Slankere, ge"tone"de/strakke bovenbenen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 23:50

Nell_ schreef:
Ik vind jou benen totaal niet dik :')
Alleen ken ik het probleem! Want mijn bovenlichaam is te mager, hoor vaak dat ik zo dun ben etc. Je ziet ook altijd mijn ribben. Maar mijn bovenbenen zijn 'goed'. Ik vind ze dus bij mijn lijf ook te stevig, maar als ik dat zeg word ik ook altijd gek aangekeken.

Haha wij kunnen elkaar de hand schudden!

Wss zal ik ook bij jou zeggen: Ik vind ze totaal niet dik!
Maar als je zo gewend bent aan je bovenlichaam wat zo klein en dun is dan valt alles wat ook maar iets uit proportie valt opeens heel erg op. Zeker nu het bij mij slapper wordt (en niet alleen visueel maar ik merk het ook echt aan mijn fysieke mogelijkheden).

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 23:51

Verder: Bedankt voor de ideetjes voor oefeningen!
Ik ga zeker alles uitproberen om te kijken of het goed werkt om mijn spieren krachtiger te krijgen :)

Anoniem

Re: Slankere, ge"tone"de/strakke bovenbenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 23:57

Ik snap je probleem niet? Welk vet bedoel je? Wil je strakkere benen, ga naar de sportschool. Je bent nog maar 18 dus zo erg zal het allemaal nog niet wezen.
Als je wat ouder wordt en met deze maten en gewichten zit, wordt het een ander verhaal en ook dan is er prima wat aan te doen. Maar dat is toch vragen naar de bekende weg?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 23:59

Mindim schreef:
Ik snap je probleem niet? Welk vet bedoel je? Wil je strakkere benen, ga naar de sportschool. Je bent nog maar 18 dus zo erg zal het allemaal nog niet wezen.
Als je wat ouder wordt en met deze maten en gewichten zit, wordt het een ander verhaal en ook dan is er prima wat aan te doen. Maar dat is toch vragen naar de bekende weg?

Ik ben ook maar een arme student dus de sportschool zit er niet in.
Daarom vraag ik HTK oefeningen die ik thuis (en gratis) kan doen :)

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 00:05

Sportschool lijkt me niet de enige methode om je benen te trainen. Dus ik snap wel dat de TS hier vraagt wat een slimme manier is, die waarschijnlijk ook nog leuk is ;)
Je kan ook eens googlen op wat yoga oefeningen. Waar je sterker van wordt in plaats van dat je gewicht verliest. En je je ook lekker van gaat voelen :) En natuurlijk lekker thuis kan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 00:05

Ga paardrijden?? Ideaal voor de bovenbenen. Squatten is voor je billen niet voor je bovenbenen. Een oude oefening die goed helpt voor de binnen kant van je bovenbenen komt van Jane Fonda, google daar maar eens op.
Met google vind je een hoop meer op dit gebied dan op bokt.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 00:08

Krips schreef:
Sportschool lijkt me niet de enige methode om je benen te trainen. Dus ik snap wel dat de TS hier vraagt wat een slimme manier is, die waarschijnlijk ook nog leuk is ;)
Je kan ook eens googlen op wat yoga oefeningen. Waar je sterker van wordt in plaats van dat je gewicht verliest. En je je ook lekker van gaat voelen :) En natuurlijk lekker thuis kan doen.

Thanks, zal zo eens wat googlen daarop!
(Wie weet wordt ik er ook nog lenig van :)) )

Mindim:
Paardrijden? Ik heb een paard in de stal die nu aan het revalideren is van een peesblessure. Dus voor ik weer lekker kan trainen met haar duurt het zeker nog wel een half jaar. Om dan op de bank te gaan hangen tot ik er weer op kan stappen is me ook zo wat :))

Ik google me al in de rondte maar dacht: Wie weet hebben wat Bokkers goede tips!
Thanks, ga ook eens op haar googlen!

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 00:17

ik volg groepslessen tone-up... is een uur aan een stuk spieroefeningen doen... alle mogelijke spieren dan wel te verstaan.
is zoiets is geen optie, dan 'onthou' je de oefeningen voor je benen, en is er toch eens iemand geweest die controleert of je ze juist uitvoert...
deze oefeningen kun je dan thuis zelf blijven doen...

edit: heb trouwens hetzelfde probleem hoor... de enige foto waar het een beetje zichtbaar is, is van schat ik zo'n 5 jaar geleden:
Afbeelding

broeken moet ik sowieso in maat 38 nemen, en dan zijn ze te groot bij mijn heupen/buik...

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 00:27

Als je altijd sterke gespierde benen hebt gehad terwijl je er niets extra's voor deed dan zal dat met de tijd wel weer terug komen. Logisch dat alles wat is verslapt door je ziekte en herstel maar zodra je je oude leventje weer kunt hervatten neem ik aan dat je oude vormen ook weer terug zullen komen.

Ik heb ook net als jij vrij dunne onderbenen, sinds een aantal jaar zijn mijn bovenbenen en heupen helaas wel gegroeit met juist weer een smalle taille.....dat is pas irritant, helemaal als je naar de sportschool gaat met goed hoop en te horen krijgt dat het nou eenmaal je bouw is. Tja dan zit er maar één ding op....accepteren.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 10:10

Ik heb nu de leg magic 2ehands gekocht :D Want toch schijnt dat best te werken bij veel mensen!

Ik vind paardrijden dus totaal niet helpen :') Heb mijn eigen knol, rij regelmatig, maarmijn spieren zijn ook ver te zoeken in mijn benen. In mijn buik zie je ze beter :+

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 14:34

Focussed schreef:
KNIP

Cynn_x: Waarom is het een raar topic?
Ik wil weer sterke benen? Waarom is dat zo raar?
Al maak ik nou een topic aan met: Hallo ik ben 50 kilo ik ben te dik hoe val ik snel af... Ja dán heb je een punt.
Ik wil sterkere en gespierde benen, maar weet niet welke oefeningen goed zijn om je spieren te trainen... Dát vraag ik hier :)
Ik ben blij met mezelf, maar ik wil weer mijn sterke, oude benen terug omdat ik die ben kwijt geraakt na mijn Pfeiffer. Val je daar zo over?

KNIP

Ik vind mijzelf niet te dik, ik vind niet dat ik te vette benen heb. Ik wil strakkere benen, sterkere spieren, zoals ik had voor mijn Pfeiffer. Daarom zoek ik goede oefeningen om spieren sterker te maken waardoor mijn benen strakker en sterker worden

Dus neen reacties als: "Ruilen?" hoef ik niet. Ja ik wil best ruilen als je sterkere benen hebt als ik ja...

ik snap de toegevoegde waarde van je foto's niet helemaal... als je strakkere bovenbenen wilt kan je ook voor oefeningen vragen, een foto van de situatie heeft daar niks mee te maken. := als er een afvaltopic wordt geopend plaatst de ts toch ook geen foto van haar dikke buik?
en ik denk juist dat door die foto's mensen er zo over vallen, omdat je er daar gewoon hartstikke mooi slank uitziet en niks raars aan je benen (volgens andere mensen). iemand die zelf wat forser is snapt dan dus echt je probleem niet. ;)
denk dat als je er geen foto's bij gezet had de reacties al een stuk anders en bruikbaarder geweest waren.

voor strakkere bovenbenen kan je trouwens van die oefeningen doen dat je op de grond gaat liggen met je rug plat op de grond. en dan je benen omhoog en naar beneden doen (gestrekt houden). meer oefeningen zou ik niet weten trouwens.. maar wel een handige voor thuis.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:02

Je hebt prachtige benen!!! Maar je kunt lungen of squatten, daar worden je benen en billen wel strakker van!!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:16

Ik zal maar geen foto's plaatsen van mijn bovenbenen :')

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:46

Dank je Loose, jij snapt me. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:49

Focussed schreef:
suus_romy schreef:
Hoelang ben je al herstellende van pfeiffer?
JPS: dat is zeker waar! Ik heb dit toen ook behoorlijk ondervonden, al vond ik mijn benen toen een stuk mooier toen ik niets deed haha. Maar dat is natuurlijk per persoon verschillend.

Ongeveer 4 maanden geleden sinds het uit mijn bloed verdwenen is!

Cynn_x: Waarom is het een raar topic?
Ik wil weer sterke benen? Waarom is dat zo raar?
Al maak ik nou een topic aan met: Hallo ik ben 50 kilo ik ben te dik hoe val ik snel af... Ja dán heb je een punt.
Ik wil sterkere en gespierde benen, maar weet niet welke oefeningen goed zijn om je spieren te trainen... Dát vraag ik hier :)
Ik ben blij met mezelf, maar ik wil weer mijn sterke, oude benen terug omdat ik die ben kwijt geraakt na mijn Pfeiffer. Val je daar zo over?

Hetzelfde geldt voor Dagmar_1995 :)

Bizzybijtje: Moet ik mijzelf er voor schamen dan?

Zeg sjonge jonge, wat lezen jullie selectief?????????????????????????????
Echt mijn mond staat ervan open?
Mischien kunnen jullie het zo lezen:
Ik vind mijzelf niet te dik, ik vind niet dat ik te vette benen heb. Ik wil strakkere benen, sterkere spieren, zoals ik had voor mijn Pfeiffer. Daarom zoek ik goede oefeningen om spieren sterker te maken waardoor mijn benen strakker en sterker worden

Dus neen reacties als: "Ruilen?" hoef ik niet. Ja ik wil best ruilen als je sterkere benen hebt als ik ja...

Hóhó, wij selectief lezen? :')
Ik doelde erop dat het gewoon niet zo'n snugger idee is dergelijke foto's op internet te plaatsen, maatje 32 of maatje 46.
Mijn tip;
Trek het je niet aan. Als je hiervanaf bent vindt je waarschijnlijk weer iets anders, dat is vrouweneigen. ;)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:44

Ik vraag me af of je benen echt slanker gaan worden als je oefeningen gaat doen. Je geeft aan dat je spieren zijn verminderd door de pfeiffer. Als je oefeningen gaat doen zul je vast wel iets vet verliezen op je benen, maar de spieren in je bovenbenen zullen ook gaat groeien! Je benen worden dan misschien wel wat strakker, maar qua omvang zullen ze niet veel veranderen door de groei van je spieren.
Dit is een ,voor mij, logische beredenering.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:04

Nell_ schreef:
Ik heb nu de leg magic 2ehands gekocht :D Want toch schijnt dat best te werken bij veel mensen!

Ik vind paardrijden dus totaal niet helpen :') Heb mijn eigen knol, rij regelmatig, maarmijn spieren zijn ook ver te zoeken in mijn benen. In mijn buik zie je ze beter :+

dat dacht ik ook over mijn benen. dat de spieren ver te zoeken waren.
tot we met mn studie (fysiotherapie) de anatomie van de bovenbenen op elkaar gingen oefenen. (dat houdt in: spieren voelen, aftasten. waar zitten de randen, waar het begin en eind punt. en dan met een oogpotlood de spier op de huid tekenen).
ik lag niets vermoedend vrolijk mn beenspieren aan te spannen (want dan voel je ze natuurlijk het best) tot mn klasgenootje zegt: mijn hemel wat voor sport doe jij, je spieren zijn echt super goed te voelen! kan bijna zo overtrekken!

terwijl ik toch echt wel wat vet op mn benen heb zitten (maar dan echt haha) maar blijkbaar zitten daaronder toch wel wat spieren van dat ene uurtje paardrijden per week.

en nu weer ontopic:
wat ik ook een super goede (en zware) oefening vind is: op je zij gaan liggen op de grond. en dan je bovenste been heffen.
gewoon opheffen, even vasthouden, en weer laten zakken (maar niet laten rusten op de grond, dus wel constant een beetje optillen).
kun je zwaarder maken door zo'n elastische band om je knieen te binden (echt killing is dat, vond het loodzwaar). nog een stapje zwaarder: een gewichtje onder die elastische band.
deze oefening dus: http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:gEwa ... th=409&t=1

voor de rest ga ik nog even nadenken!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 10:13

Als we nou gewoon antwoord geven op haar vraag, ipv al dat geklets eromheen, dat het niet hoeft en dat jij ook wel zo'n benen zou willen hebben.. Dat is allemaal niet relevant imo.

Voor strakkere benen zijn squats, lunges, ab- en aductoren (zijkant van de bovenbenen), leg exantion (hoe schrijf je dat :=) en de leg roll (boven en onderkant van de bovenbenen) en de leg press (ook de billen en kuiten worden licht getraind) heel goed :j
Multi hip is eventueel ook prima.

Behalve voor quats en lunges, heb je wel een sportschool nodig..