Op "latere "leeftijd aan een beugel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Adin

Re: Op "latere "leeftijd aan een beugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 12:58

Volgens mij was ik iets van 1200 euro kwijt ofzo weet het niet meer precies.
Ik moest een aanbetaling doen van iets van 700 euro en daarna betaal je gewoon per keer dat je er komt, als je dus per maand kan betalen is het goed te doen, het hoeft niet allemaal in 1 keer.
Ik kreeg niets vergoed.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 13:30

Ik hoefde alleen t honorarium van de ortho zelf te betalen. was iets van 60,- in 6 weken... verder werd alles vergoed *D

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 13:41

Hier nog een twijfelaar, althans moet even kijken hoe ik het doe aangezien zilveren kruis niets betaald.
Heb een spleet(je) tussen mijn voortanden en irriteer me er dood aan! Dan maar 2 jaar minder tevreden (met beugel) en de rest van mijn leven een prachtig gebit.
Ben overigens 24.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 13:42

Ik heb toen ik 16 was een beugel gehad, toen ik 17 was eruit.
Helaas in de zomer vakantie 2 jaar terug toen de ortho op vakantie was en er een stukje aan de zijkant prikte van het ijzertje achter je tanden heeft mijn vriend dat ijzertje in het midden door gekipt :+ waardoor het hele ijzertje eruit moest en mijn tanden nou ook langzaam scheef groeien.

Ben nou 21 maar wil ook wel weer een beugel (En schaam me er niet voor als ik er 1 heb!)

Oja heb trouwens ook een petjes-beugel gehad die ik van mijn tandarts overdag moest dragen no-way!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 13:43

laura1987 schreef:
Hier nog een twijfelaar, althans moet even kijken hoe ik het doe aangezien zilveren kruis niets betaald.
Heb een spleet(je) tussen mijn voortanden en irriteer me er dood aan! Dan maar 2 jaar minder tevreden (met beugel) en de rest van mijn leven een prachtig gebit.
Ben overigens 24.

Zo erg is het hebben van een beugel niet hoor.... Je bent er zo aan gewend en de mensen om je heen ook ;)

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 13:45

Haha dat geloof ik ook wel en ben ook geen tante die op haar mondje gevallen is, dus van me afbijten lukt ook wel :)

Morgen ofzo ga ik even alle verzekeringsmaatschappijen die ik hier langs zie komen opzoeken en kijken hoe en wat.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 13:50

Ik zit er al 5 jaar over na te denken maar de verzekeringsmaatschappij (ZK)vergoedt het niet dus dat is het enige wat me nog tegenhoudt. Van de bovenste rij staan m'n hoektanden te ver naar buiten en de naastgelegen tanden worden daardoor naar binnen gedrukt. Toen ik jong was werd het al aangeraden door de tandarts maar m'n moeder vond het niet lelijk staan want zij had het ook. Nog steeds vindt ik dat een erg domme gedachte ik moet er mee lopen zij niet. Ik irriteer met echt mateloos aan m'n gebit.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 13:57

grauwman schreef:
Ik zit er al 5 jaar over na te denken maar de verzekeringsmaatschappij (ZK)vergoedt het niet dus dat is het enige wat me nog tegenhoudt. Van de bovenste rij staan m'n hoektanden te ver naar buiten en de naastgelegen tanden worden daardoor naar binnen gedrukt. Toen ik jong was werd het al aangeraden door de tandarts maar m'n moeder vond het niet lelijk staan want zij had het ook. Nog steeds vindt ik dat een erg domme gedachte ik moet er mee lopen zij niet. Ik irriteer met echt mateloos aan m'n gebit.

Volgens mij heb ik precies hetzelfde gehad als jij... (Kan even geen goede foto vinden)
maar bij mij moest er een kaakoperatie aan te pas komen, anders had een beugel helemaal geen zin...

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 14:52

Ik ben mijn blokjesbeugel net een paar maanden kwijt. Ik heb hem maar kort gehad gelukkig! Met 6 maanden was ik klaar. Ik ben overigens 32 jaar en heb het zelf moeten betalen.

Het schijnt dat je een deel kan terug vragen bij de belasting dienst onder de noemer: bijzondere medische dingen.

capriz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:12

Ik heb van mijn 27ste tot mijn 30ste een blokjesbeugel gedragen, daarna nog een jaar een uitneembare voor 's nachts. Dat grapje heeft me in totaal + 3000€ gekost...hier in België krijg je als volwassene niets vergoed...maar ik heb nog geen moment spijt gehad!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:16

laura1987 schreef:
Ben overigens 24.

dat had ik dus ook. heb slechts een maand of 9 met de beugel moeten lopen. Viel reuze mee dus.
en ik ben er zoveel blijer van geworden. Doen dus!

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 06:13

Ik ga het ook zeker doen Adin. Heb echt een afschuw tegen spleten :S Als ik een hele mooie vrouw zie met zo'n spleet denk ik ook altijd "zo, dat is zonde". Ik snap ook niet hoe ze dat sexy kunnen vinden. Mijn ondertanden staan verder netjes, dus het is echt alleen boven dat spleetje.

Moet alleen nog kijken hoe ik het ga doen met de verzekering enzo.
Heb pas al een gesprek gehad en als ik nu doorga heb ik €375 aan onderzoeken (allemaal foto's), dan de beugel zelf €400/500 geloof ik en dan ieder consult €50/60..

Die ortho zat toen ook van dan kunnen we dit en dat en zus en zo. Die wil echt zo'n hollywood gebit hebben, maar dat hoeft van mij niet eens. Hij zag dingen die hem "irriteerde" die een normaal mens nooit zou zien. Het gaat mij gewoon om het spleetje haha

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 12:06

bij mij is het ook gewoon naar elkaar toegetrokken hoor, verder geen poespas.
Onder stond ook prima dus heb ook alleen een bovenbeugel gehad. De nachtbeugel heb ik nooit meer in, in principe houdt de spalk nu de boel bij elkaar, maar als die losgaat dan gaat het ook gelijk weer langzaam uit elkaar!

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 08:31

Ik zie dat er al een tijdje niets gepost is in dit topic, maar wil toch even laten weten dat ik ook op mijn 27e aan een beugel begonnen ben. Gisteren zijn de slotjes geplaatst, alleen boven. Dat is ook het meeste nodig, onder vind ik zelf wel goed staan (al had de orthodontist daar ook andere ideeën bij). Mijn voortanden staan te ver naar achter, waardoor het net lijkt alsof ik twee dracula hoektanden heb. Daar heb ik me een paar jaar aan geïrriteerd, maar nu toch besloten om de boel recht te laten zetten. Ik heb ook al een beugel gehad toen ik jong was (eerst blok toen plaatje), maar helaas is er toen geen spalk geplaatst waardoor mijn tanden weer terug zijn gegaan naar de oude situatie. Balen! En dat was ik nu zo zat, dat ik er nu toch wat aan ga doen. De verwachting is dat ik de slotjes een jaar moet houden.
Bij mij hoefden er gelukkig geen kiezen getrokken te worden. Dat scheelt weer :-) Ook bij mij wordt er niet veel door de zorgverzekeraar vergoed, maar dat was voor mij geen reden om het niet te doen. Heb er voor gespaard en wil gewoon graag een recht gebit.

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 08:07

bedenk wel dat nu je onder niet gedaan hebt....je je straks rot ergert aan beneden omdat het boven zo perfect staat (dit hoor je nl van iedereen)

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 08:34

Dat zei de orthodontist inderdaad ook al. We kijken over een paar maanden nog eens of ik alsnog ook onder slotjes ga doen, maar voorlopig ben ik tevreden met de onderkant. En eerst maar eens wennen aan de slotjes boven.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:23

Mijn ortho had mij graag naar de kaakchirurg gestuurd :o Ik kwam voor mijn boven tanden maar onder zag hij ook al de dollartekens :$ "eerst maar boven, als je naar de chirurg gaat doen we onder gewoon maar dan moet boven ook weer waarschijnlijk" Tja, wie gaat dat betalen? "de verzekering de operatie, de rest is voor u... Wat een schatje he? Ik heb dus alleen boven laten doen, onder zieje toch bijna niet (ik heb nu wel een onderbeet

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:34

Ik ben op mn 28e aan de beugel gegaan. Dit was ter voorbereiding op een kaakoperatie (ik had een enorme overbeet) Met anderhalf jaar was ik geöpereerd en van mn beugel af. Ik ben onwijs blij met het resultaat en zou het zo weer doen.
Mijn mond lag ook altijd open van de beugel en heb mn lip zelfs een keer gespietst op zo'n haakje, maar dan nog...
Ik heb trouwens alles vergoed gekregen, omdat de operatie (en dus ook de voorbereiding bij de ortho) noodzakelijk was.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:36

Ik was dan wel iets jonger dan jou, maar was ook geen tiener/puber meer.
Ben op mijn 20ste aan een beugel gegaan. Had een spleetje tussen mijn voortanden, waar ik me toch aan ging irriteren.
Dus heb een jaartje een beugel gehad, en heb er nu nog 1 voor af en toe snachts in te hebben.
Ben gelukkig weer van de Ortho af nu :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:37

laura1987 schreef:
Ben overigens 24.

Dit jaar is de ortho weer goedkoper geworden, eerder betaalde ik voor een bezoek €40, nu is dat nog maar €30.
Dus het scheelt wel weer in kosten :), bij mij werd dan wel een gedeelte vergoed.

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 12:21

Mjetterd schreef:
Dit jaar is de ortho weer goedkoper geworden, eerder betaalde ik voor een bezoek €40, nu is dat nog maar €30.
Dus het scheelt wel weer in kosten :), bij mij werd dan wel een gedeelte vergoed.

Dat hoor je niet vaak, dat zoiets goedkoper wordt! Meestal alleen maar duurder. Ik heb het idee dat de kosten bij mij redelijk gelijk zijn gebleven. Het tarief van het plaatsen van de beugel was in ieder geval gelijk gebleven.