Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ibbel schreef:mika11 schreef:Je moet er wel beter mee uitkijken dan met paracetamol.
Hmm. Draai dat maar om. Neem te veel paracetamol en je helpt je lever permanent om zeep. Eet een doosje paracetamol in één keer leeg en bestel de begrafenisondernemer maar. Met ibuprofen lukt je dat echt niet.
Ibuprofen is veel beter qua bijwerkingenprofiel dan aspirine (die in dezelfde klasse van pijnstillers hoort, op dezelfde pijnreceptoren werkt). Om maagproblemen te voorkomen zijn er maagsapresistente ibuprofentabletten, die deze bijwerkingen niet hebben.
Voor alle medicijnen geldt: neem niet meer dan is voorgeschreven.
Ibbel schreef:Eet een doosje paracetamol in één keer leeg en bestel de begrafenisondernemer maar. Met ibuprofen lukt je dat echt niet.
realmagic schreef:ik gebruik ook ibu voor mijn hoofdpijnen.
Nooit geen last gehad van mijn maag of andere bijwerkingen
ook als ik ongesteld ben gebruikt ik ibu, en voor de pijn en als bijwerking van de ibu heb je minder bloedverlies.
Ik ga nog maar ff een groot doosje halen van de week.
Brainless schreef:realmagic schreef:ik gebruik ook ibu voor mijn hoofdpijnen.
Nooit geen last gehad van mijn maag of andere bijwerkingen
ook als ik ongesteld ben gebruikt ik ibu, en voor de pijn en als bijwerking van de ibu heb je minder bloedverlies.
Ik ga nog maar ff een groot doosje halen van de week.
Ibuprofen is bloedverdunnend en theoretisch zou je dus erger bloedverlies moeten hebben.

Dreamybol schreef:Ik wil graag weten waar ik de offciële info kan vinden over pijnstillers en benodigde recepten. Hier gaat er nogal wat doorheen en ik zit er niet op te wachten om om de haverklap mijn huisarts te moeten bellen...