Citaat:
'De meest efficiënte aanpak om gewicht bij te winnen, is de pastamethode', zegt Greet Vansant, professor voedingsleer en gezondheid aan de KU Leuven. 'Die passen sporters vaak toe omdat ze zo caloriedens is. Een geleidelijke aanpak is aan te bevelen. Continu veel eten overbelast het maag- en darmstelsel en leidt tot een zware maag en tot braakneigingen. Een ander effect is vermoeidheid. Men moet meer gewicht meeslepen en de maag is constant aan het verteren. Men werkt best met natuurlijke voeding. Daar zitten voldoende bouwstoffen in, zodat supplementen overbodig zijn
"Citaat:
Pas het laatste jaar ben ik voluit gegaan en is er achttien kilo bijgekomen. Toen was het eten en blijven eten: kip, banaan, havermout, zalm, natuurlijke koolhydraten, gestoomde aardappelen. Vier liter water en tien blikjes tonijn per dag waren geen uitzondering. Ik probeerde 6.000 tot 7.000 calorieën per dag te verstouwen. Dat was best pittig.'"
Eventjes een een paar quotes uit een interview met matthias schoenaerts. Die is voor een rol in een film maar liefst 27kilo bijgekomen, zonder daarbij een papzak te worden (in tegendeel zelfs). Mogelijk moet het dus zeker wel zijn. Maar zoals je hierboven ook ziet: het gaat op een gezonde manier, én je gaat best voor natuurlijke voeding (dus géén fastfood). Stap echt eens binnen bij een voedingsdeskundige, die kunnen je qua eetadvies beter helpen dan bokt!
antje_vip schreef:Als eten niet helpt, kun je dan misschien niet proberen aan je onzekerheid te werken?

Ik denk dat als jejezelf accepteert, je dat ook uitstraalt en dan zullen anderen wellicht ook iets minder commentaar hebben... En je voelt je dan ook beter natuurlijk

Héél goed tip (die hier in de topic verdacht weinig langstkomt). Je bent wie je bent, en natuurlijk ga je hier en daar wel wat kunnen veranderen, maar een voluptueus lichaam dat bol staat van de rondingen zit er waarschijnlijk voor jou niet in. Zo ben je niet gemaakt, maar er zijn zovéél dingen die wel mooi zijn aan jou lichaam: vergeet niet om daar ook naar te kijken!