Overmatige transpiratie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:22

Miekemuis_ schreef:
Ik volg ook.. Ik stink niet snel maar de zweetplekken zie je wel heel snel. Ik heb een hoop leuke kleren liggen, maar ik durf ze niet aan te doen uit angst voor die plekken..
Ik heb odorex staan, het hielp de eerste 2 weken, maar nu werkt het bij mij ook niet zo goed meer.. een beetje ja maar toch niet genoeg. Ik denk ook wel dat het door stress en of zenuwen oid kan komen, maar hier kan je gewoon niet omheen. Je hebt stress en begint te zweten, je zweet en krijgt nog meer stress.. en zo blijft het gewoon gaan..

Dat heb ik ook inderdaad. Maakt ook niks uit of ik het warm of koud of normaal heb, hoeveel kleding ik aan heb, wat voor materiaal, welke deodorant (nou ja, sommigen maken 't erger maar niet eentje zorgt dat het echt minder wordt). En hangt ook niet samen met stress oid, heb er net zo goed last van als ik 's ochtends relaxed op de bank zit. :P Al zijn er ook dagen dat ik er geen last van heb, dus hoe dat dan werkt..

Maar irritant is het zeker.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:36

Mijn vader heeft echt hele erge zweetvoeten en heeft een tijdje een soort van dagbehandeling gevolgd op de poli van het UMCG. Het heet Iotoforese, hoe het precies werkt weet ik niet maar het werkt wel. Hij heeft inmiddels zelf zo'n apparaatje aangeschaft via marktplaats zodat hij het thuis kan blijven doen.
Ikzelf heb z'n zweetvoeten enigszins geërfd, dus ik doe het nu ook. Ook voor mij werkt het, maar als ik ermee stop, neemt het effect wel weer af. Volgens mij is het ook mogelijk voor je oksels. Ik denk dat de dermatoloog hierover meer weet. :j

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:51

nandolufyou schreef:
Yessy schreef:
Misschien een hele overbodige vraag, maar ben je aan de pil? Ik heb namelijk een tijdje last gehad van overmatig zweten, en dat was precies de periode dat ik de Diane35 pil gebruikte....

Ik slik de pil ja. Eerst Yasmin nu een andere, geen idee hoe die heet. Ik zweet altijd al veel.
Ik slik ook concerta/ritalin.

Concerta kan invloed hebben op het zweten. Sommige mensen gaan er meer door zweten. Ook kan je zweet meer gaan stinken. Dat zit zo: Methylfenidaat (de werkzame stof in Concerta/Ritalin) heeft een amino-groep. Deze amino-groep wordt door het lichaam omgezet in ammoniak. Dit ammoniak wordt vervolgens uitgescheiden in de urine en in het zweet. Ammoniak ruikt niet zo lekker (denk aan de plaslucht als je de stal van je paard uitmest). Als je ammoniak uitscheidt door middel van zweten, dan ruikt dit zweet viezer dan normaal! (denk aan kattenpis, baaahh!).

Veel drinken kan helpen, door meer te drinken ga je meer plassen. Verhoudingsgewijs zal er dan meer ammoniak worden uitgeplast, waardoor er minder ammoniak in het zweet komt. Dan stinkt het zweet in elk geval niet zo erg.
Ik kan trouwens geen antwoord geven op de vraag waarom mensen méér gaan zweten door de Concerta. Mij is alleen bekend dat dit een bijwerking kan zijn. Hier kan je meer info vinden: http://gebu.artsennet.nl/Archief/Tijdsc ... idrose.htm