Stoppen met roken, het kan!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CouCou

Re: Stoppen met roken, het kan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 15:52

ruikt ook heerlijk, maar ben je eraf gebleven??

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 16:00

eowyn04 schreef:
ruikt ook heerlijk, maar ben je eraf gebleven??

Ja, ik durf nl. niet zo goed meer te roken, dus misschien is dat de manier om er definitief af te blijven?

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 16:04

Electra63 schreef:
Ja, ik durf nl. niet zo goed meer te roken, dus misschien is dat de manier om er definitief af te blijven?

Hoe bedoel je?
Ik durf niet meer te roken?

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 16:30

Mijn vriend heeft een paar keer geprobeerd te stoppen met roken, maar dat lukt 'm niet. Het langste was 6 dagen, vorig jaar na de jaarwisseling. Hij zou het na deze jaarwisseling ook weer gaan proberen, maar dat wou ie toch maar niet. Slappeling. :+ Hij is sinds een maand of 2 wel aan het minderen, rookt nu wat minder sigaretten per dag.
Maar zaterdagavond waren we even in een kroegje en dan rookt ie echt als een ketter zeg.. Op een gegeven moment werd ik er een beetje chaggerijnig van, hij stak nummer 3 in een half uur op. Kan me dan zo ergeren, het is zo slecht voor je en waarom moet je in godsnaam na 10 minuten alweer een nieuwe opsteken. Toen vroeg ik ook aan 'm: 'Je bent toch aan het minderen?'. 'Ja,' zegt ie, 'maar niet met uitgaan. En ik heb toch vandaag heel weinig gerookt omdat ik pas zo laat wakker werd.' Het hoeft toch niet zo te zijn dat je alle 'gemiste' sigaretten in moet halen, of ben ik nou gek? :P Hoop echt dat ie een keer kan stoppen, voor mij maar vooral voor zichzelf.

Edit: ik heb hem ook wel eens verteld over het boek van Allen Carr, maar hij is echt TOTAAL geen lezer. Dus ik vraag me af of hij dat boek daadwerkelijk gaat lezen als ik het voor hem koop..

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:48

Stoppen met roken is een beslissing die je alleen maar zelf kunt nemen.
Je moet daar inderdaad wel naar toe groeien, ik heb ook verschillende pogingen gedaan voordat het uiteindelijk wel lukte.
Het is een soort deur in je hoofd die je dicht doet; Ik rook niet meer (nooit meer) daar moet je wel van overtuigd zijn.
Als je in je achterhoofd houdt, misschien op een feestje of als ik me poedersuiker voel.. dan gaat het niet lukken.
Die deur moet gewoon dicht.
Ik vond het erg moeilijk de eerste periode; slecht slapen, tijd over, onrustig, licht in mijn hoofd en altijd trek in een sigaret.
Omdat ik de deur dicht had gedaan was het niet moeilijk om die sigaret niet op te steken.
De trek naar een sigaret gaat wel vrij snel over, de gewoonte is lastiger te doorbreken.

Mijn grootste motivatie om te stoppen was eigenlijk dat ik niet afhankelijk wilde zijn van iets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 23:00

Inderdaad, de beslissing moet volledig uit jezelf komen.

Maar dan zijn er gelukkig methoden die het stoppen er wel makkelijker op maken :)
Uiteraard heb ik diep respect voor mensen die puur en alleen op karakter kunnen stoppen, dat is mij nooit gelukt!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 23:44

Ik heb het boek van Allan Carr al heel lang in de kast. Heb het al een paar keer gelezen:
behalve het laatste hoofdstuk! (dat hoofdstuk van: de laatste sigaret)
Heel stom natuurlijk, gewoon jezelf voor de gek houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 23:45

Hoe bedoel je, jezelf voor de gek houden? :)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 23:48

Nou, dat ik dat boek ging lezen. Zolang je het boek leest moet je gewoon doorgaan met roken.
Pas bij het laatste hoofdstuk van het boek, komt het gedeelte van: de laatste sigaret.
Dus dan moet je echt gaan stoppen.
Maar dat laatste hoofdstuk heb ik nog niet gelezen dus hoefde ik ook nog niet te stoppen met roken.
Dus dat is jezelf voor de gek houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 23:50

Hmm ja dat begrijp ik wel, het nakende einde lijkt soms beangstigend hé ;)

Toch wens ik je veel succes in de toekomst, wie weet krijg je het boek toch nog uit! :)