Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LoveLoes schreef:@maartje86: Ik heb er al een poos last van ben nu 16 maar voor de eerste keer dat ik er last van kreeg was ik ongeveer 11 of 12 denk ik..
Marchador schreef:LoveLoes schreef:Hallo,
Ik heb het wel vaker dat mijn knie schijf uit de kom gaat. Vindt het vooral pijnlijk maar meestal was het even een paar uur rustig aan doen en dan weer voorzichtig lopen en de volgende dag merkte ik er niks meer van. Nu heb ik vandaag weer mijn knie schijf uit de kom gehad, nu heb ik er veel last van, en kan niet zelfstandig lopen. Ik kan morgen dus niet naar school. Zijn er meer van jullie die dit hebben? En hoe erge last hebben jullie ervan en schaffen jullie dan een paar krukken aan?
Groetjes,
Met mijn knie heb ik het nooit gehad.
Wel regelmatig met mijn schouders, op het moment moet ik nog 1,5 week met een sling om lopen.
Maar als je er zoveel last van hebt, waarom laat je je dan niet doorverwijzen naar het ziekenhuis om te zien of je geopereerd kan worden?
maXcomX schreef:Wat help is een brace om je knie dragen (die dingen zijn niet duur, euro of 20).
Je moet wel die hebben die de knieschijf op de plek houdt (heeft een soort gat waar de knieschijf in valt)
Ik heb er veel plezier aan gehad toen mijn kniebanden ingescheurd waren.
Elke dag een half uurtje koude kompres er bij, dan worden de kapsels ook veel sterker. (dat was een tip van de fysiotherapeut)
Al met al heeft het bij mij bijna een jaar geduurd voordat het weer genezen was.
Fietsen was goed, maar zwemmen of hardlopen en zo, was niet zo goed. Dat zou de kapsels te veel belasten.
LoveLoes schreef:maXcomX schreef:Wat help is een brace om je knie dragen (die dingen zijn niet duur, euro of 20).
Je moet wel die hebben die de knieschijf op de plek houdt (heeft een soort gat waar de knieschijf in valt)
Elke dag een half uurtje koude kompres er bij, dan worden de kapsels ook veel sterker. (dat was een tip van de fysiotherapeut)
Al met al heeft het bij mij bijna een jaar geduurd voordat het weer genezen was.
Fietsen was goed, maar zwemmen of hardlopen en zo, was niet zo goed. Dat zou de kapsels te veel belasten.
oke, en dat met een koud compres moet je in de diepvries leggen? EN heb je die brace dagelijks om of alleen als je last hebt of met veel intensief bewegen zoals paardrijden of andere sporten?
LoveLoes schreef:maXcomX schreef:Wat help is een brace om je knie dragen (die dingen zijn niet duur, euro of 20).
oke, en dat met een koud compres moet je in de diepvries leggen? EN heb je die brace dagelijks om of alleen als je last hebt of met veel intensief bewegen zoals paardrijden of andere sporten?
Thats_Me schreef:Brace mag je nooit zomaar omdoen. Alleen bij piek belasting zoals tijdens een wedstrijd of zware training. Buiten dat is het beter niet te dragen zodat je eigen spieren sterker worden en je voelt dan ook beter aan waar je grens ligt en dit langzaam opbouwen. Laat je een brace altijd om of draag je hem vaak dan worden je spieren ook niet sterker en blijft het een zwakke plek.