Hoe krijg je die killer body?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Hoe krijg je die killer body?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:08

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:55

Nee sorry RoseK, daar kan ik je niet mee helpen....

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:47

Leuk Yolien! Als ik weer tijd heb na mijn stress-volle school periode ga ik ook weer fanatiek fitnessen. en ook groepslessen bodypump volgen!
lijkt me super goed voor je lichaam, word het lekker strak van denk ik zo!

ik weet dat ze bij fit for free inderdaad met Les Mills werken!

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 18:49

Vandaag was mijn 2de les van bodypump.
Vind echt gezellig daar, heb gelijk een maand abbo genomen van 1 keer per week.
Ik doe ook nog 1 keer perweek baantjes zwemmen en fitniss en natuurlijk paardrijden.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:33

Jaimyliefje schreef:
Heb je het over mij? Ja ik ga natuurlijk geen foto's in m'n profiel zetten waarop ik vind dat ik er lelijk en dik uitzie :P maar sowieso was ik in die tijd een stuk slanker, zo begin 2010. Inmiddels ben ik best een dikkerdje *klik*
Op deze foto zie ik er weer op m'n oncharmantst uit, en ik denk dat ik nu ook wel wat dunner ben dan toen. Maar vooralsnog ben ik vrij rond en vol, en dat is zoals ik al zei in principe niet erg (dat is ook mijn bouw) maar ik wil vooral wat strakker worden. Gespierde armen + een subtiele sixpack...
Ik wil eigenlijk trainen voor een rondere meer gelifte bips (die mag overigens ook best wat dikker, vind ik juist mooi), dunnere en strakkere bovenbenen, en verder zoals ik al zei: gespierde armen + een subtiele sixpack.

Sorry TS, maar als je voor een subtiele sixpack gaat dan zal je toch streng op je voeding moeten gaan letten en véél cardio moeten doen. Je zal je als het ware eerst moeten gaan 'droog trainen'.
Ik zag het bovenstaande ook niet zitten en dacht het te kunnen oplossen met: op mijn voeding letten (lees: gewoon gezond eten, verder niets speciaals), veel water drinken, fitnessen en daarnaast nog dagelijks 100x buikspieroefeningen doen. Ik ben nu bijna een jaar verder... Ik ben al heel wat afgevallen (was mijn doel ook!). Mijn spieren zijn mooi en stevig maar ik heb nog steeds niet dat subtiele sixpackje. :n
Ik heb me laten vertellen dat dat ook één van de moeilijkste zones voor een vrouw is om spieren te kweken en vet kwijt te geraken. Achja, ik geef nog niet op en wens jou ook veel succes! :)

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:43

bodypump is hier ideaal voor :)
Maar subtiel sixpackje ga je niet redden met een normaal en gezond voedingspatroon, daarvoor dien je alles uit te balanceren en veel eiwitten te nuttigen om droog te kunnen trainen.
Bodypump is overigens ook prima thuis te doen; Koop een halter, download de lesmills-dvd's en LET'S START!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:45

Dat ben ik niet helemaal met je eens Pinda_Dipje :) Het is bij bodypump heel belangrijk om de goede houding te hebben (dat is natuurlijk altijd belangrijk, maar als je met gewichten traint nog meer) en ik denk dat het daarom minder handig is om het zelf te doen thuis..Ik denk dat je beter naar een sportschool kunt gaan als je wilt pumpen om van gecertificeerde instructeurs les te krijgen :)

Als je iets thuis wil doen, zou ik voor iets minder belastends gaan :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:50

Daar ben ik het mee eens Corelli. Heb toen ik die les meedeed ook een paar keer aanwijzingen gehad, je doet snel iets fout met je techniek.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:55

Inderdaad :j Zoiets "simpels" als squats doen al veel mensen fout (bijv knieën te ver naar voren buigen)

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:05

Zijn de Les Mills DVD's te downloaden? Nooit aan gedacht!

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:11

Pinda_Dipje schreef:
bodypump is hier ideaal voor :)
Bodypump is overigens ook prima thuis te doen; Koop een halter, download de lesmills-dvd's en LET'S START!

Halter nu te koop bij de aldi! maar daar kan echt maar 15 kilo aan ofzo :')

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:13

Corelli schreef:
Inderdaad :j Zoiets "simpels" als squats doen al veel mensen fout (bijv knieën te ver naar voren buigen)

ja! daar heb ik ook moeite mee.. mijn knieen komen voor mijn voeten zegmaar.

en je moet echt de 'knik bewegingen' door hebben.. rug en kont/bekken.
het ziet er veel makkelijker uit dan het is :P

Oja wat denken jullie? Ik bankdruk wel eens, gewoon puur om te testen hoe veel ik kan (inmiddels 50 Kg *D incl stang) maar zouden je borsten hier kleiner of groter van kunnen worden? :')

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 23:10

Hier nog 1! momenten dat ik baal van mijn buik als in "aaah wat een leuk jurkje, maar mn buik en benen komen er zo in uit!"

Ik heb (nog!) niet het hele topic gelezen, maar ga er morgen even voor zitten. Ik zat te denken aan pole fitness maar wil niet in mijn eendje dus moet even een vriendin ofzo over halen hahaha :D

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 23:17

Je kunt ook die diepere buikspieren trainen, Dit trekt de buik vaak strakker.. Dit doe je niet door normale sit ups enz.. te doen. Dan train je veel meer de opliggende spieren.
Om de diepe buikspieren te trainen kun je veel oefeningen doen met je benen in de lucht.

Ben je bekend met het bruggetje?

Ga met je rug op de grond liggen en leg je handen aan de binnenkant van je bekken. Voel of dit hard of zacht is. Wanneer het hard is span je je diepere buik spieren aan. Is dit niet doen dan kun je een "ssst" geluid maken en als het goed is hoor je dan de spieren te voelen aanspannen.

Breng nu je bekken van de grond af ( of je billen) en maak van je knie tot aan je borst een rechte lijn. Je kunt je handen naast je bekken houden om te controleren of je nog steeds je diepe buikspieren aanspant..

Je kunt deze oefening nog uitbreiden door een been in de lucht te houden.. alleen kun je dat beter onder begeleiding doen omdat het daar bij veel mensen fout gaat. ( je krijgt er geen problemen mee, je traint dan alleen de verkeerde spieren... of bijna geen spieren eigenlijk )

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 23:23

Ik ga/ging naar de sportschool (heb sinds vrijdag pols gebroken dus kan nu niet |( ) Je kunt daar aangeven waarvoor je wilt trainen, maken ze een apart schema voor je en daarnaast kun je ook nog groepslessen volgen. Best leuk!
Zou gewoon ff langs een sportschool gaan, des noods samen met iemand ter stimulans of gewoon gezelligheid!

IERTJE7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 23:29

Body attack! Echt ge-wel-dig! Is sinds kort nieuw bij ons op de sport school en ben nu al verslaafd!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 07:42

Precious20 schreef:
Sorry TS, maar als je voor een subtiele sixpack gaat dan zal je toch streng op je voeding moeten gaan letten en véél cardio moeten doen. Je zal je als het ware eerst moeten gaan 'droog trainen'.
Ik zag het bovenstaande ook niet zitten en dacht het te kunnen oplossen met: op mijn voeding letten (lees: gewoon gezond eten, verder niets speciaals), veel water drinken, fitnessen en daarnaast nog dagelijks 100x buikspieroefeningen doen. Ik ben nu bijna een jaar verder... Ik ben al heel wat afgevallen (was mijn doel ook!). Mijn spieren zijn mooi en stevig maar ik heb nog steeds niet dat subtiele sixpackje. :n
Ik heb me laten vertellen dat dat ook één van de moeilijkste zones voor een vrouw is om spieren te kweken en vet kwijt te geraken. Achja, ik geef nog niet op en wens jou ook veel succes! :)

Eensch!
Dan zul je echt een uitgebalanceerd trainings- en voedingsschema moeten hebben.
Wat overigens superleuk is om mee bezig te zijn!
Maar goed, da's mijn mening :D

Hoffie777

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 07:54

ik lees even mee

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 08:16

Dames/heren, niet zomaar de pump thuis gaan doen. Er komt meer bij kijken dan alleen de bewegingen.
Ik ben zelf tijdens mijn lessen constant bezig met het corrigeren en aanleren van techniek.

Tip voor de squat:
Probeer je gewicht naar de achterkant van je voet te verplaatsen, dus op je hakken.
Hierdoor kun je al minder ver met je knieën naar voren.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 08:36

IERTJE7 schreef:
Body attack! Echt ge-wel-dig! Is sinds kort nieuw bij ons op de sport school en ben nu al verslaafd!

Of bodycombat, dat komt op hetzelfde neer, maar is dan van Les Mills (Les mills wordt bij veel sportscholen gebruikt geloof ik :) )

Jodieee: dat heb ik laatst gedaan op de sportschool met buikspierenkwartier, dat is zwaar :wow:

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:48

Jodieee schreef:
Je kunt ook die diepere buikspieren trainen, Dit trekt de buik vaak strakker.. Dit doe je niet door normale sit ups enz.. te doen. Dan train je veel meer de opliggende spieren.
Om de diepe buikspieren te trainen kun je veel oefeningen doen met je benen in de lucht.

Ben je bekend met het bruggetje?

Ga met je rug op de grond liggen en leg je handen aan de binnenkant van je bekken. Voel of dit hard of zacht is. Wanneer het hard is span je je diepere buik spieren aan. Is dit niet doen dan kun je een "ssst" geluid maken en als het goed is hoor je dan de spieren te voelen aanspannen.

Breng nu je bekken van de grond af ( of je billen) en maak van je knie tot aan je borst een rechte lijn. Je kunt je handen naast je bekken houden om te controleren of je nog steeds je diepe buikspieren aanspant..

Je kunt deze oefening nog uitbreiden door een been in de lucht te houden.. alleen kun je dat beter onder begeleiding doen omdat het daar bij veel mensen fout gaat. ( je krijgt er geen problemen mee, je traint dan alleen de verkeerde spieren... of bijna geen spieren eigenlijk )

Die oefening kreeg ik bij de fysio voor mijn rugklachten :j

Ik zou ook wat 'strakker' willen worden.
Mijn buik is in het afgelopen jaar wat slapper geworden en ik mis mijn oude strak buikje!
Maar ik heb niet de discipline om naar de sportschool te gaan _O-

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 13:35

Ik wil ook een killer body := maar het is moeilijk. ik wil zoiezo dit jaar minimaal 10 kilo afvallen, dat is mijn doel, dan heb ik weer een redelijk gezond gewicht, maar ik zou ook graag weer gewoon een strak lijf willen hebben :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 17:42

Corelli schreef:
IERTJE7 schreef:

Of bodycombat, dat komt op hetzelfde neer, maar is dan van Les Mills (Les mills wordt bij veel sportscholen gebruikt geloof ik :) )

Jodieee: dat heb ik laatst gedaan op de sportschool met buikspierenkwartier, dat is zwaar :wow:

Body attack is ook van les mills ;)
Ik doe het ook is idd erg leuk, en supergoed voor je conditie!

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:02

Zo ik heb spierpijn zeg mijn billen en mijn boven benen, en me schouders van bodypump was trouwens gisteren mijn tweede keer.
Ik blijf dit doen elke week :D

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:09

Natasja91 schreef:
Precious20 schreef:

Eensch!
Dan zul je echt een uitgebalanceerd trainings- en voedingsschema moeten hebben.
Wat overigens superleuk is om mee bezig te zijn!
Maar goed, da's mijn mening :D

:j :j Superleuk inderdaad!
Als je de smaak eens te pakken hebt, merk je eigenlijk niet meer dat je op je voeding let en traint. Het wordt gewoon 'a way of life'.