Hoe mijn bijna vijfdaagse bevalling bevallen is

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Hoe mijn bijna vijfdaagse bevalling bevallen is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:08

Wauw wat schrijf jij geweldig!!

Superdope man! gelijk wat ruggenprikken ingeslagen? :P voor dat supershizzledafrizzle gevoel? :P

geweldig, en wat een lekker ventje zeg!

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:09

Zack schreef:
Echt, jij hebt DE gave om een boek te schrijven!
DOEN! :D

Inderdaad!Dat was ik mij ook al aan het bedenken :P
Ik zeg DOEN ts :+

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:20

Freggle_Edge schreef:
Haha!
Ik had ook zo een nachtmerrie-bevalling, die ik nooit vertel aan zwangere meiden, das gemeen. ;)
En ik moet je zeggen, ik heb het mooi bij één gelaten. :+

hahaha ik ook hoor...ik heb een mooie dochter ...direct na de bevalling zei mn man...en das de laatste...

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:22

TS....je hebt een pracht zoon...geniet ervan, hij is zo snel groot...
en jij bent een kanjer....toppie...

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:25

:D :D :D mindfields, las toen ook af en toe mee in je vorige zwanger topic, geweldig!!!
ben zelf 7 mnd geleden bevallen van ook een jochie, ook geen makkie maar ben helemaal <3 op dat jochie, alles zeker driedubbel en dwars waard.
schijn volgens de verloskundige ook een erg zware bevalling gehad te hebben maar zou het zo weer doen, tweede is welkom hoor :D
wat ik alleen niet prettig vond is persweeen met 6cm ontsluiting, geloof mij, daar gaat een kind van 53cm en 4330 gr niet door heen passen :( en dan zijn ze lastig opvangen hoor !
maar goed, niet uitgescheurd of andere enge dingen, alleen 2 ltr bloed verloren dus met sirenes naar het ziekenhuis :+
heb zelfs nog aan de ziekenbroeders in de ambulance gevraagd waarom de sirenes aan stonde....zo erg was het toch niet?....terwijl ik telkens weg viel...oeps :oo
wat trouwens ook nog wel een redelijke blunder was is dat die twee van de ambulance me hebben laten stuiteren met stoelbrancard en al (moest in een stoeltje zitten aangezien wij een ronde trap hebben en ze daar met een gewone brancard niet door heen kwamen :') )
ach het is er ook uit, en ben er trots op dat ik dat maar mooi zelf ff heb uitgepoept :D :D :D

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:28

Wou wat kun jij schrijven := Echt, ga beginnen aan een boek!

En diep respect voor je hoor! Op dat moment kun je er idd ook niet meer onderuit, maar je hebt het maar mooi even gedaan! En een prachtig kereltje hoor <3

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:28

probabeest schreef:
wat ik alleen niet prettig vond is persweeen met 6cm ontsluiting, geloof mij, daar gaat een kind van 53cm en 4330 gr niet door heen passen :( en dan zijn ze lastig opvangen hoor !

Toen ik zwanger was zei iemand tegen mij: 'persweeën ophouden voelt als een tsunami tegenhouden met een tuinhekje'.
Ik kon me er niet zoveel bij voorstellen, tot het moment dat... :D En echt, zo voelt het he??? :D :D :D

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:34

Whahahahaha geweldig geschreven en ben je al klaar voor nummer 2?????

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:36

zoiets is het idd ja :j
was echt niet te doen, op een gegeven moment had ik 9cm ontsluiting, toen had ik echt zoiets oke, die andere 1cm ga ik ook nog wel trekken.
toen mocht ik ook iets mee gaan persen, nog niet helemaal aangezien ik nog niet op de 10cm zat, maar dat is veel fijner als tegenhouden!
en het persen zelf vond ik ook prettiger, kan je tenminste wat doen :D

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:38

Heeeeeeeeeeeeeeeerlijk beschreven :') All good times are coming back!! Alle herinneringen van nu ruim 12 jaar geleden komen weer even onder het stof uit van het hoekje waar ik ze in had gepletterd, maar troost je, 10 cm ontsluiting wegpuffen in één uur één enkele lange rugwee is het ook niet helemaal. Infusen waren appeltje eitje, maar toen werdt mijn vlies gestript en was er ergens één of ander oerinstinct dat dacht hé, het kán! Bij mij hielden ze de messen ook uit de buurt, was in staat om hoogstpersoonlijk en ter plekke een keizersnede te doen. Ik lag aan het infuus, kon geen kant op, constant die alarmbellen aan het rinkelen waar je compleet geschuffeld van werdt, en dan komt er nog een heel enthousiast jong strak verpleegkundig meisje binnen vertellen "dat je rustiger moet blijven liggen, dan gaan de alarmen niet zo af" Needless to say dat ik haar kop bijna afbeet, ze op haar hakken omdraaide en mijn kamer verliet, noooooit meer teruggezien.

En jawel!! Het is er bij ééntje gebleven, en zolang je ze niet kan kweken in kastjes aan de muur, zal het er ook bij ééntje blijven.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:39

Quellian schreef:
Toen ik zwanger was zei iemand tegen mij: 'persweeën ophouden voelt als een tsunami tegenhouden met een tuinhekje'.
Ik kon me er niet zoveel bij voorstellen, tot het moment dat... :D En echt, zo voelt het he??? :D :D :D

_O- _O- :j :')

Eh ja, zo is het wel ja!!
Ik had het idee dat er een volleybal uit moest en was bang dat ik al m'n botten zou breken als ik door zou persen.
Maar toen ze me een schaar lieten zien, heb ik toch maar even doorgezet hoor! ;)

Gelukkig heb ik er, vanaf de 1e wee, maar 2 uur over gedaan.
En 3,5 week te vroeg. Héérlijk! Had op die manier mooi geen tijd om mezelf druk/zenuwachtig te maken!!

Toppie!!! _/-\o_

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:39

oh dat inleiden daar had ik ook veel horror verhalen van gehoord....
dus ik voelde mijn eigen ook niet blij toen mij werd verteld dat ik werd ingeleid...
uiteindelijk was ik er binnen een uur vanaf.......... met een keizersnede welteverstaan...
ze konden vrij snel mijn vliezen breken en toen ging meteen alles mis...kleine de hartslag werd te constant en ze wilde geen risico nemen...

maar pfff als ik jou verhaal lees....respect hoor

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:46

Wat me nog bij staat van mijn bevalling...heeeeeeeeeeellll lang geleden.
Dat ik lag en dat ik zei, nee ik wil niet meer, ik ga naar huis...zoek het maar uit _/-\o_

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:48

Hihihi, vrouwen tijdens een bevalling zijn vaak zó grappig! :j :D

Edit: oke,... soms ook niet,... >;)

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:49

Geweldig geschreven.

Nog last gehad van drie weken niet kunnen zitten?

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:50

Suprice_Iris schreef:
Ge-wel-dig hoe je dit schrijft _O-

Kan niks anders zeggen! geniaal, hoe moeilijk het ook was, je hebt het leuk geschreven!
zat hier egt hardop te lachen met die berichtjes toen je dopeywopiee was haha :P

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:53

Ik vond dat ik een zware bevalling heb gehad (zo'n 3 weken elke avond voorweeen die niets deden, rugweeen die vrijwel niet op te vangen waren, 1 1/2 uur persen en toen mn dochter er eindelijk was na 24 uur, kon ik met een rotgang naar de ok ivm een fluxus). Maar zo te lezen was jouw bevalling ook geen pretje. Ik was igg blij dat mijn meisje besloot om zelf te komen (afspraak om in te leiden stond al namelijk). Maar je hebt er wel een heerlijk ventje aan over gehouden zeg <3

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:55

paasei, wat een trauma. Doet mij denken aan mijn 1e bevalling. Niet ingeleid trouwens. Een 4 daagse rit in HEL. Bah.

Maar de 2e ( wel in geleid! ) is super snel gegaan. 7 uurtjes en hij was er. Met ruggenprik trouwens.
Vervelende was wel een niet loslatende placenta en een bloeddruk van 20 over 45.
Maar goed.

Je hebt een super mooi manneke er voor terug gekregen! Hoe cliché, maar waar!!

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:57

Je mag trots op jezelf zijn! Wat lang zeg 5 dagen... Maar idd die oerkracht die je dan voelt...onbeschrijfelijk (al heb jij een mooie poging gedaan :D ). Je weet nu dat je de hele wereld aan kan! :j

Ps mooi mannetje <3

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:58

ben ik ff blij dat mijn dochter als iets meer dan een jaar is en er tussen mijn eerste en laatste wee nog geen 10 minuten zat.
wat heb jij een hel beleefd...maarja die kleine moppies zijn het dubbel en dwars waard...je krijgt er zoveel moois voor terug

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 00:07

Totaal maar 10 minuten weeen gehad manfredie?
Wauw,.... en ging het persen net zo snel??

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 08:58

uiltje001 schreef:
Geweldig geschreven.

Nog last gehad van drie weken niet kunnen zitten?

Nee, ik ben namelijk wonder boven wonder niet geknipt danwel gescheurd :D :D :D Toch nog een mazzeltje. Maar omdat mijn benen verlamd waren heb ik te lang op mijn linkerbeen gelegen tijdens de weeen en niet gevoeld dat mijn been dat niet zo leuk vond, dus de eerste week kon ik niet lopen, nouja, ik kon vooruitkomen, met -12 km/u, als ik mezelf vasthield aan een bureaustoel op rolletjes of het onderstel van de kinderwagen, was niet echt een succes maargoed :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 09:31

omg :=
wat een story

ik vond mijn 36 uur van weeen een hel, maar dit slaat echt alles! ik zal niet meer mopperen
leuke opsteker ook :P
ik moet over 17 weken bevallen :=

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 09:41

Jeetje meid wat een verhaal! En ik al piepen dat ik 3 dagen in mijn bevalling zat! Ook mijn bevalling is opgewekt alleen lag mijn zoontje iets verkeerd en had ik alleen rug weeën. Op dat moment dacht ik dit nooit weer. Maar inmiddels is mijn zoontje 2,5 jaar en denk ik daar heel anders over. Uiteindelijk ben ik bevallen op 41 weken en 6 dagen.

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 10:30

Weer heerlijk geschreven.
Kan me zo inleven.
Al heb ik bij de eerste geen enkele wee(keizersnede) gehad en ben ik bij de 2de bevallen na 6 uurtjes(wel ingeleid).
Neem mijn petje af voor de dames die dagen liggen ploeteren.