-02-11 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 23:05

ik bijt me nagels graag, het gaat nu heel goed en ik knip me nagels gelijk als ik erop wil bijten :P

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 23:12

em_papillon schreef:

Haha ik beken ook :') maar ik ben nog steeds lenig genoeg om mijn voet in mijn mond te krijgen hoor :') alleen doe ik dat echt nooit meer

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 23:15

Duke schreef:
Oh, dat wangbijten, velletjes van de binnenkant van je lip en wang losbijten, of lostrekken. Dat doe ik ook al sinds ik me kan herinneren. Vooral met stress, spannende film, boek, of als ik gewoon ergens opgewonden over ben. Heb ook periodes dat ik het amper doe. Maar ik doe het zo automatisch... tot bloedens aan toe. De tandarts zegt er ook weleens wat over: "Goh, je wangen liggen helemaal open..."

Maar verder... m'n armen en handen enzo laat ik met rust.

Inderdaad hier precies het zelfde. Maar soms ook gewoon uit vervelend begin ik te bijten.
En randjes tussen je nagel en je vinger.
Dat pulk ik ook los.
En ook vaak tot pijn en bloedens aan toe.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 23:19

Cchanny schreef:
Duke schreef:
Oh, dat wangbijten, velletjes van de binnenkant van je lip en wang losbijten, of lostrekken. Dat doe ik ook al sinds ik me kan herinneren. Vooral met stress, spannende film, boek, of als ik gewoon ergens opgewonden over ben. Heb ook periodes dat ik het amper doe. Maar ik doe het zo automatisch... tot bloedens aan toe. De tandarts zegt er ook weleens wat over: "Goh, je wangen liggen helemaal open..."

Maar verder... m'n armen en handen enzo laat ik met rust.

Inderdaad hier precies het zelfde. Maar soms ook gewoon uit vervelend begin ik te bijten.
En randjes tussen je nagel en je vinger.
Dat pulk ik ook los.
En ook vaak tot pijn en bloedens aan toe.

Bedoel je de nagelriemen? Die kan je gewoon je nagelbed weer induwen, ook een leuke afleidende bezigheid, met eigenlijk alles wat je bij de hand hebt (pen nagel etc)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 23:22

Nagelriemen ja en stroopnagels,
die vellentjes aan de zijkant van je nagels.
Sommige vingers zijn ontstoken dat ik weer in de biotex moet. Erg vervelend.
Maar ook, inderdaad puistjes en kortstjes.
Puistjes openkrabben tot bloeden. Bloed net zolang weg vegen todat je niets ziet.
Dan komt er een korstje en die weer wegpulken net zolang totdat je er niet meer van ziet :=

Was al bang dat ik de enigste was :o

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 00:05

Ik ben ook een echte wangbijter, hele strepen aan de binnenkant van mijn mond := ook vaak stress enzo :j

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 00:08

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 00:09

heb ik een hele tijd gedaan maar aangezien die dingen ook opraken... :+ en even in de klas op zoethout kauwen... :')

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 00:23

Heb mezelf altijd gezien als een 'pulker', oneffenheden op m'n huid krab ik weg, korstjes van wondjes krab ik eraf (zodra het kan en niet meer heel erg pijnlijk is) en pukkeltjes knijp ik graag uit, ook bij anderen :o
Maar vind sommige dingen hier wel extreem en vooral ook ongezond moet ik zeggen! Jezelf openbijten/krabben gaat mij te ver. Vind sommige verhalen ook best wel eng ook al snap ik dat het geheel onbewust gaat hoor! Zou je hier bij een huisarts oid geen advies over kunnen inwinnen? Lijkt me het meest prettig als je hier van af kunt komen namelijk.

Oh ik knip trouwens ook altijd de eeltrandjes bij mij nagels weg, of bijt als ik geen knippertje heb. Vond het altijd een beete raar maar vind mezelf nu bijzonder normaal dus dankjulliewel :D

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 00:44

Gouden tip:
Afbeelding
(ik heb het eens geproefd, en het is echt heel smerig) :o

Ik herken de drang om ieder velletje vakkundig te verwijderen. Ook korstjes worden door mij vaak net te vroeg losgepeuterd. Maar ik zie het niet als probleem. Wil gewoon altijd wat te rommelen hebben.
Iedere pen hier in huis (of ander demonteerbaar voorwerp) is al minstens 5x uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet. Vooral als ik in gesprek of aan het luisteren ben moet ik 'iets' te doen hebben.
Tja, ik heb wel ergere afwijkingen volgens mij.

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 01:07

ik bijt op mijn nagels, en ik krab altijd alles open.
daarnaast ben ik heel onhandig, dus ik heb vaak enorme wonden en beurze spots :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 01:21

wassen zonder wasverzachter kan jeuk verkomen word het bij mij wel beter
Rhendera schreef:
em_papillon schreef:
Kan je er een bloedvergiftiging van krijgen? hoe kan dat dan?
Ontstekingen heb ik al regelmatig gehad..

Dat zat ik me ook af te vragen :=

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 01:24

mistery schreef:
Heb mezelf altijd gezien als een 'pulker', oneffenheden op m'n huid krab ik weg, korstjes van wondjes krab ik eraf (zodra het kan en niet meer heel erg pijnlijk is) en pukkeltjes knijp ik graag uit, ook bij anderen :o
Maar vind sommige dingen hier wel extreem en vooral ook ongezond moet ik zeggen! Jezelf openbijten/krabben gaat mij te ver. Vind sommige verhalen ook best wel eng ook al snap ik dat het geheel onbewust gaat hoor! Zou je hier bij een huisarts oid geen advies over kunnen inwinnen? Lijkt me het meest prettig als je hier van af kunt komen namelijk.

Oh ik knip trouwens ook altijd de eeltrandjes bij mij nagels weg, of bijt als ik geen knippertje heb. Vond het altijd een beete raar maar vind mezelf nu bijzonder normaal dus dankjulliewel :D

Hahahahaha ik doet precies hetzelfde als jij, behalve eelt wegknippen maar bij andere uitknijpen heeerlijk hahahahaha

bokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 09:40

Oh, jij hebt het wel heel erg! Jakkes, lijkt mij irritant... Helemaal omdat het onbewust is... Helaas geen gouden tip :(

Weet wel dat vroeger fanatiek op mn nagels beet. ZOwel handen als voeten. tegenwoordig moeten alleen mn voeten het nog ontgelden (wat resulteert in ingegroeide teennagels, heb inmiddels de hoop opgegeven ooit nog normale voetnagels te krijgen) en mn lippen! Man man, die zijn steeds te droog, losse velletjes, die moeten er af natuurlijk, bloedende, pijnlijke lippen zijn het gevolg... Maar geen idee hoe ik het voor elkaar krijg daar mee te stoppen. Smeer me kapot met labello/vaseline, maar zelfs dan moet ik nog velletjes pulken

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 11:02

mistery schreef:

Ik knip inderdaad ook eelt randjes weg.. en soms doet dat gigantisch veel pijn

Lynniiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 11:25

Hoi mensen
Meld mij ook, heb ook heel veel irritante vervelende tics, najah het zijn eerder dwanghandelingen
Ik klauw ook van alles open, korstjes, mijn lippen, maar ik pluk ook aan mijn haar, hierdoor heb ik kale plekken op mijn hoofd. Ik doet dit ook wanneer ik gestresst ben en vaak onbewust
Ik ben hiermee naar de HA geweest en die heeft mij doorverwezen naar een cognitieve therapie.
Hiermee start ik in maart. Ben heel benieuwd of dit gaat helpen. Heb ook al van alles geprobeerd.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 12:03

Ik bijt op mijn vingers, lippen en wangen en draai aan m'n haren. Verder volkómen normaal :))
Doe dit ook met name als ik stress heb.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 12:06

herkenbaar :D
Lippen, binnenkant wang, velletjes bij vingers, nagels...
pffffff

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 13:00

Ik vind het kloof op mijn duim het allerergst, het bloedt steeds als ik eraan gaat klooien. Het doet ook echt pijn!

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 15:38

ja het kan zeker zeer doen! vooral als het koud is en het strak gaat staan enzo..

Aan mijn haar draaien doe ik ook vreselijk haha, ook steeds vlechtjes of knoopjes maken in mijn haar.. maar op die manier blijf ik wel meer van mn handen af :P

Dat smerige spul moet ik maar eens gaan proberen :P

Zoethout vind ik echt vies :') Dat gaat hem niet worden :=