Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 15:18

Het is idd lastig wat aan te trekken. Met het extreem koude weer, liep ik met een thermoshirt, daar overheen een longshirt met hoge kraag ;), daaroverheen mijn hardloopjas en dan nog mijn reflecterend hesje. Afhankelijk hoe koud, loop ik nog met een thermobroek onder mijn hardloopbroek. Ik loop altijd buiten, daarom wilde ik niet bezuinigen op goede kleding en ben mijn garderobe langzaam gaan uitbreiden.

Zojuist ben ik terug van het hardlopen en had een sportshirt, met longshirt erover en jasje aan, dit was te warm! Pfff. Eindelijk weer eens de polder ingekund! *\o/* Fietspaden waren bagger om te lopen, één grote, uitgestrekte ijsplaat. :( Ben maar de openbare weg opgelopen, maar moest tussen door toch het fietspad nemen. Ben uiteindelijk maar gaan wandelen, want dit kostte mijn enkels en achillespezen.
Had een vriend van mij een leuke route beloofd zaterdag, maar dat gaat hem niet worden :n

Zielig he, die diertjes en het vuurwerk. Wij hebben 2 parkieten en die zijn nu nog relaxed, straks met oudejaarsnacht zijn ze niet rustig te krijgen. Mijn pony vindt siervuurwerk geweldig, die staat heel de nacht vuurwerk te kijken vanaf haar plaatsje. _O-

Mooie tijd Judith!! :j

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 15:26

Goede kleding en schoenen zijn toch wel heel belangrijk om fijn te kunnen lopen! :j

Ik loop nu buiten met een thermoshirt en daaroverheen 2 hardloopshirts met lange mouwen. Alleen in het donker heb ik daar een veiligheidsvestje overheen. Verder heb ik gewoon mijn normale hardloopbroek aan. Krijg wel koude benen, maar heb daar verder geen last van.
Ik moet alleen dus even een shirt met hoge kraag kopen! :D

Door de sneeuw en ijs heb ik de laatste tijd vaak op de loopband gelopen, maar dat vind ik echt verschrikkelijk! Geestdodend en het loopt niet fijn. Maar ja, je been breken in de sneeuw is ook niet fijn... :roll:
Bij ons zijn de dijken weer goed en sneeuw en ijs vrij, dus loop nu weer heerlijk buiten!

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:32

hoi :+

de weg is hier goed te lopen :)
Maar wel lastig als er een auto aan komt dan moet je de prut wel in en dat is glad :=

Bah het ijzelt hier!! Zal morgen ochten behoorlijk glad zijn denk ik :n

Ik loop nu met een thermo broek, hardloop broek, tshirt en 2 hardloopjasjes waarvan een een hoge kraag heeft :) prima te doen :j oh ja en handschoenen (die wel uitgaan op den duur ;) ) en een muts :D

Loopband lijkt me ook saai, maar wel ideaal met dit weer :))

Anoniem

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 19:43

Pfff, schaam me dood, ben nog steeds niet wezen hardlopen. Alle trainingen zijn iedere keer afgelast en dan heb ik er weinig zin in... Goed voornemen dan maar.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 20:33

Arme diertjes met vuurwerk. De hondjes krijgen hier kalmeringspillen...

Hardlopen ging fantastisch! Heb m'n 8 km in 49:35 gelopen, das dus 9,7km/uur! Zit nu te twijfelen of ik zaterdag al een nieuwe route zal lopen, heb er 1 bedacht, maar die is wel meteen 10 km....

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 22:56

WenK schreef:
Hardlopen ging fantastisch! Heb m'n 8 km in 49:35 gelopen, das dus 9,7km/uur! Zit nu te twijfelen of ik zaterdag al een nieuwe route zal lopen, heb er 1 bedacht, maar die is wel meteen 10 km....

Zo wat goed zeg.... +:)+ dat haal ik bij lange na niet.

Loopband is saai maar goed vorig jaar was het zo koud en kon ik op een of andere manier niet verder komen.
Omdat ik echt wat aan mijn lijn wilde doen ben ik voor een half jaar lid geworden bij de sportschool
Nu krijg ik tips en kan ik met vragen terecht en omdat ik nu met een hartslagmeter loop ,loop ik mijzelf op dit moment ook niet voorbij.
Ik wil heel graag weer buiten lopen kan daar mijn warmte beter kwijt.....en heb wat te zien ook.
Maar goed het is voor nu een mooie oplossing.

Jullie lopen allemaal ongeveer 3 keer per week toch.....hoeveel km per keer ongeveer lopen jullie en hebben jullie dan geen last van
de spieren en zo?

Zo nu even bankhangen net klaar met werken namelijk

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 11:37

Goedemorgen!

Hier ook ijzel gisteravond, bah! Moest ook nog terugrijden vanuit Emmen, dus 45min in de auto. Heb (waar je 100km/h mag) niet harder gereden dan 70. Gelukkig heelhuids thuis gekomen. Wel heerlijk uiteten geweest met 3 vriendinnen. Nu is 't lekker aan 't dooien....dus....ik ga ook zo weer lopen!!

Wen, hier ook een zielig hondje! Op zich gaat 't best goed, maar als er meerdere knallen achter elkaar komen, zit ze rechtop, op ons vloerkleed en dan trillen haar oortjes. Heel sneu. Maar dit is 't eerste jaar dat we haar hebben met oud&nieuw en dus wil ik haar niet meteen iets geven. Ik wil eerst eens zien hoe 't gaat. En op zich lijkt dat nog redelijk te gaan, ze kruipt niet weg ofzo gelukkig. Vanavond gaan we lekker gourmetten bij m'n zusje, haar vriend en met m'n moeder. Dan gaat de hond ook mee, gaat lekker in de bench, kleedje erover.

Angela, nieuwe jaar, nieuwe kansen! :D

Scooby, ik loop zelf 2x per week en doe nog 1x per week spinning of pilates, als afwisseling. Ik weet niet precies hoeveel km ik momenteel loop denk zo rond de 4-5km. Ik ben een schema aan 't volgen, waardoor ik nu dus op ong 3x9min hardlopen zit en 2 min wandelen tussendoor. Ik heb zelf in 2008 wel een 10km wedstrijd uit gelopen, dus daar werk ik nu weer naar toe. Die staat gepland op 28mei. En ja, ik moet wel oppassen want ik heb vrij snel last van spierpijn. Dus ik probeer wel goed te rekken na 't lopen en het goed op te bouwen en niet te hard van stapel lopen. Daarbij gezond en juist eten, is ook belangrijk.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 12:14

Scooby, ik loop idd 3 keer per week. Loop nu 2 keer in de week 5 km en 1 keer 8 km, maar vanaf komende week doe ik er weer een schepje bovenop, dan wordt het 2 keer in de week 6 km en 1 keer 8 of 10, moet ff kijken.

Goed rekken, opwarmen en nadenken over je eten is belangrijk. Ikzelf eet graag een banaan, dat helpt voor je spieren.. :j

Sneu he Marjolein, van die hondjes. Verstandig dat je het 1e jaar niets geeft, eerst maar eens kijken.

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 12:49

Zo ik ben weer terug!! Heerlijk gelopen, echt heel fijn. Had een relaxte training dit keer, 2x10min hardlopen met 3 min wandelen tussendoor. Best een makkie dus, maar ik vond 't wel even lekker. Ben in totaal 31min onderweg geweest met warming-up en cooling-down erbij. Thuis aangekomen vond ik 't hoog tijd voor enkele buikspieroefeningen. Want daar wil ik ook echt aan gaan werken. :) Heb thuis nog 100 buikspieroefeningen gedaan in 3min. 10 recht/10schuin etc. Had vroeg altijd zo'n stakke buik, maar nu ik midden 20 ben is daar weinig meer van over. Trainen dus!!

Ik eet ook graag een banaan, geeft mij ook altijd veel energie en kwark of naturel yoghurt na de training is ook goed voor je spieropbouw.

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 13:02

jeetje alweer een nieuw topic! Ik kom er weer fanatiek bij, ben deze week weer begoinnen met hardlopen :D

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 13:50

ook ik ga WEER beginnen met hardlopen haha ;)
Maar al die gladheid... ik loop hier ook niet graag op straat want het is niet zo overzichtelijk, sowieso ook niet in 't donker en ik heb bijna geen tijd vrij als er nog normaal daglicht is ;)

Dus 't schiet niet op. Volgend jaar inderdaad dan maar weer ;)

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 14:11

vanavond lekker aan de oliebollen haha :P

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 15:06

Zo iedereen is weer goed bezig zeg...
Heb echt respect voor ieder de door weer en wind naar buiten gaat met de schoenen aan... +:)+

Zo wenk goed zeg....hoop dat ik ook kan zeggen over een poosje 3 keer per week 5 km .
Op de sportschool kreeg ik vanmorgen ook al de tip veel kwark eten en opletten dat ik ook niet te weinig eet.

En ik laat volgende week ofzo even een fisio naar mijn manier van lopen kijken denk dat daar wel wat aan schort.
Zo blijven we lekker bezig dus hahah.

Iedereen een fijne avond en diegene die nog gaan lopen loop ze er wordt hier al veel geknald...brr

tot later :wave:

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 15:08

Nieuwe jaar nieuwe kansen he KDS!? :)

Ik heb al 2 oliebollen op LL! :P

Maar verder nog niets ongezonds gegeten. Probeer er nog wel een beetje rekening mee te houden.

Ben nu lekker in huis aan 't opruimen/schoonmaken...straks nog even met hondje eruit. Ben benieuwd hoe dat gaat, ze zijn nu wel meer aan 't knallen. Is 't bij jullie ook zo mistig? Hier echt enorm!

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 15:12

Ik kom ook ffies weer binnenvallen :=

Heb de afgelopen tijd niet zo veel gelopen (1 a 2 keer per week).
Als ik vandaag vroeg naar huis mag wil ik vanmiddag nog even gaan hardlopen.

Vanaf volgende week ga ik weer diëeten dus dan wil ik graag 2 tot 3 keer per weer hardlopen :)

Gaat hier alles goed?

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 15:18

Welkom terug PE, iedereen komt weer terug met goede voornemens! Haha! :D

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 15:59

marjoleintje schreef:
Ben nu lekker in huis aan 't opruimen/schoonmaken...straks nog even met hondje eruit. Ben benieuwd hoe dat gaat, ze zijn nu wel meer aan 't knallen. Is 't bij jullie ook zo mistig? Hier echt enorm!

Hier ook erg mistig hoor...zonde van alle vuurpijlen zie je niks van..
Hier ligt de hond nog rustig alleen 12 uur is hem te gek maar verder vindt hij het wel best gelukkig.

Hallo pebblesther....goed voornemen :D

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 17:04

Jaaaaaaaah! Ik meld me! Heb een oliebollenloop gelopen!! :D

Ik heb vandaag 4 mij (6,4 km) in ongeveer 34 minuten gelopen! :D Ging zo lekker! Ik heb niet "echte" hardloop kleding, had een strak katoenen hemd aan en een strak katoenen truitje maar had het een beetje koud... Eerst rustig aan begonnen, wel warm gelopen maar door het wachten bij de start krijg je het weer koud... Ik hoorde van iemand dat we halverwege waren en toen een tandje erbij gedaan en dat elke km, de laatste echt flink doorgehold en nog een lekker sprintje eruit geperst!!

Ging echt goed en ben reuzetrots op mezelf!!! :D

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 23:33

Marjoleintje: dan woon je niet eens zo ver bij mij vandaan als je vanuit Emmen kwam ;)

Meiden, ik wens jullie alvast een ontzettend gezond, succesvol en sportief 2011!!!!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:55

Hallo!

Voor iedereen de beste wensen voor 2011, dat al jullie dromen waar mogen worden, in gezondheid en voorspoed en dat we lekker kunnen blijven hollen!

Heb gisteravond relaxed op de bank gehangen. Hondjes waren tot 12 uur wel ok. Toen tot half 2 over de zeik en toen konden we slapen... :D Heb niet veel gegeten, iets zat me niet lekker, dus voelde me heel vol.
Geen alcohol ook, dus nog best redelijk verantwoord.

Vanmorgen heb ik lekker de paardjes gedaan. Lis was zoals altijd, lekker dier. Projectjes waren wat moe. Heb er 1 gereden, maar niet al te erg op z'n huid gezeten, de ander lag languit in d'r stal...

Strakkies nog ff lekker rondje lopen...

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:35

Zo :O Beste wensen allemaal! Op een mooi hardloopjaar! Oud & Nieuw weer overleefd, ik heb bijgelezen, maar het blijf niet echt hangen. ;)

Ik heb 2 nachten logés gehad. Daar waren 3 kleine kinderen bij, van 2 en 3 jaar en 4 maanden. De 2 oudste waren echte handenbindertjes. De laatste zijn net de deur uit. Pfff, ben gesloopt en heb vandaag niet gelopen, alle energie is uit mijn lichaam.

Fred-kroket! Respect voor jou! Mooie tijd! :j
Scooby, ik loop ook 3 keer in de week. 2 keer een korte snelle loop ( ongeveer 4km, meestal doordeweeks) en 1x een langere duurloop (loop ik meestal op zondag)

Heb vanmorgen met mijn wedstrijdmaatje, de loopjes voor 2011 bepaald, dit worden ze:

31 januari
3 Plassenloop - Zoetermeer
5km

13 maart
CPS Run - Den Haag
5 km

27 maart
Zandvoor Circuitrun - Zandvoort
10 km

10 april
Rotterdamse Marathon - Rotterdam
10 km

15 mei
Marikenloop - Nijmegen
10 km

19 juni
Adidas Ladiesrun - Rotterdam
10 km

Het is een hele lijst, maar een leuk vooruitzicht. Ga mij binnenkort inschrijven voor de 10 km van Rotterdam

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 19:49

Leuk Fan!

Oh, ik ben zoooo trots op mezelf! Heb 9,5 km in 59.28 gelopen! Het ging zooo ontzettend lekker! Morgen weer een rondje, maar dan ff een leuk stukje van 6 a 7 km bedenken...

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 21:11

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Wen, goeie tijd +:)+
Fred K ook goed gelopen en welkom

De rest ook allemaal goed bezig en die goede voornemens... Tsjaa, hier ook hele goede voornemens :j
3x per week hardlopen
Minder snoepen, meer fruit groenten eten
Minder alcohol, meer water drinken
Meer geduld met de kinderen :o
Meer tijd besteden aan mijn eigen ontwikkeling

En dat waren ze wel zo'n beetje.

Verder was de vakantie heerlijk, voor herhaling vatbaar dus we hebben besloten volgend jaar weer te gaan. Kids waren niet uit t zwembad weg te slaan, veel te doen in de omgeving en (heel belangrijk) mAr een uurtje last van vuurwerk ipv dagen achter elkaar gknal zoals bij ons thuis. Woef en Waf willen daarom graag weer op vakantie naar Bartje ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 21:12

Leuk om jullie wedstrijden te bekijken waar jullie voor ingeschreven staan!

WenK: Lekker gelopen dus!

Ik mag me hier nu weer officieel melden, ik heb vandaag (en gisteren) voor het eerst sinds weken, zoniet maanden weer gelopen! Gisteren een testrondje gedaan van zo'n 20 minuten, ging wel aardig.
Vanmiddag een groter rondje gedaan, wel rustig aan gedaan om te kijken hoe het zou gaan. Ging heerlijk, ik ben het nog niet verleerd! Ik heb een rondje gedaan van zo'n 7,5 tot 8 km in 50 minuten. Geen topsnelheid, maar het begin is er weer! Nu weer flink trainen en braaf naar de atletiekvereniging gaan dan komt het allemaal weer goed. (met de kilo's)

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 22:06

Goodevening! :wave:

Lekker gehad Bom! Fijn dat het vuurwerk niet zo lang duurt! :j Werd er gek van, op een gegeven moment.
Angela en WenK, super gelopen! Fijn dat het goed ging! :j

Morgen ga ik op zoek naar hectometer paaltjes! :+ En dan een lekker rondje lopen van 5km. Nu kan ik tijden vast gaan leggen! :j