Shampoo zonder parabenen, siliconen en andere troep

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 10:51

Nemurin schreef:
Parabenen schijnen niet erg te zijn. Als het niet schadelijk is voor mijn krulletjes dan zeker niet voor jouw haar.

Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik vanwege m'n krullen sinds kort alleen nog maar met conditioner was, omdat er geen shampoo lijkt te bestaan waar geen sulfaten en geen siliconen in zitten. :(

parabenen zijn misschien niet erg voor je haar, maar worden wel in contact gebracht met kanker, dus gezond is het niet

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 11:30

x_Rebecca schreef:
Sante natural basic shampoo :j bevat geen sulfaten of siliconen bij mijn weten, hier het lijstje:

En waar is dit te koop }:0 :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 11:52

YankeeBoy schreef:
Nemurin schreef:
Parabenen schijnen niet erg te zijn. Als het niet schadelijk is voor mijn krulletjes dan zeker niet voor jouw haar.

Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik vanwege m'n krullen sinds kort alleen nog maar met conditioner was, omdat er geen shampoo lijkt te bestaan waar geen sulfaten en geen siliconen in zitten. :(

parabenen zijn misschien niet erg voor je haar, maar worden wel in contact gebracht met kanker, dus gezond is het niet

Tomaten en brood worden ook in verband gebracht met kanker. Niet alles wat in verband gebracht wordt met kanker is automatisch kankerverwekkend...

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 12:09

MoonChloe schreef:
x_Rebecca schreef:
Sante natural basic shampoo :j bevat geen sulfaten of siliconen bij mijn weten, hier het lijstje:

En waar is dit te koop }:0 :)

Natuurdrogisterijen (zijn er niet heel veel van in Nederland, maar in Amsterdam zit er sowieso een, Lavendula, in Nijmegen en Stadskanaal zit geloof ik ook iets, maar daar ben ik verder nog nooit geweest), verder voornamelijk via internet.
Het is namelijk een duits merk. Maar op lievernatuurlijk.nl en zulke sites is het sowieso te koop :j

RelarDevi

Re: Shampoo zonder parabenen, siliconen en andere troep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 12:11

Top, ik ga eens kijken. Bedankt ;)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 12:12

Graag gedaan :) Ik zou trouwens niet de 'normale' aanraden, die maakt je haar vrij droog. De glansshampoos ed zijn een stuk fijner :j

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 12:17

wat je ook kan doen is een tijd vit B complex slikken.
Daar vaart je hoofdhuid ook wel bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 12:23

RedPassion schreef:
De shampoos van The Body Shop zijn vernieuwd, er zit nu veel minder 'troep' in, ook geen parabenen meer. :)

Verklaart meteen waarom het niet meer op mijn verpakking staat :D Mooi, dan hoef ik mijn haar niet meer aan iets anders te laten wennen :D

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 15:00

The Body Shop, dat ik daar niet aan gedacht heb! Heb net even ingrediënten zitten vergelijken en zij hebben blijkbaar ook shampoos zonder siliconen, SLS en parabenen. Rituals heb ik ook bekeken en hoewel ik hun producten altijd zalig vind ruiken en aanvoelen zitten in de shampoos wel SLS en siliconen, daar pas ik dan toch maar voor :-)

Eindelijk iets waar ik hier wel aan kan komen (en die nog betaalbaar is), blijkbaar hebben jullie in NL heel wat meer keuze, naast Yes To Carrots vind ik op het eerste zicht geen enkel merk dat jullie aanbevelen...

Bedankt iedereen voor de tips, als jullie er nog hebben, laat maar komen!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 15:04

Jans schreef:
RedPassion schreef:
De shampoos van The Body Shop zijn vernieuwd, er zit nu veel minder 'troep' in, ook geen parabenen meer. :)

Verklaart meteen waarom het niet meer op mijn verpakking staat :D Mooi, dan hoef ik mijn haar niet meer aan iets anders te laten wennen :D

Ik was daar een paar dagen geleden nog... Volgende keer toch maar eens kijken naar de shampoos, dan. Bedankt door de tip! :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 15:35

Dank x_Rebecca je bent een schat. :)
Edit: Oef heb net even gekeken, dat wordt op den duur met mijn haarlengte + budget erg pijnlijk...

Dat parabenen in verband zijn gebracht met kanker zegt inderdaad niets. Het leven zelf wordt in verband gebracht met kanker... De meeste mutagene stoffen zijn toch echt radioactief (of UV-licht) en bij mijn weten mag je geen radioactieve stoffen in consumenten-producten stoppen. Gezien het woord parabenen zal het wel met benzenen etc. te maken hebben. Dit zit overal in, dus een allergie lijkt me meer voor de hand liggend nog dan kanker.

Rapido, vit B complex slikken kan best goed zijn voor je haar, maar niet te lang doen hoor. ;) Vaak zit er al genoeg vit B in je eten (tenzij je heel raar eetpatroon hebt) en te veel Vit B is ook niet alles.

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 15:52

Ik gebruik dit spulletje: http://www.herbalshop.com.tr/MINOXIDIL- ... R-469.html
Belooft te zorgen voor het stoppen van haaruitval en om het weer goed te laten groeien.
Ik was m'n haar meestal 3 keer in de week (daarmee), en na een maand viel mijn haar al véél minder uit. Heb eigenlijk geen idee wat er in zit want het arabische boekje wat er bij zit kan ik niet lezen :D , maar heb absoluut niet het idee dat het chemisch agressief spul is. En er staat een plantje op de voorkant en vind het echt fijn spul, dus zal het wel goed zijn haha! Weet alleen niet of het in Nederland te krijgen is, kan het iig nergens vinden!

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 15:58

De shampoo van de bodyshop (rainforrest lijn).

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 16:23