ervaringen met weghalen moedervlekken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:04

Cinnepin schreef:
ik heb er dus ook 1 onder mn borst op t randje van mn bh, maar als ik geen bh aan kan oeooeh dat wordt een ramp, heb vrij grote borsten

Ik gok dat je een sportbh wel aan kunt, zonder beugels, dat scheelt al he. :)

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:59

Ik wek dit topic even weer tot leven. Heb het helemaal doorgelezen maar heb nog steeds wat vragen waarbij sommige bokkers mij misschien kunnen helpen.
Ik denk erover om een moedervlek op mijn kin weg te laten halen. Hij is nogal aanwezig, een bobbel en er groeien haartjes uit wat in gewoon een vies gezicht vind, daarom wil ik hem weg laten halen. Het is alleen een plek die nogal in het zicht zit op mijn hoofd en ben dus heel lang littekens te krijgen, krijg je dit sowieso of zijn ze meestal erg klein? Heb bij een vriendin namelijk een plek gezien die vrij groot en pigmentloos geworden was. Daarnaast vroeg ik me af hoe ze bepalen of er nog meer moedervlekken weggesneden zouden moeten worden. Ze zitten namelijk over mijn hele lichaam, van groot tot klein van plat tot bobbels. Maar daar heb ik verder geen last van, zou de HA of dermatoloog dan toch kunnen aanraden om een aantal weg te laten halen? Of alleen als er een risico is, maar wanneer is dat er dan?

hotchocolat

Re: ervaringen met weghalen moedervlekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:05

Er zijn er bij mij rond de 25 weggehaald. .

Ik heb er een die voor mijn oor is weggehaald. Dit is echt heel netjes gedaan. De bh rand heb ik ook gehad.

Bij mij zijn alleen de plekken weggehaals waar ik problemen mee had.
Die bij mijn oor zag er echt niet uit. Dan had ik nog een hele grote op mijn rug waar ik steeds met mijn haren in bleef hangen (was ook vaak aan het bloeden).

Ik ga dus ook niet voor 1 moedervlek heen. Als ze dan toch gaan snijden neem er dan een paar extra mee.

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:06

Meestal krijg je hier slechts een klein litteken van. Dit verschilt alleen erg qua persoon (ook het pigmentloos worden). Maar normaal gesproken hoor je er niks meer van te zien.
Een risico is er als de moedervlekken veranderen (dus groter worden, donkerder etc). Je zou voor de zekerheid je HA of een dermatoloog ernaar kunnen laten kijken. Die kunnen wel zien of een moedervlek een bedreiging zou kunnen zijn en zo ja er nader onderzoek naar doen en eventueel weghalen. Succes!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 08:08

bij mij hebben ze er een op mijn wang daar gelaten omdat het op een erg bewegelijke plek zit en dus lelijk litteken gevoelig is
het is gewoon zeer afhankelijk van waar zit de vlek, hoe word ie gehecht hoe geneest het
het kan heel mooi worden maar ook erg lelijk
ik zou zo zeggen overleg het met je huisarts

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:23

Na alles gelezen te hebben durf ik nog steeds niet.Ik heb een hele grote dikke moedervlek nét boven mijn lies zitten.Ik wil hem graag kwijt maar ik durf echt niet.Ook op mijn buik zitten een paar kleintjes die ook een beetje dik zijn en ook weg mogen.Ik zat te denken,mocht ik ooit een operatie moeten ondergaan dan vraag ik wel of ze gelijk die dingen weg kunnen halen.
Ik durf het nu echt niet.

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 21:18

als je echt zo graag hem kwijt wilt zou ik het echt doen. Je krijgt een paar prikjes en dan voel je niks van het weghalen. En als het goed is heb je er verder nauwelijks last van. Mag ik vragen waarom je niet durft?

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 21:29

Heb jaren geleden eentje op mijn rug laten weghalen. door de huisarts, want die vond dat veel te leuk om zelf te doen. Kreeg 4 kleine prikjes om de plek heen, hij heeft de moedervlek eruit gesneden en klaar. Voelde er weinig van. Grote pleister erop en ik kon weer naar huis. Onderweg ging het wat tintelen en prikken toen de verdoving uit gewerkt was. Verder geen last. kan niet zien hoe het geworden is, aangezien het midden op mijn rug is.

Dochter heeft paar jaar geleden een moedervlek onder haar oksel laten weghalen wel door de dermatoloog. Ze kon een paar dagen haar arm niet omhoog doen vanwege het wondje. Maar dat was na een paar dagen wel over. Verder heeft ze geen last gehad.

ik vind het wel meevallen, een wortelkanaalbehandeling is erger vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 21:40

ik heb ook meerdere moedervlekken , op mijn been boven de knie(achterkant)zit een grote die ik in de gaten houdt. en er zijn een paar die dikkig zijn. moet ze eigenlijk weghalen maar geen moed voor :P

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 21:47

Krijg al kriebels als ik eraan denk.
Heb er ook aantal die ik weg wil. Zowieso 1 friebeltje, die kan hij er zo afhalen zei de huisarts. Maar voor die andere ben ik bang. De verdoving lijkt me gaan. Maar de hechtingen... En het eruit halen daarvan.. Hoe hebben jullie dat ervaren? En waarom doen ze niet van die oplosbare hengtingen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:37

HedwigO schreef:
als je echt zo graag hem kwijt wilt zou ik het echt doen. Je krijgt een paar prikjes en dan voel je niks van het weghalen. En als het goed is heb je er verder nauwelijks last van. Mag ik vragen waarom je niet durft?

Ik vind het eng,ik ben niet bang voor prikken ofso.
Maar boven de lies is wél een hele gevoelige plek en ik ben bang dat het erna nog veel pijn gaat doen.
En die dikke moedervlek is echt geen kleintje.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:16

In het topic lees ik meestal ervaringen van mensen met moedervlekken die wat dikker zijn enzo.

Maar ik heb 4 vlekjes (allemaal dicht bij elkaar) die ik echt storend vind, maar ze worden niet dikker ofzo, ze zitten dus niet op de huid. Ik belde naar mijn huisarts en hij zei dat hij enkel vlekken weghaalde die wat dikker waren enzo en op de armen en benen. Dit is bij mij niet zo. Dus nu ben ik bang dat als ik het laat weghalen ze het zien als puur 'voor de mooi' en ik het dus niet terug vergoed krijg...

Hoeveel kost zoiets trouwens?

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:24

Ik heb geen idee.
Er zijn er bij mij veel door de ha weggehaald en enkele bij de dermataloog.
Dermateloog zal duurder zijn.

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:36

ik heb ook 1 grote onder mijn bh bandje op mijn rug.. vind dit ook vreselijk, schaam me ervoor vooral in bikini. maar heb gewoon geen moed om naar de Ha te gaan verdoven op me ruggewervels er zit daar echt alleen maar een stukje huid en dan meteen bot. het is zo klein stukje. :o

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:42

Cinnepin schreef:
ik heb er dus ook 1 onder mn borst op t randje van mn bh, maar als ik geen bh aan kan oeooeh dat wordt een ramp, heb vrij grote borsten

dat is waar ik er precies 1 had... die heb ik laten verwijderen omdat die irriteerde omdat m'n bh daar net over wreef. Is al weer een paar jaar geleden, maar kan me niks herinneren over problemen hebben met bh dragen. En ik ben ook gezegend met een aardig paar :+

jannetta1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:45

ik heb er nu al 11 weg laten halen 4 omdat ze iritatie veroorzaakten bij het dragen van een bh
en die ander moesten omdat er onrustige cellen in 2 van die 4 moedervlekken zaten
1 op mn borst en 1 op mn rug die op me rug was bijna 3 cm doorsnee (dus niet een hele kleine)
en ze bij mij echt bovenop me huid lagen en ik ze daar door steeds kapot krapte of stootte

ik vind alleen de littekens niet mooi maar dat komt omdat mijn huid heel erg slecht geneest en van zich zelf lelijke littekens maakt door een aandoening (hms)

de verdoving op mijn borsten deden het meeste pijn daar had ik er 3 zitten waarvan 1 dus met onrustige cellen

maar gelukkig is nu alles weg en heb ik er geen last meer van
Laatst bijgewerkt door jannetta1986 op 19-07-11 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:47

Bij mij zijn ze bevroren en toen weggehaald doormiddel van lepelen. Werkte prima en voelde niets geen litteken enz. Heb er helaas wel 2 terug gekregen van de 8 die er gedaan zijn op dezelfde plaats. Waarschijnlijk niet diep genoeg weggehaald. Bij mij in de familie komen ze heel veel voor en soms ook wat verdikt. Mijn oma heeft van die mega dingen in haar gezicht. Ik heb al gezegd als ik dat krijg gaan ze er zeker weer af.

Zijn allemaal niet kwaadaardig gelukkig tot nu toe.