Kindje van 1 jaar tempr van 36?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 22:08

Kapotte huid kan je maizena op strooien dat werkt heel erg goed.

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 22:09

MiSz_SaNdY schreef:
geef je trouwens wel zetpillen?
misschien kan hij daar even een nachtje op bij komen?

dat heb ik vanaf vrijdag elke avond gedaan, maar omdat hij dan een lagere tempr had moest ik daar mee stoppen i.v.m dat hij nog lager zou gaan

Dors04

Re: Kindje van 1 jaar tempr van 36?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 22:11

bovendien moet ik er ook even bij zeggen,

dat ik sinds vorige week zaterdag 2 katjes heb?
wij hadden thuis ook al een kat en hond en ik heb 7 maanden bij mijn ouders gewoont en daar had hij nergens last van
ik denk niet dat hij er allergisch voor is.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 22:14

Als hij blijft overgeven dan kun je hem sportdrank geven. Hier zitten alles zouten in die hij nodig heeft en meestal vinden ze het ook nog lekker. Geeft hetzelde resultaat als ORS.

Heb je van de huisarts geen advies gekregen om neusspray te gebruiken? De groene snot geeft meestal aan dat er in het lichaam ergens een ontsteking zit.

Voor de oorontsteking (als deze nog niet door gebroken is) kun je gewoon een paracetamol geven. Het uiteinde van het matras wat ophogen verlicht ook de druk.
Laatst bijgewerkt door hotchocolat op 10-02-11 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 22:17

Zorg je er wel voor dat je de neus goed open houdt? Want dan kan de rommel aan de binnenkant van het oor via de buis van eustachius afgevoerd worden.

Wat Urielle aanhaalde vind ik zeker een goede tip. Ik snap niet dat je met hem op stap gaat als hij zich duidelijk zo akelig voelt.

Bij kleine kinderen werkt de "thermostaat" gewoon wat minder goed als bij volwassenen. Daarom kan de themperatuur ook zulke uitschieters maken. Bij ondertemperatuur ving ik dat altijd letterlijk zelf op. Als ik de kans had legde ik ze lekker bij mij op schoot met fleecedekentje; lekker warm en vertrouwd bij mama is voor het kind ook prettig. (boekje bij de hand om zelf te lezen)

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 22:22

Dors04 schreef:
bovendien moet ik er ook even bij zeggen,

dat ik sinds vorige week zaterdag 2 katjes heb?
wij hadden thuis ook al een kat en hond en ik heb 7 maanden bij mijn ouders gewoont en daar had hij nergens last van
ik denk niet dat hij er allergisch voor is.

nee idd, bij zo een allergie zie je eerder benauwdheid, rode ogen en eczeem

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 22:25

Echwel schreef:
Begin eens met die thermometer weg te leggen...ls je vanmorgen getempt hebt en het was goed hoef je niet een paar uur later weer te tempen
Drinken klinkt als een gewenning van veel binnen krijgen dus niet doen, gewoon wat hij nodig heeft..
Als hij pijn heeft of wat dan ook gewoon 1 paracetamolletje geven..en neusdruppeltjes zodat de gehoorgang weer vrij komt
Denk dat het kind een beetje last heeft van overbezorgdemoedersyndroom, is heel normaal, maar probeer het van je af te schuiven

Als doktersassistente moet ik hier toch op reageren... temperatuur in de gaten houden is heel belangrijk, koorts stuipen wil je echt niet krijgen. Het is belangrijk om de temperatuur stabiel te houden, als deze hoog wordt met paracetamol.
Een kind met koorts beperkt te drinken gaan geven?? Zulke kolder heb ik zelden gehoord, het is juist een van de belangrijkste dingen dat het kind goed blijft drinken en plassen. Daarnaast moet het niet suf worden en alert reageren.
Gewoon 1 paracetamolletje en neusdruppeltjes? Zoutoplossing gaat echt niet helpen, ik zou de Xylometazoline neusspray aanraden (even kijken of je de 0,025 of de 0,05 nodig hebt).

Overbezorgde moeder syndroom... meestal als een moeder vol blijft houden dat het niet klopt is er ook daadwerkelijk iets aan de hand.
Na een paar dagen antibiotica zou zijn toestand al zeker verbeterd moeten zijn, is dit niet zo gewoon weer terug naar de huisarts dan is de kuur waarschijnlijk niet goed aangeslagen.

Bij twijfel gewoon terug bellen ook al moet je naar een vervanger toe en zit deze er niet om te springen, jij bent zijn moeder en kent hem het beste, trek jezelf vooral niet in twijfel.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 01:05

Gewoon weer terug gaan naar je huisarts, vertrouw op je mama-hart.
Mijn zoontje was ook vreselijk aan het hoesten en ik werd keer op keer afgewimpeld (door eigen HA en tot 2x toe op de HAP), tot we op een donderdagmiddag met een blauwe baby op de bank zaten.
Mannetje heeft 2 nachten in het ziekenhuis moeten blijven aan de zuurstof, godzijdank was het het RS virus, maar ingrijpen was wel nodig. Dus nogmaals; volg je moederhart!

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 09:50

Charaz schreef:
Als doktersassistente moet ik hier toch op reageren... temperatuur in de gaten houden is heel belangrijk, koorts stuipen wil je echt niet krijgen. Het is belangrijk om de temperatuur stabiel te houden, als deze hoog wordt met paracetamol.
Een kind met koorts beperkt te drinken gaan geven?? Zulke kolder heb ik zelden gehoord, het is juist een van de belangrijkste dingen dat het kind goed blijft drinken en plassen. Daarnaast moet het niet suf worden en alert reageren.
Gewoon 1 paracetamolletje en neusdruppeltjes? Zoutoplossing gaat echt niet helpen, ik zou de Xylometazoline neusspray aanraden (even kijken of je de 0,025 of de 0,05 nodig hebt).

Overbezorgde moeder syndroom... meestal als een moeder vol blijft houden dat het niet klopt is er ook daadwerkelijk iets aan de hand.
Na een paar dagen antibiotica zou zijn toestand al zeker verbeterd moeten zijn, is dit niet zo gewoon weer terug naar de huisarts dan is de kuur waarschijnlijk niet goed aangeslagen.

Bij twijfel gewoon terug bellen ook al moet je naar een vervanger toe en zit deze er niet om te springen, jij bent zijn moeder en kent hem het beste, trek jezelf vooral niet in twijfel.

Amen! _/-\o_

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 09:50

Heb je de huisarts al gebeld vanmorgen?
Hoe is de nacht gegaan?

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 10:26

mijn oudste zoon heeft in zijn babytijd 3 keer een koorststuip gehad.. is zeker niet leuk.
Ambu is bij de eerste keer gekomen. maar ik had al goed gehandeld door hem af te laten koelen..

Hoe is het ermee vandaag?

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 11:39

Ik ben aan het werk hihi en mag eigenlijk niks prive doen.

Ik kom net terug van de dokter, was al op mijn werk dus moest weer even een halfuurtje terug rijden en weer naar de dokter en weer naar het werk hihi..

Hij is vanacht weer warm en krijzend wakker geworden hij was erg aan het snotten moest hem er nog 1x extra uithalen en hij wilde wat drinken en toen is hij weer verder geen slapen.
Normaal zou ik hem het drinken in de nacht afleren(ben ik mee bezig) maar nu hij niet lekker is vind ik het toch sneu om hem te laten huilen..
de dokter zei dat overgeven niet erg is? het tempr verschil dat kan door de kuur komen.
Ik wilde eigenlijk dat ze bloed gingen prikken maar dat doen ze niet zomaar
hij vind dat er geen erge klachten zijn waaraan blijkt dat hij erg ziek zou zijn.
ze longen waren in orde dus het hoesten is van slijm in ze keel.

ik krijg geen andere kuur, ik moet er mee doorgaan en evt maandag weer terug komen mocht het niet afnemen of mocht hij blijven overgeven.
hij heeft genoeg reserve's dus hij droogt niet zomaar uit

hij wist verder ook niet wat te doen met de kuur, ik zei dan ja hij niet allergisch of iets ?
dus hij zei ook ja de vraag is wat doen we nu met die kuur
maar moet er toch nog even mee doorgaan.
Aan je bloed kunnen ze toch wat meer zien vooral omdat ze niet kunnen praten dus dat leek mij het beste om dat even te doen.

maar misschien ben ik toch gewoon wat overbezorgt, moet het maar even in de gaten houden en mocht hij van het weekend nou weer overgeven dan zit er toch echt iets niet goed?
hij is nu al een week geleden begonnen met overgeven.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 11:45

Jeetje mies, arme Jayden, hoop dat die snel beter is en dat je bezorgd ben is logisch!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 11:47

Is er geen eten waar hij op reageerd,melkproducten kunnen veel slijm aan maken. Ook oorontsteking geven enz.

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 11:48

de vraag is dan eigenlijk moet ik weer beginnnen met een zetpil met een temp van 37 of 38
en moet ik neusspray kopen?

ik was ermee bezig maar was gewoon zoutoplossing van de etos, en ik vond niet dat het verschil uitmaaktte dus ben ermee gestopt.

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 11:50

marleen_usar schreef:
Is er geen eten waar hij op reageerd,melkproducten kunnen veel slijm aan maken. Ook oorontsteking geven enz.

uhm even denken
nee hij drinkt of eet niks anders dan 3 of 4 of 5 weken geleden.
hij krijgt nog 2 melkflessen in de ochtend en avond en overdag drinkt hij water of thee of siroop
in de morgen krijgt hij fruit of een koekje en tussen de middag eet hij brood
in de middag urof 3 eet hij een banaantje of mandarijntje

en hij krijgt al een week enkelt beschuit of brood met het avond eten en daarna een danontje

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 11:52

Mijn dochter reageerd op verschillende producten, ook tarwe mag ze niet vanwege ontstekingen in o.a de oren.

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 11:55

Oke, maar hoe ben je daar dan achter gekomen?
want wat hij nu dat eet hij al langer dus het lijkt mij dat hij dan toch al eerder iets aantoonde?

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 11:56

Quellian schreef:
Gewoon weer terug gaan naar je huisarts, vertrouw op je mama-hart.
Mijn zoontje was ook vreselijk aan het hoesten en ik werd keer op keer afgewimpeld (door eigen HA en tot 2x toe op de HAP), tot we op een donderdagmiddag met een blauwe baby op de bank zaten.
Mannetje heeft 2 nachten in het ziekenhuis moeten blijven aan de zuurstof, godzijdank was het het RS virus, maar ingrijpen was wel nodig. Dus nogmaals; volg je moederhart!

ja ik heb nu idd om me heen wat verhalen gehoort

een vriendin van mij haar kindje was ook ziek maar de dokter zei van niet, uiteindelijk bloed geprikt had ze een urineinfectie :(:)

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 12:05

Dors04 schreef:
de vraag is dan eigenlijk moet ik weer beginnnen met een zetpil met een temp van 37 of 38
en moet ik neusspray kopen?

ik was ermee bezig maar was gewoon zoutoplossing van de etos, en ik vond niet dat het verschil uitmaaktte dus ben ermee gestopt.

Frisse buitenlucht doet ook goed voor een verkoudheid.
Wel goed inpakken natuurlijk, niet op de tocht en bij 40 graden koorts lekker binnen blijven natuurlijk. ;)

Waarom zou je hem een zetpil geven als ik vragen mag?
Zijn temp. is goed nu.
Hoe is het met het hangerige/huilerige? Is dat er nog steeds?
Doet hij dat bij de opvang net zoveel als thuis of is het dan anders?

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 12:23

Als hij nog steeds een oorontsteking heeft dan zal ik hem toch 3x daags een zetpil geven. Behalve de koorts bestrijd het ook de pijn. Ik heb ook via de apotheek een neusspray gekregen, op verzoek van de huisarts. Zit wat anders in dan bij de Etos enz. Zolang hij dus die kuur heeft zal ik ook een zetpil geven. Mijn zoontje kreeg voor het slapen gaan dus een neusspray en een zetpil.

Wel erg vervelend dat hij moet overgeven en diarree heeft. Dan zal dan een griepje kunnen zijn. Hier in de buurt zijn er heel veel met die klachten. Aangezien de weerstand minder is pakken ze zulke dingen helemaal snel op. Goed in de gaten houden en bij twijfel naar de huisarts. Ik had geluk dat de huisarts zelf voorstelde om bloed te laten prikken. Ik ben in 2 weken tijd drie keer geweest. Gelukkig was alles goed en is het gewoon alles bij elkaar. Hij is nu al 2 dagen weer redelijk de oude.

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 14:11

egnie schreef:
Als hij nog steeds een oorontsteking heeft dan zal ik hem toch 3x daags een zetpil geven. Behalve de koorts bestrijd het ook de pijn. Ik heb ook via de apotheek een neusspray gekregen, op verzoek van de huisarts. Zit wat anders in dan bij de Etos enz. Zolang hij dus die kuur heeft zal ik ook een zetpil geven. Mijn zoontje kreeg voor het slapen gaan dus een neusspray en een zetpil.

Wel erg vervelend dat hij moet overgeven en diarree heeft. Dan zal dan een griepje kunnen zijn. Hier in de buurt zijn er heel veel met die klachten. Aangezien de weerstand minder is pakken ze zulke dingen helemaal snel op. Goed in de gaten houden en bij twijfel naar de huisarts. Ik had geluk dat de huisarts zelf voorstelde om bloed te laten prikken. Ik ben in 2 weken tijd drie keer geweest. Gelukkig was alles goed en is het gewoon alles bij elkaar. Hij is nu al 2 dagen weer redelijk de oude.

omdat hij een lage tempr had moest ik uitkijken met die zetpil vandaar dat ik dat niet meer geef..

wel fijn dat jou dokter gelijk bloed geprikt heeft en je ook neusspray heb gehad bij mij moet je echt ergens om vragen tegenwoordig kijken de dokters zelf ook maar op internet als je verteld wat je klachten zijn.

bij me eigen vind ik dat niet zo erg ik loop ook nog steeds om de 3 maanden bij het ziekenhuis voor controle van me keizersnee wond en aanstaande maandag moet ik weer.
zo zijn ze er ook achter gekomen dat ik elke keer kieste's in me eierstokken heb zitten maar die gaan weer weg daar heb ik blijkbaar aanleg voor zei die.
heb nog steeds last van me wond vooral waneer ik stress heb

maar een kindje sturen ze toch niet zomaar ergens heen terwijl die juist niet kunnen praten
maar omdat ik er nog niet zoveel ervaring heb is het misschien toch een beetje overbezorgdheid..
zal morgen inderdaad even kijken voor een goeie neusspray en even afwachten wat het kuurtje doet
om alles teglijk te geven lijkt me ook niet helemaal goed voor dat lichaampje.

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:18

Heb je al wat onder het hoofdeinde van het bed? Als ze zo moeten hoesten 's nachts van al het slijm wil het wel helpen om ze met het hoofd wat hoger te laten slapen. Verder kun je nog in de avond in de badkamer gaan zitten en de douche heet laten lopen. Door de stoom kan hij het slijm ook makkelijker kwijt.
Een gehalveerde ui naast het bed is ook een probaat middel om het slijm wat dunner te houden zodat hij het makkelijker kwijt kan.
Mijn jongste heeft het ook zo erg gehad, die moest ook zo hoesten dat de hele maaltijd (plus slijm) weer naar buiten kwam.
Dat zweten in de nacht zonder koorts kan ook gewoon "nachtzweten" zijn. Mijn oudste doet dat ook altijd, het voelt vervelend maar kan geen kwaad hoor.
In ieder geval veel succes ermee, het sloopt je latijd zulke dagen en nachten. Gelukkig gaat het ook altijd weer over hoor.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:27

Ik zou als het kan, vandaag nog een goede neusspray halen. Dat kan al heel veel verlichting geven. Tegenwoordig schrijft een huisarts het niet meer voor als recept omdat je het toch zelf moet kopen. Maar geloof me (ervaringsdeskundige oorontsteking - heb het vroeger erg vaak gehad), als je oorontsteking hebt, heb je heeeeel veel pijn en weet je niet waar je het moet zoeken. Ik kan me daarom wel voorstellen dat je zoontje wat suf en minder alert is, daar heeft hij gewoon geen puf voor.
Goed dat je naar de huisarts bent geweest; onze huisarts heeft het moederinstinct hoog in het vaandel staan, heeft hij wel eens gezegd (een moederinstinct liegt bijna nooit).
Je had even moeten vragen of je nu nog wel of niet een zetpil kan/moet geven. Is er geen mogelijkheid hier nog even over te bellen? Dan weet je het zeker.
Beterschap in ieder geval!

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:28

3x daags neusspray. Ik moest altijd die van otrivin gebruiken van de kno. Er is een neuspray van 0 tot 1 jaar (geloof ik) dit is de zoutoplossing dan heb je er een voor 1 tot 6 jaar en voor 6 en ouder (ik kan er wat naast zitten).

Als je de neus openhoud dan is er ook minder druk op de oren.

Van de amoxicciline kunnen ze ook erge diarree krijgen.

Ik kreeg het standaard als er hier weer eentje nieuwe buisjes had gekregen maar mijn kinderen wilde het niet dus hebben we het ook niet meer gegeven .

Zodra de druk van het oor af is en alle troep eruit is dan zal hij zich een stuk beter voelen.

Allergieen kunnen ze heel goed terug zien in het bloed ook bij kleine kinderen.
Mijn zoon is 7 jaar geleden als baby getest via het bloed en word nu steeds nog ieder half jaar nageken.

Hier in Duitsland vind ik de zorg vele malen beter. Kinderen gaan hier ook niet naar de huisarts maar altijd direct naar een kinderarts.