Blaasontsteking, hoe kom je de nacht door.....??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:14

ik zal zo even de hap bellen ..
jij ook beterschap!
wilde vanmiddag ook even rijden, maar op deze manier wordt t m niet denk ik...

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 11:18

heb een lijstje gekregen en daar staat op dat de pijn binnen 3 dagen weg moet zijn, dit is dag twee dus ik wacht nog maar even af.

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:19

Hier een nierpatiënt die ook regelmatig een blaasontsteking, nierbekkenonsteking of erger heeft...
Loop NIET door met een blaasontsteking... Ik heb de pech dat ik ook blaasontstekingen heb zonder dat ik het merk. Voor mij erg gevaarlijk aangezien ik al 1 nier mis en de ander fors stenen aanmaakt... Wees zuinig op jezelf!!

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 11:21

BaiNar schreef:
Hier een nierpatiënt die ook regelmatig een blaasontsteking, nierbekkenonsteking of erger heeft...
Loop NIET door met een blaasontsteking... Ik heb de pech dat ik ook blaasontstekingen heb zonder dat ik het merk. Voor mij erg gevaarlijk aangezien ik al 1 nier mis en de ander fors stenen aanmaakt... Wees zuinig op jezelf!!

doel je hierbij op mij of op jannie?

BaiNar

Re: Blaasontsteking, hoe kom je de nacht door.....??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:23

Allebei... gewoon niet doorlopen met dit soort dingen... Is geen geintje!! Blaasontsteking kan uitmonden in een nierbekkenonsteking... da's geen pretje en gevaarlijk ook nog eens... Veel drinken en naar de dokter!! HUP!!!

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:43

jup Thanks BaiNar.
HAP is gebeld, en mag zo verschijnen, uiteraard plasje mee, dus daar werd ik niet zo vrolijk van :+

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:49

Goed zo!! Welja joh!! Kunnen ze gelijk even alles testen met zo'n staafje!! Je zal AB krijgen maar sta erop dat, ook als je geen last meer hebt, wel nog even terug gaat met een potje om te kijken of alles weg is!! ;-)

Nu Meryl nog!! ;)

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:52

haha, heb zojuist maar een ibu genomen, pijn zakt een beetje weg gelukkig, apart dat dat zomaar ineens op kwam zetten...

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 12:09

BaiNar schreef:
Goed zo!! Welja joh!! Kunnen ze gelijk even alles testen met zo'n staafje!! Je zal AB krijgen maar sta erop dat, ook als je geen last meer hebt, wel nog even terug gaat met een potje om te kijken of alles weg is!! ;-)

Nu Meryl nog!! ;)

ik was gisternacht al geweest :P

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 12:10

:o? :=

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 12:13

Je hebt ook thuistests. Zijn niet goedkoop maar die gebruik ik vaak :)
Heb ook vaak BO op vakanties e.d. dus krijg preventief AB mee van de huisarts. Mocht ik op vakantie het idee krijgen dat ik dan een blaastontsteking krijg doe ik even zelf en test en aan de hand daarvan kan ik dan AB pakken of niet.

Maar nu slik ik al een lange tijd D-Mannose en al die tijd al van de blaasontstekingen af :D
D-Mannose zit in hele kleine hoeveelheden in cranberry's, dus ik slik het puur en daardoor is het 50x zo sterk. Al voel ik een BO opkomen en ik slik 3 dagen lang een dubbele dosis ben ik er weer vanaf.
Het is een natuurlijk suiker dat de bacterien omsluit en daardoor kunnen ze niet meer hechten aan je blaaswand en plas je je ze weer uit :)

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 12:15

Focussed schreef:
Je hebt ook thuistests. Zijn niet goedkoop maar die gebruik ik vaak :)
Heb ook vaak BO op vakanties e.d. dus krijg preventief AB mee van de huisarts. Mocht ik op vakantie het idee krijgen dat ik dan een blaastontsteking krijg doe ik even zelf en test en aan de hand daarvan kan ik dan AB pakken of niet.

Maar nu slik ik al een lange tijd D-Mannose en al die tijd al van de blaasontstekingen af :D
D-Mannose zit in hele kleine hoeveelheden in cranberry's, dus ik slik het puur en daardoor is het 50x zo sterk. Al voel ik een BO opkomen en ik slik 3 dagen lang een dubbele dosis ben ik er weer vanaf.
Het is een natuurlijk suiker dat de bacterien omsluit en daardoor kunnen ze niet meer hechten aan je blaaswand en plas je je ze weer uit :)

ik ga in april voor een maand naar het buitenland, zal de huisarts eens vragen of ik ook voor de zekerheid ab mee mag :j

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 13:17

Zo, was een twijfelgeval volgens de test bij de HAP, heb maar duidelijk gemaakt dat het echt niet voelde als twijfel!
verder nog onderzoek buik gehad vanwege pijn in zij. maar verder in orde.
mooie pilletjes meegekregen

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 13:26

BaiNar schreef:
Allebei... gewoon niet doorlopen met dit soort dingen... Is geen geintje!! Blaasontsteking kan uitmonden in een nierbekkenonsteking... da's geen pretje en gevaarlijk ook nog eens... Veel drinken en naar de dokter!! HUP!!!

Hier sluit ik mij bij aan.
Mijn buurvrouw is te lang blijven doorlopen met haar blaasontsteking en is in een soort delirium geraakt van de koorts. Ze is bewusteloos gevonden op de vloer, en had daarvoor hallucinerend een emmer met bananen in de badkamer gezet.
Het is dat ze altijd de krant deelt met een andere buurvrouw, en die is gaan aanbellen omdat ze niet langs kwam, anders was ze misschien niet op tijd gevonden.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 16:31

heb alleen de eerste pagina gelezen maar gaat t al wat beter met de ts?

ik heb 1 keer een blaasontsteking gehad.. gelijk naar de dokter gegaan maar die was op vakantie, volgende dag kwamen ze weer terug dus moest het even een nachtje volhouden.
erg fijn inderdaad.
ben echt als een debiel gaan drinken (heb binnen 2 uur geloof ik 3 liter water achterover geslagen).
in het begin onwijs pijnlijk want al dat water moet er ook weer uit..
maar aan t eind van de 3 liter ging het al minder pijn doen, toen even rustig aangedaan met het water (had niet precies bijgehouden elke keer hoeveel ik dronk dus toen ik er achter kwam dat ik al zoveel water gedronken had maar wat minder gedronken).
ben de nacht toen redelijk doorgekomen en volgende ochtend bij de ha was het al bijna weer weg.
was er erg blij om want pfoe.. wat doet dat pijn zeg!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 07:48

@Focussed: kan je dat soort tabletjes niet ook gewoon bij de drogist kopen? Dacht laatst zoiets in een foldertje gezien te hebben.

Laatste keer dat ik blaasontsteking had heb ik er ook te lang mee doorgelopen, nou dat doe ik ook nooit meer. Werd er goed ziek van (koorts, overal pijn). Dokter schrok toen hij mij mijn urine zag en zei dat het niet veel scheelde of het was een nierbekkenontsteking geworden.. := Moet je erg mee opassen dus idd!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:58

Sophie_midas schreef:
@Focussed: kan je dat soort tabletjes niet ook gewoon bij de drogist kopen? Dacht laatst zoiets in een foldertje gezien te hebben.

Laatste keer dat ik blaasontsteking had heb ik er ook te lang mee doorgelopen, nou dat doe ik ook nooit meer. Werd er goed ziek van (koorts, overal pijn). Dokter schrok toen hij mij mijn urine zag en zei dat het niet veel scheelde of het was een nierbekkenontsteking geworden.. := Moet je erg mee opassen dus idd!

Bedoel je D-Mannose?

De Tuinen verkoopt het o.a.! (wie weet de drogist ook wel)
Ik koop het bij een reformwinkeltje bij ons in het dorp!
via www.blaasontsteking.nl kun je het ook kopen

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:03

Ik neem altijd 2 APC tabletten en een Cranberry-pil van ik geloof VSM, anders A. Vogel. Cranberry Monarda heet het. Verder drink ik minimaal 2 liter water vrij snel achter elkaar.. Binnen no time moet je héél veel plassen. De eerste 2x doet het nog wat pijn, daarna voel je al verlichting tijdens het plassen. Dit even volhouden, meestal is de pijn bij mij na een paar uur al weg, maar drink ik nog 2 a 3 dagen zoveel water en die pillen blijf ik zeker een week slikken :)

Anyway. Met bovenstaand recept ben je vandaag nog van de pijn af :D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:06

Niet te veel gaan drinken!
Eerst inderdaad wel, dat verlicht zeker de pijn.

Maar als je cranberry's (of beter nog D-Mannose) slikt moet de concentratie hoog zijn in je urine. Dus als je dan heel erg veel gaat drinken verdun je alleen maar de werkzame stof (d-mannose) in je urine.

Op de verpakking van D-mannose staat ook dat je na inname ongeveer een uur niets moet drinken voor het beste resultaat.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:08

Bij de cranberry pillen die ik gebruik moet je juist wél drinken. Zowiezo heb je 2 liter vocht per dag nodig...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:18

Een uur niks mogen drinken betekent natuurlijk niet meteen dat je de hele dag op 1 glaasje water moet leven he :D

En dat je 2 liter vocht per dag nodig hebt is niet waar. De een heeft slechts 1 liter nodig, de ander 3. ;)

Maar goed ik slik gewoon mijn D-Mannose volgens de verpakking (incluis dat 1 uurtje geen vochtinname) en na 2 uur merk ik al vermindering van de pijn en na 4 uur is het eigenlijk altijd helemaal weg (ook dat irritante gevoel dat je steeds moet). Erg tevreden dus :j

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:34

hoorde zojuist dat cranbeery werking antibiotica opheft ???

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:39

Kan niet, zou alleen kunnen als je van cranberry's enorm aan de racekak raakt en daardoor je antibiotica weer met de snelheid van het licht in de wc deponeert :D

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:55

haha