Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

BaiNar schreef:Hier een nierpatiënt die ook regelmatig een blaasontsteking, nierbekkenonsteking of erger heeft...
Loop NIET door met een blaasontsteking... Ik heb de pech dat ik ook blaasontstekingen heb zonder dat ik het merk. Voor mij erg gevaarlijk aangezien ik al 1 nier mis en de ander fors stenen aanmaakt... Wees zuinig op jezelf!!

Focussed schreef:Je hebt ook thuistests. Zijn niet goedkoop maar die gebruik ik vaak
Heb ook vaak BO op vakanties e.d. dus krijg preventief AB mee van de huisarts. Mocht ik op vakantie het idee krijgen dat ik dan een blaastontsteking krijg doe ik even zelf en test en aan de hand daarvan kan ik dan AB pakken of niet.
Maar nu slik ik al een lange tijd D-Mannose en al die tijd al van de blaasontstekingen af![]()
D-Mannose zit in hele kleine hoeveelheden in cranberry's, dus ik slik het puur en daardoor is het 50x zo sterk. Al voel ik een BO opkomen en ik slik 3 dagen lang een dubbele dosis ben ik er weer vanaf.
Het is een natuurlijk suiker dat de bacterien omsluit en daardoor kunnen ze niet meer hechten aan je blaaswand en plas je je ze weer uit
BaiNar schreef:Allebei... gewoon niet doorlopen met dit soort dingen... Is geen geintje!! Blaasontsteking kan uitmonden in een nierbekkenonsteking... da's geen pretje en gevaarlijk ook nog eens... Veel drinken en naar de dokter!! HUP!!!
Moet je erg mee opassen dus idd! Sophie_midas schreef:@Focussed: kan je dat soort tabletjes niet ook gewoon bij de drogist kopen? Dacht laatst zoiets in een foldertje gezien te hebben.
Laatste keer dat ik blaasontsteking had heb ik er ook te lang mee doorgelopen, nou dat doe ik ook nooit meer. Werd er goed ziek van (koorts, overal pijn). Dokter schrok toen hij mij mijn urine zag en zei dat het niet veel scheelde of het was een nierbekkenontsteking geworden..Moet je erg mee opassen dus idd!