Het leed dat altijd hoofdpijn heet.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:59

Ik heb al mn tussenwervelschijven in mn nek gescheurd en alle facetgewrichten kapot,
ook n garantie voor veel hoofdpijn. :D
Na 8 zenuwbehandelingen bij de pijnpoli,
ben ik nu heel blij voor mn "onderhoud",
ik ga elke 3 weken naar een manuele arts die ook acupunctuur en neuraaltherapie doet.
Geen pretje, maar t helpt heel goed, zij het tijdelijk.

Zonder deze man zou ik alsnog ieder moment pijn hebben,
misschien een tip?

In elk geval heel veel succes! :(:)

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:02

Dat heb ik nu ook magnesiun, van Bloem een gele verpakking is dat.
dat is dat homeopatische wat ik dedoelde.

hyawatta

Re: Het leed dat altijd hoofdpijn heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:03

Amanda. wat is neuraaltherapie?

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:04

Amanda, wat voor behandeling is dat precies?

Ik krijg dus nu een behandeling van naalden in mijn spieren om de spanning eruit te halen.

Ja bij mij is het zeker stress, maar mijn spieren in de nek kunnen ook weinig spanning verdragen en daarom moet ik ze versterken door oefeningen.
Daarnaast heb ik ook gewoon aanleg voor hoofdpijn. Er hoeft maar iets te gebeuren en ik heb hoofdpijn. En de laatste tijd dan zit ik er echt de hele dag tegen aan.

HA is gelukkig wel erg meewerkend in mn verhaal.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:04

Ik heb gewoon magnesium van de Hema haha.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:06

Moest ik weer 20 min voor rijden dus maar bij ons in het dorp gehaald haha.
Komt allemaal wel op hetzelfde neer alleen zal de prijs verschillen ;)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:14

Ach is allemaal hetzelfde haha.

Mijn nadeel is ook nog eens dat ik hele dag achter pc werk.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:21

o dat zal idd ook niet mee werken nee.

Ik zit aan de kassa, dus ook beeldscherm constant, maar dat is ook niet alles qua houding, maar ja beetje aanpassen dan moet het goed komen.

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:26

heb je al eens een allergie test gedaan...... bij mij is ook het hoofdpijn geval namelijk... word er gek van als ik sávonds in bed lig heb ik ook de hele tijd een ruis in me oren.... bij de dokter kwamen ze erachter dat ik voor veel dingen wel allergisch ben.... en heb nu medicijnen maar ga de medicijnen links laten liggen en naar de homeopaat... dat gaat al een stuk beter:D

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:35

En waar was je alergisch voor als ik vragen mag?

Heb wel genwone bloed testen laten doen, maar kwam niets uit

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:41

Bij neuraaltherapie spuiten ze een vleoistof in je lichaam op plaatsen waar de balans is verstoord.
Ik mijn geval mn rug en nekspieren,
omdat die de enige zijn die het nog goed doen en dus altijd overbelast zijn.
Hij spuit dan die vloeistof (bijna gelijk aan eigen zoutgehalte, maar juist net iets afwijkend in,
om het lichaam te prikkelen zelf in aktie te komen.
Iets met celmembramen ofzo.
Zeker niet zweverig maar ik snap ook niet precies 100% hoe het werkt.

Is het zo een beetje duidelijk? :o

Anders is er op internet ook wel wat over te vinden, zijn het niet veel.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:43

Oke, dat klinkt wel erg pijnlijk... Maar daardoor heb je dus geen hoofdpijn meer?>

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:45

Door deze therapie, in combinatie met acupunctuur en manuele therapie,
ben ik 90% van mijn klachten kwijt.

En s avonds een diclofenacje (heel weinig) en n spierontspanner, dat werkt ook ondersteunend.

Lekker is anders (spuiten in een harde spier, auw),
maar ben er zooo blij mee!

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:47

ik was/ben allergisch voor hond-kat-paard-weegbree en huisstofmijt.... dit kan heel langzaam opkomen doordat mijn afweersysteem zwak was/is kon dit gebeuren.... ik weet niet of je wel eens last hebt van een verkoudheid die wat lang blijft of wat waterige ogen..... ik ben nu overgestapt op de homeopaat en die gaat t bestrijden met t bestrijden dus dat mijn lichaam er aan gaat wennen aan de allergieen... ben met de medicijnen gestopt en nu bezig met natuurbasis en voel me al een stuk beter... mijn energiewaarde was ook heel laag....

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:48

Als iets helpt ben je tot bijna alles in staat.

Klinkt wel pijnlijk idd.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:50

Hier ben ik het helemaal mee eens!

hyawatta schreef:
Als iets helpt ben je tot bijna alles in staat.

Klinkt wel pijnlijk idd.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:57

Ik hád ook erg vaak hoofdpijn, kwam voornamelijk door stress, maar ook een beginnende vorm van migraine (dus vaak zeurderig, op de achtergrond hoofdpijn, en soms een echte 'attack' en deze begonnen steeds vaker te komen.)
Ik ben gestopt met het eten van chocolade, (overmatig) suiker, vet, zout en KAAS. Ik kreeg dus van iemand te horen dat káás ook een boosdoener kan zijn en (helaas) in mijn geval was dat ook zo. (ik ben gék op kaas)

Verder heb ik geleerd mijn hele lijf te ontspannen (als ik wat op voel komen ofzo) en ik heb met mijn vader oefeningen gedaan om stress uit mijn hoofd te krijgen (piekeren e.d.) ik moet zeggen, ik heb nog weinig last van stress en kan me ook om nog maar weinig dingen écht druk maken.

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:57

Hier nog iemand die veel last heeft van hoofdpijn. Niet dagelijks maar zeker wel wekelijks.

Een aantal jaar geleden was het extreem erg.
Ook ik ben toen naar de dokter geweest en werd meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis. Ook een scan gehad en bloed laten prikken. Kwam niets uit. Ook m'n ogen laten testen, ook dat was goed.

Na een aantal maanden maakte ik het uit met m'n toemalige vriendje en m'n hoofdpijn nam voor de helft af.
Het blijkt dat ik erg gevoelig ben voor spanningshoofdpijn. Nu heb ik nog vaak hoofdpijn, maar 9 v.d. 10 keer kan ik nu de oorzaak ervan vinden. bv. menstruatie, wedstrijd, belangrijke gesprekken etc.

Ik gebruik op doktersadvies ibrobufen voor m'n hoofdpijn. Ik weet dat het rotzooi schijnt te zijn, maar paracetamol kan ik 4 op een dag pakken zonder dat het helpt en 1 ibrobufen verlost me meteen van m'n hoofdpijn.

Verder kreeg ik als advies om zeker niet toe te geven aan de hoofdpijn maar toch je dagelijkse ritme te houden én heel belangrijk voor mij: blijven ontspannen en sporten. Als ik ga paardrijden en in de buitenlucht ben, gaat het bijna altijd over.

Misschien heeft een van jullie iets aan het advies wat ze mij hebben gegeven.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 20:43

Vandaag dus mn eerste dry needling behandeling. Vond het super spannend, maar mn fysio is een super relaxede man. Voelde me echt wel op mn gemak bij hem (vind ik echt heel belangrijk!)
Naald erin voel je idd niks van, maar dan gaat ie een beetje heen en weer bewegen en dat doet echt vet pijn. Gelukkig was hij met drie naalden klaar.

Na afloop voelde mn arm helemaal lam enik was echt even in de war, maar mn hoofd voelde ook een stuk lichter aan. Positief ervaren dus!
Volgende week mag ik weer :)

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 20:52

hallo
Ik heb precies zo gehad. bloedonderzoeken, neurologen, ziekenhuis in en uit voor onderzoeken, zelfs nek en rug foto,s gemaaakt omdat ze dachten dat het slijtage was (en dat op 20 jarige leeftijd) bleek niet zo te zijn gelukkig.

Ik ben naar een manuele therapeut gegaan en deze heeft mij van onder tot boven helemaal gekraakt. Ik ben 4 keer geweest en de pijn was weg!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 21:06

Ja de momenten dat de naalden echt in de spieren komen en de spanning dus weg halen, dat is een vrij vervelend gevoel. Maar troost je, de eerste keer is vaak het ergst.
En ja je hebt gelijk vette spierpijn hahaha. Goed warm houden, echt waar, dan ben je er morgen al een heel deel vanaf. Ook vannacht goed inpakken.
Ik ben gisteren met 12/13 prikken behandeld en heb gelijk goed ingepakt en warm gehouden en vandaag amper last gehad.

duChambre schreef:
Vandaag dus mn eerste dry needling behandeling. Vond het super spannend, maar mn fysio is een super relaxede man. Voelde me echt wel op mn gemak bij hem (vind ik echt heel belangrijk!)
Naald erin voel je idd niks van, maar dan gaat ie een beetje heen en weer bewegen en dat doet echt vet pijn. Gelukkig was hij met drie naalden klaar.

Na afloop voelde mn arm helemaal lam enik was echt even in de war, maar mn hoofd voelde ook een stuk lichter aan. Positief ervaren dus!
Volgende week mag ik weer :)

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 21:19

12prikken?!?! Mijn god daar moet ik echt niet aan denken. Vond 3 meer dan genoeg! Maar als jij zegt dat het beter wordt dan zal ht wel meevallen..

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 21:27

Nou voorheen had ik aan elke zijde van mijn nek 3 prikken, dus totaal 6. Nu was het het dubbele.
Maar ene kant voelde ik amper meer, terwijl mijn nek wel naar de kl*te was en ik al hele week hoofdpijn had.
Nu weet je wat je kan verwachten en verwacht je steeds het ergste en dan word de pijn steeds minder.
Ik ga nog steeds met eeb lachend gezicht heen haha. Zal ook wel komen doordat mijn fysio eruit ziet als Nick of Simon (die met dat langere haar hahaha).

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 10:32

Nou ik ben net bij de dokter geweest en ik heb weer Maxalt mee gekregen voor de erge dagen.
Daarnaast heb ik ook BetaBlokkers (Propranolol hcl) meegekregen. Deze zouden moeten helpen. Mocht het niet helpen, dan moet ik naar de neuroloog.