[MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen; Deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monnie_

Re: [MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen; Deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:16

hmm ik snap je wel jaime, je moet kijken hoe je gevoel nog is met die vent, makkelijker gezegd als gedaan

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:19

Soms heb ik toch wel veel geluk merk ik :)....
Steeds als ik zin heb in iets lekkers denk ik: oh, papa en mama hadden (vb) scholiertjes gehaald.
En dan wil ik die pakken en dan heeft mijn zusje ze al opgemaakt :D
Zo gaat het ongeveer met al het lekkers hier, helaas ook met dingen die ik wel mag van mezelf maar toch :P.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:28

Vandaag beetje mager dagje, was heel druk, zo druk dat tijd nemen voor eten er n beetje bij inschoot :o

Tot nu toe vandaag:

O: 1 cracker met appelstroop + verse sinaasappelsap
T: beker optimel
M: 2 volkoren boterhammen, 1 slankie 20+ en 1 achterham
T: evergreen

Avondeten wordt een pastasalde, heb ik net staan maken, n hele lekkere is het :) wie het recept wil moet maar ff roepen

Edit; recept al gevonden op internet: http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/h ... -5181.html
Laatst bijgewerkt door Jaime_ op 09-02-11 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:29

*roeproep

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:30

Vertel je recept! :D
Ik ben gek op pastasalade maar kan het zelf niet maken, dus ben benieuwd!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:32

Heb mn bericht net ge-edit met link naar recept ;) voor de kaas neem ik altijd geraspte 30+ kaas van het AH-huismerk, en ik doe altijd 1 teentje knoflook extra

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:33

Net een rondje gelopen en een schaaltje yoghurt gedaan voor de spierpijn en nu pannekoeken -O- Ik ga even kijken of ik daar ook verandering in kan brengen want ik lust die dingen dus echt niet

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:34

Hmm pannekoeken kunnen echt wel lekker zijn, maar dan zijn ze bij mij meestal ook heel ongezond :')
Sowieso zijn volkorenpannekoeken beter, en max 2, geen 10 :') je kan er bijv. 30+ kaas overdoen al in de pan, of ze eten met appelstroop of halvajam.. is best te doen vind ik :j

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:37

Hmm, misschien smeer ik er wel wat jam op indd. Meestal doe ik er stukjes appel op, maar die moeten nog gekocht worden. Ik eet, als we ze krijgen, toch maar eentje. Even kijken hoe ik de warme maaltijd dan nog aan kan vullen

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:38

rauwkost, gwoon zo'n zakje en dan met een yoghurtdressing.. dan krijg je tenminste ook wat groenten binnen..

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:38

Klinkt echt heerlijk, Jaime!
Oeh. Pannenkoeken. Praat me er niet van <3

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:39

Wij doen pannenkoeken vaak in combinatie met een maaltijdsoep (vroeger moesten we eerst een kop erwtensoep :P )

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:46

Haha kben ook gek op pannekoeken, maar dan wel de ongezonde versie, namelijk met stroop en dan nog eens extra suiker := altijd misselijk daarna _O-

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:52

Ik hou ook echt niet van pannekoeken... Raar eigenlijk! :P

Heb al 2 dagen rond deze tijd vreselijke maagpijn. Echt dat je bijna dichtklapt van de pijn... Bah...
Vraag me af wat het is, heb 2x wat gegeten, dus honger kan het niet zijn. Het is steeds rond een uur of 4 dat het begint.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:56

O: 2bh met vruchtenhagel
T: -
M: 1bh met kipfilet
T: 1bh met 1 knakworstje en wat curry, 2bh met vruchtenhagel en een pakje vifit (500ml)
T: schaaltje yoghurt
A: 1 pannekoek met banaan, 1 pannekoek met rozenbotteljam (roosvicee), appeltje en een plakje casselerib
T: thee en misschien nog een cracker of een beschuitje
B: 15km fietsen, rondje hardlopen en buikspieroefeningen

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:00

Dieuwke_ schreef:
Ik vind die lijstjes juist erg fijn. Op een gegeven moment is mijn inspiratie op en dan vind ik het fijn om te kijken naar anderen. Plus er is ook wel een HK-topic, dus daar zou eventueel wel offtopic gepraat kunnen worden. Niet dat we dat hier dan moeten laten, want dat geeft toch ook wel iets "persoonlijks" vind ik. Maar die lijstjes zou ik niet weglaten :)

Vind ik ook, de lijstjes zijn heel belangrijk en je doet er ook weer ideetjes van op ;-)

Leuk gedaan Steffii *\o/*
Laatst bijgewerkt door pirouetje op 09-02-11 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:05

sow hey, we gaan haard!
Deel 4 alweer!

Openingspost is erg leuk :)

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:08

Charr_x schreef:
Nieuwe topic, goed gedaan!
Ik sta ook niet in de lijst, maar dat maakt niet uit!

Carlijnn: ik zou je lunch anders doen, bvb op 2 boterhammen of knackerbrodjes ipv een wit broodje, maar een keer kan geen kwaad! Pas op met mozzarella, ik eet het ook graag, maar het is veel kcal, dus doe dunnen plakjes en dan kan je het de volgende dag ook nog eens nemen.

Annepanne: op brood, gewoon waar ik zin in heb. 30+ kaas of sandwichspread, maar doe ook wel eens vlokken of pindakaas (weeg ik dan wel af, zodat ik ongeveer het aantal kcal weet). Kipfilet is ook lekker en mager.

normaal neem ik ook boterhammen, nu lagen deze er en vind geroosterd zo lekker. ik ben echt mozzarella verslaafd :P, maar niet tevaak, maar als ik het eet wel veel :o .

amsterdam_30 schreef:
Ontbijt klinkt prima. Zou het af en toe afwisselen met wat meer vezels (boterhammen of normale hoeveelheid special k of iets anders).
Lunch zou ik nooit wit brood nemen, altijd bruin en liefst volkoren en ook boterhammen ipv broodjes. In broodjes zit eens tuk meer vet.
Smeer-pate zou ik ook niet nemen, of heb je die van linera? Die is denk ik wel te doen. Anders zou ik bijv kipfilet (voor op brood) of philadelphia light nemen. Daar kun je eventueel rauwkost op doen om het smakelijker te maken.
Als je echt wat moet afvallen, dan zou ik het met je ouders bespreken zodat ze daar een beetje rekening mee kunnen houden met het koken.
Met onderstaande zouden ze voor jou bijv 1 a 2 tartaartjes kunnen halen ipv hamburgers en zorgen voor wat groente extra/uitgebreide sla.
Je sport zit meeeer dan goed van vandaag _/-\o_

[

dankje voor je commentaar.
normaal is mijn ontbijt, yoghurt met manderijn of sinaasappel erin, met normale hoeveelheid special k.
idd wit brood is niet echt goed, normaal eet ik bruine (helebruine, meergranen) boterhammen. Alleen dit is zo lekker met mozzarella.
En smeerpate is van linera idd, die met tuin kruiden, dat is echt een aanrader.

ik hoef niet perse af te vallen, meer voor mijn zelf dan zit ik beter in mijn vel. vandaar dat ik met avond eten niet zo moeilijk doe. Ik heb de broodje belegt met extra sla + komkommer, en 8 cherrytomaatjes gegeten. Dan 1 argentijnse hamburger verdeeld over twee broodjes.
Ik ben namelijk 1.78 en weeg nu 65 kilo (begon 68), mag nog kilo of 3 af, denk dat ik het dan wel genoeg vind. Maar ik wil het ook zou houden, en het niet er weer bij laten komen, vandaar gewoon verandering in levenstijl.

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:10

Pannenkoeken houd ik niet van,
Alleen hele dunne met poedersuiker.
Word er altijd alleen zo misselijk van. Dus eet ze liever niet.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:13

Pannenkoeken met spek en stroop, met kaas en stroop, met appeltjes en rozijnen, met honing <3 ik lust ze allemaal. Nu heb ik heerlijke ravioli met cherry tomaatjes en champignons. En pesto. Das dan weer minder..

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:13

@Carlijnnn: volgens mij heb jij een super goed figuur al hoor en hoef je niets af te vallen :P. Wees er maar trots op!!! Je weegt echt geen gram teveel vind ik ;).
Gezond eten is altijd prima natuurlijk!

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:14

Maak mij gek! :')

Eefske schreef:
Pannenkoeken met spek en stroop, met kaas en stroop, met appeltjes en rozijnen, met honing <3 ik lust ze allemaal. Nu heb ik heerlijke ravioli met cherry tomaatjes en champignons. En pesto. Das dan weer minder..

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:16

nouw daar ben ik het zelf niet zo mee eens:P
Ik heb een beetje een buikje,
Mischien komt het doordat ik nogal uit verhouding ben, ik heb echt hele langen benen in vergelijking met bovenlichaam. Dus ik denk dat daarin mijn gewicht ook wat minder moet zijn dan wat normaal is van mijn lengte.
Ik weet dat ik waarschijnlijk lichter ben dan de meeste hier (in vergelijk met lengte dan) maar daarom vind ik het zo knap dat jullie zo goed aan het afvallen zijn, en het ook volhouden/doorzetten.

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:16

Hallo,
ik wil ook meedoen. Ik ben sinds het nieuwe jaar bezig met afvallen. Ik heb alleen geen weegschaal :=
Dus hoeveel ik ben afgevallen geen idee. Maar ik merk het wel aan mijn kleding en ik krijg al veel complimentjes.
Waarom ik hier mee wil praten is omdat ik te snel doorsla op dit moment eet ik minder dan 1000 calorieen per dag maar ik weet niet hoe ik dit iets hoger kan krijgen.
Ik eet.
Smorgens 1 bruine of volkore boterham met kipfilet
rond 10 uur een manderijn of banaan
smiddags 3 boterhammen met kipfilet 30+ kaas of rosbief
rond half 3 nog wat fruit of een paar worteltjes
s'avonds maaltijdsalade met tonijn of gerookte kip en een hardgekookt ei.

Dan drink ik elke dag nog een glas verse jus d'orange en 2 liter water.
Soms een beker thee met suiker als ik me wat flauw voel of een blikje cola light.
Daarnaast zwem ik 2 keer in de week en doe ik elke avond 100 buikspier oefeningen.

Maar volgens mij eet ik nu dus te weinig maar met wat kan ik het dan aanvullen?

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:22

Jaime_ schreef:
Haha kben ook gek op pannekoeken, maar dan wel de ongezonde versie, namelijk met stroop en dan nog eens extra suiker := altijd misselijk daarna _O-

*\o/* *\o/* ik ben niet de enige die ze zo eet *\o/* *\o/*