Extreem buikpijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Re: Extreem buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 20:02

Ik ga morgen naar de dokter ._.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:03

Dan ben je nog aardig laat, maar goed jou lichaam, jou keus
Ik ben zuinig op mijn lichaam en ga liever 1x te veel heen

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 20:05

Dan ga ik morgen, dan is het nog niet goed..

En trouwens ik hoef geen aandacht.. fijn dat dit al zo snel gedacht word. Er kan ook een andere reden zijn dat ik er gewoon niet heen wil.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:07

Saaams schreef:

En trouwens ik hoef geen aandacht.. fijn dat dit al zo snel gedacht word. Er kan ook een andere reden zijn dat ik er gewoon niet heen wil.

Vind dit een beetje ene rare reactie?! Je hoeft van ons niet naar de dokter hoor... Maar kunnen hier via de pc niet achterkomen wat jij hebt dus iedereen geeft de beste en normaalste oplossing dat is naar de huisarts.
Maar succes morgen hopelijk valt het mee.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 20:08

Tooske schreef:
Saaams schreef:

Vind dit een beetje ene rare reactie?! Je hoeft van ons niet naar de dokter hoor... Maar kunnen hier via de pc niet achterkomen wat jij hebt dus iedereen geeft de beste en normaalste oplossing dat is naar de huisarts.
Maar succes morgen hopelijk valt het mee.

Sorrie, dat is dan niet zo bedoeld. Maar ik word er gewoon gek van, iedereen vind ook in mn omgeving dat ik naar de dokter moet. Maar 't punt is dat ik gewoon niet wil, niet durf en zo kan ik nog wel wat meer dingen opnoemen. Het is niet mn bedoeling om zo te reageren..

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:13

Kijk, daar komt het naar boven. Artsen zijn ook gewoon mensen. Als je heen gaat zeg dat je het eng vindt, dat je eigenlijk niet durft en bang bent dat ze enge dingen gaan doen. Die mensen zijn dat wel gewent hoor! Kun je beter eerlijk over zijn dan leggen ze het nog beter uit.

Daarbij heb jij niets wat ze nog nooit gezien hebben hoor :D Is voor jou even ongemakkelijk maar die pijn die je hebt is ook niet alles. Zou zelfs overwegen om niet te wachten tot morgen zeker als je nu ook aan het leeglopen bent. Dan staat uitdroging ook om de hoek. Weet niet of je wel gewoon eet en goed drinkt? Maar met zulke buikpijn lijkt mij dat dat ook lastig gaat.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 20:15

Ja, ik drink genoeg, veel water.
En eten, tja dat is reden dat ik vrijdag naar de dokter moet ._.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:16

Ik heb vandaag ook iets niet zo leuk mee gemaakt, omdat k ook zn last van mn buik had wou hij baarmoeder uit sluiten en wou hij een gynacologisch onderzoek doen
Nou ik voel me er nu nog rot onder en kon toen echt wel janken
Maar weet wel dat het niks met mn baarmoeder is

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:16

Het is heel naar als je echt niet durft, maar als je zoveel pijn hebt, moet je even je tanden op elkaar en toch naar de huisarts gaan. Goed zo je gaat gelukkig morgen. Ik heb het met de tandarts. Ik ga daar liever niet heen, maar na een zenuwontsteking waarbij ik verging van de pijn, liep ik bijna huppelend naar de tandarts: hoi hoi ik mag!
wat is de reden dat je niet wilt en niet durft? Of wil je dat liever niet bekend maken? Waar ben je bang voor? Bang dat het iets heel ernstigs is? Of dat je geopereerd moet worden? Stel dat het echt een blindedarmontsteking is? Die gaat niet van zelf over. Het is net zo als met mijn kiespijn; ik denk altijd het gaat wel weer over. een paracetamolletje en als ik morgen wakker wordt, is het weer weg. Zo werkt dat bij mij echt niet. Als ik kiespijn heb, moet ik ook gelijk een grondige behandeling ondergaan, zoals een wortelkanaalbehandeling. Is ook niet leuk,maar vanzelf gaat het niet over. Veel sterkte morgen!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 20:23

Ja kijk, stel dat het wel iets is? Meer dan ik verwacht had.
En er moet iets gebeuren.. dan is mijn angst gewoon te groot. Ik kan het moeilijk accepteren.
Iedereen heeft wel iets waar die trots op is, z'n uiterlijk, ogen of wat dan ook. En dit is voor
mij mn buik. En als dat gewoon gesloopt word met 'n litteken of wat dan is
het gewoon raar, en niet meer mooi.. in mijn ogen.
Begrijp aub dat dit mijn beeld is.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:24

Ik snap wel hoe je je voelt, maar je lichaam is echt belangrijk hoor !!!
Misschien is er wel niks ernstigs, k heb ook al tijden last van mn buik, maar bij mij is het een verstopping en is het met een drankje opgelost.
Succes morgen en maak je neit te druk

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:25

Ik heb ook een keer heel erge buikpijn gehad. Was geen blinde darm maar naar alle waarschijnlijkheid eileider ontsteking, ging echt kapot van de pijn kon amper lopen, praten, zitten, staan.
Mocht mooi 8 dagen het ziekenhuis in.

Ben je bang voor wat ze gaan doen? Je zal nu inmiddels vast wel denken alles beter dan deze pijn, dat gevoel had ik wel en ook al was het geen pretje in het ziekenhuis, met tig keer onderzoek(volgens mij weet de helft van de artsen nu hoe ik er van binnen uit zie/voel), niet werkende antibiotica(moest constant overgeven, besloten pas na 4 dagen toch maar op andere ab over te gaan), en met allemaal vreemde mensen op een kamer. Maar man wat was ik blij dat de buikpijn over was.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:28

Joh, niet te snel op de feiten vooruit lopen! Laat je eerst maar eens goed onderzoeken. Dus relaxe! de artsen zijn er om je beter te maken en niet om je te verminken ;)

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:28

Tsja...als er iets ergs aan de hand is....en je wacht lang genoeg...dan kan een sneetje van een paar cm een jaap over je hele buik worden....dan ben je lekker slim bezig...
Dit soort onzin wordt ik altijd zo naar van...net zo lang wachten totdat het niet meer gaat en dan uiteindelijk midden in de nacht alsnog op de SEH belanden en dan vervolgens het hele OK team uit zijn bed moeten trommelen omdat er echt wat gedaan moet worden. Dan is je buik pas minder mooi hoor...met een ritssluiting van boven tot onder als het een spoed ingreep voor het een of ander wordt.
Tuurlijk..wat moet dat moet, maar voor dit soort dingen moet je gewoon naar een huisarts / huisartsenpost gaan.
Kan goed dat het niets ergs is en dat je gewoon met wat pillen en poeders zo weer op straat staat, mooi stom dat je dan te lang wacht.

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 22:31

Saaams schreef:
Ja kijk, stel dat het wel iets is? Meer dan ik verwacht had.
En er moet iets gebeuren.. dan is mijn angst gewoon te groot. Ik kan het moeilijk accepteren.
Iedereen heeft wel iets waar die trots op is, z'n uiterlijk, ogen of wat dan ook. En dit is voor
mij mn buik. En als dat gewoon gesloopt word met 'n litteken of wat dan is
het gewoon raar, en niet meer mooi.. in mijn ogen.
Begrijp aub dat dit mijn beeld is.

Ze kunnen ook antibiotica geven, en als je er op tijd bij bent kunnen ze 'm ook met een heel klein sneetje eruit halen, en dat gaat niet meer als er complicatie's bijkomen

91laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 22:44

alison_belle schreef:
volgens mij is er maar 1 persoon die jullie kan helpen......je eigen HA?

Nope......blinde darm zit echt bij iedereen links :j

Dat weet ik omdat ze mijn dochter daar toen voor onderzocht hebben

Hij zit écht rechts onder.. Anders zou het wel heel raar zijn dat ik tijdens mijn geneeskunde lessen kreeg (met nog zo'n 200 mede studenten) waarin ze vertelde dat het dus rechts zat!

OT:
Is je stoelgang verder wel oke? Want verstoppingen kunnen ook verschrikkelijk zijn!
En het kan ook een allergie zijn.. Ik heb zelf 1,5 week liggen creperen van de buikpijn, dokter kon zo 1,2,3 niets vinden, bleek ik ook een allergie te hebben!

Succes morgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 23:01

Ik heb ook enkele littekens, allen maar 2cm lang maximaal maar eentje zit ook redelijk zichtbaar op m'n rug en weet je, ik ben blij dat het er zit! Anders had de afloop veel slechter kunnen zijn.
OK, ik heb ook een heel erg lelijk gehecht litteken in mijn lies. Ziet eruit als wat uitgerokken lubberig vel, een ronde vlek van zo'n 3cm. Nou ik had veel liever een gigantische jaap gehad omdat ze mijn breuk hadden geopereerd en ik niks had moeten inleveren van spieren na een ongeval, dan dat kleine ding omdat een arts alle interne schade compleet over het hoofd zag!

En ja, littekens kunnen misschien wat ontsieren, maar uiteindelijk ga je er wel mee leven en weet je, voor veel mensen zal het waarschijnlijk niet eens opvallen.
Haast iedereen die onderaan je buik rechts een litteken ziet zal automatisch denken aan blindedarm hoor :)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:37

en al bij de dokter geweest?

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:41

Had vorig jaar dezelfde symptomen, was wel degelijk een fikse blindedarmontsteking ;) Had vrijdagmiddag vreselijke krampen, kon amper meer autorijden, ben toch naar huis gereden. Volgende dag ging het wel weer, totdat ik van zondag op maandagnacht weer vreselijke buikpijn kreeg. Naar de HA gegaan en die vond dat ik niet de symptomen had van blindedarmontsteking, maar ik zei dat ik daar wel aan dacht. Toen zei hij dat als ik die gedachte had ik misschien weleens gelijk kon hebben. Dus hup naar ziekenhuis nooddienst. Daar vonden ze het beeld ook niet echt verdacht op een blindedarmontsteking.

Echter toen ze een kijkoperatie gingen doen was het hele boeltje flink ontstoken, ook eierstok en omgeving ondertussen, had dus ook een paar dagen gewacht, nou hij stond op knappen toen ik uiteindelijk geopereerd werd, blindedarm werd acuut verwijderd :o

Een week later weer onder het mes. Wat nu? Er zat nog een ontsteking bij de dikke darm.

En daarna nog een keer een operatie wegens een uitpuilende darm die door het buikvlies heen kwam, omdat de boel daar zo ontstoken was geweest.

Wil je nog steeds wachten tot vrijdag? Is je leven je lief? Dan ga je nu direct nog!

En dat litteken na 3 operaties valt reuze mee hoor, zit onder de bikinilijn, ziet niemand, behalve ikzelf en iemand die me naakt zien mag :D
Laatst bijgewerkt door Nikita_1995 op 09-02-11 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:44

Als het goed is is TS al geweest vandaag
Ben benieuwd hoe het is gegaan

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 21:50

Hoe is het gegaan vandaag? Heeft de dokter je kunnen helpen?

91laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:16

Thats_Me schreef:
Hoe is het gegaan vandaag? Heeft de dokter je kunnen helpen?

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 10:21

silvana84 schreef:
Ik heb ook een keer heel erge buikpijn gehad. Was geen blinde darm maar naar alle waarschijnlijkheid eileider ontsteking, ging echt kapot van de pijn kon amper lopen, praten, zitten, staan.
Mocht mooi 8 dagen het ziekenhuis in.

Ben je bang voor wat ze gaan doen? Je zal nu inmiddels vast wel denken alles beter dan deze pijn, dat gevoel had ik wel en ook al was het geen pretje in het ziekenhuis, met tig keer onderzoek(volgens mij weet de helft van de artsen nu hoe ik er van binnen uit zie/voel), niet werkende antibiotica(moest constant overgeven, besloten pas na 4 dagen toch maar op andere ab over te gaan), en met allemaal vreemde mensen op een kamer. Maar man wat was ik blij dat de buikpijn over was.

Bijna exact hetzelfde gehad doordat ik er te lang mee doorgelopen had :(

Even over TS misschien heeft haar dokter de signalen goed opgepikt, ze zou eergister zijn geweest en heeft haar doorverwezen....

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 10:40

Ze is nog wel op bokt geweest, zo in haar profiel te zien.
Jij kent TS?

Ben wel benieuwd naar het verhaal

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 15:44

Ik ben nog niet geweest, toen ik het mn ouders vertelde dat ik zo pijn had flipte ze, en zeiden dat ik me niet aanstellen moest, en maar gewoon door moest lopen ermee dat het mn eigen schuld was.

Nu beschuldigen ze me ervan verslaafd te zijn aan pijnstillers.

Edit: Morgenochtend dan ben ik direct aan de beurt bij de dokter (afspraak die ik al staan had). Dus laat ik het morgenmiddag direct weten.