Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Dors04 schreef:bovendien moet ik er ook even bij zeggen,
dat ik sinds vorige week zaterdag 2 katjes heb?
wij hadden thuis ook al een kat en hond en ik heb 7 maanden bij mijn ouders gewoont en daar had hij nergens last van
ik denk niet dat hij er allergisch voor is.
Echwel schreef:Begin eens met die thermometer weg te leggen...ls je vanmorgen getempt hebt en het was goed hoef je niet een paar uur later weer te tempen
Drinken klinkt als een gewenning van veel binnen krijgen dus niet doen, gewoon wat hij nodig heeft..
Als hij pijn heeft of wat dan ook gewoon 1 paracetamolletje geven..en neusdruppeltjes zodat de gehoorgang weer vrij komt
Denk dat het kind een beetje last heeft van overbezorgdemoedersyndroom, is heel normaal, maar probeer het van je af te schuiven
Charaz schreef:Als doktersassistente moet ik hier toch op reageren... temperatuur in de gaten houden is heel belangrijk, koorts stuipen wil je echt niet krijgen. Het is belangrijk om de temperatuur stabiel te houden, als deze hoog wordt met paracetamol.
Een kind met koorts beperkt te drinken gaan geven?? Zulke kolder heb ik zelden gehoord, het is juist een van de belangrijkste dingen dat het kind goed blijft drinken en plassen. Daarnaast moet het niet suf worden en alert reageren.
Gewoon 1 paracetamolletje en neusdruppeltjes? Zoutoplossing gaat echt niet helpen, ik zou de Xylometazoline neusspray aanraden (even kijken of je de 0,025 of de 0,05 nodig hebt).
Overbezorgde moeder syndroom... meestal als een moeder vol blijft houden dat het niet klopt is er ook daadwerkelijk iets aan de hand.
Na een paar dagen antibiotica zou zijn toestand al zeker verbeterd moeten zijn, is dit niet zo gewoon weer terug naar de huisarts dan is de kuur waarschijnlijk niet goed aangeslagen.
Bij twijfel gewoon terug bellen ook al moet je naar een vervanger toe en zit deze er niet om te springen, jij bent zijn moeder en kent hem het beste, trek jezelf vooral niet in twijfel.

marleen_usar schreef:Is er geen eten waar hij op reageerd,melkproducten kunnen veel slijm aan maken. Ook oorontsteking geven enz.
Quellian schreef:Gewoon weer terug gaan naar je huisarts, vertrouw op je mama-hart.
Mijn zoontje was ook vreselijk aan het hoesten en ik werd keer op keer afgewimpeld (door eigen HA en tot 2x toe op de HAP), tot we op een donderdagmiddag met een blauwe baby op de bank zaten.
Mannetje heeft 2 nachten in het ziekenhuis moeten blijven aan de zuurstof, godzijdank was het het RS virus, maar ingrijpen was wel nodig. Dus nogmaals; volg je moederhart!
Dors04 schreef:de vraag is dan eigenlijk moet ik weer beginnnen met een zetpil met een temp van 37 of 38
en moet ik neusspray kopen?
ik was ermee bezig maar was gewoon zoutoplossing van de etos, en ik vond niet dat het verschil uitmaaktte dus ben ermee gestopt.
egnie schreef:Als hij nog steeds een oorontsteking heeft dan zal ik hem toch 3x daags een zetpil geven. Behalve de koorts bestrijd het ook de pijn. Ik heb ook via de apotheek een neusspray gekregen, op verzoek van de huisarts. Zit wat anders in dan bij de Etos enz. Zolang hij dus die kuur heeft zal ik ook een zetpil geven. Mijn zoontje kreeg voor het slapen gaan dus een neusspray en een zetpil.
Wel erg vervelend dat hij moet overgeven en diarree heeft. Dan zal dan een griepje kunnen zijn. Hier in de buurt zijn er heel veel met die klachten. Aangezien de weerstand minder is pakken ze zulke dingen helemaal snel op. Goed in de gaten houden en bij twijfel naar de huisarts. Ik had geluk dat de huisarts zelf voorstelde om bloed te laten prikken. Ik ben in 2 weken tijd drie keer geweest. Gelukkig was alles goed en is het gewoon alles bij elkaar. Hij is nu al 2 dagen weer redelijk de oude.