Ganglion, vanzelf weggegaan bij iemand? Update P2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:35

De mijne heeft spontaan zijn biezen gepakt :D

_blue_

Re: Ganglion, vanzelf weggegaan bij iemand? Update P2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:55

fijn vientje!!! hier zit hij al een jaar bij mijn huisgenoot. en hij heeft voorlopig zo te zien ook nog geen plannen om te vertrekken. ik zuig dr elke week 2.2 cc aan dorzichtig helder vocht uit, dan voel je echt zon zakje zitten. met een dag begint hij al weer te groeien. het slachtoffer betreft een poes van 17 jaar oud die wil ik hiervoor niet meer onder narcose hebben.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:44

Die van mij zit nu al JAAAAAREN.

Jullie zuigen ze uit?? >;) Oh bij een poes. :')

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:47

Yup, naald dr in en zuigen maar :D nee hier komt water uit maar heb ze ook gezien waar een gel uitkomt die kan je niet zo leeghalen met een dunne naald lijkt mij

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:07

Ieeel. := Ik zou het niet durven. Erop drukken is al pijnlijk genoeg. :') Heb de hamermethode ook nooit uit durven proberen.

Iemand die me wil helpen? :D

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:10

Ik heb die van een vriendin kapot geslagen met een telefoon :) Werkte goed! Helaas na een tijdje wel weer teruggekomen. Bij mijn broertje dezelfde techniek geprobeerd, maar dan met een telefoonboek. Gek genoeg was dat toch lastiger mikken en sloeg ik er finaal naast. Mocht niet nog een poging doen ;)

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:16

*paar meppen met telefoon verder* AU! wat gebeurt er uberhaupt met de ophoping dan als je hem kapotslaat? Dat vocht moet toch ergens heen?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 21:22

die van mij is al twee keer 'gesprongen' en twee keer weer 'aangegroeid' ^)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:52

Ik zie hem groeien als ik mijn pols overbelast. Dus een goede reden om die wasmachine niet te hoeven optillen. :+ Zonder gekheid, bij mij zit ie er wel, maar ik heb er weinig last van. Toen ik er eens mee bij een chirurg was ben ik afgehaakt. Hij begon zo enthousiast te vertellen hoe hij hem ging verwijderen, dat het voor mij accuut niet meer hoefde!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:56

Die van mij verdwijnt helaas ook niet spontaan...
Maar goed, gelukkig momenteel niet veel last van, dus lekker laten zitten :j
Litteken op mijn pols is al lelijk genoeg...

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 10:00

Ik heb -denk ik- ook zo'n ding. Aan de binnenkant van mijn pols, als ik mijn vingers strek. Ziet er wonderbaarlijk uit hoe dat ding verschijnt en verdwijnt als ik mijn vingers strek. :D Of doet een ganglion dat niet?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 11:29

SaskiaB schreef:
Ik heb -denk ik- ook zo'n ding. Aan de binnenkant van mijn pols, als ik mijn vingers strek. Ziet er wonderbaarlijk uit hoe dat ding verschijnt en verdwijnt als ik mijn vingers strek. :D Of doet een ganglion dat niet?

Jawel. Mijn zusje kan die van haar over haar voet laten rollen. :=

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 11:34

Heb er ook 1 op mijn pols...
2x laten weghalen en lelijk littekentje + 'stijve' pols aan over gehouden.
Vanaf nu blijf ie lekker zitten waar hij zit, dan heb ik er minder last van als waar hij weggehaald is.

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 11:38

Ik heb er eentje op mijn ringvinger, zit er al een paar jaar. HA zei idd ook dat ik m in het ziekenhuis weg kon laten halen. Hij heeft geprobeerd m lek te prikken maar dat lukte niet...

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 23:23

het is ook een zakje gevuld met vloeistof, als ie leeg is voel je dat zakje zitten heel vaag. met een dag voel je dr al weer vloeistof instromen wat het is en hoe dat lichaam het aanmaakt zou ik wel eens willen weten. kapotslaan, volgens mij knapt dan gewoon de wand van het zakje maar de haart blijft vloeistof aanmaken.
brrrr.....vind het maar een eng iets!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 23:28

Ik heb er eentje aan de onderkant van mn pols zitten, precies op mn gewricht en hij zit aan een pees vast :\ ik heb een verwijzing gehad van de HA om m weg te laten halen maar moet nog steeds een afspraak maken O:) vervelende is dat ik daarna een paar weken rust moet houden met mn pols ivm de plek. Zie ik niet echt zitten :')

Hij is overigens 1x even weggeweest, toen ik van mn scooter viel en op de grond kwam met de onderkant van mn polsen (gelukkig handschoenen aan). Door de harde klap was hij weg, maar denk een halfjaar later was hij weer helemaal terug.

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 11:23

Ik heb er ook eentje op de bovenkaant van me pols.. Precies bij de overgang hand/pols.. Ben er mee naar dokter geweest, zei precies hetzelfde als jullie dokters.. Kan je weg laten halen, maar kans is groot op terug komen en hij kan ook vanzelf weggaan. Me zus heeft hem laten weghalen niet weer terug gekomen de bult,.. Maaar er zit nu wel een oerlelijk litekken op der pols.. Dat ik deze bult er liever heb zitten..

Soms zijn er periodes dak er last van heb.. Dan doet buigen al zeer, maar meestal vergeet ik zelfs dat ik hem heb :)

EDIT: Mijn dokter zei ook dat mensen er vroeger heel hard met een voorwerp op sloegen en dat ze daardoor ook weggaan. Heb wel es geprobeerd maar durf niet hard genoeg te slaan :')

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 15:56

Alle verhalen/ervaringen kloppen: zo heb je 'm en zo issie weg, weg laten halen kan, maar is niet zinvol en je kan er inderdaad ook op slaan of hard op drukken en dan kan 'ie weg zijn. Eigenlijk niks spannends aan dus :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 19:15

Bij mij komt hij ook af en toe om het hoekje kijken, op een gegeven moment wordt het even pijnlijk en dan weet ik dat hij binnen een dag weer verdwenen is.

Of zoals mijn oma een keer zei: "Die dingen hadden we vroeger ook. Gewoon een flinke knal met de asbak helpt wel." :')

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 00:09

Ik heb er nu al een paar jaar last van, maar nooit iets aan laten doen. Omdat ik vaak pijn kreeg met paardrijden ging de lol er een beetje af. Heb toen 2 jaar amper gereden. Hij zit er nu nog steeds, maar is wel een stuk kleiner dan in het begin. De huisarts zei dat weg snijden weinig zin heeft omdat de kans er is dat het weer terug komt. Soms heb ik er nog wel eens last van, dan doe ik gewoon een polsbandje om zodat ik m'n pols niet te ver door kan buigen.

Erop slaan zou ik nooit doen. Daarmee gaat ie echt niet weg!

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 14:30

Ik had er zowel op mijn linker- als op mijn rechterpols eentje zitten. Rechts als eerste laten verwijderen omdat ik geen/minder gevoel meer in mn hand had. Was echt een ingreepje van niets en daarna gewoon weer al het gevoel terug. Omdat de ingreep me 1000% mee was gevallen heb ik ook de ganglion op mijn linker pols laten verwijderen. Dit is dinsdag 2 weken geleden en ik heb een week geleden mijn gewone leven alweer opgepakt. Kan gewoon alles met mn hand, alleen even oppassen met overstreken in verband met het littekentje van een centimeter.

Erop slaan lijkt mij ook geen oplossing hoor!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 21:22

Vandaag weer een rare move gemaakt met opstijgen waardoor mijn hand weer krak zei en de ganglion weer gebarsten is.......

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:34

ik heb ze al sinds mijn 12 de.
heb er nu een in mijn voet,in de linkerpols 1tje en boven op ook 1.
heb ze 2 maal in me rechterhand gezat zo groot als een golfbal kon er helemaal niks meer mee,
2 keer weg laten halen en heb nog steeds pijn er aan.
en dat is toch al weer zo'n 10 jaar geleden.
links vorig jaar aan geholpen zijn zo groot als een erwtje maar wat een pijn.
opereren is ook niet altijd het beste ik zou eerst zelf goed afwachten al dat littekenweefsel kan je ook flink last van krijgen.
ik moet vrijdag er weer heen om te kijken of ze die in me voet en binnenkant pols kan wegspuiten.
en erop slaan zou ik al helemaal niet doen.
ik heb trouwens wel flinke littekens ze zijn bij mij zo'n 5 centimeter lang en helaas niet netjes gedaan en goed zichtbaar.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:47

elmiran schreef:

Oh, jawel hoor :D Been there, done that. Als je maar hard genoeg mept :D

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:49

Blue_Eyes schreef:
elmiran schreef:

Oh, jawel hoor :D Been there, done that. Als je maar hard genoeg mept :D

moet je mij maar eens uitleggen hoe je dat doet heb die in me pols al wel een 100 keer gestoten en hij zit er nog.
zelfde als die in me voet ik heb nog wel eens ongelukjes met me paardjes dat ze er op gaan staan en die zit er ook nog steeds.
bij mij werkt dat niet |( |( al zou ik heel graag willen van wel.