annebe schreef:Bedankt voor je aanbod! Ben bang dat wij erg ver van elkaar af wonen.
Maar een keer een proffesionele zwemles zou wel goed zijn om geen verkeerde techniek aan te leren.
Helaas ligt het niet zo simpel door 1 keer iemand mee te laten kijken naar je techniek, om de techniek goed aan te leren heb je een paar keer per week begeleiding nodig.
Het helpt wel om te denken dat je eleboog aan een touwtje omhoog moet gaan als je je arm over het water haalt. dan steek je hem recht voor je in ( goed opletten dat ze niet voor je hoofd insteekt want dan krijg je teveel druk op je schouders ) je steekt met vlakke hand in, Als je vervolgens je arm doorhaalt moet je het gevoel hebben dat je begint met doorhalen dat je hand over een balletje naar buiten rolt (klein bewegingkje met je pols) vervolgens trek je je arm door met je elleboog hoogste punt dat je ongeveer een hoek van 90graden krijgt als je arm in het verlengde van je schouder is. Vervolgens druk je verder door naar achteren en probeer je zo lang mogelijk door te blijven gaan met duwen totdat je arm niet meer verder kan.
Verde werd me geadviseerd om 1 op de 3 slagen adem te halen, dus keertje links keertje rechts, of om de 4 slagen iedere keer aan de rechterkant of linkerkant.
Zorg dat je tijdens het ademhalen recht blijft liggen, je hoofd in het water en kijkend waar je naartoe zwemt.
Als je dit onder controle hebt kun je je slag steeds sneller doorhalen en krijg je meer kracht en snelheid.
Zorg dta je je lichaam wat aanspant om beter te kunnen glijden.
Wat betreft je beenslag, zorg ervoor dat je voeten onder water blijven en maak kleine bewegingen dus niet je hele been bewegen maar meer van uit je enkels.
Voor je stuwing is het belangrijk dat je veel beenslag maakt maar nie dat het je uitput, je benen zijn de motor en met je armen zorg je voor meer snelheid.
Er zijn ook veel zwemmers die een hele langzame beenslag hebben, die zwemmen vooral op de armen.
Deze techniek was voor mij pijnloos als ik op een bepaald krachtniveau zat. Ik zal niet zeggen dat dit de enigste juiste manier is maar voor mij was die heel goed en onze hele club zwom op deze manier.
Wij kregen training van een oud olympisch zwemmer Mark Veens.
Sorry voor mijn lange verhaald ik hoop dat je er iets van snapt anders vraag je nog maar:d

We zwemmen ook ongeveer een keer in de maand een 10 minuten test, dus ook daar krijg je weer ervaring in.
). Goede ervaringen met het merk en vooral endurance badpakken blijven erg lang goed. Met sommigen heb ik wel anderhalf jaar gezwommen en dan waren ze te klein, niet versleten!
Het schijnt inderdaad slecht te zijn, maar volgens mij valt het wel mee.