doei schreef:Dit klopt echt!
Ik vecht met een hele grote groep mensen voor vaccinatie tegen het Hepatitis virus.
Ook begeleide ik vrijwillig mensen in het ziekenhuis met dit virus die aan een zware kuur moesten.
Er is zoveel ontwetentheid over deze ziektes en mensen die het zelf onder de leden hebben kunnen zich behoorlijk naar voelen (dit kan zelfs eindigen in zelfmoord).
Kinderen die 1 ouder uit het buitenland (uit bepaalde landen) hebben worden door de staat bij geboorte direct geent tegen Hepa.
De rest van de kinderen niet, dus ook JIJ en IK...
Het zou zo fijn zijn als ieder geboren kind in Nederland vanaf nu hiertegen geent gaat worden zo kunnen we dit verdomde virus na 2 genaraties zo goed als uitroeien hier in Nederland.
Niet bij ieder geent persoon slaat de enting aan en diegene heeft nog steeds een kans besmet te worden met het virus (Dit is ongeveer 1 op 100).
Als je dit zelf leest, kinderen hebt die niet zijn ingeent of jij zelf, ik raad echt aan een bezoek bij de huisarts te brengen om een enting te halen!
Helaas wordt dit niet vergoed tenzij je iemand in je naaste omgeving hebt die het heeft. Daarom wordt hier ook tegen gevochten zodat het wel vergoed gaat worden en alle baby's deze enting van huisuit krijgen.
Nog even over hepatitis. Ik heb zojuist een blaadje van het RIVM binnengekregen met wijzigingen voor het rijksvaccinatieprogramma. Hierin staat dat vanaf 1 augustus 2011 alle kinderen tegen hepatitis-B gevaccineerd gaan worden.
Zelf ben ik wel gevaccineerd tegen hepatitis-B vanwege mijn werk als verloskundige. In de zwangerschap worden vrouwen standaard getest op hepatitis-B en HIV. De meeste mensen vinden dit ook prima. Een enkele keer wel een reactie als 'maar ik kan dat niet hebben'. Tja, helaas weet je dat nooit zeker dus wordt iedereen getest.