Zwitsal schreef:renatevb: ik zou niet zomaar gaan rekken (en al helemaal niet als je niet weet hoe en maar gewoon wat doet).
de ts heeft plotselinge pijn, kan best duiden op een pees of spier ruptuur (scheur).. rekken kan het dan alleen maar verergeren ipv verbeteren.
Ts heeft niet gezegt dat het acuut is. Ze heeft niet aangegeven dat ze opeens pijn voelde. Dat zijn toch wel duidelijke dingen die kunnen wijzen op een ruptuur. Maar om voor ons zeker te stellen dat het geen ruptuur is. Ts was je kuit ook blauw?
Ik heb het trouwens zelf ook gehad. Tijden op hakken gelopen en dan merk je opeens als je plat gaat lopen dat je kuiten pijn gaat doen. (Goh je kuitspier is niet gewent dat jij opeens met je hak op de grond wil komen. (ik ben gestopt met hakken lopen vanwege knieklachten die ik er door kreeg).
Beste is rekken, of gewoon op platte schoenen gaan lopen, doet een tijdje pijn, gewoon goed rust geven tot de pijn weggetrokken is en weer verder lopen. Het allerbest is naar de FYSIOTHERAPEUT te gaan. Huisarts heeft er minder verstand van.