Je kunt je leven helen-Louise L. Hay, wie heeft het gelezen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyy

Re: Je kunt je leven helen-Louise L. Hay, wie heeft het gelezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 19:07

Onbewust deed ik die eigenlijk al, weet je dat? :o

Iedere dag moet ik van mezelf iets positiefs tegen mezelf zeggen. Al is het dat ik een goede moeder ben, of een mooie haarkleur heb. Maar er MOET iets positiefs zijn :j

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:35

Je hebt dus iedere keer een bevestiging nodig,hoe zit het dan met je zelf beeld dat zal ook wel te laag zijn.Eigenlijk moet je weer leren genieten van de kleine dingen, een bloem die in bloei staat of een mooie zons ondergang.Ook moet je jezelf regelmatig een schouderklopje geven, en je niet alles aan trekken.En leer ook nee te zeggen, das voor jou ook een goede les om te leren.Hier in huis leren we iedere week een les, dit is de week van, niks is raar.Iemand met groen haar is niet raar, groen is gewoon een kleur.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 23:39

Wauw Marleen! Je hebt helemaal gelijk ( maar dat wist je waarschijnlijk wel he ;) )

Wat betreft de kleine dingen in het leven, mijn dochtertje drukt me er iedere keer weer met mijn neus boven op :j Zij is echt mijn zonnestraaltje. En langzaam, beetje bij beetje, leer ik ook weer voor mezelf te leven. Sommige dingen kan ik makkelijk naast me neer leggen, sommige niet.

Jullie les van de week vind ik een erg goede. Ik merk wel, dat ik eigenlijk altijd wel iemand ben geweest, die anderen in hun waarde probeerde te laten. Aangezien ik dat nooit heb gekend, geaccepteerd worden om wie ik ben, probeer ik dat bij anderen juist te doen, omdat het zo rot is ;)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 17:25

Louyse Hay heeft ook een DVD gemaakt, die is ook erg leerzaam.Veel dingen komen best hard aan als je bij jezelf te rade gaat,ik ben er achter gekomen dat je voor veel dingen zelf kiest.Klinkt misschien raar, maar ook als je naar je kwalen kijkt.Je kan je makkelijk achter dingen verschuilen,bv ik kan dit of dat niet want ik heb...........Neem nou bv een kwaal, als je er ECHT van af wil doe je er alles aan om er van af te komen.Dat is heel erg moeilijk dat weet ik wel, maar waar een wil is is een weg.Ik heb al veel mensen geholpen die het echt niet meer wisten.Het is heel mooi om te zien hoe mensen veranderen.Als je maar de juiste hulp krijgt aangeboden dan lukt het wel, al wordt het een lange weg die steil omhoog gaat.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 17:30

Vandaag ook weer zoiets,wat ik wel moeilijk vind is dat niet iedereen in mijn omgeving er in mee gaat.Op de radio in de auto sprak een man,hij was bekeurd voor 90 euro, hij zou afval hebben weggegooid.Hij vertelde tegen de agenten dat hij de vogels aan het voeren was, omdat men dat vraagt als het koud is.Ik maak me er niet druk om, maar mijn man gaat dan zo tekeer.Die vuile landveraaiers,bla bla bla.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 17:47

Ik heb het boek van Louise Hay in huis. De metafysica gebruik ik regelmatig voor dingen waar ik last van heb. Zodra ik de psychologie ervan begrijp kan ik ermee aan de slag en is het vaak zo over. Dus het is een zeer positieve ervaring.

Volgens mij was het Marleen-Usar die het zei van de spiegel. Elke ochtend en elke avond zeg ik tegen mezelf hardop: Hoi naam, je ziet er weer fantastisch uit en je bent het wel waard ............ Dat heeft me zo'n boost gegeven. Net als elke ochtend en avond voor 30 dagen lang hetzelfde liggend op een A-4 kladblok te schrijven. Zo van: Ik, naam, heb nu/ben nu.........

Suc7 met je zelfbeeld verbeteren!!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 17:58

De spiegeloefening werkt erg goed inderdaad,ook kan je zinnen opschrijven en ergens op plakken.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:03

Als je de zinnen liggend 30 dagen achter elkaar op een a4 kladblok schrijft een hele pagina vol is het ook ingedingesd in je brein. En het opplakken en elke keer hardop lezen als je ze ziet is ook een aardige oefening.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:04

Ik heb net een boek besteld voor mijn dochter van Wayne dyer.Het gaat over het verzinnen van uitvluchten,of niet de waarheid vertellen.er wordt dan uitgelegd wat er gebeurd als je dat doet, en wat er gebeurd als je dat niet meer doet.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:07

Die ken ik niet. Vertel!!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:14

Het boek heet geen excuus en laat op een vrolijke manier zien, dat uitvluchten meer kwaad dan goed doen.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 22:29

Klinkt ook als een heel erg nuttig boek Marleen!

Ik ga eerst deze proberen door te komen. Dit weekend niks meer aangedaan helaas. Migraine.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 07:20

Maigraine is een verkeerde denkwijze,teovallig las ik dat dit weekend.Ik heb met mijn oudste dochter een spiegel oefening gedaan.Dus voor de spiegel staan en zeggen ik hou van mezelf, dan wijzen naar je spiegelbeeld en zeggen ik hou van jou.En als laatste jezelf omarmen en fijn knijpen en zeggen ik hou heel veel van jou.Eerst stond ze 5 minuten te lachen,zo van dit is raar dit kan ik niet.En toen gingen we verder maar ze vond het heeeeeeeeeeeel erg moeilijk.De jongste deed het ook,en ik zei als je van jezelf houd gebeuren er wonderen.De tv begaf het,en zei kreeg hem ineens weer aan de praat, dus ik zei zie je nou wel het werkt er gebeurd een wonder.Ze liep weg en zei ik hou van mezelf, ik hou van mezelf enz dat was zo leuk.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 10:38

Klinkt als een erg moeilijke oefening idd.

Gisteren toen ik schreef, dat ik last heb gehad van migraine hier int topic, moest ik automatisch al denken, hoe en wat heb ik dan verkeerd gedacht, gedaan, waardoor dit is ontstaan :+ Hoe kan zou ik dat kunnen veranderen? := Verder heb ik eens zitten denken, is het een uitvlucht? Geef ik de migraine de schuld voor bepaalde dingen? Ja, maar dit is wel iets, wanneer je spugend boven de wc hangt, kun je per direct er niet iets aan doen, dus ben je machteloos. Enige wat ik kan doen, is leren mijn denkpatroon te veranderen, en hier mee de migraine verkomen? :o

Heb ik het zo goed begrepen?

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:43

marleen_usar schreef:
Maigraine is een verkeerde denkwijze,teovallig las ik dat dit weekend.Ik heb met mijn oudste dochter een spiegel oefening gedaan.Dus voor de spiegel staan en zeggen ik hou van mezelf, dan wijzen naar je spiegelbeeld en zeggen ik hou van jou.En als laatste jezelf omarmen en fijn knijpen en zeggen ik hou heel veel van jou.Eerst stond ze 5 minuten te lachen,zo van dit is raar dit kan ik niet.En toen gingen we verder maar ze vond het heeeeeeeeeeeel erg moeilijk.De jongste deed het ook,en ik zei als je van jezelf houd gebeuren er wonderen.De tv begaf het,en zei kreeg hem ineens weer aan de praat, dus ik zei zie je nou wel het werkt er gebeurd een wonder.Ze liep weg en zei ik hou van mezelf, ik hou van mezelf enz dat was zo leuk.

Ik geloof hier wel in, ik denk dat ik het alleen niet redt voor de spiegel.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:41

Klopt het is een proces van jaren,eigenlijk een leven lang.Je kan jezelf wel helen maar dat doe je nie zo maar even.Ik ben er al jaren mee bezig, eerst Louyse, toen Waine Dyer en nu een cursus in wonderen.Bij migraine moet je dus goed na gaan wat de oorzaak zou kunnen zijn? Waar ben je het weekend mee bezig geweest, ben je soms boos geweest.Alle negatieve energie is dus naar je hoofd gegaan, waarom kan je het niet afvoeren? Ik kan je wel helpen als je dat wil?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 20:32

Ze zeggen niet voor niks, je leven is een groot leerproces, toch? :o

En klinkt het heel erg gek, dat ik wel weer dát ik boos ben geweest, maar niet meer waarom :?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:26

Misschien was het niet zo belangrijk maar boos genoeg om er hoofdpijn van te krijgen.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 23:47

Ja, geloof het ook idd. Heb er nog een paar keer aangedacht, geprobeerd om duidelijk te krijgen, waarom ik boos was, maar het komt niet meer in me op :n

En eerder schreef je, of jij me kon helpen? Waarmee wil je me helpen dan? Hoe bedoel ik dan eerder.
( Ben een beetje nieuwsgierig denk ik? :o )

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 07:00

Via het Louyse Hay systeem.

Sneeuwelfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 14:51

Misschien heb je iets aan de facebook-pagina "zeg nooit nooit", is gebaseerd op haar boek en staan enkele interessante quotes uit haar boek op.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 14:55

Leuke tip,mij werd van de week een paar keer een schuld gevoel aan gepraat door iemand,leuk voor die persoon maar ik leg het meteen naast me neer.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 21:56

Ik ben weer een stukje verder. En ben nu alleen door aan het lezen. Zo staat het er ook. De eerste keer alleen lezen, en daarna ook echt met het boek gaan werken zeg maar. Maar tot zo ver, kan ik het allemaal redelijk volgen eigenlijk :D