Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:38

Gek word je ervan...... Ben al tweeenhalve week aan het bellen of ze weten wanneer. Zo en zo wil je wat weten (kun je je er een beetje op instellen :P ), maar ik heb de 29e december een injectie met avastin gehad (helpt ongeveer 4 tot 6 weken nieuwe bloedingen te voorkomen) en wanneer het dus te lang gaat duren, moet ik nog een keer.................... De prikken (1 verdoving en DE prik..) vielen ontzettend mee, maar er zitten wel diverse risico's aan!!
Dan weten ze het niet, dan hebben ze de arts nog niet gesproken, dan moet je terug bellen en krijg je een bandje :( gister had ze nog de arts niet gesproken, maar ze zou naar hem toe gaan en me 's middags terug bellen.
Had in principe een optie op maandag 7 of 21 februari.
Ze belde zowaar terug. Nu is de 7e ook net aan..... Nu moet ik komende dinsdag middag bij de arts langs...... Snap niet zo heel goed waarom, want hij kan toch ook niet zien of de injectie de 7e nog werkt }:0
Maar als het goed is, weet ik dan meer....

Doe jij dat op de sportschool???
Klinkt echt heel goed!!

tootje71

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 16:54

slenderyou heet het geloof ik als je echt reasultaat wilt zien raden ze aan het twee keer per week te doen maar ik heb daar dus echt geen tijd voor haha.. ik vind het heerlijk even een uurtje alles bewegen en daarna op het massagebed...kom helemaal los weer thuis , vorige week was mijn suiker toch wel iets naar beneden geschoten..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 17:08

Kun je dat op iedere sportschool volgen of ga je ergens speciaal heen??

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 19:07

Ik ga er speciaal heen, zit niet echt bij een sportschool, misschien even googelen of er iets bij jouw in de buurt zit ?

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 17:41

ik heb best wel een probleem.
ik kan mijn pomp laten uitlezen door mijn computer alleen heb je daar een speciaal usb stick voor nodig alleen die ben ik dus kwijt.. en ook de papieren die er bij horen.
en ik moet woensdag op controle en ze hadden mijn moeder al een mail gestuurd dat ik mijn pomp moet uitlezen..

zo dit was even mijn baalmomentje :') hoe is het hier verder?

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 17:54

Dat is balen zeg! Het is dat je ver weg woont, anders had ik hier er wel 1 liggen die je had kunnen lenen. (Als dat al mogelijk is) Hoop dat je hem snel terug vind.. Zo'n usb stick is niet goedkoop :P

Heeft iemand hier ervaring met piercings en diabetes? Ik ga aankomende week een piercing laten zetten, maar nu las ik op internet verhalen dat dat met diabetes nog wel eens flink fout kon gaan. Heb de arts al gemailt wat zijn mening hierover is.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 19:12

mag vast niet van je arts en als je bij een goede tatoo zaak bent piercen en tattooeren ze je ook niet, ik heb dus navelpiercing gehad en 2 tattoos haha maar ik zeg niet dat ik diabeet ben, ik wil niet alles af laten hangen van de suikers

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:25

Daar had ik echt nog nooit van gehoord.... :P
Is een piercing zo anders dan het laten schieten van oorbellen?!?

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 23:21

ik heb ook een tattoo en geen problemen gehad ook een piercing maar die is er uit want ik kreeg een flinke ontsteking maar of dat nu met de suiker te maken had ...? heb echt geen idee ..

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 23:37

ik heb ook gewoon mijn tweede gaatjes laten schieten enzo en heb nou niet echt sneller last van ontstekingen gehad dan bij de eerste.

MI1990: wel balen van je USB, hoop dat je hem snel terug hebt.

Met mijn suikers gaat het wel aardig, heb alleen af en toe van die vreetbuien waar ik achteraf weer zo van baal, dan voel ik me weer zo beroerd (nee heb geen boulimia ofzo, want ga het niet uitspugen oid :P)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 10:29

tootje71 schreef:
ik heb ook een tattoo en geen problemen gehad ook een piercing maar die is er uit want ik kreeg een flinke ontsteking maar of dat nu met de suiker te maken had ...? heb echt geen idee ..

Bij piercings en tattoos loop je altijd het risico op ontstekingen. Bij diabetes kan een ontsteking nare gevolgen hebben, hoge bloedsuikers en daardoor weer erg slechte genezing, het bekende cirkeltje. Want ja, hoge bloedsuikers zijn vaak juist ook weer de oorzaak van de ontsteking.

Ieder moet het dus zelf weten, maar het risico dat het fout gaat is hoger als je diabetes hebt. Dat is ook de reden dat artsen er niet happig op zijn.

Het kan ook goed gaan natuurlijk :-)

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 10:48

ben dr ook weer even!

iemand wilde n piercing laten zetten, zal in principe wel kunnen maar denk dat je er echt heel alert op moet zijn om alles schoon te houden.

USB stickje kwijt, kun je die niet gewoon krijgen bij Medtronic?
Ik was em overlaatst ook kwijt, kon Seppe zn pomp ook niet uitlezen, gelijk n andere besteld en die heb je zo in huis!
Heb em ondertussen wel gevonden, maar bewaar em maar voor t geval dat.....

Seppe zit steeds hoog, ondanks dat hij vorige weer naar de Diabeter is geweest en de instellingen verandert zijn.Zat ook ineens n paar dagen super goed,maar uit het niks is het dan weer foute boel.
Lastig :(

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 11:07

Zojuist maar weer eens een reservepomp aangevraagd bij Medtronic. Niet handig, we zitten de helft van de tijd zo'n beetje in Spanje en steeds moet ik drie weken van tevoren een pomp aanvragen.

Toevallig niemand een oude Paradigm te koop voor een zacht prijsje?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 13:00

Ik heb wel een pomp liggen maar denk niet dat ik die zomaar kan verkopen ofzo :o
heb hem nu pas 2 jaar en na 4 jaar zou ik een nieuwe kunnen krijgen als ik er een zou willen (maar dat wordt hem waarschijnlijk niet) Weet niet hoe dat allemaal zit :P

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 13:17

Ha, nee, je kan niet zomaar je pomp wegdoen. Ik zou gewoon heel erg geholpen zijn met iemand die al een nieuwe pomp heeft en die een afgeschreven pomp heeft liggen, een oude Paradigm of zo. Die worden al vanaf 2002 gemaaktd, dus kunnen er zomaar mensen zijn die er al twee in de kast hebben liggen. Ik heb tot nu toe altijd pompen gehad met andere infuussystemen en reservoirs en heb dus niks meer aan mijn oude pompen als reserve.

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 13:59

Hallo lieve mensen!
vanmorgen naar internist geweest. hba1c was gezakt! en mag gelijk ook minder gaan spuiten omdat ik vaak te laag zit *\o/*
dus gelukkig goed nieuws..
hebben jullie het ook zo koud? :brr:

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:01

He, wat fijn!!!
JA, ik heb het ook koud..... :brr: Maar ik heb dit weer echt zóveel liever dan regen :j

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 15:01

ja ik bibber wat af hier thuis, terwijl ik r vanoctend op stal buiten niet zo veel last van had als dat ik nu heb, verwarming staat op 23 graden en nog helpt t niet, ik stonds vanochtend op met 5.2 en tussend e middag 8.4, erg keurig voor mijn doen!!!!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 15:28

Dan is de kou toch nog ergens goed voor.... :+ :D

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 17:00

zou t daar aan liggen, hmmm :brr:

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:11

suikermeisje schreef:
Met mijn suikers gaat het wel aardig, heb alleen af en toe van die vreetbuien waar ik achteraf weer zo van baal, dan voel ik me weer zo beroerd (nee heb geen boulimia ofzo, want ga het niet uitspugen oid :P)

dat herken ik heel erg. zeker als ik net een hypo heb gehad. en dan daarna kan ik mezelf echt wel schieten dat ik zoveel gegeten heb

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 00:04

MoniqueT schreef:
Ha, nee, je kan niet zomaar je pomp wegdoen. Ik zou gewoon heel erg geholpen zijn met iemand die al een nieuwe pomp heeft en die een afgeschreven pomp heeft liggen, een oude Paradigm of zo. Die worden al vanaf 2002 gemaaktd, dus kunnen er zomaar mensen zijn die er al twee in de kast hebben liggen. Ik heb tot nu toe altijd pompen gehad met andere infuussystemen en reservoirs en heb dus niks meer aan mijn oude pompen als reserve.

ja ik heb dus wel een paradigm maarja ik kan je dus niet helpen, sorry.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 00:05

@Ml1990: ja idd vooral na een hypo, echt vreselijk want daarna kan ik mezelf dus weer vol lopen gaan spuiten :(

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 00:42

MI1990 schreef:
suikermeisje schreef:

dat herken ik heel erg. zeker als ik net een hypo heb gehad. en dan daarna kan ik mezelf echt wel schieten dat ik zoveel gegeten heb

Mijn internist vroeg me dat vanmorgen of ik ook doorschiet met eten tijdens een hypo... waarop vriend keihard antwoord JA! :o
ik werd zo rood als een boei...(zucht) hier in behoorlijk koud...

Zijn er trouwens onder de bokkers met diabetes ook zelfstandige ondernemers? onze zaak (vriend en mij) gaat over 2 weken open *\o/*

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 11:03

Mag ik nog even met mijn ouwe schooljuffenverhaaltje komen? Maar dan wel om jullie een beetje minder schuldig te laten voelen over dat doorschieten?

Een hyper krijgen na een hypo is niet alleen je eigen schuld, maar je hele lichaam zorgt ervoor. Op het moment dat je laag komt te zitten, wil je lichaam zelf zorgen voor meer suiker of netjes gezegd: glucose. Als je niet op tijd wat neemt, wat natuurlijk gebeurt als je je hypo niet goed voelt aankomen, gaan je hormonen aan de gang. Die zorgen ervoor dat je reservepot met glucose wordt opengezet. In je lever zit een opslag van ongeveer 44 klontjes suiker (netjes: glycogeen).

Je hormonen zorgen ervoor dat die glycogeen wordt losgelaten in je bloed en daar zit gewoon geen rem op. Ondertussen merk je zelf die hypo en weet je met je verstand dat je moet eten. Maar ondertussen is er ook dat ongeloofelijke hongergevoel, wat logisch is, want je lijf komt energie tekort. De rem is er dus ook bij jezelf af en je kan niet echt meer stoppen met eten.

En dus ... tjakka, van twee kanten onbeperkt glucose, bloedsuikers in de lift, bijspuiten en voor je het weet weer een hypo. Heerlijke achtbaan waar je in terecht komt. En dan kan iedereen zeggen dat je niet moet doorschieten, maar zo werkt het nou eenmaal.

O ja, ik heb voor 3 maanden een leenpomp gekregen van Medtronic en mag dat nu zo oplossen dat ik steeds de maximale periode krijg. Scheelt een hoop aanvragen en heen en weer sturen. Ben er blij mee!