ik wil er van af!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:27

ik zou e rook graag vanaf willen, heb geen kinderen kunnen krijgen omdat ik DES dochter ben, maar wel een hoger risico op baarmoederkanker loop en bloed altijd echt als een rund.
Ik heb daar van de gyn zware medicatie voor gekregen maar dat is weer een aanslag op mijn maag.
Momenteel ben ik in de overgang aanbeland en daar waar bij de meeste vrouwen de menstruatie juist langer weg blijft, ben ik hooguit anderhalve week menstruatie vrij en de rest dus bloedingen en enrome buik en rugpijn.
Door de DES afwijking is mijn baarmoedermond ook te kklein waardoor de baarmoeder extra hard moet knijpen om de boel te lozen dus de krampen zijn soms niet te houden en lig ik letterlijk dubbel geklapt van de krampen.
Tja....een voor mij overbodig iets maar de boel eruit laten halen vind de gyn geen optie, pas als de cellen kritische vormen aan gaan nemen.

MaritB

Re: ik wil er van af!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:30

Ik slikte de Yasmin en zou ook door slikken, maar mij had het ook geen nut

bij werd het eigenlijk erger, erger en erger.

Dus ben gestopt nu iets meer als een jaar, en het is top!
bijna geen pijn meer, 3 of 4 dagen ongesteld tegenover 2 weken.

sommige vrouwen kunnen gewoon niet tegen het hormoon (zoals ik) en zijn dus beter af zonder pil hoe gek ook, want ben juist aan de pil gegaan om het zelf te regelen en minder pijn te hebben :)

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:34

Raiza schreef:
Ja, dat is idd zo'n staafje in je arm. Ik heb hem ook, de 3e inmiddels al weer. Vind het ideaal. Werkt 3 jaar en ik heb beide keren de eerste 2 jaren niet ongesteld geweest en het laatste jaar heel af en toe een keer, maar dan vaak idd maar 1 dag en heel minimaal.
Heb nu sinds augustus voor de 3e keer het staafje en sindsdien weer nergens last van.

Andere optie was een spiraaltje (ik ben bang van naalden, dus prikpil was geen optie), maar diverse kennissen die dat hebben zeggen er toch regelmatig last van te hebben of veel buikpijn.

Je zegt dat het je derde is..... hoe gaat het inbrengen en verwijderen dan?? Ik vraag dit niet voor mezelf maar voor m'n bonusdochter. Die vergeet elke keer de pil en daarom ben ik op zoek naar iets anders.

Om op de vraag van TS te reageren: Sorry meis, kan ik je niet mee helpen. Ik heb na de geboorte van m'n zoon het Mirena-spiraaltje gehad, dat beviel redelijk. De buikpijn bleef en ik had elk half jaar doorbraakbloedingen. Een week lang een pil slikken en ik was er weer voor een half jaar vanaf. De enige echte oplossing is: je baarmoeder laten verwijderen. Dat is bij mij 6 jaar geleden gebeurt en sindsdien ben ik pijnvrij.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 16:38

nee spiraaltje lijkt me niks.. wil ook niet om de zoveel tijd met mijn benen wijd in die poedersuiker :+

voor de rest heb ik niet echt last van bijwerkingen van de pil die ik nu heb.. alleen dat hij niet werkt zoals ik wil als ik hem doorslik

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:39

rainbow8 schreef:
[e enige echte oplossing is: je baarmoeder laten verwijderen. Dat is bij mij 6 jaar geleden gebeurt en sindsdien ben ik pijnvrij.

Maar zo makkelijk zijn ze dus niet allemaal.
Ik heb hemel en aarde bewogen om die tijdbom eruit te laten halen maar echt, het word niet gedaan en dat terwijl ik toch geregelt PAP3 uitslagen heb met de uitstrijkjes (sta onder strenge controle vanwege het DES)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 16:39

nee spiraaltje lijkt me niks.. wil ook niet om de zoveel tijd met mijn benen wijd in die poedersuiker :+

voor de rest heb ik niet echt last van bijwerkingen van de pil die ik nu heb.. alleen dat hij niet werkt zoals ik wil als ik hem doorslik

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:40

LimaMambo:
Een spiraaltje kan 5 jaar blijven zitten. Dus qua tijd valt het bestwel mee. Alleen als je tussendoor voor het bevolkingsonderzoek (uitstrijkje) moet is het een beetje lastig.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:43

heb iemand wel eens horen zeggen dat zij de pil doorslikt en 2 keer per jaar dan stopt
en ongestelt word op het moment dat het haar beter uit komt
heb zelf ook de implanon gehad en dat is ideaaaaaaaaaaaaaaaal ik werd gelijk al helemaal niet meer ongestelt
wil hem nog steeds weer laten zetten maar mijn huisarts die ik nu heb doet het niet en moet daarvoor helemaal naar het ziekenhuis
en dat weerhoud me er dan weer van

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:45

Hmm zo dacht ik ook over een spiraaltje, maar na diverse operaties ''down under'' stelt 1x in de 5 jaar niks meer voor!
Spiraaltje is heilig, fantastisch en geweldig!! Al mijn vriendinnen zijn er ook meteen aangegaan en iedereen fietst
heel het jaar pijn- en bloedvrij door, wat wil je nu nog meer? :D
Voor het bevolkingsonderzoek moet je inderdaad ook in de hengsels en je kan altijd om een vrouwelijke dokter vragen :)
Ik zou zeggen zet je schaamte opzij en probeer het gewoon. Als het niet bevalt is ie der zo weer uit.
Het doet 2 seconden pijn en dan 5 jaar geen pijn meer, echt super!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 16:45

dus met zo'n implanon word je ook niet meer ongesteld?
hoe zit dat dan me eventueel gewicht? aankomen?

ben ook al aan het googlen :P

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:45

Onassa schreef:
rainbow8 schreef:
[e enige echte oplossing is: je baarmoeder laten verwijderen. Dat is bij mij 6 jaar geleden gebeurt en sindsdien ben ik pijnvrij.

Maar zo makkelijk zijn ze dus niet allemaal.
Ik heb hemel en aarde bewogen om die tijdbom eruit te laten halen maar echt, het word niet gedaan en dat terwijl ik toch geregelt PAP3 uitslagen heb met de uitstrijkjes (sta onder strenge controle vanwege het DES)

De enige reden dat hij bij mij verwijderd werd was, omdat ik al kinderen had en totaal geen kinderwens meer had. Als mijn eigen gyneacoloog bij de curettage na de bevalling van mijn zoon was geweest, dan had hij 11 jaar geleden al verwijderd geweest. Ik liep al af en aan naar de beste man vanaf mijn 15e. Toen ik verhuisd was naar de andere kant van het land heeft het nog een jaar geduurd voordat ze het in Ede wilden doen.... Dus dan snap ik echt niet dat je gyneacoloog niet mee wil werken :? _-:(. Ik hoop dat je wel een gyneacoloog vindt die het voor je wil doen. Of ze doen het niet, omdat je PAP3 hebt en ze daarom het risico niet willen nemen??

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 16:53

Selka schreef:
Hmm zo dacht ik ook over een spiraaltje, maar na diverse operaties ''down under'' stelt 1x in de 5 jaar niks meer voor!
Spiraaltje is heilig, fantastisch en geweldig!! Al mijn vriendinnen zijn er ook meteen aangegaan en iedereen fietst
heel het jaar pijn- en bloedvrij door, wat wil je nu nog meer? :D
Voor het bevolkingsonderzoek moet je inderdaad ook in de hengsels en je kan altijd om een vrouwelijke dokter vragen :)
Ik zou zeggen zet je schaamte opzij en probeer het gewoon. Als het niet bevalt is ie der zo weer uit.
Het doet 2 seconden pijn en dan 5 jaar geen pijn meer, echt super!

hmmm toch even info zoeken dan
doet het echt pijn om dat te laten zetten dan?
en je bent dan echt niet ongesteld meer?
en als hij er in zit, voel je hem dan ook niet zitten? of tijdens de sex?

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 17:01

Het inbrengen als je nog geen kinderen hebt gehad is op z'n zachtst gezegd niet prettig. Als de Mirena éénmaal zit, dan voel je het totaal niet. Ook niet tijdens de sex.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 17:08

en ook over de mirena lees ik veel enge di ngen

whaaa nu weet ik het helemaal niet meer ;(

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 17:39

Air schreef:
Je ongesteldheid kan gewoon doorgaan tijdens een zwangerschap hoor. Zwanger worden zegt dus niet veel over wel of niet meer ongesteld worden :+

Fout, als je zwanger bent wordt je nooit ook nog eens ongesteld. Menstruatie is namelijk het afstoten van het baarmoederslijmvlies wat opgebouwd is om eventueel een embryo in te laten nestelen. Wel is het mogelijk om bloed te verliezen maar zoals ik al zei is dit geen menstruatie.

Verder ben ik het eens met M_D_H, zelf heb ik totaal geen problemen maar het komt zonder enige waarschuwing en het liefste als ik nog heel ver van huis ben maar op 2-4 keer na in een jaar tijd gewoon helemaal niet.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 17:58

Ik zweer ook bij de Mirena. Heb 'm nu bijna vier jaar en volgend jaar moet íe vervangen worden. Zeker weten dat ik weer een nieuwe wil. Niet meer ongesteld, heerlijk!

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 18:10

Ik ben ook groot fan van de Mirena, heb inmiddels nummer 2 al zitten. Tja, het inbrengen is geen feest, maar het viel mij 100% mee, je moet zelf ook (proberen te) ontspannen. Ik ben vanaf dag 1 niet meer ongesteld geweest, wat een bevrijding! *\o/* Geen getob meer met tampons, niet meer doorlekken, lekker sporten, ongestoord paardrijden en dit voor 5 jaar verzekerd!

Als je het inbrengen spannend tegen houdt, denk dan, het is in 3 minuten gepiept. Zo'n arts ziet wel meerdere vrouwelijke delen. Meid, als je echt zoveel last hebt van je menstruatie, dan kan ik je dit zeker aanbevelen. :j

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 18:15

Het doet echt maar 2 seconden pijn!!
En die twee seconden vergeleken met 300 dagen (5 dagen, 12 maanden, 5 jaar)ongesteld zijn is natuurlijk niks! Er zijn altijd dingen die mis kunnen gaan, dat kan ook met een simpele pil.
Vergeet niet negatieve reacties worden aan iedereen verteld, de positieve reacties zet je niet zomaar op internet ;)

edit: nee je voelt hem echt niet zit, ook al buig je je in de raarste hoeken dus nee ook niet tijdens de meest wilde seks ;)

Succes!

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 18:20

Selka schreef:
edit: nee je voelt hem echt niet zit, ook al buig je je in de raarste hoeken dus nee ook niet tijdens de meest wilde seks ;)
Succes!

Succes met zde sex? _O- Mijn vriend zijn ... voelt hem wel eens tijdens de sex. Geeft altijd veel hilariteit, het is wel gedaan met de romantiek :')

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 18:21