Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jaimyliefje schreef:Heb je het over mij? Ja ik ga natuurlijk geen foto's in m'n profiel zetten waarop ik vind dat ik er lelijk en dik uitziemaar sowieso was ik in die tijd een stuk slanker, zo begin 2010. Inmiddels ben ik best een dikkerdje *klik*
Op deze foto zie ik er weer op m'n oncharmantst uit, en ik denk dat ik nu ook wel wat dunner ben dan toen. Maar vooralsnog ben ik vrij rond en vol, en dat is zoals ik al zei in principe niet erg (dat is ook mijn bouw) maar ik wil vooral wat strakker worden. Gespierde armen + een subtiele sixpack...
Ik wil eigenlijk trainen voor een rondere meer gelifte bips (die mag overigens ook best wat dikker, vind ik juist mooi), dunnere en strakkere bovenbenen, en verder zoals ik al zei: gespierde armen + een subtiele sixpack.

Het is bij bodypump heel belangrijk om de goede houding te hebben (dat is natuurlijk altijd belangrijk, maar als je met gewichten traint nog meer) en ik denk dat het daarom minder handig is om het zelf te doen thuis..Ik denk dat je beter naar een sportschool kunt gaan als je wilt pumpen om van gecertificeerde instructeurs les te krijgen 

Zoiets "simpels" als squats doen al veel mensen fout (bijv knieën te ver naar voren buigen) Corelli schreef:InderdaadZoiets "simpels" als squats doen al veel mensen fout (bijv knieën te ver naar voren buigen)

incl stang) maar zouden je borsten hier kleiner of groter van kunnen worden?
) Je kunt daar aangeven waarvoor je wilt trainen, maken ze een apart schema voor je en daarnaast kun je ook nog groepslessen volgen. Best leuk!Precious20 schreef:Sorry TS, maar als je voor een subtiele sixpack gaat dan zal je toch streng op je voeding moeten gaan letten en véél cardio moeten doen. Je zal je als het ware eerst moeten gaan 'droog trainen'.
Ik zag het bovenstaande ook niet zitten en dacht het te kunnen oplossen met: op mijn voeding letten (lees: gewoon gezond eten, verder niets speciaals), veel water drinken, fitnessen en daarnaast nog dagelijks 100x buikspieroefeningen doen. Ik ben nu bijna een jaar verder... Ik ben al heel wat afgevallen (was mijn doel ook!). Mijn spieren zijn mooi en stevig maar ik heb nog steeds niet dat subtiele sixpackje.![]()
Ik heb me laten vertellen dat dat ook één van de moeilijkste zones voor een vrouw is om spieren te kweken en vet kwijt te geraken. Achja, ik geef nog niet op en wens jou ook veel succes!

IERTJE7 schreef:Body attack! Echt ge-wel-dig! Is sinds kort nieuw bij ons op de sport school en ben nu al verslaafd!
)
Jodieee schreef:Je kunt ook die diepere buikspieren trainen, Dit trekt de buik vaak strakker.. Dit doe je niet door normale sit ups enz.. te doen. Dan train je veel meer de opliggende spieren.
Om de diepe buikspieren te trainen kun je veel oefeningen doen met je benen in de lucht.
Ben je bekend met het bruggetje?
Ga met je rug op de grond liggen en leg je handen aan de binnenkant van je bekken. Voel of dit hard of zacht is. Wanneer het hard is span je je diepere buik spieren aan. Is dit niet doen dan kun je een "ssst" geluid maken en als het goed is hoor je dan de spieren te voelen aanspannen.
Breng nu je bekken van de grond af ( of je billen) en maak van je knie tot aan je borst een rechte lijn. Je kunt je handen naast je bekken houden om te controleren of je nog steeds je diepe buikspieren aanspant..
Je kunt deze oefening nog uitbreiden door een been in de lucht te houden.. alleen kun je dat beter onder begeleiding doen omdat het daar bij veel mensen fout gaat. ( je krijgt er geen problemen mee, je traint dan alleen de verkeerde spieren... of bijna geen spieren eigenlijk )

maar het is moeilijk. ik wil zoiezo dit jaar minimaal 10 kilo afvallen, dat is mijn doel, dan heb ik weer een redelijk gezond gewicht, maar ik zou ook graag weer gewoon een strak lijf willen hebben
Corelli schreef:IERTJE7 schreef:Body attack! Echt ge-wel-dig! Is sinds kort nieuw bij ons op de sport school en ben nu al verslaafd!
Of bodycombat, dat komt op hetzelfde neer, maar is dan van Les Mills (Les mills wordt bij veel sportscholen gebruikt geloof ik)
Jodieee: dat heb ik laatst gedaan op de sportschool met buikspierenkwartier, dat is zwaar
Natasja91 schreef:Precious20 schreef:Sorry TS, maar als je voor een subtiele sixpack gaat dan zal je toch streng op je voeding moeten gaan letten en véél cardio moeten doen. Je zal je als het ware eerst moeten gaan 'droog trainen'.
Ik zag het bovenstaande ook niet zitten en dacht het te kunnen oplossen met: op mijn voeding letten (lees: gewoon gezond eten, verder niets speciaals), veel water drinken, fitnessen en daarnaast nog dagelijks 100x buikspieroefeningen doen. Ik ben nu bijna een jaar verder... Ik ben al heel wat afgevallen (was mijn doel ook!). Mijn spieren zijn mooi en stevig maar ik heb nog steeds niet dat subtiele sixpackje.![]()
Ik heb me laten vertellen dat dat ook één van de moeilijkste zones voor een vrouw is om spieren te kweken en vet kwijt te geraken. Achja, ik geef nog niet op en wens jou ook veel succes!
Eensch!
Dan zul je echt een uitgebalanceerd trainings- en voedingsschema moeten hebben.
Wat overigens superleuk is om mee bezig te zijn!
Maar goed, da's mijn mening
Superleuk inderdaad!