buikslapers gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:13

Boemerangkussen. Je ligt eigenlijk niet op je buik, maar op je zij. Door het kussen tegen je buik heb je wel een beetje het gevoel dat je op je buik ligt. Voor mij werkt het! En het is het proberen waard denkik :)

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 23:38

Miekemuis_ schreef:
Boemerangkussen. Je ligt eigenlijk niet op je buik, maar op je zij. Door het kussen tegen je buik heb je wel een beetje het gevoel dat je op je buik ligt. Voor mij werkt het! En het is het proberen waard denkik :)

wat is dat voor een kussen dan? ben wel benieuwd.....

enne (.)(.) die vinden t prima hoor buikslapen heb ze nog niet horen klagen :D

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 23:41

goldynf schreef:
Miekemuis_ schreef:

wat is dat voor een kussen dan? ben wel benieuwd.....

enne (.)(.) die vinden t prima hoor buikslapen heb ze nog niet horen klagen :D

Afbeelding
Wel dit :D
*edit* ze bestaan ook groter en langer; maar het moet natuurlijk nog in je bed passen {:)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 23:43

Heeft voor mij ook geholpen, zo'n kussen (heeft hem dankbaar "Rollie" genoemd :+ ) :j

Maar wanneer mijn vriend midden in de nacht het kussen van me afpakt lig ik meteen weer op mijn buik :Y)

griebels

Re: buikslapers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 23:48

ik ben buikslaper en heb chronische lage rugklachten door mijn SI-gewricht. Indd op een dun kussen of geen kussen slapen.
Ik heb nu een foam matras van bulltex, harde variant en dat ligt heerlijk. Heb ook een tempur uitgeprobeerd, en dat ligt echt zalig... heb alleen geen tempur-centjes O:)

Ik heb me echt bij van alles laten inlichten, en als je rugklachten hebt is een pocketverenmatras erg slecht voor je rug... Die dus vooral niet doen.
Een waterbed kan ik als rugpatient ook niet op slapen...

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 00:17

dit komt mij heel bekend voor!
ik heb dit ook jaren gehad, verschillende matrassen uit geprobeerd, maar niks hielp. Een paar weken geleden zag ik een advertentie in de krant van een gratis scane van je rug door een chiropraktor. Ik heb dit laten doen en wat bleek; er was niks mis met me onder rug, maar me nek. Door dat je dus op je buik slaapt krijg je daar last van, bij de 1 erger als de ander. Een ander matras heeft dus geen zin, maar je moet je zelf er echt toe zetten het buik slapen af te leren en ik weet het, het is heel moeilijk, maar t beste voor je rug.

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 00:29

Ik ben ook gedeeltelijk buikslaper en heb een "tempur" matras. Het merk is Senze maar is een exacte kopie van Tempur, we hebben er ook de speciale bodems bij. Ik had ook altijd vreselijk last van mijn rug. Zelfs zo erg dat ik er wakker van werd en niet meer kon slapen. Dit is echt ontzettend veel verbeterd. Helemaal weg is het nog niet altijd, maar ik word niet meer om 4 uur wakker van de pijn.
Ik merk idd dat de matras nu het kouder is in het begin harder is, maar door je lichaamstemperatuur wordt dat snel beter. Verder zijn er hotels die tempur matrassen hebben en zou je ze daar een keer uit kunnen proberen.
even een quote:

Citaat:
Daarom kunt u in hotels bedden uitproberen. Zo zijn Tempur-matrassen te testen in Bilderberg-hotels, heeft Auping een deal met zeventien hotels, zoals De Beukenhof in Oegstgeest en Droste’s in Tubbergen, en biedt Cocomat (matrassen in laagjes van natuurlijke materialen) een bed in een Amsterdams hotel aan.

M-line matrassen lijken me nog beter, maar die zijn ook veel duurder. Maar ik denk wel dat zo'n matras de oplossing zou kunnen zijn. De bovenlaag van m-line is ook nasa-schuim, dus wellicht heb je dan hetzelfde probleem met de kou.

peerties

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 09:45

ja, hier ook een buikslaper. Lig het allerliefste op mijn buik te slapen. Alleen ben ik nu zwanger dus dat gaat steeds moeilijker worden, moet dus nodig een nieuwe slaaphouding zien te vinden die ook lekker ligt!!!

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 09:55

Ook ik heb mijn rug gebroken gehad (paardrijden blijft leuk:-)!) en slaap op mijn buik. Wat bij mij werkt is mijn arm onder mijn buik leggen, zodat je rug niet helemaal doorzakt, zeg maar. En een plat kussen of een kussen met zo'n 'nekverhoging'.